samosvor

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Lukas Ondrak
Příspěvky: 69
Registrován: 04. 05. 2007 13:55

samosvor

Příspěvek od Lukas Ondrak » 25. 03. 2008 08:27

Nemáte náhodou někdo zkušenost jestli se dá použít koš s lamelami z diferu z tds do malého diferu na e30? Díky za odpověď.

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

Re: samosvor

Příspěvek od jiřina » 26. 03. 2008 11:16

Lukas Ondrak píše:Nemáte náhodou někdo zkušenost jestli se dá použít koš s lamelami z diferu z tds do malého diferu na e30? Díky za odpověď.
nejde to,jen do velkeho z e30
02tii-A1,02ti-A2,02ti cab/2.8Cs,3.0Csi- B7T /650,633,630-B7T,635/ 323i -A1/ 323 e21/745i3,2T-2x/745i3,5T exe/ 518,520,535 T e12/ 525,M535 e28/525Tds e39 /750iLA e38/Opel Bitter CD /RoverV8SD/L. Rover 3,5 a 4,2L/t- 603433103-bmwtuning.cz/bmw6klub.cz

Uživatelský avatar
VendaHK
člen E30.cz
Příspěvky: 2816
Registrován: 21. 08. 2007 20:17
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od VendaHK » 26. 03. 2008 18:19

a kdyz jsme u toho nejde pouzit celej dif z E34 do E30 samosvornej??
EX-Ford Sierra 2,0 DOHC---
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
EX-BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)

hyry
Příspěvky: 943
Registrován: 02. 08. 2007 22:29
Bydliště: NEW BYDZOV

Příspěvek od hyry » 26. 03. 2008 19:06

SEM VYČET,ŽE MALEJ Z 36 JE VELKEJ DO 30

Uživatelský avatar
Macek
Příspěvky: 4100
Registrován: 12. 02. 2003 06:11
Bydliště: Psáry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek » 26. 03. 2008 20:25

hyry píše:SEM VYČET,ŽE MALEJ Z 36 JE VELKEJ DO 30
Nene, malej vnitřek z E36 pasuje do E21 (v té je jen jeden rozměr difu...)
a ten je podobného (možná i stejného) rozměru jako malý dif. z E30
tel. 777595357
GPS: 49°56'13.208"N, 14°31'2.521"E
Nic neposílám poštou, prosím nežádejte mě o to. Díky

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 26. 03. 2008 20:46

hyry píše:SEM VYČET,ŽE MALEJ Z 36 JE VELKEJ DO 30
spatne :wink:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 27. 03. 2008 06:18

A co velký difer z e34 nebo e32 do velkého diferu e30ky :?: :wink:

Lukas Ondrak
Příspěvky: 69
Registrován: 04. 05. 2007 13:55

Příspěvek od Lukas Ondrak » 27. 03. 2008 07:01

[quote="Stany"]A co velký difer z e34 nebo e32 do velkého diferu e30ky :?: :wink:[/quote]
Díky za rady. moc jste mně nepotěšili, náhodou nevíte jestli se někomu neválí v garáži koš s lamelami do malého diferáku na e30,stále sháním ,ale nedaří se mi. Díky.

Lukas Ondrak
Příspěvky: 69
Registrován: 04. 05. 2007 13:55

Příspěvek od Lukas Ondrak » 27. 03. 2008 11:31

[quote="jiřina"][quote="Lukas Ondrak"][quote="M40TURBO"]a co ten savka lukino nedovolal ses? A motor už tam máš nabulenej?[/quote]
Dovolal, ale bohužel nemá díly, tak že musím shánět koš a lamelami do malého difu na e30, zkus se poptat na bmwklubu, zkoušel jsem se tam příhlás, ale nějak se mi to nepodařilo. Příští týden chci dát auto do laku a pak o víkendu dát motor., tak se chystej.[/quote]dnes jedu pro 3 ks samosvoru na e30,spocitam prevody,zjistim stav a dam vedet[/quote]

ok, zatím díky.

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jiřina » 27. 03. 2008 21:44

ok, zatím díky.[/quote]tak opet 1ks 3.91visko 4x4,1ks maly 3.25 S,s celoplosnou zavernou deskou a 2 ks -4.15 a 4,27 bez svoru
02tii-A1,02ti-A2,02ti cab/2.8Cs,3.0Csi- B7T /650,633,630-B7T,635/ 323i -A1/ 323 e21/745i3,2T-2x/745i3,5T exe/ 518,520,535 T e12/ 525,M535 e28/525Tds e39 /750iLA e38/Opel Bitter CD /RoverV8SD/L. Rover 3,5 a 4,2L/t- 603433103-bmwtuning.cz/bmw6klub.cz

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

svory

Příspěvek od jiřina » 27. 03. 2008 23:18

Stany píše:A co velký difer z e34 nebo e32 do velkého diferu e30ky :?: :wink:
tak maly samosvor je stejny na 02,e21,e30(maly) (svornosti od bmw 21,24,40,75%),/stredni na e30-velky(i m3),e24(od r.81),e28,e34,e36(i m3)(svornost 24,25%)/velky e23,e24(od r.85),e28(3.5),e31,e32,e34-vetsi obsahy(svornost 24%),e36 maly samostatny,e9 a e12,e24(do81) take samostatny,novejsi modely poresim,jeste jsou mezi stejnyma velikostma ruzne drobne rozdily,podle toho muzete schanet,dale mohu sehnat snekove diferencialy ktere jdou vestavet do vasich nesamosvoru,jsou nove a nejnizsi cena je nyni 16500,-+postovne,dodani cca 14 dni,funguji stale na 100% a jejich svornost klesa podle velikosti rozdilu otacek kol,takze cim vetsi zatacka,tim nizssi svornost,firma neudava zivotnost,jen parametry vykonu,vyssi vykon=i vetsi cena.take resim vyrobu kosu+cenu tak aby sli priradit k nesamosvorum,rozdil je totiz v et kose tj.tloustce talire,je to dosti narocny a presny dil.
02tii-A1,02ti-A2,02ti cab/2.8Cs,3.0Csi- B7T /650,633,630-B7T,635/ 323i -A1/ 323 e21/745i3,2T-2x/745i3,5T exe/ 518,520,535 T e12/ 525,M535 e28/525Tds e39 /750iLA e38/Opel Bitter CD /RoverV8SD/L. Rover 3,5 a 4,2L/t- 603433103-bmwtuning.cz/bmw6klub.cz

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 28. 03. 2008 22:47

jiřina píše:tak opet 1ks 3.91visko 4x4,1ks maly 3.25 S,s celoplosnou zavernou deskou a 2 ks -4.15 a 4,27 bez svoru
Pokud to dobře chápu, tak jsou k mání 4ks samosvoru s převodovým poměrem 4.1 v malém obalu na E30, jaká by byla cena? Díky.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jiřina » 29. 03. 2008 19:58

BOOST píše:
jiřina píše:tak opet 1ks 3.91visko 4x4,1ks maly 3.25 S,s celoplosnou zavernou deskou a 2 ks -4.15 a 4,27 bez svoru
Pokud to dobře chápu, tak jsou k mání 4ks samosvoru s převodovým poměrem 4.1 v malém obalu na E30, jaká by byla cena? Díky.
svory jsou jen 2ks a to 3.91V a 3.25S,ty dva -4,15 a 4,27 svor nemaji
02tii-A1,02ti-A2,02ti cab/2.8Cs,3.0Csi- B7T /650,633,630-B7T,635/ 323i -A1/ 323 e21/745i3,2T-2x/745i3,5T exe/ 518,520,535 T e12/ 525,M535 e28/525Tds e39 /750iLA e38/Opel Bitter CD /RoverV8SD/L. Rover 3,5 a 4,2L/t- 603433103-bmwtuning.cz/bmw6klub.cz

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 03. 2011 22:36

Co jsem se tady na foru v různých tématech dočetl, tak jsem si z toho udělal takovýto můj vlastní závěr:

Pokud budeš přehazovat jenom vyloženě samosvorný koš do jiného diffu s jiným poměrem, tzn. hruška zůstane v původním obalu v jakém byla, tak by neměl být problém, stačí jenom přehodit planetové kolo na koš samosvoru a je to.
problém by nastal v té chvíli, kdy bys přehazoval hrušku do jiného obalu. Je tam jeden velice zásadní problém a to vymezení vůle hrušky vůči planetovému kolu. Pokud bude vymezená špatně, tak hrozí časem odkouření diffu (přinejmenším začne hučet). Další věc, která se nedoporučuje je ta, přehazovat pouze hrušku nebo pouze planetové kolo. Tyto dvě věci jsou údajně už spolu zajeté a pokud se vymění jenom jedna z nich a další se dá z jiného kusu, opět hrozí nějaký problém.

Myslím že Boost sem nedávno dával odkaz na rozebrání a funkční složenáí diferáku a je k tomu zapotřebí nějaká značící pasta nebo co, která se nanese na zuby planetového kola a podle míst dotyku hrušky a planetového kola se vymezí vůle na hrušce. Kdysi dávno tu byli i docela obsáhlé dokumentace o tomto vymezování vůle, ale ty jsem nějak dopodrobna nezkoumal, poněvadž se mi z těch čísel dělalo hodně špatně :) Do té doby jsem si taky myslel, že na tom nic neni, že se jenom vymění kus za kus a je jedno jaké tam bude planetové kolo, hruška atd. Opak je ale pravdou a já jsem si z toho takovéto pravidlo udělal.

Jestli mi to někdo zainteresovaný v této problematice potvrdí, tak budu rád. Nemám to na 100% ověřené, jenom jsem si shrnul tyto zásadní věci ze všech topiců, co se tu řešily.
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 01. 03. 2011 22:37

Všude kde jsem psal něco o planetových kolech jsem samozřejmě myslel ozubený talíř. Sry, spletl jsem si to :oops:
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 02. 03. 2011 06:15

Jen bych dodal že v Tvém případě bude nejspíš problém, protože ten dlouhý diferenciál bude velký obal a ten krátký bude malý obal.
Jinak přehození jen vložky není složití. Schodíš zadní víko, vytáhneš unašeče poloos, vyndáš vložku, musíš z ní sundat ukazatel tachometru (celkem dobře to šlo po náhřátí), povolíš kolo a lehce sťukneš přes šrouby dolů.
Nejsem si jist, ale možná že 4.1 velký obal se nachází na 5er.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 02. 03. 2011 07:37

Pomer 4,1 velký obal malo aj IXo v automate.

karol325
Příspěvky: 303
Registrován: 02. 04. 2009 15:36
Bydliště: pod Tatrami

Příspěvek od karol325 » 02. 03. 2011 07:40

V prevedení Touring

Uživatelský avatar
aula
člen E30.cz
Příspěvky: 1924
Registrován: 26. 11. 2005 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aula » 02. 03. 2011 07:49

Míšánek píše:problém by nastal v té chvíli, kdy bys přehazoval hrušku do jiného obalu. Je tam jeden velice zásadní problém a to vymezení vůle hrušky vůči planetovému kolu. .
Pastorek a talířové kolo jsou vždy spárované. Dávat pastorek s určitým počtem a jistým tvarem zubů na talířové kolo s jiným počtem a tvarem zubů než je původní spárované, je úplnej nesmysl. Nějaký vymezení zubové vůle, jak píšeš dál, to vůbec nevyřeší.
325iC: LSD, StarTec, semi M-Technic I, Smoked Hella

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 02. 03. 2011 13:15

Dál dost dobře nefunguje jenom přehodit samosvornou jednotku do jinýho obalu s tím, že z toho shodíš kolo a necháš hrušku v obalu, jak jsi psal... - vždy to hučí, pokud nevymezíš vůli... Minimálně, ale hučí, těch 0,00 něco mm nevychytáš, protože žádná klec není osoustružená jako ta první... Ale funguje to, to jo...
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Odpovědět