samosvor

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 02. 03. 2011 22:40

aula píše:
Míšánek píše:problém by nastal v té chvíli, kdy bys přehazoval hrušku do jiného obalu. Je tam jeden velice zásadní problém a to vymezení vůle hrušky vůči planetovému kolu. .
Pastorek a talířové kolo jsou vždy spárované. Dávat pastorek s určitým počtem a jistým tvarem zubů na talířové kolo s jiným počtem a tvarem zubů než je původní spárované, je úplnej nesmysl. Nějaký vymezení zubové vůle, jak píšeš dál, to vůbec nevyřeší.
Dyť jsem psal, že hruška a talířové kolo musí být zachováno v původním páru, přečti si to ještě jednou :wink: Jde jenom o to, přešroubovat to talířové kolo na klec svoru.
Chvalda 318iS píše:Dál dost dobře nefunguje jenom přehodit samosvornou jednotku do jinýho obalu s tím, že z toho shodíš kolo a necháš hrušku v obalu, jak jsi psal... - vždy to hučí, pokud nevymezíš vůli... Minimálně, ale hučí, těch 0,00 něco mm nevychytáš, protože žádná klec není osoustružená jako ta první... Ale funguje to, to jo...
Myslel jsem si, že ložiska, které jsou na tu klec nalisované už toto nějakým způsobem "vymezí" nebo tak. Nicméně asi myslíš opracování na dosedací ploše toho talířového kola, co? Nebo co konkrétně? Tam zase tak velká vůle snad nebude, ne? Myslím si, že zase tak zásadní vliv to na hučení mít nebude, ne? Svým způsobem vše zůstane na svém původním místě
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 02. 03. 2011 23:05

Chvalda 318iS píše:Dál dost dobře nefunguje jenom přehodit samosvornou jednotku do jinýho obalu s tím, že z toho shodíš kolo a necháš hrušku v obalu, jak jsi psal... - vždy to hučí, pokud nevymezíš vůli... Minimálně, ale hučí, těch 0,00 něco mm nevychytáš, protože žádná klec není osoustružená jako ta první... Ale funguje to, to jo...
Myslel jsem si, že ložiska, které jsou na tu klec nalisované už toto nějakým způsobem "vymezí" nebo tak. Nicméně asi myslíš opracování na dosedací ploše toho talířového kola, co? Nebo co konkrétně? Tam zase tak velká vůle snad nebude, ne? Myslím si, že zase tak zásadní vliv to na hučení mít nebude, ne? Svým způsobem vše zůstane na svém původním místě[/quote]

Jo, to vymezí, ale ty tohle celý šoupneš do jinýho obalu, musíš na ty ložiška nastrčit protikusy s guferama a utáhnout... A mezi protikusama a obalem diffu je ta vymezovací podložka. Ta dosedací plocha talířového kola je další věc. Tam jsou prostě setiny/tisíciny milimetru, který ti z toho ve finále udělaj hučivej diff. Jako velká vůle tam není, můžeš se do té vůle trefit, ale existuje mooc velká pravděpodobnost, že se netrefíš... Když je to moc v záběru, tak to sviští, když je to málo, tak je to karosa hadr :-) Mám takovej pokus v autě, trochu to hučí, ale svoří to a to je hlavní - už to drží takových 6000km a zatím se ty hluky nehejbou a je to snesitelný :-)
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 03. 03. 2011 07:22

Míšánek píše:
aula píše:
Míšánek píše:problém by nastal v té chvíli, kdy bys přehazoval hrušku do jiného obalu. Je tam jeden velice zásadní problém a to vymezení vůle hrušky vůči planetovému kolu. .
Pastorek a talířové kolo jsou vždy spárované. Dávat pastorek s určitým počtem a jistým tvarem zubů na talířové kolo s jiným počtem a tvarem zubů než je původní spárované, je úplnej nesmysl. Nějaký vymezení zubové vůle, jak píšeš dál, to vůbec nevyřeší.
Dyť jsem psal, že hruška a talířové kolo musí být zachováno v původním páru, přečti si to ještě jednou :wink: Jde jenom o to, přešroubovat to talířové kolo na klec svoru.
Já to čet, ale ty si asi nečetl můj příspěvek :roll:, dál si psal, jak se postupuje v případě, že se to mění zvlášt (jen hruška - viz červený text)- na to jsem i já reagoval.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 03. 03. 2011 19:14

:lol: ano, a o pár řádků níž jsem psal, že hruška i talíř k sobě patří :D

myslel jsem to tak, že kdyby prostě vyhazoval hrušku z obalu, tak je problém s jejím vymezením vůle v druhém obalu, to je vše, co jsem tou větou chtěl říct
Chvalda 318iS píše: Jo, to vymezí, ale ty tohle celý šoupneš do jinýho obalu, musíš na ty ložiška nastrčit protikusy s guferama a utáhnout... A mezi protikusama a obalem diffu je ta vymezovací podložka. Ta dosedací plocha talířového kola je další věc. Tam jsou prostě setiny/tisíciny milimetru, který ti z toho ve finále udělaj hučivej diff. Jako velká vůle tam není, můžeš se do té vůle trefit, ale existuje mooc velká pravděpodobnost, že se netrefíš... Když je to moc v záběru, tak to sviští, když je to málo, tak je to karosa hadr :-) Mám takovej pokus v autě, trochu to hučí, ale svoří to a to je hlavní - už to drží takových 6000km a zatím se ty hluky nehejbou a je to snesitelný :-)
Jo vlastně! No máš pravdu, protože ty nesmysly, které jsou v diffu nalisované a drží klec mají myslim kuželovité dosedací plochy na ty ložiška, že jo. A vymezovací plechy jsou pod nima taky.. Jn, to jsem si neuvědomil. Ale toto všechno je daň, kterou bych já osobně byl ochcotný klidně obětovat za svořící diff s poměrem, který potřebuju :)
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 03. 03. 2011 19:33

Mišánek: Právě, já jsem tohle taky obětoval... Tohle je spíš informace pro ty, co si myslí, že udělají z prdu kuličku :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 03. 03. 2011 20:01

Míšánek píše::lol: ano, a o pár řádků níž jsem psal, že hruška i talíř k sobě patří :D
Toho jsem si samozřejmě vědom, ale na to jsem nereagoval, tudíž ani necitoval
Míšánek píše:myslel jsem to tak, že kdyby prostě vyhazoval hrušku z obalu, tak je problém s jejím vymezením vůle v druhém obalu, to je vše, co jsem tou větou chtěl říct
A já zas chtěl jen k tomuto říct, že to není problém s vymezení nějaké vůle, ale že je to totální nesmysl. Nic víc :lol:

Prostě si napsal p****, já na to upozornil, tak to uznej a přestaň obracet vůči mně :roll:
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 04. 03. 2011 22:04

:lol: No tak fajn - uznávám, napsal jsem pičovinu. Doufám, že se teď cítíš líp :D

Kdo chtěl, tak to určitě pochopil tak, jak to pochopit měl :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 09. 03. 2011 21:14

hosi koukam ze tu mate furt zabavu jak svina :D to se v tom porad i hrabete nebo uz se jenom kyda?


jo a budte na michala hodni, on to ma jinak ale je hodnej :twisted:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

mirway79
Příspěvky: 47
Registrován: 07. 02. 2011 20:43

Příspěvek od mirway79 » 11. 03. 2011 19:40

napr.: mam 2 velke diferaky na e30, jeden otvoreny 3,25 a druhy svor 2,64 = S3,25
Chcem pouzit svor do otvoreneho. Demontujem ozubenia z oboch difov, samozrejme si oznacim zuby, pouzijem obal a hrusku s otvoreneho 3,25 a na svor obal vlozim ozubenie z 3,25 na presne oznacene zuby. poskladam a zistim, ze je obrovska vola na ozubenim!! vysledok? len tak prehodit svor do ineho, potrebneho pomeru, neodporucam!

moj tip: oddialit ozubene koleso od dosadacej plochy svoru pre dosiahnutie dostupneho vymedzenia vole ozubenia + domedzit vole z boku cez tie velke podlozky a samozrejme volu lozisk. Ide tam az o stotiny

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 11. 03. 2011 23:18

Nějak nechápu, nač si "označovat zuby", ale budiž... Pokud jsi ty podložky měřil a víš, která byla tlustší, posuň si talíř víc do záběru prohozením podložek mezi sebou (pokud je možno) :-) Aspoň to nebude tlouct při řazení (protože jestli tam máš velkou vůli, tak to musí kopat jak blázen) :-)
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

mirway79
Příspěvky: 47
Registrován: 07. 02. 2011 20:43

Příspěvek od mirway79 » 12. 03. 2011 07:51

ozubenie si musis oznacit, aby bolo zalozene rovnako ako pri demontazi. dosadacie plocha na kosi z pomeru 2,64 s ozubenim z 3,25 je tak vyosena od hrusky, ze ti nepomozu ziadne vymedzovacie podlozky z boku... zhruba to robi 0,5cm na zakladne vnutorne vymedzenie vole ozubenia k hruske. Vyrobit podlozku, zosroubavat ozubenie o kos a az potom dovymedzit vole z vonkajsej strany

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 12. 03. 2011 11:45

Neznám tvůj případ, ale nepochopil jsem, jak tam můžeš mít těch 0,5 cm na každé straně a co a jak tam značíš. Nějaký značení zubů bych pochopil, pokud bys používal úchylkoměr na zubovou vůli, pokud to skládáš "na vostřáka", tak jsem fakt nepochopil, co tam měříš :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 12. 03. 2011 11:47

Chvalda 318iS píše:Neznám tvůj případ, ale nepochopil jsem, jak tam můžeš mít těch 0,5 cm na každé straně a co a jak tam značíš. Nějaký značení zubů bych pochopil, pokud bys používal úchylkoměr na zubovou vůli, pokud to skládáš "na vostřáka", tak jsem fakt nepochopil, co tam měříš :wink:
Edit: Pokud se bavíme tedy tak, že skládáš malej do malýho, velkej do velkýho a z e30 do e30. Pakliže to je nějakej bastl, tak s tím zkušenosti nemám :wink:
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

mirway79
Příspěvky: 47
Registrován: 07. 02. 2011 20:43

Příspěvek od mirway79 » 12. 03. 2011 18:37

velky do velkeho, obal z e34 S2,64 na pomer 3,25 a potrebny vysledok S3,25. vo vnutri ked nasroubujem ozubenie na kos tak je velka odchylka ku hruske cca 0,5cm, cize na vymedzenie vole tam musi ist podlozka a az potom z vonkajsej strany domedzit volu

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jiřina » 20. 06. 2011 16:58

mirway79 píše:ozubenie si musis oznacit, aby bolo zalozene rovnako ako pri demontazi. dosadacie plocha na kosi z pomeru 2,64 s ozubenim z 3,25 je tak vyosena od hrusky, ze ti nepomozu ziadne vymedzovacie podlozky z boku... zhruba to robi 0,5cm na zakladne vnutorne vymedzenie vole ozubenia k hruske. Vyrobit podlozku, zosroubavat ozubenie o kos a az potom dovymedzit vole z vonkajsej strany
podle prumeru pastorku se dela i jine ET kose(cim vice do rychla,tak je vetsi prumer,et kosu se lame okolo prevodu 3,25), pro velky e30 dif je nutne pod talir vlozit vyrobenou podlozku o sile 7,2 mm a pak se to dostane do zakladni polohy a tam uz to lze vymezit presne orig.podlozkama pro bocni uzavery
02tii-A1,02ti-A2,02ti cab/2.8Cs,3.0Csi- B7T /650,633,630-B7T,635/ 323i -A1/ 323 e21/745i3,2T-2x/745i3,5T exe/ 518,520,535 T e12/ 525,M535 e28/525Tds e39 /750iLA e38/Opel Bitter CD /RoverV8SD/L. Rover 3,5 a 4,2L/t- 603433103-bmwtuning.cz/bmw6klub.cz

Odpovědět