5-ti díra

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dymak
Příspěvky: 567
Registrován: 24. 07. 2003 18:02
Bydliště: Praha

5-ti díra

Příspěvek od Dymak » 14. 06. 2004 18:53

Co všechno je potřeba k překopání E30 1,8IS na 5-ti děrový kolesa? Kolik to zabere času a kolik to spolkne korunek? Hlavně nééé podložky ! :evil: Děkuju za rady.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 14. 06. 2004 20:46

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 21. 06. 2004 16:57

Dneska jsem zakoupil šenkly s tlumičema a brzdama z 2,5 E36 a o víkendu se do toho pustim. Bohužel německy toho moc neumím a ne těch stránkách co tu odkazoval Frencis jsem viděl zvláštní uložení ramena exentrickym silentblokem. Umí tu někdo německy? chtěl bych vědět jestli se tam o tom něco píše. Dík

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 21. 06. 2004 18:41

Bmw-rally píše:... těch stránkách ... jsem viděl zvláštní uložení ramena exentrickym silentblokem...
To je pro zvetseni zaklonu rejdoveho cepu, mely to E36 M3. Da se to pouzit i na seriovou E30 predni napravu. Bezna E36 mela soustredny silentblok jako E30, jen je v nem "vice gumy".
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 21. 06. 2004 18:50

Aha. Myslel jsem si, že je to potřeba k přestavbě na E36 nápravu. Teď tam mám místo gumy unibal tak to nechám tak jak to je.

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 22. 06. 2004 08:36

jestli to nechas "jak to je" nebudou ti sedet spravne kola ve stredu podbehu...
resi se to tema silentblokama (z e30 M3 nebo e36 M 3.0) podle potreby jeste v kombinaci s e36 M 3.2 ramenama (maji mensi uhel sevreni) nebo s ohnutim normalnich ramen (za studena)....
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 22. 06. 2004 09:41

PET77 píše: (za studena)....
Ohýbání Za studena ne! Ohneš-li něco za studena, tak zcela určitě zničíš strukturu materiálu.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 22. 06. 2004 10:01

no a kdyz to ohnes s nahrivanim, tak zmenis pevnost materialu (respektive stane se krehci), takze jak...?
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 22. 06. 2004 10:14

PET77 píše:no a kdyz to ohnes s nahrivanim, tak zmenis pevnost materialu (respektive stane se krehci), takze jak...?
neohýbat, nebudu jmenovat, ale jeden můj známej to řešil svařením (prostě rameno rozříznul a pak svařil jak potřeboval) asi měsíc to drželo v pohodě než jsme sjížděli z Proseka na Kbelskou asi v 100 km/h a dole vjeli do díry v asfaltu (normální díra jakých v ČR jsou miliony-miliardy)
rána jako hovado, kolo zaražený v blatníku a my jsme se řítili na auta co stály na semaforu...naštěstí řidič neztratil hlavu a tak to s vypětím všech sil do nikoho nenapálil, po prohlídce co se vlastně stalo jsme zjistili že rameno prasklo těsně vedle svaru-tedy v místě kde bylo nahřáté...
Naposledy upravil(a) Mirek dne 22. 06. 2004 11:58, celkem upraveno 1 x.
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 22. 06. 2004 11:56

PET77 píše:no a kdyz to ohnes s nahrivanim, tak zmenis pevnost materialu (respektive stane se krehci), takze jak...?
Záleží dost rychlosti ohřívání a následného chlazení.
Nás to učili ve škole ten předmět se jmenoval nauka o materiálu :-)

Např. Tvrdé a křehké uděláš tak, že to zahřeješ do žluta a prudce schladíš. I záleží čím to schladíš.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 22. 06. 2004 11:58

ondra_m píše: Záleží dost rychlosti ohřívání a následného chlazení.
Nás to učili ve škole ten předmět se jmenoval nauka o materiálu :-)

Např. Tvrdé a křehké uděláš tak, že to zahřeješ do žluta a prudce schladíš. I záleží čím to schladíš.
jasně Kalení a Popouštění...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
Bmw-rally
Příspěvky: 294
Registrován: 22. 02. 2003 20:05
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Bmw-rally » 22. 06. 2004 12:28

Každopádně já žádný rameno ohejbat nebudu (nejsem sebevrah). Nechám si udělat exentrický uložení s unibalem a bude pokoj.

Odpovědět