Instalace Intercooleru do 324td

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Instalace Intercooleru do 324td

Příspěvek od Vasa » 22. 09. 2008 22:17

Co si zdejsi dieselovy odbornici mysli o do-instalaci IC k motoru v 324td? Nechci nijak honit vykon, jen mne zajima zda se to v realu nejak kladne projevi. Teoreticky by to mohlo fungovat tim, ze do motoru pujde chladnejsi vzduch tim padem ho tam bude vetsi objem a melo by se to kladne projevit na vykonu, ale nejsem si jist zda si s tim standardni RJ nejak efektivne poradi. Jedna se o TD s elektricky rizenym cerpadlem, ktery ma v sani cidlo teploty nasavaneho vzduchu takze by RJ mohla poznat, ze motor je krmen chladnejsim vzduchem (tim padem vetsim objemem) a k tomu prizpusobit mnozstvi paliva. Ale jak rikam, nejsem Dieselove vzdelan a rad bych se priucil.
Co vy na to?
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 23. 09. 2008 08:00

Já to kdysi taky řešil, už jsem to měl teoreticky zpracované. Skončilo to na tom, že by byly k IC dost dlouhé trubky, které by stejně vedly kolem motoru, tzn. vzduch by se v nich ohříval. V podstatě jedinou rozumnou variantou by bylo dát IC nahoru na motor a udělat do haubny díru ala Subaru.

Zase na druhou stranu IC + čip by byly asi slušný kamna :twisted:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 23. 09. 2008 11:35

Trubky kolem motoru nevadi, tak to ma skoro kazde TD, ten vzduch se nestaci ohrat. Samotnym pridanim IC se vykon asi nezvedne, mapa v RJ by musela mit rozsahy i pro studenejsi vzduch a to neni moc pravdepodobne u auta puvodne bez IC. Ale vyzkousene to nemam. Muzes zkusit instalovat IC a kdyz se to nijak neprojevi, nechat si upravit mapu v RJ, abys tam dostal vic nafty.
BTW, to cidlo teploty nasavaneho vzduchu je az za turbem?

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 23. 09. 2008 12:07

Boban píše:Trubky kolem motoru nevadi, tak to ma skoro kazde TD, ten vzduch se nestaci ohrat. Samotnym pridanim IC se vykon asi nezvedne, mapa v RJ by musela mit rozsahy i pro studenejsi vzduch a to neni moc pravdepodobne u auta puvodne bez IC. Ale vyzkousene to nemam. Muzes zkusit instalovat IC a kdyz se to nijak neprojevi, nechat si upravit mapu v RJ, abys tam dostal vic nafty.
BTW, to cidlo teploty nasavaneho vzduchu je az za turbem?
Cidlo nasavane teploty je v tele sani (v parohach) za turbem, takze si myslim, ze by to mohlo nejak fungovat. Jde prave o to, zda RJ je schopna regulovat tento rozsah, protoze normalne bez IC tam teplota nasavaneho vzduchu za turbem bude nekde kolem 90-110C pokud se nemylim.
Kazdopadne to vyzkousim neb mne to zajima...

PS: jde take o to, zda to cidlo nasavaneho vzduchu neni jen pro napr. studeny start...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 525
Registrován: 10. 08. 2004 19:58
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo » 23. 09. 2008 19:15

Boban píše:....i pro studenejsi vzduch
nesmysl, ecu prostě dle IAT čidla zjistí chladnější vzduch a je jí jedno zda je to přidáním IC či extrémním mrazem venku. Takže jednotce to problém dělat nebude.
Kawasaki ZX-10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<<
www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 23. 09. 2008 20:09

taky jsem nad tím kdysi bádal václave a nakonec jsem se na to vys--- protože aby byl ic někde dole tak by tam byli fakt moooooc dlouhý trubky TD má oproti tds výstup z turba téměř přímo do sání oproti TDS třeba a pochybuju že zrovna ty budeš kuchat do kapoty...
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 24. 09. 2008 05:23

delky trubek bych se nebál
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 24. 09. 2008 14:15

a to já zase jo protože pro propočtech do E34ky mi to vycházelo snad na 3-3,5 metru..a nevěřim tomu že by takováhle délka neměla vliv třeba na turbodíru,je to přece prostor kterej to turbo musí naplnit a to si myslím že bude trvat o dost dýl než když má natlakovat 30ti centimetrovou hadici (trubku)
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 24. 09. 2008 16:31

dnes jsem na to koukal a pri trose snahy to nebude 3-5km trubek. Kazdopadne to zkusim a uvidime zda budu muset prohlasit Cimrmanovske: "...tak tudy ne Panove..."
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 29. 09. 2008 08:36

Moje zkušenost (ale z uplně jinýho motoru) kdy jsem prodloužil trubky cca o 1 metr a zvětšil o 2 cm na průměru po celé délce (cca2,5metru) tak to bylo znát naprosto minimálně co se turbo díry týká...
Naopak dvakrát větší IC byl znát docela dost, ale jak říkám, byl to benzín a trochu jiného objemu.....
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 30. 09. 2008 11:08

No ja z nej nechci delat vykonoveho atleta (na to mam jine auto), ale myslim si, ze by to motoru mohlo prospet. Kazdopadne diky za prispevky a az neco zkusim tak se podelim jak se s celou upravou motor "popasoval".
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 05. 10. 2008 19:14

Zatim davam dohromady trubky a pak musim jeste sehnat IC. Nijak to nehonim, mam spoustu jine prace.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Frantas
Příspěvky: 127
Registrován: 17. 12. 2010 22:57
Bydliště: Benešov

Příspěvek od Frantas » 31. 05. 2011 18:21

Koukám že nejsem první kdo vymejšlí béékoviny (nečekaně že) :lol: Také už jsem uvažoval o IC do mé naftičky. Před chladičem je místa habakuk, ale hadice (trubky) by musely víst stejně uplně pod chladičem krom toho až nahoru na motor. Myslím, že vývod z turba by šel otočit (vypadá to tak, že turbo je dělený, a že by se dal celkem snadno předělat ten vývod-jeho směr) To by celkem ulehčilo práci, ale potom stejně někudy to napojit na sání, kde mi to příde hůř proveditelný. .. Aspoň že podle toho co píšete, tak by se nemuselo nic dělat s ŘJ. Nebo ne?

Apropo, TD (s el, řízenym čerpadlem) asi nemá šanci na "přidání nafty" jako u bezturbovýo diesela? .. Nebo ňáký jiný možnosti na zvýšení výkona? :roll:

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 31. 05. 2011 22:19

čerpadlo i turbo dávají kolegové z Němec jiný co jsem slyšel :)

tady máš téma s nějakýma odkazama :)
pro-priznivce-nafty-t89445.html

já se na IC a další věci taky chystám, ale teď momentálně řeším podvozek a tunu dalších kravin, takže nevím kdy se do toho pustím...
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 06. 2011 07:17

u el. vstřikovacího čerpadla jde připad nafta pouze náhráním nového softu do ECU
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 19. 08. 2011 07:57

Boban píše:Trubky kolem motoru nevadi, tak to ma skoro kazde TD, ten vzduch se nestaci ohrat. Samotnym pridanim IC se vykon asi nezvedne, mapa v RJ by musela mit rozsahy i pro studenejsi vzduch a to neni moc pravdepodobne u auta puvodne bez IC. Ale vyzkousene to nemam. Muzes zkusit instalovat IC a kdyz se to nijak neprojevi, nechat si upravit mapu v RJ, abys tam dostal vic nafty.
BTW, to cidlo teploty nasavaneho vzduchu je az za turbem?
jak tu píše kolega, tak vzduch by se sice neměl stihnout ohřát, ale říkám si, že by nebylo od věci omotat hadice od IC nějakým lesklým materiálem na bázi alobalu, něco ve smyslu jako se používá k odstínění sportovního filtru nebo celého airboxu...
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
sklenus
Příspěvky: 59
Registrován: 27. 02. 2011 15:58

E30 324td ic

Příspěvek od sklenus » 19. 08. 2011 14:09

No pridanie paliva sa da vyriesit aj inaksie ako uprvou ecu (chip)
zo spodu su 2 potenciometre 1. davka paliva, 2. otacky (samozrejme pokial sa nemýlim)
a k samotnemu ic - tiez sme to riesili
u m21 je problem s ventilmi, hlavy praskaju presne medzi nimi, z toho nam vyslo ze to bude este vecsi rozdiel teplot medzi sanim a vyfukom, preto by mali taketo motory menej zniest - samozrejme je to len odhad nic nieje realne odskusane
ja by som tie kachle nechal uz tak pokial to beha nieje co riesit
nejaky extremny vykon z toho nebude lebo by sa musel zdvihnut aj plniaci tlak turba kvoli turbodiere a pod. ... no ak mas nato chut tak to vyskusaj sam som na to zvedavy
:D

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 21. 08. 2011 21:59

rovnou bych vyrobil redukci na hlavu valcu a instaloval td z m51, bude otoceny dolu a vyjde te to mnohem lepe, uz jsem to davno meril, ta redukce se tam vejde normalne na stefty a vpoho...vyzkouseno

podle me to je dobry...jelikoz u seriovyho td se ta hadice do sani strasne ohrejva od motoru, delka tech trubek ani nebude dlouha, mozna polovicini nez u tds, pokud prevaris vstup do sani...aby sel zepredu

udelej to konecne kdyz uz jsem se na to vysral ja :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Odpovědět