regulator tlaku benzinu-zvysenie vykonu?

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

regulator tlaku benzinu-zvysenie vykonu?

Příspěvek od crevko » 29. 02. 2004 12:02

Vydel som to uz na viacerych autach a aj kamos na e30 H26 {Hartge} si to domontoval aj s peknym cifernikom. Da sa tam nastelovat tlak v strekovbacom systeme taky aky potrebujete od 1 do 6 bar. Normalne ma 325i tusim okolo 2,8 baru. Ak to nastelujete docasne {na sprint, alebo kopce} na 4 bar {samozrejme vymenil aj vsetky hadicky za kvalitnejsie len to este neodskusal} predpokladate ze by mohlo dojst k rychlejsej akceleracii? Teoreticky za rovnaky cas by malo do valca prist viacej benzinu a tym aj bohatsia zmes, alebo ako to vlastne funguje? Uvitam kazdy nazor. Dik Crevko

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 29. 02. 2004 12:31

Jak znamo, energii ziskava spalovaci motor z horeni paliva. Je k tomu potreba palivo a kyslik, tedy vzduch. Pridani jen jednoho vykon nezvysi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 29. 02. 2004 13:22

Taky si nemyslim, ze by tlak paliva mel nejakej zasadni vliv na vykon.

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 29. 02. 2004 14:49

kdyby zvýšení tlaku benzínu nepřinášelo žádný efekt, proč některá závodní auta mají druhé vstřikovače?

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 02. 2004 15:45

Na jednom z mojich minulých aut -S Ibiza- bol v prdeli pretlakový ventil ktorý prepúšťa benzín späť do nádrže. Neotváral. Výsledok: strašne zle štartovanie, doslova zaseknutie motra, pri jazde tak na 3/4 výkonu všetok benzín, ktorý bol v distribučnej lište ku vstrekom šiel vďaka nefunkčnému ventilu a a tým pádom priveľkému tlaku paliva povedľa krúžkov do oleja do vane a nevracal sa do nádrže, keďže ventil bol v prdeli. Motor nestíhal spaľovať tak veľké množstvo paliva. Ak zvýšiš príliš tlak bez ďalších zmien, riskuješ poškodenie viac ako výkon. A ako písal Francis, ku výkonu treba aj vzduch. Ak sa ti to aj podarí, motoru začni pomaly písať úmrtný list. Veď aj NOS, čo je v podstate podobný spôsob zvýšenia výkonu, je aplikovateľný len krátky čas, rádovo desiatky sekúnd. Toť môj názor.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 29. 02. 2004 15:46

Mirek píše:kdyby zvýšení tlaku benzínu nepřinášelo žádný efekt, proč některá závodní auta mají druhé vstřikovače?
Pretože všetky závodné autá majú aj sanie niekoľkokrát výkonnejšie ako tie naše haraburdy.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 01. 03. 2004 11:28

citace z 'Teorie spalovacího motoru' p.Čech:

Takže – výkon motoru je dán třemi základními veličinami. Z hlediska spalování tedy množstvím paliva spáleného ve válcích motoru za optimálních podmínek (zapálení směsi v pravý okamžik a minimální ztráty profukem okolo pístu a (v nejhorším případě) ventilů). Předpokládám běžnou mechanickou účinnost motoru, která nám nebude ubírat výkon. Tak, jak jsem to napsal, to vypadá jednoduše, jenže ke spálení paliva je zapotřebí vzduch a to v relativně úzkém rozmezí směšovacího poměru s palivem, protože mimo tuto oblast jednak klesá zápalnost paliva a jednak se nedá palivo plně energeticky využít. Ideální směšovací poměr, kdy je pro každou molekulu paliva přítomen potřebný počet molekul vzduchu je 14,7:1. Tato hodnota je tzv. stechiometrický poměr a označuje se λ = 1. λ < 1 je označení pro bohatou směs a λ > 1 je označení pro směs chudou. Tento poměr je hmotnostní, tzn. že na spálení 1 kg paliva je zapotřebí 14,7 kg vzduchu. (Každý si může ověřit známý „ekologický“ výpočet, kolik při hodnotách 1,205 kg/m3 vzduchu a 0,75 kg/l benzínu potřebuje vozidlo vzduchu na ujetí třeba z Prahy do Tater (600 km) – toto množství stačí zhruba na 1 rok člověku k dýchání.) Měřením ve vývojových laboratořích se dospělo k poznatku, že největšího výkonu se dosahuje při obohacení směsi palivem o 20% a největší účinnosti při ochuzení směsi o 15%.

K tomu už asi není co dodat, bez přísunu vzduchu nemá význam stříkat víc benálu, tečka.
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 01. 03. 2004 12:48

Myslím, že vyšší tlak nemusí vždy znamenat větší množství.
Vyšší tlak po katší dobu-lepší "rozprášení" benzínu = zlepšení.
Proč je commonrail nebo pumpe-dyze lepší jak TD ? Vysokotlaký vtřikování. Dělá to v benzínu seriově např. Alfa Romeo ozn. JTs.

Tak a teď asi dostanu zprcung :D
BMW The Ultimate Driving Machine

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 01. 03. 2004 14:40

DAN píše:Myslím, že vyšší tlak nemusí vždy znamenat větší množství.
Vyšší tlak po katší dobu-lepší "rozprášení" benzínu = zlepšení.
Proč je commonrail nebo pumpe-dyze lepší jak TD ? Vysokotlaký vtřikování. Dělá to v benzínu seriově např. Alfa Romeo ozn. JTs.

Tak a teď asi dostanu zprcung :D
veď sa písalo, že sa musí robiť viac úprav naraz, to čo ty píšeš si predsa s tým ostatným neodporuje.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 01. 03. 2004 14:59

zapojeni stavitelneho regulatoru tlaku ma urcite svuj efekt....jde o to jak moc to bude znat...pri atmosferickych motoru to neni nic extra ale jde to znat....pri preplnovanych motoru je to vicemene nutnost...
Obrázek

Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 773
Registrován: 17. 02. 2003 15:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » 05. 03. 2004 12:54

Taky si myslím, že je to vychytávka dobrá spíš když třeba montuješ větší turbo do motoru. U normálního motoru to bez dalších úprav bude spíš horší než lepší, nehledě že zhoršíš mazání pístu.

Uživatelský avatar
Geront
Příspěvky: 316
Registrován: 08. 12. 2003 10:53
Bydliště: 30 Km od Berouna

Příspěvek od Geront » 05. 03. 2004 15:06

Tak už je to jasný, tryska v M má tři otvory na rozdíl od standardu, která má jen jeden, proto větší tlak a lépe promíchaná směs.
BMW RULEZZZ !

Uživatelský avatar
David Pokorný
Příspěvky: 98
Registrován: 27. 02. 2004 16:53
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Ahoj.Taky dotázek.

Příspěvek od David Pokorný » 05. 03. 2004 18:18

Ahoj chci se optat poněvadž ted řešim obdobný problém co se týče uprav motoru.Co váš názor na sportovní filtry nebo ty celé sady co se prodávaj.Protož ezásadní upravy motoru moc neřešim.Tak jake to má efekt.Jo a co lepší svíčky?
Dík za vaše reakce.
E30 325ic , e36 320ic , Z3 1,9 , E30 318ic , E46 330i cabrio M-paket

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahoj.Taky dotázek.

Příspěvek od Mirek » 05. 03. 2004 18:26

David Pokorný píše:Ahoj chci se optat poněvadž ted řešim obdobný problém co se týče uprav motoru.Co váš názor na sportovní filtry nebo ty celé sady co se prodávaj.Protož ezásadní upravy motoru moc neřešim.Tak jake to má efekt.Jo a co lepší svíčky?
Dík za vaše reakce.
Přečti si materiál "Filtry Green nebo K&N ?"
je to dobrý čtení a už je na světě i oficiální změření

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: regulator tlaku benzinu-zvysenie vykonu?

Příspěvek od Stepan » 15. 03. 2004 00:12

crevko píše:Vydel som to uz na viacerych autach a aj kamos na e30 H26 {Hartge} si to domontoval aj s peknym cifernikom. Da sa tam nastelovat tlak v strekovacom systeme taky aky potrebujete od 1 do 6 bar...
Jak to vypadá?
Ovládání z kokpitu?
Co to obnáší?
Takhle by se teoreticky dal ze suchýho NOSu udělat mokrej, ne? :roll:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 15. 03. 2004 09:51

Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Stepan
Příspěvky: 950
Registrován: 14. 02. 2003 05:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stepan » 23. 03. 2004 02:39

No moc to nepomohlo. Maník si s tim vyhrál pěkně, ale pro těch pár PSů, je to zbytečně moc práce a hromada pesos. :roll:
Spíš mi šlo o ten stavitelnej regulátor tlaku benzínu.
Za předpokladu že nechám stejný vstřiky, váhu atd. a pustim do sání NOS kterej má 35% kyslíku proti 21% normálně a ještě se při expanzi ochladí, tak aby to víc jelo, potřeboval bych tam dostat víc benzínu a jednotka udává dobu vstřiku, ale když bych zvednul tlak béňa.... :?:
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena :twisted:

www.bmwpower.cz

poměr vzduch benzín

Příspěvek od www.bmwpower.cz » 30. 03. 2004 20:21

Nejvíce to jede 12,5:1 Všeobecně pokud dostanete do motoru více vzduchu(musí to taky vše odejít výfukem) tak mužete k tomu dodat palivo v poměru nej.12,5:1 a mate skoro vyhrano PS: s otačkami roste výkon a mužete s převody do pomala nejlepe 19 000ot F1 :D to by byl převod! na 325i místo 3,9 by bylo 11,6 a jelo by to stejně rychle:-)

Uživatelský avatar
Uli_d
Příspěvky: 621
Registrován: 13. 02. 2003 21:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Uli_d » 30. 03. 2004 20:49

DAN píše:Myslím, že vyšší tlak nemusí vždy znamenat větší množství.
Vyšší tlak po katší dobu-lepší "rozprášení" benzínu = zlepšení.
Proč je commonrail nebo pumpe-dyze lepší jak TD ? Vysokotlaký vtřikování. Dělá to v benzínu seriově např. Alfa Romeo ozn. JTs.

Tak a teď asi dostanu zprcung :D
Vyssi tlak + stejny prurez otvoru = vyssi mnozstvi
viz. Bernulliho rovnice

Uživatelský avatar
DAN
Věčně nespokojený
Příspěvky: 3683
Registrován: 24. 07. 2003 11:35
Bydliště: Mrdákov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN » 31. 03. 2004 17:34

Uli_d píše:
DAN píše:Myslím, že vyšší tlak nemusí vždy znamenat větší množství.

Vyšší tlak po katší dobu

-lepší "rozprášení" benzínu = zlepšení.
Proč je commonrail nebo pumpe-dyze lepší jak TD ? Vysokotlaký vtřikování. Dělá to v benzínu seriově např. Alfa Romeo ozn. JTs.

Tak a teď asi dostanu zprcung :D
Vyssi tlak + stejny prurez otvoru = vyssi mnozstvi
viz. Bernulliho rovnice
Zvýraznil jsem červenou, slovy červenou :D , to co jsi asi přehlédl.
Za Bernoulliho rci jsem dostal dvojku ze zk 8) sice jsem ji opsal z taháku, ale spadlo to tam. :all coholic:
Jasně po dosazení dvou hodnot tlak, průřez = víc fšeho, ale je toho víc, co se dá měnit - dá se měnit čas. Hlavně by tochtělo změnit průřez, tlak a čas. Stejně je to fšechno jen teorie. Na válcování plechu v Uzbekistanu to stejně nemá žádnej vliv.
Moje stěžejní myšlenka byla - lepší rozprášení benzínu.
BMW The Ultimate Driving Machine

Odpovědět