regulator tlaku benzinu-zvysenie vykonu?

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Kobliha
Příspěvky: 26
Registrován: 27. 08. 2003 18:55
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvek od Kobliha » 01. 04. 2004 23:26

Cau
Myslim ze resite co uz je davno vyreseno.
Pa pa Kobliha

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 03. 04. 2004 01:56

Kobliha píše:Cau
Myslim ze resite co uz je davno vyreseno.
Pa pa Kobliha
No povídej, rád se nechám poučit :idea:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Kobliha
Příspěvky: 26
Registrován: 27. 08. 2003 18:55
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvek od Kobliha » 03. 04. 2004 07:56

Cau
K tomu neni vesmes co dodat, presne jak psal Francis. Energii ziskava spalovaci motor z horeni paliva. Je k tomu potreba palivo a kyslik, tedy vzduch. Pridani jen jednoho se vykon nezvysi, ba naopak pokud zvysis jen tlak benzinu budes koukat jak auto ztrati na vykonu. Jiny pripad by byl pokud pouzijes zaroven i jinou vahu vzduchu, pak to svuj vyznam ma ale narust vykonu neni nijak zavratny.

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 03. 04. 2004 19:46

Kobliha píše:...... Pridani jen jednoho se vykon nezvysi, ba naopak pokud zvysis jen tlak benzinu budes koukat jak auto ztrati na vykonu...
Aha, tak ti pěkně děkuju :?
Ale já mluvil o tom, že bych to používal s NOSem. Nechce se mi utrácet 40tis za mokrou verzi( dva solenoidy na vstřik NOS a benzínu), ale kdyby se to zkombinovalo se suchou verzí(vstřikuje pouze NOS), kterou má teď Lexa ve slevě za 9tis, tak by tam bylo i víc kyslíku na spálení toho béňa navíc. To snad nejni až taková blbost.
Má někdo jinej názor? :roll:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 04. 04. 2004 10:00

Stepan píše:... ale kdyby se to zkombinovalo se suchou verzí(vstřikuje pouze NOS), kterou má teď Lexa ve slevě za 9tis, tak by tam bylo i víc kyslíku na spálení toho béňa navíc. To snad nejni až taková blbost.
Pokud mas L-Jetronic a tim padem sedmy vstrik na studene starty, tak lehce prekopes suchy system na mokry :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 04. 04. 2004 14:26

Francis píše:Pokud mas L-Jetronic a tim padem sedmy vstrik na studene starty, tak lehce prekopes suchy system na mokry :-)
Jo jo, L-jetronic, ale na máloválci. Jak teda na to, aspoň přibližně :?: :roll:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 04. 04. 2004 17:28

Stepan píše:Jo jo, L-jetronic, ale na máloválci. Jak teda na to, aspoň přibližně :?: :roll:
Ma malovalec paty vstrik na studene starty? Tento vstrik je mozne otvirat pri "vdechovani" N2O :-) Dal uz si to domyslis.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 05. 04. 2004 23:03

No nad něcim podobnym jsem přemejšlel. A jestli se mu dá domluvit aby obohacoval když chci já, což nevim jak, tak by to bylo rozhodně lepší než pikačoviny s tlakem. Myslim ale, že tohle budu dál řešit až prakticky nad motorem :wink:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 05. 04. 2004 23:37

Stepan píše:No nad něcim podobnym jsem přemejšlel. A jestli se mu dá domluvit aby obohacoval když chci já, což nevim jak, tak by to bylo rozhodně lepší než pikačoviny s tlakem. Myslim ale, že tohle budu dál řešit až prakticky nad motorem :wink:
Paralelne so vstrekovaním zapojený vypínač do palubky? :lol: Tlak tam máš furt, len tomu poslať otvárací impulz. :twisted:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 06. 04. 2004 08:26

Ted me tak napada. Pokud pocitac neotvira trysky na 100% PWM (myslim ze ne, protoze jednotka dela mimo jine take korekce otevreni trysek podle napajeciho napeti, tak k tomu musi mit prostor a navic se to necha lehce overit), tak by se dalo zajistit prostym pripojenim tysek na kostru jejich 100% otevreni. Tech 30sec, co je zdravo NOS pouzivat, by to urcite prekously.
Trysky maji jeden drat pripojen na +12V a druhy drat je pripojen v jednotce ke kolektoru NPN tranzistoru, jehoz emitor je na kostre. Jde o preklenuti tranzistoru v jednotce. Jak je to u L-ka nevim, ale Motronic ma trysky rozdeleny do skupin, tak by bylo nutne pouzit diody pro oddeleni jednotlivych okruhu.
Netusim kolik, ale nakej benzin by to taky mohlo prihodit.

Jak se potom resi smesovaci pomer? Je znamo, ze chuda smes se spatne zapaluje. Proto se u primeho vstrikovani pouziva vrstvene smesi. Pak je motor schopen bezet i na chudou smes, protoze u svicky je bohatsi. A tak si myslim, ze moc NOS a malo benzinu, by mohlo byt spis na skodu.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 06. 04. 2004 10:22

Batman píše:Jak se potom resi smesovaci pomer? Je znamo, ze chuda smes se spatne zapaluje. Proto se u primeho vstrikovani pouziva vrstvene smesi. Pak je motor schopen bezet i na chudou smes, protoze u svicky je bohatsi. A tak si myslim, ze moc NOS a malo benzinu, by mohlo byt spis na skodu.
Staci merit signal z lambda sondy a vime jak bohata smes je. Podle toho se upravi serizeni redukcniho ventilu a mnozstvi N2O.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Ace
Příspěvky: 1125
Registrován: 13. 04. 2003 14:36
Bydliště: Praha 4 (Kamýk)

Příspěvek od Ace » 17. 04. 2004 21:24

btw. lidi, prave jsem narazil na sportovni regulator tlaku paliva na motory M20. Viz. http://www.bavauto.com

Performance/intake-induction

Cena: 199,95US$

:twisted:
8) ///M Power 8)

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 28. 05. 2004 19:57

No otevřít vstřiky natvrdo se mi zdá trochu brutální a prostě by to tam neregulovatelně teklo, ale kdyby se spíš naopak skupiny propojily, bylo by to +100% benzínu při zachování regulace.
Nebo co by asi bylo nejschůdnější, pokud má L-Jet. NTC snímače teploty, vřadit tam ještě reostat a umělým zvýšením odporu simulovat studenej motor.
Existuje něco čím bych mohl z kokpitu kontrolovat zbytkovej O2. Něco jako lambda, ale abych to mohl hlídat za jízdy v "real time" režimu :?: :roll:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 29. 05. 2004 13:39

Stepan píše:No otevřít vstřiky natvrdo se mi zdá trochu brutální a prostě by to tam neregulovatelně teklo, ale kdyby se spíš naopak skupiny propojily, bylo by to +100% benzínu při zachování regulace.
Nebo co by asi bylo nejschůdnější, pokud má L-Jet. NTC snímače teploty, vřadit tam ještě reostat a umělým zvýšením odporu simulovat studenej motor.
Existuje něco čím bych mohl z kokpitu kontrolovat zbytkovej O2. Něco jako lambda, ale abych to mohl hlídat za jízdy v "real time" režimu :?: :roll:
Myslim, ze uz pousteni rajskyho plynu do motoru je dost brutalni:))
Ty potrebujes do motoru naprat co nejvic benalu a k tomu primerene mnozstvi N2O. Obavam se, ze v tomto rezimu provozu se na nejakou regulaci nehraje:)). Na tech +100% zapomen. Ani "tvrdy" otevreni trysek ti +100% neda.

Co se tyka mereni O2, muses merit primo napeti z lambdy, jak psal Francis o kousek vys. Z toho zjistis, jestli je smes chuda nebo bohata. Pokud bys chtel merit i uroven bohatosti, musel by jsi pouzit sirokopasmovou lamda sondu, ktera se pouziva pro prime vstrikovani. U ktereho jak je znamo motor pracuje na chudou i bohatou smes, dle vykonove potreby.

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 29. 05. 2004 19:18

No Brutální to je, ale pokud bych nehrál na regulaci, tak vylágruju motor a stejně mi to nepojede. Když už ho budu trápit, tak by to chtělo dobře smixovat. Spíš jak to poznat za jízdy, protože moc času není. Jak nějak přeložit co se děje v laufu?
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Batman
Příspěvky: 173
Registrován: 06. 05. 2003 15:03
Bydliště: Jičín

Příspěvek od Batman » 30. 05. 2004 09:52

Stepan píše:No Brutální to je, ale pokud bych nehrál na regulaci, tak vylágruju motor a stejně mi to nepojede. Když už ho budu trápit, tak by to chtělo dobře smixovat. Spíš jak to poznat za jízdy, protože moc času není.
OK, jak myslis.
Stepan píše:Jak nějak přeložit co se děje v laufu?
Tobe jde o to, jakym zpusobem napeti z lambdy zobrazit, abys to videl v aute? Pokud je to tak, hod si do googlu "afr meter" (Air/Fuel Ratio Meter) a jiste najdes spoustu inspirace. Pokud bys takovou vecicku chtel vyrobit, muzu pomoct:)

jarda325i
Příspěvky: 84
Registrován: 20. 09. 2004 20:47

Příspěvek od jarda325i » 03. 10. 2004 19:17

Mirek píše:kdyby zvýšení tlaku benzínu nepřinášelo žádný efekt, proč některá závodní auta mají druhé vstřikovače?
aby meli vetsi mnozstvi paliva! tlakem se ti prutok vstrikovace nezvetsi

Odpovědět