regulator tlaku benzinu-zvysenie vykonu?
regulator tlaku benzinu-zvysenie vykonu?
Vydel som to uz na viacerych autach a aj kamos na e30 H26 {Hartge} si to domontoval aj s peknym cifernikom. Da sa tam nastelovat tlak v strekovbacom systeme taky aky potrebujete od 1 do 6 bar. Normalne ma 325i tusim okolo 2,8 baru. Ak to nastelujete docasne {na sprint, alebo kopce} na 4 bar {samozrejme vymenil aj vsetky hadicky za kvalitnejsie len to este neodskusal} predpokladate ze by mohlo dojst k rychlejsej akceleracii? Teoreticky za rovnaky cas by malo do valca prist viacej benzinu a tym aj bohatsia zmes, alebo ako to vlastne funguje? Uvitam kazdy nazor. Dik Crevko
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Jak znamo, energii ziskava spalovaci motor z horeni paliva. Je k tomu potreba palivo a kyslik, tedy vzduch. Pridani jen jednoho vykon nezvysi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
Na jednom z mojich minulých aut -S Ibiza- bol v prdeli pretlakový ventil ktorý prepúšťa benzín späť do nádrže. Neotváral. Výsledok: strašne zle štartovanie, doslova zaseknutie motra, pri jazde tak na 3/4 výkonu všetok benzín, ktorý bol v distribučnej lište ku vstrekom šiel vďaka nefunkčnému ventilu a a tým pádom priveľkému tlaku paliva povedľa krúžkov do oleja do vane a nevracal sa do nádrže, keďže ventil bol v prdeli. Motor nestíhal spaľovať tak veľké množstvo paliva. Ak zvýšiš príliš tlak bez ďalších zmien, riskuješ poškodenie viac ako výkon. A ako písal Francis, ku výkonu treba aj vzduch. Ak sa ti to aj podarí, motoru začni pomaly písať úmrtný list. Veď aj NOS, čo je v podstate podobný spôsob zvýšenia výkonu, je aplikovateľný len krátky čas, rádovo desiatky sekúnd. Toť môj názor.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
citace z 'Teorie spalovacího motoru' p.Čech:
Takže – výkon motoru je dán třemi základními veličinami. Z hlediska spalování tedy množstvím paliva spáleného ve válcích motoru za optimálních podmínek (zapálení směsi v pravý okamžik a minimální ztráty profukem okolo pístu a (v nejhorším případě) ventilů). Předpokládám běžnou mechanickou účinnost motoru, která nám nebude ubírat výkon. Tak, jak jsem to napsal, to vypadá jednoduše, jenže ke spálení paliva je zapotřebí vzduch a to v relativně úzkém rozmezí směšovacího poměru s palivem, protože mimo tuto oblast jednak klesá zápalnost paliva a jednak se nedá palivo plně energeticky využít. Ideální směšovací poměr, kdy je pro každou molekulu paliva přítomen potřebný počet molekul vzduchu je 14,7:1. Tato hodnota je tzv. stechiometrický poměr a označuje se λ = 1. λ < 1 je označení pro bohatou směs a λ > 1 je označení pro směs chudou. Tento poměr je hmotnostní, tzn. že na spálení 1 kg paliva je zapotřebí 14,7 kg vzduchu. (Každý si může ověřit známý „ekologický“ výpočet, kolik při hodnotách 1,205 kg/m3 vzduchu a 0,75 kg/l benzínu potřebuje vozidlo vzduchu na ujetí třeba z Prahy do Tater (600 km) – toto množství stačí zhruba na 1 rok člověku k dýchání.) Měřením ve vývojových laboratořích se dospělo k poznatku, že největšího výkonu se dosahuje při obohacení směsi palivem o 20% a největší účinnosti při ochuzení směsi o 15%.
K tomu už asi není co dodat, bez přísunu vzduchu nemá význam stříkat víc benálu, tečka.
Takže – výkon motoru je dán třemi základními veličinami. Z hlediska spalování tedy množstvím paliva spáleného ve válcích motoru za optimálních podmínek (zapálení směsi v pravý okamžik a minimální ztráty profukem okolo pístu a (v nejhorším případě) ventilů). Předpokládám běžnou mechanickou účinnost motoru, která nám nebude ubírat výkon. Tak, jak jsem to napsal, to vypadá jednoduše, jenže ke spálení paliva je zapotřebí vzduch a to v relativně úzkém rozmezí směšovacího poměru s palivem, protože mimo tuto oblast jednak klesá zápalnost paliva a jednak se nedá palivo plně energeticky využít. Ideální směšovací poměr, kdy je pro každou molekulu paliva přítomen potřebný počet molekul vzduchu je 14,7:1. Tato hodnota je tzv. stechiometrický poměr a označuje se λ = 1. λ < 1 je označení pro bohatou směs a λ > 1 je označení pro směs chudou. Tento poměr je hmotnostní, tzn. že na spálení 1 kg paliva je zapotřebí 14,7 kg vzduchu. (Každý si může ověřit známý „ekologický“ výpočet, kolik při hodnotách 1,205 kg/m3 vzduchu a 0,75 kg/l benzínu potřebuje vozidlo vzduchu na ujetí třeba z Prahy do Tater (600 km) – toto množství stačí zhruba na 1 rok člověku k dýchání.) Měřením ve vývojových laboratořích se dospělo k poznatku, že největšího výkonu se dosahuje při obohacení směsi palivem o 20% a největší účinnosti při ochuzení směsi o 15%.
K tomu už asi není co dodat, bez přísunu vzduchu nemá význam stříkat víc benálu, tečka.
BMW RULEZZZ !
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že vyšší tlak nemusí vždy znamenat větší množství.
Vyšší tlak po katší dobu-lepší "rozprášení" benzínu = zlepšení.
Proč je commonrail nebo pumpe-dyze lepší jak TD ? Vysokotlaký vtřikování. Dělá to v benzínu seriově např. Alfa Romeo ozn. JTs.
Tak a teď asi dostanu zprcung
Vyšší tlak po katší dobu-lepší "rozprášení" benzínu = zlepšení.
Proč je commonrail nebo pumpe-dyze lepší jak TD ? Vysokotlaký vtřikování. Dělá to v benzínu seriově např. Alfa Romeo ozn. JTs.
Tak a teď asi dostanu zprcung
BMW The Ultimate Driving Machine
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
veď sa písalo, že sa musí robiť viac úprav naraz, to čo ty píšeš si predsa s tým ostatným neodporuje.DAN píše:Myslím, že vyšší tlak nemusí vždy znamenat větší množství.
Vyšší tlak po katší dobu-lepší "rozprášení" benzínu = zlepšení.
Proč je commonrail nebo pumpe-dyze lepší jak TD ? Vysokotlaký vtřikování. Dělá to v benzínu seriově např. Alfa Romeo ozn. JTs.
Tak a teď asi dostanu zprcung
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
- David Pokorný
- Příspěvky: 98
- Registrován: 27. 02. 2004 16:53
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj.Taky dotázek.
Ahoj chci se optat poněvadž ted řešim obdobný problém co se týče uprav motoru.Co váš názor na sportovní filtry nebo ty celé sady co se prodávaj.Protož ezásadní upravy motoru moc neřešim.Tak jake to má efekt.Jo a co lepší svíčky?
Dík za vaše reakce.
Dík za vaše reakce.
E30 325ic , e36 320ic , Z3 1,9 , E30 318ic , E46 330i cabrio M-paket
Re: Ahoj.Taky dotázek.
Přečti si materiál "Filtry Green nebo K&N ?"David Pokorný píše:Ahoj chci se optat poněvadž ted řešim obdobný problém co se týče uprav motoru.Co váš názor na sportovní filtry nebo ty celé sady co se prodávaj.Protož ezásadní upravy motoru moc neřešim.Tak jake to má efekt.Jo a co lepší svíčky?
Dík za vaše reakce.
je to dobrý čtení a už je na světě i oficiální změření
Re: regulator tlaku benzinu-zvysenie vykonu?
Jak to vypadá?crevko píše:Vydel som to uz na viacerych autach a aj kamos na e30 H26 {Hartge} si to domontoval aj s peknym cifernikom. Da sa tam nastelovat tlak v strekovacom systeme taky aky potrebujete od 1 do 6 bar...
Ovládání z kokpitu?
Co to obnáší?
Takhle by se teoreticky dal ze suchýho NOSu udělat mokrej, ne?
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena
Bude mi chybět, byla to dobrá žena
No moc to nepomohlo. Maník si s tim vyhrál pěkně, ale pro těch pár PSů, je to zbytečně moc práce a hromada pesos.
Spíš mi šlo o ten stavitelnej regulátor tlaku benzínu.
Za předpokladu že nechám stejný vstřiky, váhu atd. a pustim do sání NOS kterej má 35% kyslíku proti 21% normálně a ještě se při expanzi ochladí, tak aby to víc jelo, potřeboval bych tam dostat víc benzínu a jednotka udává dobu vstřiku, ale když bych zvednul tlak béňa....
Spíš mi šlo o ten stavitelnej regulátor tlaku benzínu.
Za předpokladu že nechám stejný vstřiky, váhu atd. a pustim do sání NOS kterej má 35% kyslíku proti 21% normálně a ještě se při expanzi ochladí, tak aby to víc jelo, potřeboval bych tam dostat víc benzínu a jednotka udává dobu vstřiku, ale když bych zvednul tlak béňa....
Dala mi ultimátum: "Buď já nebo to auto".
Bude mi chybět, byla to dobrá žena
Bude mi chybět, byla to dobrá žena
poměr vzduch benzín
Nejvíce to jede 12,5:1 Všeobecně pokud dostanete do motoru více vzduchu(musí to taky vše odejít výfukem) tak mužete k tomu dodat palivo v poměru nej.12,5:1 a mate skoro vyhrano PS: s otačkami roste výkon a mužete s převody do pomala nejlepe 19 000ot F1 to by byl převod! na 325i místo 3,9 by bylo 11,6 a jelo by to stejně rychle:-)
Vyssi tlak + stejny prurez otvoru = vyssi mnozstviDAN píše:Myslím, že vyšší tlak nemusí vždy znamenat větší množství.
Vyšší tlak po katší dobu-lepší "rozprášení" benzínu = zlepšení.
Proč je commonrail nebo pumpe-dyze lepší jak TD ? Vysokotlaký vtřikování. Dělá to v benzínu seriově např. Alfa Romeo ozn. JTs.
Tak a teď asi dostanu zprcung
viz. Bernulliho rovnice
- DAN
- Věčně nespokojený
- Příspěvky: 3683
- Registrován: 24. 07. 2003 11:35
- Bydliště: Mrdákov
- Kontaktovat uživatele:
Zvýraznil jsem červenou, slovy červenou , to co jsi asi přehlédl.Uli_d píše:Vyssi tlak + stejny prurez otvoru = vyssi mnozstviDAN píše:Myslím, že vyšší tlak nemusí vždy znamenat větší množství.
Vyšší tlak po katší dobu
-lepší "rozprášení" benzínu = zlepšení.
Proč je commonrail nebo pumpe-dyze lepší jak TD ? Vysokotlaký vtřikování. Dělá to v benzínu seriově např. Alfa Romeo ozn. JTs.
Tak a teď asi dostanu zprcung
viz. Bernulliho rovnice
Za Bernoulliho rci jsem dostal dvojku ze zk sice jsem ji opsal z taháku, ale spadlo to tam. :all coholic:
Jasně po dosazení dvou hodnot tlak, průřez = víc fšeho, ale je toho víc, co se dá měnit - dá se měnit čas. Hlavně by tochtělo změnit průřez, tlak a čas. Stejně je to fšechno jen teorie. Na válcování plechu v Uzbekistanu to stejně nemá žádnej vliv.
Moje stěžejní myšlenka byla - lepší rozprášení benzínu.
BMW The Ultimate Driving Machine