Nahrada za Alpina pridavne pristroje

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Nahrada za Alpina pridavne pristroje

Příspěvek od Vasa » 08. 02. 2007 11:39

Ahoj lidi,

vzdy se mi libilo vedet o tom co se v aute, motoru atd. za jizdy deje a original ALPINA pristroje do vystupu topeni se spatne shaneji a kdyz uz, tak by za ne chteli nejmene zlate prase, tak jsem se rozhodl si neco "podobneho" vyrobit. Vzhledem k tomu, ze "tuningove budiky" zrovna moc neuznavam a navic maji tendenci v kabine navozovat atmosferu "F&F" a prekazet jsem se zvolil "kopii" systemu Alpina. Zatim mi to chodi "na stole/kapote" a prilozeny obr. ukazuje pouze spravny tlak oleje (teplota je zatim brana z cidla vody, neb teplotni cidlo oleje jeste neni namontovano).
Casem bych chtel soucasne LCD nahradit OLEDem (u nas stoji raketu a v cine zatim maji pouze zelene a modre), aby to lepe odpovidalo interieru BMW (soucasne LCD je whodne tak max do Skodawerke). Jeste bych tam chtel "priprogramovat" teploty diffu, voltmetr apd. Jeste to nejak musim nainplantovat do te mrizky...

Pokud nekdo bastlil neco podobneho, tak dejte prosim vedet na jake
potize jste pripadne narazili.

Dratum zdar, Vasa.

Obrázek
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 08. 02. 2007 11:50

parádní, držim palce k dalšímu vývoji; přemýšlel si o výrobě více než jednoho kusu ? :-)
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 08. 02. 2007 12:15

Az to bude minimalne ve verzi "v0.8":) tak samozrejme by nemel byt problem to vyrobit nejak maloseriove. Zatim to stavim ze "suplikovych zasob" tak mne to nestalo vic nez par heldani. Chtel bych to udrzet na co nejnizsi cene a maximalne mozne rozsiritelny... uvidime
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Akmall
Příspěvky: 1457
Registrován: 09. 09. 2004 08:41
Bydliště: Praha

Příspěvek od Akmall » 08. 02. 2007 12:26

Vasa píše:Az to bude minimalne ve verzi "v0.8":) tak samozrejme by nemel byt problem to vyrobit nejak maloseriove. Zatim to stavim ze "suplikovych zasob" tak mne to nestalo vic nez par heldani. Chtel bych to udrzet na co nejnizsi cene a maximalne mozne rozsiritelny... uvidime
Jasny asi bude dulezity schema a tipy na zapojeni cidel pro potrebne udaje. 8)
EX E30 M20 2.0 chrom, E30 M50 2.0 plast, E36 M50 2.0 coupe

E39 530D Touring

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 08. 02. 2007 12:46

S umistenim cidel neni zase takovy problem, tlak oleje je nejjednodusi dat na misto cidla tlaku pro pristrojovku (tezko rici jak relevantni bude tato hodnota tlaku - to bych poprosil mistry motorare o nazor), teplota oleje udajne bude optimalni v telese filtru oleje (M40, M50 atd), teplota difu neni vubec problem - kontrolni sroub nad vypustakem, urcite nebude problem ani s teplotou oleje prevodovky. O stavu nabijeni apd se neni treba bavit.
Napada vas jeste nejaka velicina ktera by se dala merit na ne-turbo motorech?

to Akmall - na Cernak se chystam.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
gusto318is
Příspěvky: 322
Registrován: 24. 03. 2004 11:05
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od gusto318is » 08. 02. 2007 14:00

Vasa píše:S umistenim cidel neni zase takovy problem, tlak oleje je nejjednodusi dat na misto cidla tlaku pro pristrojovku (tezko rici jak relevantni bude tato hodnota tlaku - to bych poprosil mistry motorare o nazor), teplota oleje udajne bude optimalni v telese filtru oleje (M40, M50 atd), teplota difu neni vubec problem - kontrolni sroub nad vypustakem, urcite nebude problem ani s teplotou oleje prevodovky. O stavu nabijeni apd se neni treba bavit.
Napada vas jeste nejaka velicina ktera by se dala merit na ne-turbo motorech?

to Akmall - na Cernak se chystam.
Cidlo tlaku oleja treba pripojit k povodnemu cez medzikus, mozu tam byt obidve, to nie je problem, tusim to takto ma aj Golf G60. Cidlo na diff ako vravi DC namiesto vypustaku a pre cidlo teploty oleja sa na zavodnych autach bezne vrtaju vane, takze ani toho by som sa nebal :D
Inak super napad aj prevedenie, budes mat asi dost zaujemcov :wink:
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 08. 02. 2007 16:18

DC píše:místo výpušťáku
takže mezikus, jaký tam jsou teploty?, dá se použít budík pro teplotu oleje motoru? bude ta stupnice stačit? asi by měla, nebo? :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 08. 02. 2007 16:24

Mezikus Ti kazdy druhy "strejda" vytoci za par korun (v nejhorsim pripade) a rozsah teploty bude max do 0-60(70)C - odhaduji a to jeste kdyz mu budes davat "cocku".

Ale mozna se pletu - ze by Ondra vedel... :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 02. 2007 16:27

tak tohle je velice dobry, primo perfektni....

mam zajem o celej kit 8)
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 08. 02. 2007 16:42

Vasa píše:Mezikus Ti kazdy druhy "strejda" vytoci za par korun (v nejhorsim pripade) a rozsah teploty bude max do 0-60(70)C - odhaduji a to jeste kdyz mu budes davat "cocku".

Ale mozna se pletu - ze by Ondra vedel... :)
o mezikus nejde, ale na něčem jsou již hotový otvory a akorát zaslepený šroubem, tak jenom pro info, jinak škoda, nedávno jsem budíky objednával, tohle bych bral raději, :? tak leda že bych to použil pro teplotu v dif. a ještě něco, nevim :lol:
E30 325i

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 08. 02. 2007 17:16

Podsviceni je reseny vlastnim typem pouziteho LCD. Existuji s podsvicenim i bez. Bez podsviceni bych vubec neuvazoval. Nejradeji bych pouzil zobrazovac OLED v amber/orange zbarveni, ale ten zatim nikde neni k dispozici v provedeni 4x20 znaku. O dneska to resim s Cinskymi soudruhy, protoze kupovat veci tady v CZ(EU) je cenovy nesmysl....

Jinak podsviceni bude vypinatelne.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Gangsta
Příspěvky: 2176
Registrován: 28. 12. 2006 20:38
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Gangsta » 08. 02. 2007 21:13

Looser píše:Presne tohle si chci udelat do auta take.Mimo veliciny ktere tam mas Ty,jsem chtel pridat jeste venkovni teplotu,datum a cas :) popripade stav paliva v nadrzi.Zacinam na tom take pracovat
Tak zrovna o te venkovni teplote jsem taky chtel napsat. Kdyby jsi neco maloseriove rozjel, tak dej vedet, jestli uvazujes o necem podobnem k zastavbe do E28 - byl bych jisty zajemce.


OT: Jestli to Vasovi vyjde, tak cekam velky naval prodejcu BC-cek... :lol:
Obrázek

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 08. 02. 2007 22:15

tento LCD mam doma taky dih to hodne rvali borci do PC a ovladali pres ser. port jako pro kontrolu PC atd :) co se tyce podsviceni je delane ledkama tkaze udelat ho na oranzove jak u BMW je malickost :) tak posly schematko bych si to udelal taky nebo bysme se mohl nejak podilet na spolupraci rekni co potrebujes neni problem sehnat nejaky dily :) OLED displej z nejakych pristroju by nemusel byt problem kdybys ho umel ovladat :)
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 09. 02. 2007 01:07

O display ani tak nejde a jak Dargon podotkl, tak pred par lety se hojne pridaval k PCckum jako stavovy zobrazovac na rozlicne udaje. Z tohoto obdobi ho taky mam v supliku:) Vyhodou techto zobrazovacu je standardni rozhrani ktere se "chova" korektne k dalsim zarizenim. O zmene barvy podsviceni take neni pochyb vymenou jeho LEDek za pozadovany odstin, ale tudy bych jit nechtel. Chci to mit inverzne podobne jako original BMW a s dostatecnou svitivosti to zajisti pouze OLED. Navic ho lze take sehnat s pozadovanym rozhranim kdyz se vi odkud:)
Cas, venkovni teplotu ani jine "bezne" veci tam asi implantovat nebudu - na to mam original velky BC.
Diky za podporu, pokusim se to finalizovat v dohlednem terminu.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 09. 02. 2007 08:44

Co měřit?

Možností je spousta:
Teplota oleje motoru
Teplota oleje převodovky
Teplota oleje diferenciálu
Teplota výfukových plynů
Poměr vzduch/benzín
Tlak oleje motoru
Tlak paliv. sys. (benzínu)
Tlak v pneumatikách

Blbosti, které by mě ale na okruhu i trochu zajímaly:
Teplota vody v chladiči (jiná než v motoru)
Teplota servooleje
Teplota násávaného vzduchu :-)
Tlak vody
tlak servooleje
Zařazená rychlost
Přetížení
Zatížení motoru
Zatížení vstřiků

Ale to už jsou kraviny které mají smysl, jen kdyby to umělo logovat :-) To už by jsme mohli i měřit natočení volatnu vůči natočení auta a přetížení :-D
Ondra ex.M-Fahrer

crevko
Příspěvky: 671
Registrován: 04. 10. 2003 14:02

budiky

Příspěvek od crevko » 09. 02. 2007 10:09


Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 09. 02. 2007 18:14

Ten display v tom linku je sice uplne paradni, ale trochu mi radost kazi fakt, ze je tento obrazek nejspis vytvoren pomoci 3D programu v PC...
Alespon se mi to tak jevi

Ale je krasnej...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Dan 001
Příspěvky: 321
Registrován: 15. 02. 2003 03:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dan 001 » 09. 02. 2007 18:47

Mne osobne by stacilo i pouze jen ciste cislicovy display, tak jak to ma Alpina, resp. tato jeji kopie:

Obrázek Obrázek

Kazdopadne se hlasim jako dalsi zajemce, pokud by byla nejaka ta mensi vyroba ;-)
A mozna jsem schopny, nechat udelat ty ramecky...
         Obrázek
(OO=00=OO)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 09. 02. 2007 19:19

Dan 001 píše:Mne osobne by stacilo i pouze jen ciste cislicovy display, tak jak to ma Alpina, resp. tato jeji kopie:

Obrázek Obrázek

Kazdopadne se hlasim jako dalsi zajemce, pokud by byla nejaka ta mensi vyroba ;-)
A mozna jsem schopny, nechat udelat ty ramecky...
a tato kopie neni nekde k mani?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Dan 001
Příspěvky: 321
Registrován: 15. 02. 2003 03:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od Dan 001 » 09. 02. 2007 20:15

Max-Max píše:a tato kopie neni nekde k mani?
Je, od toho stejneho cloveka co ma nahore galerii v odkazu od Pala...
http://s14power.com/docs/guage.htm

Ale radsi ani nechtej vedet cenu :shock: :)
         Obrázek
(OO=00=OO)

Odpovědět