327i

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
ondradost
Příspěvky: 74
Registrován: 21. 09. 2008 16:42

Příspěvek od ondradost » 29. 11. 2008 14:43

kanaly,poradne opracovane ventily...pokud nechces vetsi,setrvak -1kg a dovazene jako komplet,vacku mas 300 takze pruziny zrejme ano,dale svody a nejakej poradnej software k vacce,nebo to prehod na webery....speru 4,45...popr.4,27 a bude to urcite slusnej pochod i v seriove(neodstrojene)e30....fandim a preji hodne stesti...

Uživatelský avatar
tichy.stepan
Příspěvky: 123
Registrován: 11. 03. 2008 22:11
Bydliště: Olomouc

etaq

Příspěvek od tichy.stepan » 02. 12. 2008 20:45

Prosím tě jaký si použil motor etu 90 kw nebo 95kw? a jakou hlavu? 2.5L?
Já mám totiž strejný záměr akorát jsem kdesi četl že nemůžeš dát na etu 90kW hlavu s 2.5L ale s 2L. Já mám ETU 90kW
BMW 320i Touring ''nesvezeš se, nepochopíš''

Uživatelský avatar
mates85
člen E30.cz
Příspěvky: 331
Registrován: 26. 12. 2006 20:08
Bydliště: Praha, Trondheim, Whistler

Příspěvek od mates85 » 02. 12. 2008 22:32

Podle toho co jsem já zjístil, tak na slabší etu hlava z 2,0, na silnější z 2,5. Vše je pěkně na e30.de
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... seite2.htm

a co se týká těch grafů o kterých psal Helldiver, tak je sem hodím :wink:

Obrázek ObrázekObrázek vačka 288

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 842
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 02. 12. 2008 22:54

:D len jedno mi vysvetli na co tam davas 300 vacku ked chces mat seriove otacky ???????????????????????????????????
300 vacka ma pracovne otacky od 5400 po 8000 takze vo finale ked to nepovolis nad povodny obmedzovac tak na brzde budes rad ked nameras hodnoty 20 rocnej 325i.......
pruziny uz urcite vimen neni to strasna polozka ....do 10,000 sa daju kupit
samozrejme ked znizujes hlavu a nechavas povodne pruziny tak si ratal z tym ze sa moze stretnut piest z ventilom ...ze ???............
cize ked sa rozhodnes pruziny nemenit tak si to poskladaj na tesnenie a potoc do polohy kedy je piest k ventilu najblizsie a zmeraj volu........ked nameras cokolvek pod 3mm tak musis prehlbovat zarezy na piestoch pre ventili...... inac ti bude lamat koniky :wink:

dalej ked chces pouzit prevodovku z m50b20 tak to schvalujem ale diferak musis mat aspon 3,25.......na diferaku 3,91 mas maximalku 190km
prevodovka z 24 ventilu ja dobra vec lebo neroztaca tolko kardan cize nema take straty na rotacnej hmote......
prevodovka z 2,5 je kratka ale ked das z 2,0 ta ma prve tri stupne richlejsie o chlp ale vhodnejsie......druha vec je zivotnost tej prevodovky...na 2,5ke ta 2,0prevodovka zacala za chvylu poriadne hrkat.....2,0 prevodovka ma tensie zuby ale na sprint je vhodnejsia a citelne lepsia.......
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

vrabec771
Příspěvky: 233
Registrován: 16. 01. 2008 17:05
Bydliště: bratislava

Příspěvek od vrabec771 » 03. 12. 2008 12:57

je jedno ci mas etu 90kw alebo 95kw.rozdiel je v hlave a tvare piestov.spodok rovnaky na oboch!!!mal som hlavu 325i naoboch motoroch.Sys325i=hlava sa neznizuje ale blok a to je nutne koli tomu ze som daval piesty 2.5i a tieto su v bloku eta utopene.takze sa frezuje len ten rozdiel plus ten kusok aby bol dosiahnuty kompresny pomer 10:1.dif mam svor 3.75 a pouzit chcem ten.a s tou vackou to asi poriesim tak ze zozeniem tu 288stupnovu.otacky dvihat nechcem

vrabec771
Příspěvky: 233
Registrován: 16. 01. 2008 17:05
Bydliště: bratislava

Příspěvek od vrabec771 » 03. 12. 2008 13:05

a mam dotaz na tie prevodovky 2.0 a 2.5.kazdy vzdy vravi nieco ine tak sa uz dohodnite.niekto vravi ze2.5i ma prve tri stupne kratsie a niekto ze 2.0.takze teraz som z toho mimo.samozrejme pisem o m20

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 842
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 03. 12. 2008 19:57

vrabec771 píše:a mam dotaz na tie prevodovky 2.0 a 2.5.kazdy vzdy vravi nieco ine tak sa uz dohodnite.niekto vravi ze2.5i ma prve tri stupne kratsie a niekto ze 2.0.takze teraz som z toho mimo.samozrejme pisem o m20
..


m20 prevodovka na 2,0 je kratsia /na pohlad/ ale prve tri stupne ma dlchsie oproti 2,5
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

vrabec771
Příspěvky: 233
Registrován: 16. 01. 2008 17:05
Bydliště: bratislava

Příspěvek od vrabec771 » 03. 12. 2008 23:56

jasne.diky konecne niekto komu verim.dik

vrabec771
Příspěvky: 233
Registrován: 16. 01. 2008 17:05
Bydliště: bratislava

Příspěvek od vrabec771 » 04. 12. 2008 08:03

nie nechap to zle ty tiez patris medzi tych ludi na dobre rady a par dalsich,to nie je ojednom cloveku.ale co sa tyka tychto prevodoviek pytal som sa cca 10ludi na to ktora je kratsia a 7 mi povedali ze dvojliter ma kratsiu.

Uživatelský avatar
ericss8
Příspěvky: 313
Registrován: 09. 02. 2007 14:23
Bydliště: Ziar nad Hronom SR

...

Příspěvek od ericss8 » 27. 02. 2010 19:02

Takze ked sa to zhrnie:
Blok a kluka z ety
piesty(kruzky z ety najlepsie nove),ojnice, hlava a elektrika z 2,5-ky
+ zrezat z piestov aby sa nedotykali zavazi na kluke
+ znizit blok o 1 , 2mm

tak?
EX:
e30 318i M10
e28 524tdA M21
e21 316 M10
e30 325ix M20
e30 318is M42 touring
e30 324d M21 saloon
e30 320i M20 touring
AKT:
e30 335i M30 convertible
e30 327ix M20 saloon

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Re: ...

Příspěvek od DoDo » 01. 03. 2010 16:35

ericss8 píše:Takze ked sa to zhrnie:
Blok a kluka z ety
piesty(kruzky z ety najlepsie nove),ojnice, hlava a elektrika z 2,5-ky
+ zrezat z piestov aby sa nedotykali zavazi na kluke
+ znizit blok o 1 , 2mm

tak?
hlava 2,5 nebo z ety s velkejma ventilama
blok z ety nebo 2,5
klika eta
písty 2,5 ale záleží jestli KS nebo Mahle. Písty Mahle není nutný obřezávat - kliky se nedotknou. Ojnice 130mm eta/2,0
použít písty z ety by asi šlo, ale muselo by se hodně snižovat blok/hlavu a stejně by ses nedostal na kompresi 2,5 pístů. Chtělo by to přinejhoršim aspoň z bezkatový ety.
O kolik snížit blok je na tobě - podle toho, na jakou kompresi máš koule.

Co nenajdeš tady http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... eite34.htm
najdeš tady http://www.e30-koeln.de/diy/327i/daniel327i/motor.htm

vrabec771
Příspěvky: 233
Registrován: 16. 01. 2008 17:05
Bydliště: bratislava

Příspěvek od vrabec771 » 05. 03. 2010 23:50

pri pouziti piestov eta nie je potrebne znizovat blok,pri pouziti piestov z 2.5i ho je treba znizit a ideal je 1.8mm,kedze su piesty utopene. :wink:

Killerforever
Příspěvky: 50
Registrován: 27. 01. 2009 18:49
Bydliště: Žamberk

Příspěvek od Killerforever » 11. 03. 2010 17:28

a není lepší použít třeba kliku z 2,4TD????? protože eta ma kliku jako odlitek a TD kovanou....... :roll:

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 11. 03. 2010 17:36

Killerforever píše:a není lepší použít třeba kliku z 2,4TD????? protože eta ma kliku jako odlitek a TD kovanou....... :roll:
klika TD je těžší, a na jednom anglickym fóru jsem četl něčí zkušenost, že dotyčný viděl cca dvě td kliky prasklý ale žádnou litou.
Osobně jsem zatim neviděl báwo s ruplou klikou. Možná by se měl vyjádřit sys325i s jeho litou klikou a několika sty koňma

Killerforever
Příspěvky: 50
Registrován: 27. 01. 2009 18:49
Bydliště: Žamberk

Příspěvek od Killerforever » 11. 03. 2010 17:45

DoDo píše:
Killerforever píše:a není lepší použít třeba kliku z 2,4TD????? protože eta ma kliku jako odlitek a TD kovanou....... :roll:
klika TD je těžší, a na jednom anglickym fóru jsem četl něčí zkušenost, že dotyčný viděl cca dvě td kliky prasklý ale žádnou litou.
Osobně jsem zatim neviděl báwo s ruplou klikou. Možná by se měl vyjádřit sys325i s jeho litou klikou a několika sty koňma
tak co se tyče zdvihu jsou stejný.....v aute jsem mel etackou a na ni motor dojezdil.....je teda fakt ze jsem ho nešetřil a vydržel poměrně dost, a z tou hmotností by se to dalo dohnat setrvakem-dat mu trochu dietu....,myslim ze TD klika by mohla vydržet víc

Killerforever
Příspěvky: 50
Registrován: 27. 01. 2009 18:49
Bydliště: Žamberk

Příspěvek od Killerforever » 11. 03. 2010 17:47

jo a kliku jsem prasklou vydel ale bylo to z M51 v 34 a praskla protože ji honil jak nadmutou kozu..... :D :D :D :D

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2263
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 11. 03. 2010 17:49

podle me uprava na 2,7 ztraci smysl vzhledem k tomu ze je m20 mozno upravit na 2,8 a to daleko jednodussi cestou
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.opravujemauta.cz]h ... jemauta.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů

Killerforever
Příspěvky: 50
Registrován: 27. 01. 2009 18:49
Bydliště: Žamberk

Příspěvek od Killerforever » 11. 03. 2010 17:51

ty písty KS-Mahle je v nich jeste naky rozdil????(krome výše zminovaných úprav)

Uživatelský avatar
BobbySD
Příspěvky: 2263
Registrován: 25. 02. 2007 13:00
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BobbySD » 11. 03. 2010 18:00

no tak jasne. ale i tak musis nechat upravit pisty napr :) a taky k ty prestavbe je fajn mit na to chip i kdyz to funguje i na origo 2,5. nevim osobne uz pracuju na prestavbe na 2,8 a sehnat klikovku 2,8 z m52 neni zas az takovej problem 130mm ojnice z ety nebo b20 se jak ty rikas vetsine valej nekde ve sklepe a tim to v podstate hasne :) neni treba nic upravovat...jen preskladat. samozrejmne se doporucuje snizit blok o 0,5mm kvuli kompresi coz konkretne me stalo 4kila a 1den cekani takze zadna hruza. ale jde to i bez toho. ciste jen prehazet a jet. ale taky to chce b28 chip. bez nej to neni ono
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.opravujemauta.cz]h ... jemauta.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů

Killerforever
Příspěvky: 50
Registrován: 27. 01. 2009 18:49
Bydliště: Žamberk

Příspěvek od Killerforever » 11. 03. 2010 18:16

BobbySD píše:no tak jasne. ale i tak musis nechat upravit pisty napr :) a taky k ty prestavbe je fajn mit na to chip i kdyz to funguje i na origo 2,5. nevim osobne uz pracuju na prestavbe na 2,8 a sehnat klikovku 2,8 z m52 neni zas az takovej problem 130mm ojnice z ety nebo b20 se jak ty rikas vetsine valej nekde ve sklepe a tim to v podstate hasne :) neni treba nic upravovat...jen preskladat. samozrejmne se doporucuje snizit blok o 0,5mm kvuli kompresi coz konkretne me stalo 4kila a 1den cekani takze zadna hruza. ale jde to i bez toho. ciste jen prehazet a jet. ale taky to chce b28 chip. bez nej to neni ono
hm,...pokud jsem dobre čet tak na tu 2,8 potrebujes stejne vyrobit prechodovej kroužek kvůli simerinku(2,8 ma menší průměr) a co se týče těch pístů-záleží jaký použiješ......


já momentálně stavim tu 2,7 a zajímalo by mě jestli by se ty písty místo toho složitýho ořezávání nedali prostě ze spodu slíznout na soustruhu???? máte s tím někdo zkušenosti???

Odpovědět