Snížení hlavy a ostrá vačka

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Stoupik
Příspěvky: 16
Registrován: 27. 04. 2003 17:58
Bydliště: Praha

Snížení hlavy a ostrá vačka

Příspěvek od Stoupik » 25. 03. 2004 23:12

Čauky, o kolik si můžu dovolit snížit hlavu u 325iX ? A kde sehnat ostrou vačku? Popř. co ještě s motorem můžu udělat (krom turba a pod...). Má někdo nějaké zkušenosti, podělíte se? :twisted:
E30 je fajn a 325ix je vznasedlo

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 03. 2004 19:56

Ostrá vačice stojí okolo 15 litrů + k tomu jsou nutný jiný pružiny za cca 7500,-.

O tzv. "Francisově" vačce jsem slyšel :D a ještě jsem slyšel, že nejlepší vačka do 2.5i M20 je z 525i E34 z 91 roku. To jsem jen slyšel od odborníka na BMW (nebudu jmenovat, ale fakt tomu dost rozumí) ták névim.
Nevíte někdo o tom něco - o tý 525i z 91 = nejostřejší vačka :?:
Á nébo mi chtěl prodat vačku z E34 :twisted:
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 27. 03. 2004 19:58

Lukáš325e píše:Pokud vím, tak Francis má vačku z dvoulitra.....
Ale je důležitý, že ten dvoulitr je z E21 r.v. 79 až 81 - prej.
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 27. 03. 2004 22:22

DAN píše:... a ještě jsem slyšel, že nejlepší vačka do 2.5i M20 je z 525i E34 z 91 roku. To jsem jen slyšel od odborníka na BMW (nebudu jmenovat, ale fakt tomu dost rozumí) ták névim...
:shock: :shock: :shock: Od 04/1990 se do E34 montoval motor M50, dvouvackovy se ctyrmi ventily na valec. Takova vacka do M20 motoru pouzit nejde :P
DAN píše:
Lukáš325e píše:Pokud vím, tak Francis má vačku z dvoulitra.....
Ale je důležitý, že ten dvoulitr je z E21 r.v. 79 až 81 - prej.
Pry ano. Je to z motoru M20B20VE s karburatorem, montoval se do E21 320/6 v letech 1978-80
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 28. 03. 2004 09:01

Francis píše:
DAN píše:... a ještě jsem slyšel, že nejlepší vačka do 2.5i M20 je z 525i E34 z 91 roku. To jsem jen slyšel od odborníka na BMW (nebudu jmenovat, ale fakt tomu dost rozumí) ták névim...
:shock: :shock: :shock: Od 04/1990 se do E34 montoval motor M50, dvouvackovy se ctyrmi ventily na valec. Takova vacka do M20 motoru pouzit nejde :P
Tak mi Safka kecal. Ja mu to sežral i s navijákem. :oops: nečtu a nevim :oops:
Ale je možný :?: , že v posledních M20, těsně před 04. 1990 byly v M20 2.5i "nejvostřejší" vačice :?: :roll:
Du ju nou samsink ebautit ? :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 29. 03. 2004 00:06

Francis píše:Je to z motoru M20B20VE s karburatorem, montoval se do E21 320/6 v letech 1978-80
A co by taková vačka udělala s ETou??? 8)

Uživatelský avatar
RedBaron
Příspěvky: 540
Registrován: 27. 02. 2003 09:03
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RedBaron » 29. 03. 2004 00:37

Lukáš325e píše:
Francis píše:Je to z motoru M20B20VE s karburatorem, montoval se do E21 320/6 v letech 1978-80
A co by taková vačka udělala s ETou??? 8)
Úplně by jí rozesrala výkonovou charakteristiku, motor není pizza abys mohl přihazovat na co máš zrovna chuť, všechno musí bejt pěkně sladěný. :)
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT

Uživatelský avatar
Lukáš325e
Příspěvky: 541
Registrován: 05. 02. 2004 23:25
Bydliště: Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukáš325e » 30. 03. 2004 00:44

RedBaron píše:
Lukáš325e píše:
Francis píše:Je to z motoru M20B20VE s karburatorem, montoval se do E21 320/6 v letech 1978-80
A co by taková vačka udělala s ETou??? 8)
Úplně by jí rozesrala výkonovou charakteristiku, motor není pizza abys mohl přihazovat na co máš zrovna chuť, všechno musí bejt pěkně sladěný. :)
Ale Francis chuť měl, a tak ji tam švihl... :lol: Nechápu, proč to tý jeho 2,5 výkonovou charakteristiku nerozesere. A z jeho grafu měření je vcelku zřejmý, že ne! :twisted: Nebo to mám chápat tak, že nestačí vyměnit jen vačku?

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 30. 03. 2004 01:04

Lukáš325e píše:... Nebo to mám chápat tak, že nestačí vyměnit jen vačku?
Bingo. Jen vacka to muze zlepsit, zalezi na tom jak je "nabrousena", jake ma parametry. Casto jen castecne zlepseni je vlastne zhorseni (napr. "ladeny" vyfuk nebo "sportovni" filtr zmeni vyplachovani motoru dost casto k horsimu, je treba menit na obou stranach motoru soucasne)

Motor ma v podstate pet "hodnot", jejichz vztah je dan pri konstrukci a vyrobe. Jsou to: cena, zivotnost, spotreba, vykon a emise. Nasledkem zlepseni jednoho parametru se zhorsi jiny a nebo je treba jiny zlepsit. Napriklad zvyseni vykonu = zvetseni spotreby nebo zkraceni zivotnosti nebo zhorseni emisi. Zivotnost se da kompenzovat zvysenou cenou (GO, tedy prebrouseni kliky a nova loziska), emise se daji take kompenzovat cenou (jine pisty, lepsi katalyzator, preprogramovani ridici jednotky, promenne casovani ventilu, ...)

V mem pripade to s nejvetsi pravdepodobnosti "odnesly" emise, mozna zivotnost, spotreba se zda stejna.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Re: Snížení hlavy a ostrá vačka

Příspěvek od Geront » 30. 03. 2004 11:00

Stoupik píše:Čauky, o kolik si můžu dovolit snížit hlavu u 325iX ?
Když máš palici dole, koukni na ní. Někde v rohu je vlis - indikátor max. snížení. Je to buď kolečko, nebo obdélníček taková jako mistička v plném materiálu dosedací plochy hlavy. To je maximálka, kam se dá hlava ubrat.
BMW RULEZZZ !

Petr 325i

Příspěvek od Petr 325i » 03. 06. 2004 23:12

Ahoj, teď nedavno jsem tuto úpravu absolvoval. Vačka 278°/278° snížená hlava o 0,6MM a leštěné kanály. Je to docela znát. Kdo nezkusí ten nepozná. Nemusí se kupovat nová vačka jde přebrousit ta původní na jiné stupně. Nezáleží jen na zdvihu, ale i nastupních otevření atd. Dělá to v Praze p. Krejbich (fakt machr) chce za to kolem 5tis. Tel.: 723 211 218

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 03. 06. 2004 23:44

Petr 325i píše:... Nemusí se kupovat nová vačka jde přebrousit ta původní na jiné stupně...
A jak je to s zivotnosti vacky? Bezne pouzivana vacka je odlevana, aby mela dostatecnou tvrdost povrchu tak se pred kalenim cementuje - do jiste hloubky se "napusti" uhlikem a po zakaleni je povrch tvrdy a pritom jadro zustane houzevnate. Pri prebrusovani vacky - pri zmene geometrie vacky se tato tvrda vrstva ztenci, nekdy dokonce "projede" az do mekciho houzevnateho vnitrku. Takovato vacka ma pak velmi malou zivotnost.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 04. 06. 2004 00:09

Stepan píše:... A poznal by vůbec někdo tak "pomalý" opotřebování vačky (bez dynojetu):roll: :?
Staci sundat viko ventilu a je to videt na prvni pohled. Pouhym okem.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

vynalezce
Příspěvky: 3
Registrován: 13. 02. 2007 12:47

Příspěvek od vynalezce » 16. 02. 2007 10:18

Sem amater a uvazuju o ostry vacce. Takze sbrousit a cekat az se to vysere...hmm hmm. Zkusil bych jednu z mnoha firem ktery bezne delaj cementovani a kalenim cementovaci oceli a nechal bych tu vacku po zbrouseni prekalit, pak to snad neco vydrzi. Nemam s tim zkusenisti takze jen takovej napad pro inspiraci ;)

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 16. 02. 2007 10:23

vynalezce píše:Sem amater ... nechal bych tu vacku po zbrouseni prekalit ...
Cementovat a kalit se musí PŘED broušením.

vynalezce
Příspěvky: 3
Registrován: 13. 02. 2007 12:47

Příspěvek od vynalezce » 16. 02. 2007 14:01

Francis píše:
vynalezce píše:Sem amater ... nechal bych tu vacku po zbrouseni prekalit ...
Cementovat a kalit se musí PŘED broušením.
Prijde mi to divny, ale pokud mas zkusenosti s kompletni procedurou kvalitniho "ostreni" pls napis, popripade jestli to nekdo nekde dela komplet treba na pockani ;).

Osobne mam pocit ze kalit se musi vse az uplne nakonec. Hlavne pokud menim geometrii vacky tak ubiram matros ze zakaleneho povrchu a pak ho jasne musim zakalit znova. Leda ze by se na konci provadelo lehke doostreni po kaleni, kvuli presnosti povrchu, jinak nevim.

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 16. 02. 2007 14:05

vynalezce píše:Prijde mi to divny, ale pokud mas zkusenosti s kompletni procedurou kvalitniho "ostreni" pls napis, popripade jestli to nekdo nekde dela komplet treba na pockani ;).

Osobne mam pocit ze kalit se musi vse az uplne nakonec. Hlavne pokud menim geometrii vacky tak ubiram matros ze zakaleneho povrchu a pak ho jasne musim zakalit znova. Leda ze by se na konci provadelo lehke doostreni po kaleni, kvuli presnosti povrchu, jinak nevim.
Kalení/cementování jde vždy do nějaké hloubky materiálu, takže jde čistě o to, aby se neobrobil materiál víc než činí prokalená tloušťka od povrchu v kterémkoliv místě, které pak je namáhané. Broušení je vždy dokončovací práce...
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 16. 02. 2007 14:39

vynalezce píše:Osobne mam pocit ze kalit se musi vse az uplne nakonec.
Nakonec se kalí leda tak v baru :-) Kalení ve smyslu zušlechtění technických součástek z kovu je tepelná úprava, u materálů s převážným podílem železa je to operace s ohřevem minimálně do červeného žáru a následných ochlazením. Při této operaci zchlazením dojde k deformacím, k změně tvaru kalené součástky. Navíc se povrch okysličí a vytvoří se na něm okuje. Po kalení se výrobky skoro vždy dále povrchově obrábějí s vyjímkou sekáčů, břitů k pluhu a pod. u kterých hladký povrch není vyžadován.

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 16. 02. 2007 17:45

chalpci vacka prida vykon vo vyssich otackach a v tych otackach ma m20 motor strasnu stratu na hmotnosti suciastok/kluka,piest,ojnica/ ked sa chcem hybat vo vysokych otackach volim co najlachsie materiali......kupim blok z motoru m50 vanos a prehadzem kluku a ojnice z piestamy do bloku m20 ...urobim ostrek piestov tak ako ma m50 a drziak remenice dam sustruznikovy a za pol hodku to mozem srat do bloku m20 a vysledok potom stoji za to :twisted: a ked som moc pazravy tak piesty znizit a nahodit turbo.....vysledok veeeeellaaa koni a neporovnatelny priebeh vykonu :twisted: :twisted:
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 18. 02. 2007 19:35

Jenom pro přesnost.
ETK říká, že E34 520i mohla bejt M20 ještě v 9/90

Odpovědět