elektroinstalace M40 vs M42

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1777
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

elektroinstalace M40 vs M42

Příspěvek od chamuraphi » 20. 10. 2008 19:39

V autě jsou 2 hlavní svazky. 1) ŘJ, napájení z baterie, veškerá čidla na motoru a zapalování. 2) pojistová skříň a celá palubní deska + světla. A ty to dva svazky jsou spojené konektorem (podobný jako pro diagnostiku). A teď konečně k mému dotazu. Je nutné měnit toto vše při změně motoru, nebo stačí jen 1. svazek? Tudíž kombinace 1.svazku z IS a 2.svazku z M40? Nevidím důvod proč měnit ovládání autopříslušenství, které je u obou vozů stejné (světla, budíky, výstražné blikače,...), jediný háček bych viděl v pojistkové skříni.
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
http://www.vojtachaura.cz

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4775
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 20. 10. 2008 21:19

Dej tam motor s motorovou elektrikou, propoj to tou kulatou zástrčkou u pojistkovky a můžeš jezdit, nic víc v tom není, žádná elektrika v autě se měnit nemusí. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1777
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 21. 10. 2008 07:32

BOOST píše:Dej tam motor s motorovou elektrikou, propoj to tou kulatou zástrčkou u pojistkovky a můžeš jezdit, nic víc v tom není, žádná elektrika v autě se měnit nemusí. :wink:
tak to mi spadl kámen ze srdce, čeká mě to hned po víkendu,tak už se těším :twisted: ptž,když sem to tahal z toho ISa tak to byl porod s tou elektrikou v interiéru

-ještě dotaz na malý BC. Ten ,jak sem koukal ,nemá nikde spojku s tím hlavním svazkem ,tkž vytáhnout čidlo na teplotu, odskřípat kabílky a napájet? Jen se chci ujistit jeslti není lepší cesty 8)
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
http://www.vojtachaura.cz

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4775
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 21. 10. 2008 08:16

chamuraphi píše: tak to mi spadl kámen ze srdce, čeká mě to hned po víkendu,tak už se těším :twisted: ptž,když sem to tahal z toho ISa tak to byl porod s tou elektrikou v interiéru

-ještě dotaz na malý BC. Ten ,jak sem koukal ,nemá nikde spojku s tím hlavním svazkem ,tkž vytáhnout čidlo na teplotu, odskřípat kabílky a napájet? Jen se chci ujistit jeslti není lepší cesty 8)
Pokud si dobře pamatuju, tak malý BC normálně vytáhneš komplet s čidlem a se svým svazkem, který je zapojený zezadu do budíků, nic se střihat nikde nemusí, akorát to potom zase zapojíš v jiném autě.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1416
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 21. 10. 2008 10:33

Jediný problém je to protáhnout skrz tu gumu co je pod pojistkovkou..
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 21. 10. 2008 11:03

to doporuču udělat ještě před přimontováním pojistkovky.. a stáhnout tu gum co se dá ať nepřekáží krabice pojistkovky..jinak to je lámání rukou
dočasný konec BMW :-(

Uživatelský avatar
chamuraphi
Příspěvky: 1777
Registrován: 28. 11. 2006 17:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamuraphi » 21. 10. 2008 16:53

předpokládám ,že teď to píšete k tomu BC a tomu čidlu, já jen že sem zaváhal s tím ,že počítáte že budu mít vyndanou pojistkovku,když ji nemusím montovat. OKa beru na vědomí, poperu se s tím a ty pojistky si u toho vyndám.Příští týden poreferuju,jak jsem dopadl :)

Jináč do kolika stupňů je to čidlo dymenzováno? chtěl jsem aby mi na BC ukazovalo přibližnou teplotu oleje,na místo venkovní teploty. Nepřemýšlejte jak to chci udělat, řikám že jen přibližnou hodnotu :wink: , jde mi o to abych ho nezníčil...
E30iS http://www.youtube.com/watch?v=6fiXvD36eO4 2013 - Brno 2:38.6 , Most 2:05. 2014 - Brno 2:32, Most 2:02, Slovakiaring 2:49
Akcelerace: https://www.youtube.com/watch?v=YgN3sTvGe74
http://www.vojtachaura.cz

euromen
Příspěvky: 2050
Registrován: 13. 06. 2005 10:39
Bydliště: Děčín

Příspěvek od euromen » 21. 10. 2008 18:14

chamuraphi píše:předpokládám ,že teď to píšete k tomu BC a tomu čidlu, já jen že sem zaváhal s tím ,že počítáte že budu mít vyndanou pojistkovku,když ji nemusím montovat. OKa beru na vědomí, poperu se s tím a ty pojistky si u toho vyndám.Příští týden poreferuju,jak jsem dopadl :)

Jináč do kolika stupňů je to čidlo dymenzováno? chtěl jsem aby mi na BC ukazovalo přibližnou teplotu oleje,na místo venkovní teploty. Nepřemýšlejte jak to chci udělat, řikám že jen přibližnou hodnotu :wink: , jde mi o to abych ho nezníčil...
mluvil sem o komlet svazku :oops: čidlo jde do hodně... otázka je co BC z toho přeloží
dočasný konec BMW :-(

michalLb
Příspěvky: 87
Registrován: 04. 02. 2009 00:49
Bydliště: Liberec

Příspěvek od michalLb » 18. 04. 2011 21:09

Nerad tahám staré téma ven, ale mám obdobnou záležitost. Vymenil jsem m42 za m40, zapojil jsem motorovou el. a u konektoru ecu jsou další dva konektory (černý, bílý), se kterýma si nevím rady!! Každopádně motor nenaskočí!! Svíčky pálej, tlaky ok, čerpadlo dává, ale svíčky jsou suché. Můj názor je takový, že ecu nedává povel k otevření vstřiku a zde vidím souvislost s těmi konenektory, protože už jsem kdysi viděl něco podobného na m10, ale nikdy ne na m40. Nevíte někdo k čemu slouží, a jak je zapojit, pořípadě jestli je moje teorie alespoň reálná?

michalLb
Příspěvky: 87
Registrován: 04. 02. 2009 00:49
Bydliště: Liberec

Příspěvek od michalLb » 20. 04. 2011 21:51

tak zahada odhalena ty konektory jsou pro imobilizer budto origo pro e30(udajne par poslednich modelu to melo a nevypada to moc na bastl) pac je to 93 nebo je to prekopavka z e36!!nevite jak to obejit? mam i nekodovanou ecu pro 316

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3337
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 20. 04. 2011 21:55

Nafoť ty konektory :-)

Jestli je ten bílý dvoupinový a vedou do něj zelené dráty, tak bude pro imobilizaci auta pomocí fce code. Jestli je to on, stačí ti ty dva dráty jen propojit mezi sebou :wink:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

michalLb
Příspěvky: 87
Registrován: 04. 02. 2009 00:49
Bydliště: Liberec

Příspěvek od michalLb » 21. 04. 2011 18:02


Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 22. 04. 2011 00:28

to nema s imobilizerem nic

je to priprava pro klimu

michalLb
Příspěvky: 87
Registrován: 04. 02. 2009 00:49
Bydliště: Liberec

Příspěvek od michalLb » 22. 04. 2011 20:39

tak motor bezi :twisted: (az na hydra :cry: )po maxove prispevku jsem se dnes rozhodl kuchnout elektriku a zjistit kde je zakopanej pes!!byly natrhly kabely od vstriku :oops: vsem diky za rady cus

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Re: elektroinstalace M40 vs M42

Příspěvek od james1991 » 22. 09. 2015 12:48

Prosim o pomoc. Už chci umřít z toho auta:D E30 M40B18, je tam ted M42B18 z e36. elektriku a sání jsem napasoval z e30 318iS. Naskytly se 2 problémy, začnu tím méně závadnějším.

1.) po zapnutí klíčku do polohy před startem ukazuje čidlo teploty vody max.

2.) už po 2.se vypálil kabel na obrázcích. Prvně zahořel ihned po připojení baterky, tak jsem po něm šel a zjistil, že vedl ze silového kabelu startéru a z něj se nějakým způsobem dostal do slepého místa jako je na kroužku na prvním obrázku a z něj šel přes zásuvku až do kabiny k řidiči pod koberec, kde byl zakončen taktéž slepym místem. Zjistil jsem, že jsem otočil cívku na startéru, tak že by to mohl být onen důvod. Cívku jsem dal správně, jak má být a teď kabel zahořel znovu, ale až po otočení klíčku do polohy před startem a nevypálil se tak brutálně..

Předem díky moc! Startér sem měl rozebranej do šroubku (probíhala očista).

Foto:

http://img99.rajce.idnes.cz/d9903/10/10 ... 006627.jpg

http://img99.rajce.idnes.cz/d9903/10/10 ... 006628.jpg

http://james1991.rajce.idnes.cz/e30_Bro ... 006629.jpg

Odpovědět