Pokud je to jak na trice tak tomudelej jak to mam ja v klubovkachAbc píše:Ja na to koukal a excentry tam prave nikde nejsou, tahle naprava je stejna jako na tricitce. Podle vseho mozneho, co jsem prostudoval se to resi 3 zpusoby:
- excentricke silentbloky na ramena (jsou i v ETK)
- uprava drzaku ramen na excentricke srouby (http://www.strictlyea.com/forum/viewtopic.php?t=3600), coz se mi zase nechce tak moc resit
- uprava drzaku blize ke stredu - navarenim a vyvrtanim diry vyse. To je cesta, kterou bych rad, ale nevim, jak moc vysoko - jestli pul cm, 1 cm nebo jeste vice. Navic mi prijde divny, ze vsude pisou o uprave jen toho jednoho drzaku... zda bez upravy i tech vnejsich, zda tam to rameno pujde vubec narvat...
Zadný odklon kolies
Re: Zadný odklon kolies
EX-Ford Sierra 2,0 DOHC---
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)
Re: Zadný odklon kolies
A nebo ty exetricke silace od matyxe
EX-Ford Sierra 2,0 DOHC---
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)
Re: Zadný odklon kolies
myslis toto? viewtopic.php?f=22&t=73849&start=820
zajimave je, ze co jsem cetl, tak vsichni steluji odklon u tech drzaku co nejblize ke stredu a sbihavost u tech krajnich a ty to mas opacne... kazdopadne udelane je to pekne, ale to ja v mych podminkach nevyrobim...
Ja prave nevim, o kolik jsou schopny to jen ty silace srovnat. Mne se zda, ze jen trochu a nevim, zda by to stacilo. Zkusim jeste vyfotit ty acka nejak rozumne, aby to bylo dobre videt...
Powerflex stoji pres 5t., to se mi moc davat nechce, to bych radeji nechal upravit tu napravnici... Dalsi vec je, ze ty PU silenty budou asi trochu tvrdsi a uz pri tech pruzinach se ten roadster dost krouti...
zajimave je, ze co jsem cetl, tak vsichni steluji odklon u tech drzaku co nejblize ke stredu a sbihavost u tech krajnich a ty to mas opacne... kazdopadne udelane je to pekne, ale to ja v mych podminkach nevyrobim...
Ja prave nevim, o kolik jsou schopny to jen ty silace srovnat. Mne se zda, ze jen trochu a nevim, zda by to stacilo. Zkusim jeste vyfotit ty acka nejak rozumne, aby to bylo dobre videt...
Powerflex stoji pres 5t., to se mi moc davat nechce, to bych radeji nechal upravit tu napravnici... Dalsi vec je, ze ty PU silenty budou asi trochu tvrdsi a uz pri tech pruzinach se ten roadster dost krouti...
Re: Zadný odklon kolies
jinak musim pochvalit tvoje auto, presne takovy bych taky chtel:-) a DIKY za cenne rady!
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Zadný odklon kolies
Pokud chceš hrabat do geometrie zadní nápravy, potřebuješ oba domečky předělat na odklon a sbíhavost, protože s rostoucím odklonem dostává zadní náprava rozbíhavost ... Silentblokama se dá ta korekce poměrně vyrovnat, já jsem odklon zmenšovat nechtěl (jezdím 2.3" v zadu) ale chtěl jsem mít minimálně 0 na sbíhavosti a ideálně lehce do sběhu... Každopádně prvotní nainstalování tak, jak jsem si myslel že korekce bude nejvyšší byla úplně mylná... Ve finále výsledek byl, že ty silace byly pootočený jinak než jsem si myslel, že by mohly být, protože tady ty jednoduché vlecne ramena mají už něco odkrouceno :-)
Každopádně letos půjdu na geo po druhé asi za cca měsíc tak uvidím jak se hodnoty změnili po nainstalování silentbloků.
Cena tam je 2900 za ty 4ks (mám je stabilně skladem) ale vrstva toho polyuretanu je tam tenší než na klasické verzi... Ale pro mě jsem čekal daleko zásadnější zhoršení jízdních vlastností, ale je to furt celkem progresivní, vzhledem k mému spíše okruhovemu podvozku :-)
Každopádně letos půjdu na geo po druhé asi za cca měsíc tak uvidím jak se hodnoty změnili po nainstalování silentbloků.
Cena tam je 2900 za ty 4ks (mám je stabilně skladem) ale vrstva toho polyuretanu je tam tenší než na klasické verzi... Ale pro mě jsem čekal daleko zásadnější zhoršení jízdních vlastností, ale je to furt celkem progresivní, vzhledem k mému spíše okruhovemu podvozku :-)
Re: Zadný odklon kolies
Abc píše:myslis toto? viewtopic.php?f=22&t=73849&start=820
zajimave je, ze co jsem cetl, tak vsichni steluji odklon u tech drzaku co nejblize ke stredu a sbihavost u tech krajnich a ty to mas opacne... kazdopadne udelane je to pekne, ale to ja v mych podminkach nevyrobim...
Ja prave nevim, o kolik jsou schopny to jen ty silace srovnat. Mne se zda, ze jen trochu a nevim, zda by to stacilo. Zkusim jeste vyfotit ty acka nejak rozumne, aby to bylo dobre videt...
Powerflex stoji pres 5t., to se mi moc davat nechce, to bych radeji nechal upravit tu napravnici... Dalsi vec je, ze ty PU silenty budou asi trochu tvrdsi a uz pri tech pruzinach se ten roadster dost krouti...
Ta cena by vyla asi podobna za predelani ty napravy ...
EX-Ford Sierra 2,0 DOHC---
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)
Re: Zadný odklon kolies
No, mne bylo jasny, ze to nebude tak jednoduchy... proto se tady ptam... Priladam jeste fotky, kde jsou odklony videt lepe.
[img]http://kudrnac.com/bmwz3_3.jpg[/img]
[img]http://kudrnac.com/bmwz3_4.jpg[/img]
Muze mi tu jeste nekdo vysvetlit ty tagy na obrazky? Nechapu... ("img src" taky nefunguje)
MattyX: kdyz by se tam daly ty PU silace, tak PU silace na napravu uz asi nebudou takovy rozdil v komfortu, ze? Ono ja bych to rad na takovy skoro denni jezdeni. Kdysi jsem od tebe bral na e46 predni silace prednich ramen - tam jsem rozdil ani nepoznal...
Otazkou je, kdo by mi tam ty excentricky silace umistil, protoze kdyz si to vymenim sam, tak to bude jen podle oka, chtelo by to premerit geometrii a pak upravovat, coz se asi nikomu moc nebude chtit... Neznate v Praze nejakyho nadsence, co by me s tim pomohl?
[img]http://kudrnac.com/bmwz3_3.jpg[/img]
[img]http://kudrnac.com/bmwz3_4.jpg[/img]
Muze mi tu jeste nekdo vysvetlit ty tagy na obrazky? Nechapu... ("img src" taky nefunguje)
MattyX: kdyz by se tam daly ty PU silace, tak PU silace na napravu uz asi nebudou takovy rozdil v komfortu, ze? Ono ja bych to rad na takovy skoro denni jezdeni. Kdysi jsem od tebe bral na e46 predni silace prednich ramen - tam jsem rozdil ani nepoznal...
Otazkou je, kdo by mi tam ty excentricky silace umistil, protoze kdyz si to vymenim sam, tak to bude jen podle oka, chtelo by to premerit geometrii a pak upravovat, coz se asi nikomu moc nebude chtit... Neznate v Praze nejakyho nadsence, co by me s tim pomohl?
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Zadný odklon kolies
Čistě origo excentrické silentbloky bez možnosti nastavení vedou ještě k horší geometrii ve finále než máš teď...
Jak jsem psal, ve výsledku aby jsi měl na obou stranách stejně dopadne tak, že každej silentblok bude jinak pootocenej než jsi předpokládal...
U PF či SF verze je ideální možnost nastavení po namontování na geometrii... V podstatě podobný princip jako stavitelná geometrie na napravnici ale jen ušetříš za vaření + sadu excentrických šroubů...
Jak jsem psal, ve výsledku aby jsi měl na obou stranách stejně dopadne tak, že každej silentblok bude jinak pootocenej než jsi předpokládal...
U PF či SF verze je ideální možnost nastavení po namontování na geometrii... V podstatě podobný princip jako stavitelná geometrie na napravnici ale jen ušetříš za vaření + sadu excentrických šroubů...
- Jirkoj
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2029
- Registrován: 12. 02. 2010 08:29
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadný odklon kolies
Ja nevim co s tim delas, tvari se ze to mas dobre napsany. Zkus pred a po hodit mezeru, jestli to pomuze.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595
Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz
Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: Zadný odklon kolies
do technické sekce neplatící mohou přispět pouze textem :)