napájení otáčkoměru, ekonoměru

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

napájení otáčkoměru, ekonoměru

Příspěvek od Klakson » 17. 04. 2007 20:24

jak je napájen otáčkoměr na 325i bez kat. verze, katová verze je přez konektor který spojuje motor s autem č. 9, potřebuji otáčkoměr zapojit z M30 3,5 bez kat ale z elektrikou z E32 M30 3,5 kat. Z motoru jde do konektoru na č. 9, ale na konektrou z auta není tímto spůsobem zapojen. Jak tedy prosím zapojit otáčkoměr tak aby fungoval?

to samý i pro ekonoměr, z motoru 325i kat č. 16, na bez katu chybí,

díky
E30 325i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Re: napájení otáčkoměru, ekonoměru

Příspěvek od Max-Max » 17. 04. 2007 22:15

Klakson píše:jak je napájen otáčkoměr na 325i bez kat. verze, katová verze je přez konektor který spojuje motor s autem č. 9, potřebuji otáčkoměr zapojit z M30 3,5 bez kat ale z elektrikou z E32 M30 3,5 kat. Z motoru jde do konektoru na č. 9, ale na konektrou z auta není tímto spůsobem zapojen. Jak tedy prosím zapojit otáčkoměr tak aby fungoval?

to samý i pro ekonoměr, z motoru 325i kat č. 16, na bez katu chybí,

díky
sice piny nevim, ale mozna by si na neco prisel kdybys porovnal zapojeni na chromaku 325
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 18. 04. 2007 07:17

no chromáka mám, ale v elektrickejch schématech to nemohu nějak dohledat, potřebuji hold propojit tyto dvě funkce s M30 motorem
E30 325i

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 18. 04. 2007 11:10

U chromáka totiž otáčkoměr, ekonomoměr a kabel života nejde přes ten konektor, ale jinudy.
Bohužel jsem chromáka nikdy neměl, ale vím, že u standartních chromáků vede hned z jednotky konektor se třema drátama, takže ten konektor, kterej se zapojoval u jednotky musíš někde mít - myslím konektor auto elektriky. Takže moje rada je tyhle tři drátky najít na tý tvý elektrice, co máš u motoru a vést je k ŘJ/pouze orientační bod/ a zapojit je na ty, co by tam měly být chromácký.
Kdyby´s měl bezkatovou elektriku, tak tenhle konektor vede přímo u ŘJ a jenom by´s to cvaknul. tak jsem to měl já, jenže já mám plasťáka, takže smolík :lol:

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 04. 2007 11:16

bmwm3 píše:U chromáka totiž otáčkoměr, ekonomoměr a kabel života nejde přes ten konektor, ale jinudy.
Bohužel jsem chromáka nikdy neměl, ale vím, že u standartních chromáků vede hned z jednotky konektor se třema drátama, takže ten konektor, kterej se zapojoval u jednotky musíš někde mít - myslím konektor auto elektriky. Takže moje rada je tyhle tři drátky najít na tý tvý elektrice, co máš u motoru a vést je k ŘJ/pouze orientační bod/ a zapojit je na ty, co by tam měly být chromácký.
Kdyby´s měl bezkatovou elektriku, tak tenhle konektor vede přímo u ŘJ a jenom by´s to cvaknul. tak jsem to měl já, jenže já mám plasťáka, takže smolík :lol:
presne tohle sem mel na mysli
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 18. 04. 2007 11:56

po dlouhým zkoumáním jsem teď na to přišel taky, tyhle funkce by neměli jít přes ten kulatej konektor, ale zvláš by měl být někde 3pólový konektor u řidíci jednotky, až budu doma tak to prozkoumám a dopíšu, kdyby někdo něco hledal později, tak ať nemusí tápat ve tmě :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 18. 04. 2007 11:57

bmwm3 píše:U chromáka totiž otáčkoměr, ekonomoměr a kabel života nejde přes ten konektor, ale jinudy.
Bohužel jsem chromáka nikdy neměl, ale vím, že u standartních chromáků vede hned z jednotky konektor se třema drátama, takže ten konektor, kterej se zapojoval u jednotky musíš někde mít - myslím konektor auto elektriky. Takže moje rada je tyhle tři drátky najít na tý tvý elektrice, co máš u motoru a vést je k ŘJ/pouze orientační bod/ a zapojit je na ty, co by tam měly být chromácký.
Kdyby´s měl bezkatovou elektriku, tak tenhle konektor vede přímo u ŘJ a jenom by´s to cvaknul. tak jsem to měl já, jenže já mám plasťáka, takže smolík :lol:
kabel života je co :lol: plus? , nebo to má něco společnýho něco jako s imobilizérem ? :lol: :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
bmwm3
Lon Don
Příspěvky: 2437
Registrován: 14. 08. 2003 08:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bmwm3 » 18. 04. 2007 12:55

Klakson píše: kabel života je co :lol: plus? , nebo to má něco společnýho něco jako s imobilizérem ? :lol: :lol:
Já nevím, co to je. Jedno je otáčkoměr, druhý ekonoměr a bez toho třetího to nejede - tudiž kabel života.
....
Ale jestli máš elektriku z novýho typu, tak tyhle tři kabely motorový strany právě najdeš v tom kulatým konektoru motoru.

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 18. 04. 2007 13:50

bmwm3 píše:
Klakson píše: kabel života je co :lol: plus? , nebo to má něco společnýho něco jako s imobilizérem ? :lol: :lol:
Já nevím, co to je. Jedno je otáčkoměr, druhý ekonoměr a bez toho třetího to nejede - tudiž kabel života.
....
Ale jestli máš elektriku z novýho typu, tak tyhle tři kabely motorový strany právě najdeš v tom kulatým konektoru motoru.
no jo, akorát nevím kam do jakýho čísla patří ten kabel života, takže jdu zase studovat co by to mohlo být :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 18. 04. 2007 13:57

tak by to měl být plus, který se aktivuje zapalováním :lol:


miluju elektriku, jak tohle dopadne :lol: :lol: :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 18. 04. 2007 23:42

kabel zivota je mam dojem rizeni relatka ktere napaji RJ...ale ruku do ohne za to nedam :oops:
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 19. 04. 2007 00:18

ted to resim taky.....nasel jsem toto

http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00466.htm
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 19. 04. 2007 07:19

Max-Max píše:kabel zivota je mam dojem rizeni relatka ktere napaji RJ...ale ruku do ohne za to nedam :oops:
jestli tomu je tak, tak by to mělo být vyřešeno, když přivedu do kulatýho konektoru další plus od zapalování
E30 325i

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 19. 04. 2007 07:21

Radek_750iA píše:ted to resim taky.....nasel jsem toto

http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... f00466.htm
jo to je přesně ono :wink: ještě ten kabel života, ale to až tam prdnu baterku tak to odzkouším
E30 325i

Uživatelský avatar
Radek_750iA
Příspěvky: 3262
Registrován: 16. 09. 2003 22:16
Bydliště: K. Vary

Příspěvek od Radek_750iA » 19. 04. 2007 07:57

Klakson píše:
Max-Max píše:kabel zivota je mam dojem rizeni relatka ktere napaji RJ...ale ruku do ohne za to nedam :oops:
jestli tomu je tak, tak by to mělo být vyřešeno, když přivedu do kulatýho konektoru další plus od zapalování
ty to plus od zapalaovani ale nepotrebujes v kulatym konektoru, ale v tom hranatym....takze spis privist plus z toho kulatyho do hranatyho.....ja ho asi potahnu od rele na benzinovou pumpu, ktery mam kousek od toho hranatyho konektoru a mel by tam byt prave i ten plus ze zapalovani....
205GTi, 318i, 323i, 325i, 730iA, 750iA, 325iC, R5 ALPINE, 324td, 520i,320i/2,5, 520i, 735iAl, & 750iA, 318i,525iAT,525TDS e39,528iT e39,535iA e39,735iA e38 FL,335iC M-Tech II,735i e65,M5 e34 91,e30 325i M-Tech I,T4VR6,A6 3.0TDi --> 850Ci & 535d

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 19. 04. 2007 09:08

[quote="Radek_750iA] ty to plus od zapalaovani ale nepotrebujes v kulatym konektoru, ale v tom hranatym....takze spis privist plus z toho kulatyho do hranatyho.....ja ho asi potahnu od rele na benzinovou pumpu, ktery mam kousek od toho hranatyho konektoru a mel by tam byt prave i ten plus ze zapalovani....[/quote]

ty relátka vedou spolu s kabelem do řídíci jednotky, jestli se nepletu, no ještě uvidíl kterou variantu propojení zvolím, ale asi to vše napojím taky u řídící jednotky nějak do původního konektoru, to bude asi nejednoduší, kabely na otáčkoměr a ekonomeř od kulatýho motorovýho konektoru už mám natažený k jednotce.

Nokážu si představit jak bych tohle dlouho řešil sám :lol:
E30 325i

Odpovědět