Zadný odklon kolies

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Lada Drifter
Příspěvky: 466
Registrován: 28. 11. 2006 17:39

Příspěvek od Lada Drifter » 06. 12. 2007 12:16

mno yoo a presne preto som zalozil tento topic cize ak dam auto dole o 60mm bude stacit upravit zadnu napravu tak ako tu bol ten nakres ?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 12. 2007 21:39

Lada Drifter píše:mno yoo a presne preto som zalozil tento topic cize ak dam auto dole o 60mm bude stacit upravit zadnu napravu tak ako tu bol ten nakres ?
a vpredu ten nenormalny odklon ti nevadi?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Lada Drifter
Příspěvky: 466
Registrován: 28. 11. 2006 17:39

Příspěvek od Lada Drifter » 06. 12. 2007 21:43

max v predu som si ani nevsimol ze mi kolesa stoja nejak rozcaptano a ani zadok teraz nie lenze teraz tam je -40 no chcel by som aby mi zadok siel dole este o dost a mal som uz tak dole tamto auto a tie kola stali dost blbo

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 06. 12. 2007 22:25

Lada Drifter píše:max v predu som si ani nevsimol ze mi kolesa stoja nejak rozcaptano a ani zadok teraz nie lenze teraz tam je -40 no chcel by som aby mi zadok siel dole este o dost a mal som uz tak dole tamto auto a tie kola stali dost blbo
az na to ze ho mas dole -60
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Lada Drifter
Příspěvky: 466
Registrován: 28. 11. 2006 17:39

Příspěvek od Lada Drifter » 07. 12. 2007 08:09

Max-Max píše:
Lada Drifter píše:max v predu som si ani nevsimol ze mi kolesa stoja nejak rozcaptano a ani zadok teraz nie lenze teraz tam je -40 no chcel by som aby mi zadok siel dole este o dost a mal som uz tak dole tamto auto a tie kola stali dost blbo
az na to ze ho mas dole -60
tak v predu jj no v zadu mi bobrik vravel ze je -40 a uz aj na to sa mi zda byt zadok dost vysoky tak velmi pochybujem ze tam je az -60 mne sa zda ze stoji v zadu dost hore

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 07. 12. 2007 09:05

Hanis píše:Tak jinak, pro cokoliv níž než m-technic je lepší odklony upravit.
Ani ten M-tech ale není úplně ideální, jelikož odklon zadních kol je hodně přes stupeň, tuším jedna a půl??
Na 40/40 je odklon zadních kol 2,2 stupně, přední 1,7 - to mi naměřili na dvou podvozcích 40/40 nezávisle na sobě.
K áčkám na přední nápravě - když dáš hodně veliký áčka /štelovatelný horní uložení předních tlum/ tak to auto pak neumí jet rovně.
Odklon na přední nápravě 0 je taky píčovina, ale co je jistý, že jakýkoli snížení, co se geometrie týče, je špatně co se do normálního provozu týče a co se týče okruhů, tak tam je zase špatně podvozek za 15k a ty dražší už mají štelování odklonů přední nápravy a zadní hold našteluješ výškou - která je štelovatelná, nebo to předěláš.

Ondřej Švec
Příspěvky: 246
Registrován: 22. 11. 2007 10:09
Bydliště: Dolní Poustevna

Příspěvek od Ondřej Švec » 07. 12. 2007 10:04

Tak já mám na autě 50/30 a nemůžu si stěžovat ani na špatné sjíždění pneu a ani na jízdní vlastnosti. To auto prostě sedí na silnici úplně super. Ale už jsem to takhle snížený koupil,takže asi moc neporadím čím to je.

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 11. 12. 2007 11:52

pkot píše:A co treba to poresit takhle? Delal to tak Saba325IX a rikal ze je to super.

Obrázek

Je tady ještě někdo kdo to má takhle nebo nějak podobně řešený???

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 11. 12. 2007 15:02

Třeba já, každopádně ten obrázek je silně zavádějící. Na závěs není třeba dovařovat žádné prodloužení, maximálně boční zesílení a hodnota 20-25mm je dobrá tak pro podobnost odklonu s nákladním vozem Tatra bez nákladu.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 11. 12. 2007 17:52

A kolko ej teda akurat, ak mam vzadu -40 pera? ak by si bol taky dobry a prezradil to, v pivnici mam teraz zrepasovanu kotucovku ktoru budem hadzat na auto, tak to mozem rovno upravit ten odklon...
E30 325i
E34 535i

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 12. 12. 2007 10:38

Hanis píše:Třeba já, každopádně ten obrázek je silně zavádějící. Na závěs není třeba dovařovat žádné prodloužení, maximálně boční zesílení a hodnota 20-25mm je dobrá tak pro podobnost odklonu s nákladním vozem Tatra bez nákladu.
Myslíš to tak že stačí pouze otvor prodloužit směrem nahoru, nebo přes přidělanou boční výztuhu vyvrtat nový otvor o něco víš??
Já si myslel že aby nebyl kónus na kolech tak to i s navařeným a max. zvýšením nebude moc stačit?? (pří snížení -40)..Ale taky to může byt tím že většina E30 co na nich nikdo nedělal zadní nápravu od výroby má zadní silentbloky a uložení v háji...
Na jaře budu dělat i celou zadní nápravu, tudíž 2 silentbloky na nápravnici + ty 2+2 uložení na ramenech tak bych tomu chtěl nějak pomoct, takže bych byl vděčný jestli by jsi mohl říct jak jsi to řešil a s jakým výsledkem..já budu zadek snižovat -40... můžeš klidně SZ... dík..

Uživatelský avatar
BigMara
Příspěvky: 1023
Registrován: 12. 02. 2003 08:37
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvek od BigMara » 12. 12. 2007 11:00

Hanis píše:Třeba já, každopádně ten obrázek je silně zavádějící. Na závěs není třeba dovařovat žádné prodloužení, maximálně boční zesílení a hodnota 20-25mm je dobrá tak pro podobnost odklonu s nákladním vozem Tatra bez nákladu.
kua Hanis,vlez pod karu a vyfot nam to :wink:

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 12. 12. 2007 11:47

Z fotky pod autem by jsi toho moc nepoznal. Jen doplním že při snížení -40 to z 2,5°až 3° udělá odklon 50´
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
ALA E30
člen E30.cz
Příspěvky: 1552
Registrován: 09. 07. 2007 15:44
Bydliště: Krásná Hora(Příbramsko)

Příspěvek od ALA E30 » 12. 12. 2007 18:42

Takže nezbývá než zkoušet a měřit. :roll:
90´- E30sedan-316i(M42) /// 88´- E30cabrio-318i(M40) /// 91´- E30touring-324td(M21) /// 99´ - E46sedan - 318i(M43) /// 03´- E46sedan-330d(M57N)

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 13. 12. 2007 18:56

tak ono kdo to nekdy v ruce drzel tak se staci na ten obrazek podivat a vi ze by tam to rameno nenasadil ani kdyby to takhle bylo udelany o 10mm :lol:
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 78
Registrován: 13. 04. 2005 09:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Speedy » 14. 12. 2007 00:18

jj, musi se logicky upravit i ten druhy drzka sb na rameni.

A odklony prece nezavisi jen na stylu jizdy, ale i na typu gum, trati na ktery se jezdi atd. Kazdopadne jsem zjisitl, ze treba 3° na prdku i pro sportovni jizdu po silnicich je moc. Nemluve o tom, kdyz jsou na aute vetsi zaklony. Auto proste nedrzi a hlavne porad nekam cestuje.
http://www.racing.mordpower.cz
BMW E36 M3 3.0, cca 320koni, 1110kg - mazec
BMW E36 M3 3,2 - srdeční záležitost - prodáno
BMW E36 M328i, LSD, 215koní, D2 racing: na dvojáka i trochu boky
BMW E36 323i, 190koní, LSD: šlo s tím dělat smyk

Uživatelský avatar
Dolfa 325i
Příspěvky: 372
Registrován: 12. 11. 2005 11:33
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Dolfa 325i » 14. 12. 2007 06:48

No tak je snad jasný že oba silentbloky by měly byt v jedné ose...

Když jsem koukal do ETK tak tam je normál i excentrický silentblok (č. 9)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
Dával to tam někdo?? Nebo kam se dával ten excentrický?? Jsem z toho nějakej zmatenej...

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 14. 12. 2007 12:30

Speedy píše:jj, musi se logicky upravit i ten druhy drzka sb na rameni..
Nemusí, v tomto případě se jedná o tak zanedbatelný posun, že to není nutný.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 15. 12. 2007 12:52

A co takhle vyrobit úplně držáky na nápravnici místo těch původních s drážkama pro posun a šroubama s excetnrickým osazením. Pak by se to dalo na geometrii přesně seřídit podle potřeby. Myslím že je to lepší řešení než nějak naslepo lisovat excetrický silenblok.
http://bmw.hotentot.com
BMW E39 540i Tour

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 16. 12. 2007 23:09

Exentrický šrouby a drážky mají v tomto případě tu nevýhodu, že se při seřizování pereš s pružinou pérování což může mít při štelování za následek destrukci či poškození opěrných patek pro exent. šroub.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Odpovědět