Pomoc! naboje E36 do E30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 23. 09. 2008 18:14

Náboje mají větší středovou díru stejně tak jako ty E36. Tento rozměr by šel vyvložkovat má to ovšem ještě jeden háček a to je tlouštka ložiska která je větší než u E30 to znamená, že matice kterou se ložisko utahuje by neseděla po celé délce závitu a nešla by zajistit. S ohledem na bezpečnost žádná výhra, stejně jako cena 1ks ložiska (náboje), která je cca 9000,- czk a jde koupit jen originál.

Šlo by případně použít celý mcpherson z m3 ovšem tuším tam nějaký problém s odklonama a stejně sehnatelnost staršího dílu téměř nemožná a nového finačně značně náročná.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 23. 09. 2008 19:14

Použít mcpherson z E36 lze, kámen úrazu je ovšem rameno. Neexistuje žádný, který by zaručilo polohu kola ve středu blatníku, takže se rameno musí ohýbat jak už psal Stany, což už není úplně "čistý" řešení.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 23. 09. 2008 19:57

To jako rozřezat nosník a uhnout s ním třeba o 4 cm? To kdybych si měl vybrat tak ohnu to rameno.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

brzdy

Příspěvek od Jiricek325i » 23. 09. 2008 20:39

Takže jen pro shnutí, dozadu jdou nacpat náboje, třmeny a kotouče z E36 a předek zatim žádné ideální a cenově dostupné řešení nemá :(

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdy

Příspěvek od Hanis » 23. 09. 2008 21:29

Jiricek325i píše:Takže jen pro shnutí, dozadu jdou nacpat náboje, třmeny a kotouče z E36
Ale jen z compakta z jiný E36 to moc dobře nejde.
Jiricek325i píše:... a předek zatim žádné ideální a cenově dostupné řešení nemá :(
... ale má, všechno zůstává původní z E30, nic se nevaří neohýbá, žádný podložky pod kotoučem a řeší i ET kola s ohledem na zadek.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 23. 09. 2008 22:32

Já jsem to udělal vepředu takhle:

Původní náboj e32/e34/e36:(na obrázku z e32)

Obrázek


uřezaný a usoustružený náboj z e34,včetně vnitřního závitu ,který je shodný s vnějším origo e30(dík honzíku):

Obrázek

Obrázek]

Obrázek



vlevo e36 a vpravo e30

Obrázek




Tady částečně zašroubovaný:

Obrázek



Tady už dotaženo a potom příjde zavaření proti povolení:

Obrázek

Obrázek


Tady i s nábojem z e36

Obrázek

Obrázek



Tady i s kotoučem:

Obrázek
Naposledy upravil(a) Pinki dne 10. 02. 2012 13:07, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

brzdy

Příspěvek od Jiricek325i » 24. 09. 2008 14:49

Jakej je rozdil mezi zadkem z e36 a z compacta? Jsem byl dneska na vrakáči a tam mi tvrdili, že to je uplně to samý ten náboj, tak jsem nevěděl, jestli to mužu vzít nebo ne. kde bych kdyžtak sehnal nějaký technický info s rozměrama a takhlec, abych pořád nemusel otravovat tady?

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 24. 09. 2008 14:58

Pinki píše: Tady i s nábojem z e36
Obrázek
Jenom taková drobnost, na fotce nemáš zadní krytku ložiska, ta tam jde normálně nasadit a použít z E36? Pokud ne, tak takhle to ložisko moc nenajede.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 24. 09. 2008 17:38

Pinky fakt dobrej nápad. Mám jen pár otázek Bude fungovat ABS? Průměr ozubení pro snímač i počet zoubků má E36 stejný jako tříca jen je ten náboj o pár mm ven tak jestli to nevadí? Další věc jak máš zajištěnej ten nátrubek proti povolení, je mi jasný že se to dá utáhnot celkem dost, ale i tak bych se asi možná trochu bál. Krycí plech zezadu na kotouč řešíš? No a poslední jak moc se znění ET zadní nápravy k přední?
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 24. 09. 2008 18:07

Já jsem si pořád říkal, že jsem tu Pinkiho verzi už někde viděl a už jsem to našel. :twisted:
http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=48607
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 24. 09. 2008 20:14

Hanis píše:Pinky fakt dobrej nápad. Mám jen pár otázek Bude fungovat ABS? Průměr ozubení pro snímač i počet zoubků má E36 stejný jako tříca jen je ten náboj o pár mm ven tak jestli to nevadí? Další věc jak máš zajištěnej ten nátrubek proti povolení, je mi jasný že se to dá utáhnot celkem dost, ale i tak bych se asi možná trochu bál. Krycí plech zezadu na kotouč řešíš? No a poslední jak moc se znění ET zadní nápravy k přední?
No, s tím ABS nevím.NAkonec jsem musel udělat ještě 5mm podložku pod ten našroubovaný náboj,protože čep řízení byl uplně nalepený na kotouči.Krycí plech jsem tam dal z e36 a převrtal v něm dírky na šrouby.
P.Kryt toho ložiska tam jde dát,na těch fotkách to je poskládané jenom narychlo.No a nakonec jsem ten náboj z e36 obvařil celý k tomu původnímu.
Jo to ET jsem neměřil,ale jak to budu mít dole ,tak to proměřím přesně.Ale myslím že to bylo něco okolo 15 mm víc proti e30.

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 24. 09. 2008 21:54

+15mm je dobrej rozměr, škoda snad že je to jen na jedno použítí po zavaření už to na jinou těhlici dát nepude, ale i tak je to dobrý. Zanedlouho budu snad mít hotovej vlastní projekt tak pak dám foto.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 25. 09. 2008 12:00

TAk jsem to měřil a je to + 13 mm proti e30.

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

Brzdy

Příspěvek od Jiricek325i » 05. 02. 2009 22:41

Hanis píše:+15mm je dobrej rozměr, škoda snad že je to jen na jedno použítí po zavaření už to na jinou těhlici dát nepude, ale i tak je to dobrý. Zanedlouho budu snad mít hotovej vlastní projekt tak pak dám foto.
Tak jak to vypadá s tím předkem?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 02. 2009 20:42

Takže přidávám taky jednu možnost jak předělat na přední ose 4x100 na 5x120. Je to varianta hodně náročná na přesnost a kvalitní materiál. Na druhou stranu řeší ET přední osy s ohledem na zadní při použítí náboje z kompakta a případná výměna ložiska je za pakatel. ABS je plně funkční. Vše zůstává originál E30 není nutné řešit tlumiče z E36 ani nic podobnýho.

Jelikož je průměr trnu na ložisko na přední ose 31mm nelze najít (nechat vyrobit sérii 200000 ks se moc nevyplatí) běžně sehnatelné ložisko. Z toho důvodu je nutné vložkovat na průměr 35mm. Vložka je kalená a broušená na přesné toleranční pole

Obrázek
Obrázek

Za tepla nasezeno na trn přední těhlice

Obrázek
Obrázek

Náboj je potřeba kompletně vyrobit, zase je potřeba dbát na přesnost a tepelnou úpravu materiálu. CNC soustruh je nutností.

Obrázek
Obrázek

Do náboje se zalisuje ložisko a zajistí závlačkou.

Obrázek
Obrázek

Pak už jen nasadit na náboj a utáhnout originál maticí a zajistit. Na fotce je již hotový mezikus na brzdový třemen a krycí plech na kotouč 325mm.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 02. 2009 21:50

Jiricek325i píše:Je to krásný, když bych chtěl rozměry a číslo toho ložiska bych chtěl hodně? O:-)
541156
Naposledy upravil(a) Hanis dne 09. 02. 2009 22:35, celkem upraveno 1 x.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

Brzdy

Příspěvek od Jiricek325i » 09. 02. 2009 21:56

A rozměry toho náboje? :-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 02. 2009 21:58

To už by jsi chtěl hodně na papíru je nikde nemám, ale je na to naprogramovaná mašina.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

Brzdy

Příspěvek od Jiricek325i » 09. 02. 2009 23:03

A uměla by to ta mašina ještě vyrobit, a pak někdo poslat? Kolik by to tak cenově vyšlo?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 02. 2009 23:07

No uměla, ale ne za moc přátelskou cenu zvlášť pokud by se jednalo třeba jen o dva kusy.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Odpovědět