Snížení hlavy a ostrá vačka
Snížení hlavy a ostrá vačka
Čauky, o kolik si můžu dovolit snížit hlavu u 325iX ? A kde sehnat ostrou vačku? Popř. co ještě s motorem můžu udělat (krom turba a pod...). Má někdo nějaké zkušenosti, podělíte se?
E30 je fajn a 325ix je vznasedlo
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Ostrá vačice stojí okolo 15 litrů + k tomu jsou nutný jiný pružiny za cca 7500,-.
O tzv. "Francisově" vačce jsem slyšel a ještě jsem slyšel, že nejlepší vačka do 2.5i M20 je z 525i E34 z 91 roku. To jsem jen slyšel od odborníka na BMW (nebudu jmenovat, ale fakt tomu dost rozumí) ták névim.
Nevíte někdo o tom něco - o tý 525i z 91 = nejostřejší vačka
Á nébo mi chtěl prodat vačku z E34
O tzv. "Francisově" vačce jsem slyšel a ještě jsem slyšel, že nejlepší vačka do 2.5i M20 je z 525i E34 z 91 roku. To jsem jen slyšel od odborníka na BMW (nebudu jmenovat, ale fakt tomu dost rozumí) ták névim.
Nevíte někdo o tom něco - o tý 525i z 91 = nejostřejší vačka
Á nébo mi chtěl prodat vačku z E34
BMW The Ultimate Driving Machine
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Od 04/1990 se do E34 montoval motor M50, dvouvackovy se ctyrmi ventily na valec. Takova vacka do M20 motoru pouzit nejdeDAN píše:... a ještě jsem slyšel, že nejlepší vačka do 2.5i M20 je z 525i E34 z 91 roku. To jsem jen slyšel od odborníka na BMW (nebudu jmenovat, ale fakt tomu dost rozumí) ták névim...
Pry ano. Je to z motoru M20B20VE s karburatorem, montoval se do E21 320/6 v letech 1978-80DAN píše:Ale je důležitý, že ten dvoulitr je z E21 r.v. 79 až 81 - prej.Lukáš325e píše:Pokud vím, tak Francis má vačku z dvoulitra.....
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Tak mi Safka kecal. Ja mu to sežral i s navijákem. nečtu a nevimFrancis píše:Od 04/1990 se do E34 montoval motor M50, dvouvackovy se ctyrmi ventily na valec. Takova vacka do M20 motoru pouzit nejdeDAN píše:... a ještě jsem slyšel, že nejlepší vačka do 2.5i M20 je z 525i E34 z 91 roku. To jsem jen slyšel od odborníka na BMW (nebudu jmenovat, ale fakt tomu dost rozumí) ták névim...
Ale je možný , že v posledních M20, těsně před 04. 1990 byly v M20 2.5i "nejvostřejší" vačice
Du ju nou samsink ebautit ?
BMW The Ultimate Driving Machine
- RedBaron
- Příspěvky: 540
- Registrován: 27. 02. 2003 09:03
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Úplně by jí rozesrala výkonovou charakteristiku, motor není pizza abys mohl přihazovat na co máš zrovna chuť, všechno musí bejt pěkně sladěný.Lukáš325e píše:A co by taková vačka udělala s ETou???Francis píše:Je to z motoru M20B20VE s karburatorem, montoval se do E21 320/6 v letech 1978-80
Škoda Octavia kombi + Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ex: [E30] 325i Cpe [E24] 635CSi [E34] 540iA [E34] 524td [E34] 525i [E34] 525i 24V [E32] 735iA [E46] 330dT
Ale Francis chuť měl, a tak ji tam švihl... Nechápu, proč to tý jeho 2,5 výkonovou charakteristiku nerozesere. A z jeho grafu měření je vcelku zřejmý, že ne! Nebo to mám chápat tak, že nestačí vyměnit jen vačku?RedBaron píše:Úplně by jí rozesrala výkonovou charakteristiku, motor není pizza abys mohl přihazovat na co máš zrovna chuť, všechno musí bejt pěkně sladěný.Lukáš325e píše:A co by taková vačka udělala s ETou???Francis píše:Je to z motoru M20B20VE s karburatorem, montoval se do E21 320/6 v letech 1978-80
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Bingo. Jen vacka to muze zlepsit, zalezi na tom jak je "nabrousena", jake ma parametry. Casto jen castecne zlepseni je vlastne zhorseni (napr. "ladeny" vyfuk nebo "sportovni" filtr zmeni vyplachovani motoru dost casto k horsimu, je treba menit na obou stranach motoru soucasne)Lukáš325e píše:... Nebo to mám chápat tak, že nestačí vyměnit jen vačku?
Motor ma v podstate pet "hodnot", jejichz vztah je dan pri konstrukci a vyrobe. Jsou to: cena, zivotnost, spotreba, vykon a emise. Nasledkem zlepseni jednoho parametru se zhorsi jiny a nebo je treba jiny zlepsit. Napriklad zvyseni vykonu = zvetseni spotreby nebo zkraceni zivotnosti nebo zhorseni emisi. Zivotnost se da kompenzovat zvysenou cenou (GO, tedy prebrouseni kliky a nova loziska), emise se daji take kompenzovat cenou (jine pisty, lepsi katalyzator, preprogramovani ridici jednotky, promenne casovani ventilu, ...)
V mem pripade to s nejvetsi pravdepodobnosti "odnesly" emise, mozna zivotnost, spotreba se zda stejna.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Snížení hlavy a ostrá vačka
Když máš palici dole, koukni na ní. Někde v rohu je vlis - indikátor max. snížení. Je to buď kolečko, nebo obdélníček taková jako mistička v plném materiálu dosedací plochy hlavy. To je maximálka, kam se dá hlava ubrat.Stoupik píše:Čauky, o kolik si můžu dovolit snížit hlavu u 325iX ?
BMW RULEZZZ !
Ahoj, teď nedavno jsem tuto úpravu absolvoval. Vačka 278°/278° snížená hlava o 0,6MM a leštěné kanály. Je to docela znát. Kdo nezkusí ten nepozná. Nemusí se kupovat nová vačka jde přebrousit ta původní na jiné stupně. Nezáleží jen na zdvihu, ale i nastupních otevření atd. Dělá to v Praze p. Krejbich (fakt machr) chce za to kolem 5tis. Tel.: 723 211 218
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
A jak je to s zivotnosti vacky? Bezne pouzivana vacka je odlevana, aby mela dostatecnou tvrdost povrchu tak se pred kalenim cementuje - do jiste hloubky se "napusti" uhlikem a po zakaleni je povrch tvrdy a pritom jadro zustane houzevnate. Pri prebrusovani vacky - pri zmene geometrie vacky se tato tvrda vrstva ztenci, nekdy dokonce "projede" az do mekciho houzevnateho vnitrku. Takovato vacka ma pak velmi malou zivotnost.Petr 325i píše:... Nemusí se kupovat nová vačka jde přebrousit ta původní na jiné stupně...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Staci sundat viko ventilu a je to videt na prvni pohled. Pouhym okem.Stepan píše:... A poznal by vůbec někdo tak "pomalý" opotřebování vačky (bez dynojetu):roll:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Sem amater a uvazuju o ostry vacce. Takze sbrousit a cekat az se to vysere...hmm hmm. Zkusil bych jednu z mnoha firem ktery bezne delaj cementovani a kalenim cementovaci oceli a nechal bych tu vacku po zbrouseni prekalit, pak to snad neco vydrzi. Nemam s tim zkusenisti takze jen takovej napad pro inspiraci
Prijde mi to divny, ale pokud mas zkusenosti s kompletni procedurou kvalitniho "ostreni" pls napis, popripade jestli to nekdo nekde dela komplet treba na pockani .Francis píše:Cementovat a kalit se musí PŘED broušením.vynalezce píše:Sem amater ... nechal bych tu vacku po zbrouseni prekalit ...
Osobne mam pocit ze kalit se musi vse az uplne nakonec. Hlavne pokud menim geometrii vacky tak ubiram matros ze zakaleneho povrchu a pak ho jasne musim zakalit znova. Leda ze by se na konci provadelo lehke doostreni po kaleni, kvuli presnosti povrchu, jinak nevim.
Kalení/cementování jde vždy do nějaké hloubky materiálu, takže jde čistě o to, aby se neobrobil materiál víc než činí prokalená tloušťka od povrchu v kterémkoliv místě, které pak je namáhané. Broušení je vždy dokončovací práce...vynalezce píše:Prijde mi to divny, ale pokud mas zkusenosti s kompletni procedurou kvalitniho "ostreni" pls napis, popripade jestli to nekdo nekde dela komplet treba na pockani .
Osobne mam pocit ze kalit se musi vse az uplne nakonec. Hlavne pokud menim geometrii vacky tak ubiram matros ze zakaleneho povrchu a pak ho jasne musim zakalit znova. Leda ze by se na konci provadelo lehke doostreni po kaleni, kvuli presnosti povrchu, jinak nevim.
E39 535i sedan
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Nakonec se kalí leda tak v baru Kalení ve smyslu zušlechtění technických součástek z kovu je tepelná úprava, u materálů s převážným podílem železa je to operace s ohřevem minimálně do červeného žáru a následných ochlazením. Při této operaci zchlazením dojde k deformacím, k změně tvaru kalené součástky. Navíc se povrch okysličí a vytvoří se na něm okuje. Po kalení se výrobky skoro vždy dále povrchově obrábějí s vyjímkou sekáčů, břitů k pluhu a pod. u kterých hladký povrch není vyžadován.vynalezce píše:Osobne mam pocit ze kalit se musi vse az uplne nakonec.
chalpci vacka prida vykon vo vyssich otackach a v tych otackach ma m20 motor strasnu stratu na hmotnosti suciastok/kluka,piest,ojnica/ ked sa chcem hybat vo vysokych otackach volim co najlachsie materiali......kupim blok z motoru m50 vanos a prehadzem kluku a ojnice z piestamy do bloku m20 ...urobim ostrek piestov tak ako ma m50 a drziak remenice dam sustruznikovy a za pol hodku to mozem srat do bloku m20 a vysledok potom stoji za to a ked som moc pazravy tak piesty znizit a nahodit turbo.....vysledok veeeeellaaa koni a neporovnatelny priebeh vykonu
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo
Na vykon sa musi ist cez železo