Pomoc! naboje E36 do E30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

Náboj

Příspěvek od Jiricek325i » 09. 02. 2009 23:08

Mno takže nějaký číslo?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 02. 2009 23:10

Dvě vložky, dva náboje 10000,-
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

Brzdy

Příspěvek od Jiricek325i » 09. 02. 2009 23:12

Ta nabídka je nějak časově omezena, nebo se kdyžtak v budoucnu mužu obrátit, když nebude v mém okolí nikdo šikovnej?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 09. 02. 2009 23:17

No není to snad ani nabídka, nikdy jsem neplánoval vícekusovou výrobu ani že to budu někde nabízet, ale určitá možnost je vždycky.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
VendaHK
člen E30.cz
Příspěvky: 2814
Registrován: 21. 08. 2007 20:17
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od VendaHK » 11. 02. 2009 14:47

za tepla nasezeno na trn přední těhlice

Kdyz to je nasazeno na trn a zajisteno pak jen matkou nebude to nejak haprovat?
EX-Ford Sierra 2,0 DOHC---
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 11. 02. 2009 15:08

VendaHK píše:za tepla nasezeno na trn přední těhlice

Kdyz to je nasazeno na trn a zajisteno pak jen matkou nebude to nejak haprovat?
Proč myslíš, že by mělo něco haprovat. Pokud je to vyrobené ve správných tolerancích a nalisované za tepla a potom zajištěné maticí, nevidím v tom žádný problém. Na tom pouzdře je nasazené ložisko, na kterém se otáčí náboj. Pochybuju, že by někdy mělo to pouzdro důvod se protočit na tom trnu.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
VendaHK
člen E30.cz
Příspěvky: 2814
Registrován: 21. 08. 2007 20:17
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od VendaHK » 11. 02. 2009 18:10

a kdyz bude potrebovat vymenit lozisko jen se ptam nestourám v tom.
EX-Ford Sierra 2,0 DOHC---
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 11. 02. 2009 19:56

VendaHK píše:a kdyz bude potrebovat vymenit lozisko jen se ptam nestourám v tom.
Tak ho normálně vyměníš, ložisko je nasunutý na tom pouzdře a to ložisko se na to pouzdro nijak brutálně nelisuje, aby si to potom stáhnul i s ním. Rozhodně je menší tolerance mezi vnitřním rozměrem pouzdra a trnem, než mezi vnitřním rozměrem ložiska a vnějším rozměrem pouzdra. A v náboji je pouzdro zajištěný pojistným kroužkem, takže z náboje ho taky bez problému vyndáš. :wink:
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 11. 02. 2009 22:38

Jak už psal Boost vložka má vnitřní rozměr s přesahem a vnější s vůlí stejnou jako původní trn. V praxi to znamená, že ložisko jde relativně snadno sundat (bez použití stahováků) stejně jako to původní, vložka zůstává na trnu. Výměna ložiska v náboji je jako každá jiná výměna ložiska třeba na zadním kole lze použít stahovák nebo lis. Závlačka je jen pojistka kdyby něco, ložisko drží přesah náboje a nesmí se hnout ani vo fous.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1552
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 12. 02. 2009 21:20

Jo když se to umí a je to kde spáchat,je to sranda.Pěkná práce.
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 13. 06. 2009 16:12

Můžu se zeptat, v rámci kterých tolerančních polí jsi to řešil? H7/k6, nebo jiné, méně standardní (k6 beru jako standard u SKF)?

Zkusím se poptat u nás na škole, jestli by tam šlo něco takového vyrobit... Přeci jen tam má sídlo Micronex a pár strojů taky mají.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

naboje

Příspěvek od Jiricek325i » 13. 06. 2009 22:11

Taky bych do toho šel, ale jen se bojim co to vydrží, přeci jen ty ložiska origo jsou trošku mohutnější, ne? Ale nechám si rád poradit, jsem v tomhle směru rádiovka. :oops:
Oil a inspection reset na počkání.
Kolín a okolí, občas Praha, Pardubice, Chrudim.
150,- za kus
r.v. 1982 - 2001
Stačí se ozvat ;-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 14. 06. 2009 20:37

Fx píše:Můžu se zeptat, v rámci kterých tolerančních polí jsi to řešil? H7/k6, nebo jiné, méně standardní (k6 beru jako standard u SKF)
Řešil co? Tolerančních polích je tam trochu více. Každopádně přeji příjemnou zábavu ve vývoji.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Jiricek325i
Příspěvky: 234
Registrován: 05. 09. 2007 20:15
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jiricek325i » 16. 06. 2009 12:24

Hanis
Zaslal: 14. 06. 2009 20:37 Předmět:
Fx napsal:
Můžu se zeptat, v rámci kterých tolerančních polí jsi to řešil? H7/k6, nebo jiné, méně standardní (k6 beru jako standard u SKF)


Řešil co? Tolerančních polích je tam trochu více. Každopádně přeji příjemnou zábavu ve vývoji.
A Tobě to zatím funguje dobře?
Oil a inspection reset na počkání.
Kolín a okolí, občas Praha, Pardubice, Chrudim.
150,- za kus
r.v. 1982 - 2001
Stačí se ozvat ;-)

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 16. 06. 2009 21:13

Funguje to dobře.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
tomagee
Příspěvky: 4
Registrován: 08. 10. 2011 19:10

Příspěvek od tomagee » 18. 12. 2011 14:25

Prosim Pinki-ho alebo niekoho kto ma tie fotky, ktore uz nejde zobrazit, aby ich znovu uploadol. Dost by som ich potreboval, pretoze to potrebujem spravit. Dakujem.

duna3
Příspěvky: 341
Registrován: 09. 01. 2009 07:00

Příspěvek od duna3 » 10. 02. 2012 12:40

Jj. Ty fotky by fakt bodly...

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 10. 02. 2012 13:08

Máte to tam :D

belowzero
Příspěvky: 307
Registrován: 18. 06. 2008 20:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od belowzero » 21. 07. 2012 09:15

Ja riesim na moju e30 momentalne 5x120 a moj postup bude zadok compakt a predok sa prevrtaju loziska na 5x100 stym ze 1 dieru pouzijem s 4x100 len treba byt fakt velmi presny potom uz len podlozkou na 5x120 a hotovo:-)

Uživatelský avatar
kopecek.e30
Příspěvky: 646
Registrován: 17. 02. 2010 17:09
Bydliště: Mělník

Příspěvek od kopecek.e30 » 09. 12. 2012 14:45

já to řešil takhle:
zadek - klasicky ramena z compakta
sorry za kvalitu fotek ale neumim to zmenšit:-(
Obrázek
a předek - pherson s nábojem jsem použil z e36 coupé, siláče ramen sem nechal centrický a ranema (e30) se na prasáka nahřála autogenem o ohla na potřebný úhel aby kolo vyšlo krásně na střed...jedinej problém co byl, tak po nahřátí ramena se vypálil kulový čep ale ten se pak přelisuje za nový
Obrázek
nakonec jsem to posadil na stavitelnej podvozek a doplnil žlutým strongflexem
tady už finále na kolech
Obrázek
zatim všechno O.K. jenom na zadek musim dát nižší pružiny...je to nahrbený jak koza :-(

Odpovědět