Zadni kotoucové brzdy??

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
MOTIF
Příspěvky: 81
Registrován: 29. 02. 2008 13:52

Zadni kotoucové brzdy??

Příspěvek od MOTIF » 16. 03. 2008 10:03

Ahoj.. Chci se zeptat.. Mam 320i m20 rv. 89.. Vzadu mam bubny a jelikoz moje predchozí vozidlo byl Ford Galaxy, ktery flekoval temer na miste, tak mi prijde ze BMW brzdi celkem na prd... Zajima me, jestli by sly zadni bubnove brzdy predelat na kotouce, co vse k tomu potrebuju, jak to fin. narocne a hlavne, jestli se to nejak zlepsi.. Auto nema ABS, díky!

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 16. 03. 2008 10:34

Jeste nad tim popremyslej, protoze jestli Ti nejde o vzhled, tak bubny kolikrat brzdi lepe jak kotouc.
Obrázek

Uživatelský avatar
Dan td
Site Admin
Příspěvky: 3339
Registrován: 12. 02. 2003 14:17
Bydliště: Netuníkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dan td » 16. 03. 2008 10:39

Předělat to lze, je to tu několikrát popsané, hledej :)

Kotouče samozřejmě brzdí mnohem lépe než bubny, pokud to tedy bereme tak, že oboje brzdy - brzdy i kotouče - jsou ve srovnatelnem technickém stavu :wink:
http://www.e39.cz

Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 16. 03. 2008 11:49

Gangsta píše:Jeste nad tim popremyslej, protoze jestli Ti nejde o vzhled, tak bubny kolikrat brzdi lepe jak kotouc.
ciste teoreticky bys mohl mit pravdu, protoze bubnova brzda ma vetsi treci plochu..., ale vzhledem ke stavu vetsiny bubnovych brzd je to prakticky nesmysl... Kotouc funguje daleko spolehliveji.
Rozhodne bych to vymenil a je k tomu potreba zhruba toto:

- zadni kotoucova naprava - lze ji sehnat od "ZA ODVOZ" az po cca 1000Kc
- dle stavu napravy vymenit veci ktere odchazeji (kotouce, hadicky, pakny rucni brzdy - je uvnitr kotouce)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 16. 03. 2008 19:10

No napsal jsem to z toho duvodu, ze jsem se u x lidi setkal s tim, ze to tak bylo. Konkretne i u me. Na jedny e28 buben - vzal jsem rucni brzdu a stal jsem. Na moji druhy e28 jsem zatahl a nic... Komplet jsem napravu rozdelal a loupal jsem treci plochu pakny nehtem... :lol:

A stejne to dopadlo tak, ze si tam dam ted kotouc, takze si vlastne protirecim... :oops: :lol:
Obrázek

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4268
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 16. 03. 2008 20:32

Rozhodně dej kotouče. Proč myslíš, že silnější auta maji čtyři kotouče? Asi to nebude tim, že by hůř brzdili. Na přehození by ti měli stačit zadní ramena, komplet brzdy a možná jsou potřeba i poloosy ale tim si nejsem jistej, spíš je rozdíl jen v ABS a neABS poloosách. A při tý příležitosi bych udělal GO zadní nápravy, to se podle mě vždycky vyplatí (já jí teď dělám, až jí dokončim, bude jedna zadní náprava k mání - bez třmenu s poloosama) - aneb nevadí,že auto vypadá jak popelnice, důležitý jsou jízdní vlasnosti a spolehlivost
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Záchvat
Příspěvky: 2553
Registrován: 12. 02. 2003 08:40
Bydliště: Jindř. Hradec

Příspěvek od Záchvat » 16. 03. 2008 20:43

Kotoucove brzdy proti bubnovym lepe odvadeji teplo, proto brzdi na provozni brzdu pri vetsim zatizeni lepe. Jina vec je rucni brzda, ma mensi prumer, vlastne tim i paku ( u kotoucu ) .......... kdyz je to vse v poradku a dobrem stavu, tak to brzdi srovnatelne.
------------------------
e39 530d
e39 525TDS touring
KTM EXC 520

MOTIF
Příspěvky: 81
Registrován: 29. 02. 2008 13:52

Příspěvek od MOTIF » 16. 03. 2008 21:24

Gabo->>No to si taky myslim!!

A tedka se tady zase sesly nazory, ze kotouce jo, ale ze to brzdi stejne, pokud je to OK..

Tak co..??

Byl jsme na kontrole a brzdy vzadu jsou naprosto OK a stejne mi prijde, ze brzdny "efekt" toho auta je proste spatny.. Treba je to tim, že jsme zvyklej na neco jinyho, ale stejne... asi pujdu do tech kotoucu...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 03. 2008 21:38

za 1 - e30 s novejma komponentama origo zadnej tuning brzdi na picu, buben i kotouc

za 2 - brzdi stejne, kotouc je hlavne kvuli vetsi odolnosti proti vadnuti pri prehrati

za 3 - kotouc vzadu bude brzdit stejne na picu, pokud tam nedas lepsi komponenty

za 4 - ten kdo tvrdi ze kotouc brzdi lip asi jeste nevidel bubnaky v 100% stavu, nicmene je pravda ze opotrebeni kotoucu se sleduje lip nez bubnu a dle toho pak po case uzivani ti bubnaky opravdu brzdi hur

za 5 - 80% brzdni sily vyviji predek, takze pokud vam to panove nebrzdi, asi bych se zameril hlavne na predni brzdy

za 6 - pri vymene za kotouce se silne doporucuje resit rozdeleni brzdneho ucinku dle kotoucove napravy, protoze pokud bude vzadu na kotouce vyvijena stejna sila jaka tam byla pro bubny, tak to pri prvnim prudkem brzdeni muze byt hodne horka chvilka
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

MOTIF
Příspěvky: 81
Registrován: 29. 02. 2008 13:52

Příspěvek od MOTIF » 16. 03. 2008 21:41

Max-Max píše:za 1 - e30 s novejma komponentama origo zadnej tuning brzdi na picu, buben i kotouc

za 2 - brzdi stejne, kotouc je hlavne kvuli vetsi odolnosti proti vadnuti pri prehrati

za 3 - kotouc vzadu bude brzdit stejne na picu, pokud tam nedas lepsi komponenty

za 4 - ten kdo tvrdi ze kotouc brzdi lip asi jeste nevidel bubnaky v 100% stavu, nicmene je pravda ze opotrebeni kotoucu se sleduje lip nez bubnu a dle toho pak po case uzivani ti bubnaky opravdu brzdi hur

za 5 - 80% brzdni sily vyviji predek, takze pokud vam to panove nebrzdi, asi bych se zameril hlavne na predni brzdy

za 6 - pri vymene za kotouce se silne doporucuje resit rozdeleni brzdneho ucinku dle kotoucove napravy, protoze pokud bude vzadu na kotouce vyvijena stejna sila jaka tam byla pro bubny, tak to pri prvnim prudkem brzdeni muze byt hodne horka chvilka

Konecne poradne vysvetleni!

Takze rikas udelat bubny vzadu a zamerit se na predek..

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 16. 03. 2008 21:51

ja bych to tak udelal.. nicmene musis sam vedet, jestli tve brzdy dostavaji zabrat tak, ze hrozi fading, pokud jo, ano, jdi do kotoucu, pokud ne, zustan u bubnu, poradne je sesteluj a jdi na upgrade predku.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

MOTIF
Příspěvky: 81
Registrován: 29. 02. 2008 13:52

Příspěvek od MOTIF » 16. 03. 2008 22:23

Max-Max píše:ja bych to tak udelal.. nicmene musis sam vedet, jestli tve brzdy dostavaji zabrat tak, ze hrozi fading, pokud jo, ano, jdi do kotoucu, pokud ne, zustan u bubnu, poradne je sesteluj a jdi na upgrade predku.
Pouzivam ho v denni provozu ale ze by dostaval nejaky kour to se rict neda.. Rozhodne ne o brzdach!!

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 17. 03. 2008 09:33

MOTIF píše:
Max-Max píše:ja bych to tak udelal.. nicmene musis sam vedet, jestli tve brzdy dostavaji zabrat tak, ze hrozi fading, pokud jo, ano, jdi do kotoucu, pokud ne, zustan u bubnu, poradne je sesteluj a jdi na upgrade predku.
Pouzivam ho v denni provozu ale ze by dostaval nejaky kour to se rict neda.. Rozhodne ne o brzdach!!
Takže Tobě spíš jde o brzdej účinek....
To mi na E30 taky sralo, že jsem musel šlapat jak čůrák, aby to zabrzdilo.
Takže zrepasuj třmeny a bubny, vyměň hadice, brzd. kapalinu, pakny, desky, kotouče a pak už to bude lepší.
Ještě lepšího brzdného účinku docílíš posilovačem z Ixa, nebo ze 735i podtlakovým..

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 17. 03. 2008 19:32

bmwm3 se vubec nedivim ze si stezuje a vubec ne tomu ze prave na tu schopnost brzdit az dole...podle nej totiz repase brzdovyho systemu nejspis nezahrnuje brzdovej valec a posilovac by dal radsi vetsi ale stejne neli jeste starsi z jinyho modelu....jo holt po 20ti letech provozu vsichni cekaj ze tohle bude bezvady a staci menit desky s kotoucema :lol:


sory michale ale musel jsem :twisted: vim ze jsi s tim stravil hodne casu, mam ten nazor podobnej jako Ty :wink:


k veci vazne: muj dojem je ze s tema bubnama ma smysl to udelat jak pise maxmax...taky jsem to tak vzdycky delal a tvrdil a dokud s tim nejel nikdo jinej tak jsem byl za curaka ze kotouce jsou lepsi, pritom jsou akorat drazssi...mluvim o beznym provozu, nikoli hodine na okruhu!


a k tomu posilovaci...ja bych se nebranil nakymu kterej je proste mladsi kdyz neni na novej....klidne nebmw...bude to urcite znat, mam to v planu taky
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

jiřina
Příspěvky: 388
Registrován: 28. 06. 2006 19:39
Bydliště: Klecany
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadni kotoucové brzdy??

Příspěvek od jiřina » 18. 03. 2008 07:12

MOTIF píše:Ahoj.. Chci se zeptat.. Mam 320i m20 rv. 89.. Vzadu mam bubny a jelikoz moje predchozí vozidlo byl Ford Galaxy, ktery flekoval temer na miste, tak mi prijde ze BMW brzdi celkem na prd... Zajima me, jestli by sly zadni bubnove brzdy predelat na kotouce, co vse k tomu potrebuju, jak to fin. narocne a hlavne, jestli se to nejak zlepsi.. Auto nema ABS, díky!
mam odskouseno ze dam li rezane ate,nebo vrtane zimmerman kotouce,na to desticky jurid ja-s,tak e30 brzdi velmi dobre(,na okruh to nestaci),nutne je mit vporadku kapalinu,u bubnu prumer a pakny,musi fungovat samosteli,jinak je dlouhy krok pedalu,ucinek bubnu je velmi vysoky,ale po kratkou dobu,horsi odvod tepla,vlneni,kotouce jsou skoro bezudrzbove,lepe odvadi teplo,takze kdyz je vporadku system a kapalina ok,je to o pred. kotoucich a destickach
02tii-A1,02ti-A2,02ti cab/2.8Cs,3.0Csi- B7T /650,633,630-B7T,635/ 323i -A1/ 323 e21/745i3,2T-2x/745i3,5T exe/ 518,520,535 T e12/ 525,M535 e28/525Tds e39 /750iLA e38/Opel Bitter CD /RoverV8SD/L. Rover 3,5 a 4,2L/t- 603433103-bmwtuning.cz/bmw6klub.cz

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Re: Zadni kotoucové brzdy??

Příspěvek od Vasa » 18. 03. 2008 13:50

jiřina píše:mam odskouseno ze dam li rezane ate,nebo vrtane zimmerman kotouce,na to desticky jurid ja-s,tak e30 brzdi velmi dobre(,na okruh to nestaci),nutne je mit vporadku kapalinu,u bubnu prumer a pakny,musi fungovat samosteli,jinak je dlouhy krok pedalu,ucinek bubnu je velmi vysoky,ale po kratkou dobu,horsi odvod tepla,vlneni,kotouce jsou skoro bezudrzbove,lepe odvadi teplo,takze kdyz je vporadku system a kapalina ok,je to o pred. kotoucich a destickach
ale ty prave vetsinou nefungujou... a rozdelavat kazdych 5tis km bubny by se mi moc nechtelo.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: Zadni kotoucové brzdy??

Příspěvek od Max-Max » 18. 03. 2008 17:18

Vasa píše:
jiřina píše:mam odskouseno ze dam li rezane ate,nebo vrtane zimmerman kotouce,na to desticky jurid ja-s,tak e30 brzdi velmi dobre(,na okruh to nestaci),nutne je mit vporadku kapalinu,u bubnu prumer a pakny,musi fungovat samosteli,jinak je dlouhy krok pedalu,ucinek bubnu je velmi vysoky,ale po kratkou dobu,horsi odvod tepla,vlneni,kotouce jsou skoro bezudrzbove,lepe odvadi teplo,takze kdyz je vporadku system a kapalina ok,je to o pred. kotoucich a destickach
ale ty prave vetsinou nefungujou... a rozdelavat kazdych 5tis km bubny by se mi moc nechtelo.
clovece ja nevim, ja s tim problem nemel... dal sem nove soucasti nezrezivele a jako po masle poslednich 12t.. pak uz nevim, auto slo do sveta
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 18. 03. 2008 18:08

taky mám na coupe v zadu bubny a nepocituji že by to brzdilo špatně na touru mám kotouče a řekl bych že brzdi ty auta uplně stejně
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 26. 05. 2012 15:33

Max-Max píše:za 6 - pri vymene za kotouce se silne doporucuje resit rozdeleni brzdneho ucinku dle kotoucove napravy, protoze pokud bude vzadu na kotouce vyvijena stejna sila jaka tam byla pro bubny, tak to pri prvnim prudkem brzdeni muze byt hodne horka chvilka
Cim je dany ten vetsi brzdny ucinek u e30 s bubnovou napravou? Podle ETK jsou vsechny veci, ktere by to mohly nejak ovlivnovat stejne..
E30 320i Saloon 89' Diamantschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz

Uživatelský avatar
honzabiker1
člen E30.cz
Příspěvky: 254
Registrován: 08. 02. 2010 14:05
Bydliště: Kladno

Příspěvek od honzabiker1 » 26. 05. 2012 16:42

Ten by mel byt podle etk stejny od 316i az po M3.. Regulator tlaku a rozdelovac brzdneho ucinku to same..
E30 320i Saloon 89' Diamantschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz

Odpovědět