Nahrada za Alpina pridavne pristroje

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 24. 12. 2008 17:07

taky asi ta prostredni, jak sloupec, tak cislicka :wink:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

tunner89
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 01. 2008 17:04
Bydliště: Vojnův Městec

Příspěvek od tunner89 » 26. 12. 2008 12:38

eště by to mohlo ukazovat chyby z RJ.. :wink: jaká by byla ta +- cena?

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 26. 12. 2008 15:06

[quote="Venca]--
Cos myslel hodnotama ze širokopásmový lambdy?

.[/quote]No tím jsem myslel to, že pokud jsem to správně pochopil, tak úzkopásmová lambáda dává ecu jenom hodnoty jako jsou 1 nebo 0, takže měří bohatost jenom tak, že říká, že je směs buďto bohatá nebo chudá, zatím co wb lambda udává hodnoty v celém spektru, pokud se nepletu, a tím pádem lze měřit a zobrazovat konkrétní a přesnou hodnotu

Jestli se mýlím, tak mně opravte :wink:
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 26. 12. 2008 15:15

Míšánek píše:.. tím jsem myslel to, že pokud jsem to správně pochopil, tak úzkopásmová lambáda dává ecu jenom hodnoty jako jsou 1 nebo 0, takže měří bohatost jenom tak, že říká, že je směs buďto bohatá nebo chudá, zatím co wb lambda udává hodnoty v celém spektru, pokud se nepletu, a tím pádem lze měřit a zobrazovat konkrétní a přesnou hodnotu

Jestli se mýlím, tak mně opravte :wink:
Z lambda sondy leze třeba u mýho auta napětí 0-0,9 V, tím zřejmě myslíš ty dva stavy log 0 a log 1, podle úrovně pod/nad polovinu toho rozmezí 0 - 0,9V.

Ty tzv. širokopásmový lambdy v E30 nebyly, takže v případě tohohle experimentu by bylo dobrý akorát to hlídání, zda není trvale nízká hodnota napětí (tj. ta dlouhodobě chudá směs, jak jsem myslel.)
Naposledy upravil(a) Venca dne 26. 12. 2008 15:57, celkem upraveno 1 x.

tom@s
Příspěvky: 139
Registrován: 08. 12. 2007 16:45
Bydliště: Olomoucko

Příspěvek od tom@s » 26. 12. 2008 15:29

Pokud se nepletu tak obyc. uzkopasmova lambda umi akorat poznat jestli je smes chuda nebo bohata, pro kazdej tento stav ma jednu hodnotu napeti, a s RJ komunikuje tak ze osciluje na nejake frekvenci mezi temato dvema hodnotama.
Sirokopasmova WB lambda ma spojity vystup, napeti se meni linearne v zavislosti na bohatosti...

Uživatelský avatar
skodik
Příspěvky: 252
Registrován: 19. 07. 2007 18:25
Bydliště: Sedlice(Strakonice) jihočechy

Příspěvek od skodik » 04. 02. 2009 19:00

ahoj,jen by mě zajímalo jestli to žije?
bohužel jsem e30 prodal..blbec

Uživatelský avatar
MKI®
Příspěvky: 540
Registrován: 09. 05. 2008 08:32
Bydliště: Ujezd u Brna

Příspěvek od MKI® » 04. 02. 2009 21:56

skodik píše:ahoj,jen by mě zajímalo jestli to žije?
mě taktéž... :wink:
MIKI®
ex - Favorit=žere a nejede
ex - BMW 318i OO=[][]=OO
ex - FAVORIT
ex - Fabia RS "tuning"
BMW 316i OO=[][]=OO
GOLF R23 VR5
PUG 405D (dýmovnice)

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 04. 02. 2009 22:51

skodik píše:ahoj,jen by mě zajímalo jestli to žije?
Pro vsechny zajemce:

ano, projekt zije a dale se vyviji. Pokud by mi nezalezelo na tom jak to bude v E30 vypadat tak uz je to davno hotove. Jenze ja se nyni snazim o maximalni integraci do stavajiciho kokpitu E30 a tim vznikaji dalsi prekazky ktere je potreba vyresit. Uz jsem kvuli tomu doslova "rozrezal" jednu pristrojovku (budiky) za ucelem integrace zobrazovace primo do budiku. V tuto chvili se snazime (ano mnozne cislo - vzal jsem si k ruce jeste jednoho fandu) o zastavbu True Color zobrazovace na misto kde se nachazi prostor pro kontrolky. Tim, ze diky tomuto umisteni prijdou kontrolky o svuj zivotni prostor bude potreba kontrolky jako takove vclenit tez do obvodu OBD jednotky a v pripade potreby je "zobrazovat" pomoci grafickeho zobrazovace (samozrejme na miste kde se nachazi puvodni symbol aby byl zachovan navyk ridicu). Toto nam trochu zkomplikovalo jak zapojeni (pouziti jineho typu procesoru) tak i SW cast (doprogramovani prevodu analogoveho signalu kontrolek na graficke digitalni zobrazeni v dane pozici se spoustou zavislosti ktere je treba odladit tak aby na "digitalni" kontrolky byl spoleh jako na ty "zarovkove".
Samozrejme lze namitnout, ze tak slozite reseni je zbytecne, ale ja to chci mit takto a proto to jeste neni. Kolega fanda domysli dalsi nepotrebnosti jako graficke znazorneni vozu v zavislosti na vystupu akcelerometrickych cidel a podobne ptakoviny, ale to jsem mu zatim nastesti rozmluvil.
Pouziti True Color zobrazovace je sice luxusem, ale na druhou stranu nabizi temer nekonecna graficka i barevna reseni.
Tez uvazujeme o pouziti pro rizeni celeho systemu "miniPC" (nebojte - samozrejme bez Windows) ktere by zase projekt posunulo o level dal. (napojeni na GPS, sprava systemu pres web rozhrani primo v aute, startovani otiskem prstu - pouze predem definovane osoby apd. High tech nesmysly). Ale osobne si myslim, ze toto je zatim zbytecnost.

To je zatim vse a casem sem hodim par foto - az se bude cim "pochlubit".
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
mikin88
Příspěvky: 1882
Registrován: 08. 08. 2008 11:55
Bydliště: Haná

Příspěvek od mikin88 » 04. 02. 2009 23:08

:shock: :shock: :shock: Tak to se moc těším. Jestli máš nějáký seznam zájemců hned mě tam přidej. Obdivuju lidi, kteří už jen rozumí těmto věcem a vy navíc ještě doplňujete další a další funkce a zlepšujete. Smekám a držím palce.

Uživatelský avatar
skodik
Příspěvky: 252
Registrován: 19. 07. 2007 18:25
Bydliště: Sedlice(Strakonice) jihočechy

Příspěvek od skodik » 05. 02. 2009 05:13

Mám je jen jeden dotaz,jestli by nešlo udělat jednu verzi jak jsi popsal místo stávajících kontrolek a druhou právě ve stylu těch Alpina,do toho větřáčku.Jelikož jistě se najdou tací pro který je jednodušší to nabastlit do větříčku a připojit pár čidel než nějak upravovat budíky a v případě nezdaru schánět nový,přece jen kryt větráku se schání líp :D

jinak smekám,sám bych to nedokázal,těším se na výsledek :-) a rád si taky jeden pořídím :-) :-)
bohužel jsem e30 prodal..blbec

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 05. 02. 2009 06:44

No Vaso, to byste si meli zalozit uz vyvojarskou firmu na el. vychytavky a nechat si patentovat takovy high tech budiky :lol: Vazne teda padam na kolena, jen aby to nakonec nestalo tolik, co ty Alpiny... A bomba by byla, kdybych si mohl dovolit dva exemplare... Tak drzim palce, at se vyvoj dari :wink:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

matusnik510
Příspěvky: 111
Registrován: 17. 12. 2008 13:12
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od matusnik510 » 05. 02. 2009 21:30

Zdravím Vás všetkych
Pozorne som si prečital celý obsah tohto príspevku a vídím že
od povodných alpina pridavných pristojov sa poriadne
odskočilo(klasika 7segmentovka).Povodne som nemal v plane to
tu pisať ,lebo niekto to už začal a nepatri sa miešať do kšeftu.
Situacia sa vyvinula celkom inak už je z toho zložitejší prístroj
a tak trochu iný. Nechcem si robiť reklamu ani to Vašovy nejako
kaziť ,myslím že bude mať dosť záujemcou o svoj prístroj.Momentálne
pracujem na klasických zobrazovačov do svojej e30 presne ako ma
alpina a pár luďi sa vyjadrilo že by radšej išlo do klasiky.
Tak ak by mal niekto záujem dajte vedieť.
Váša ak dovolíš tu na tomto tvojom príspevku.

Uživatelský avatar
skodik
Příspěvky: 252
Registrován: 19. 07. 2007 18:25
Bydliště: Sedlice(Strakonice) jihočechy

Příspěvek od skodik » 06. 02. 2009 09:41

já sem právě taky pro klasiku do větráku,mě tak stačí základní hodnoty jako teplota a tlak oleje a popř,volty. Pro mě není až tak podstatný.
bohužel jsem e30 prodal..blbec

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 06. 02. 2009 10:49

matusnik510 píše: Váša ak dovolíš tu na tomto tvojom príspevku.
Mne to nevadi, a kseft mi nekazis. Kazdy ma sanci si to nejak vymyslet a udelat. Alespon bude vec ku srovnani. Mne jde nejen o funkcnost, ale tez o zakomoponovani do interieru tak aby to nevypadalo jak "pest na oko".
Sam jsem zvedav jak to budes mi zastaveny do toho vydechu vetrani.


PS: u tohoto typu "zbytecnych veci" je to podobne jako s audio technikou - kazdy z nas si poridil jako prvni "hifi" "cinskeho jezevcika" a byl happy. Kolik z nas u toho "jezevcika" zustalo... s tim, ze mu staci ??
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
skodik
Příspěvky: 252
Registrován: 19. 07. 2007 18:25
Bydliště: Sedlice(Strakonice) jihočechy

Příspěvek od skodik » 06. 02. 2009 11:58

PS: u tohoto typu "zbytecnych veci" je to podobne jako s audio technikou - kazdy z nas si poridil jako prvni "hifi" "cinskeho jezevcika" a byl happy. Kolik z nas u toho "jezevcika" zustalo... s tim, ze mu staci ??[/quote]

to máš pravdu jezevčíka mám jen psa :-) už 8let :-) a nebude na vadu když oba uděláte to svoje aspon bude na výběr :-)
bohužel jsem e30 prodal..blbec

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 06. 02. 2009 12:10

no vzdyt prave - konkurence nemuze vadit.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Helldiver
Příspěvky: 855
Registrován: 16. 01. 2007 22:43
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Helldiver » 06. 02. 2009 12:55

Projektu velmi fandim, pred rokom a pol som zbuchaval daco podobne, toto su obrazky z prvej fazy:
Obrázek
Obrázek

Malo to g-senzor a volne porty na rozne senzory, kupodivu mi zrychlenie, teplota oleja aj tlak fungoval a zobrazovalo to po dlhom ladeni celkom spravne, aj vzhladovo to nebolo az take zle potom (cele to bolo v v krabiucke z cierneho eloxovaneho hlinika nakoniec), akurat ten hnusny LCD displej, vobec sa to do BMW intosu nehodilo :( . Plan bol dat OLED, ale k tomu som sa uz nedostal, tuna boli OLEDy jednoducho prilis drahe, vyhodne sa dali zohnat len od cinskych sudruhov a komunikacia a dohady s nimi bol porod, zrejme by to chcelo ist si tam vyboxovat podmienky osobne a vediet po cinsky :D .
E30 325i
E34 535i

Gabo
člen E30.cz
Příspěvky: 4269
Registrován: 20. 02. 2006 18:51
Bydliště: Nížkov (ZR)

Příspěvek od Gabo » 06. 02. 2009 15:52

No me se zas vic zamlouva ten Vasuv udelator se spoustou hochnobl funkci ... Jsem zvedavej kam a jak se to pousune
EX: E36 318i 4/94, e30 325iT LPG 8/88, Favo 7/90, Golf II 1.8 GT 1986, Škoda 120 M1 1984
Akt:
Octavia 1 TDi 2000
Peugeot 106 1.1 1996
E36 316i Compact 26.6.1998
PER ASPERA AD ASTRA

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 06. 02. 2009 18:05

Helldiver píše:vyhodne sa dali zohnat len od cinskych sudruhov a komunikacia a dohady s nimi bol porod, zrejme by to chcelo ist si tam vyboxovat podmienky osobne a vediet po cinsky :D .
prave, ze k cinskym soudruhum mame dost blizko. Tim padem lze toto uspesne resit.
Dnes jsem dal na pokus jedno torzo budiku kamosovi na "odfrezovani" vnitrnich pricek pro kontrolky, aby se tam dal zastavet zobrazovac. Jeste mam male dilema zda zachovat stavajici zobrazeni servisnich intervalu pomoci LEDek nebo je take integrovat do OBD. Hlavne budu muset projit logicke schema zavislosti a pak hura naprogramovat zaklad. Novy prototyp udelam na kolene doma, ale pripadna maloseriovka bude udelana u soudruhu v cine na vicevrstvem plosnaku plne SMD. Ze znamosti jsou ochotni udelat i tzv. maloserii - cca 20ks zakladnich desek.
samozrejme zakladni barevne zobrazeni bude v BMW stylu - oranzove znaky na cernem pozadi.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
desp
člen E30.cz
Příspěvky: 308
Registrován: 08. 10. 2003 18:19
Bydliště: Praha

Alpina náhrada

Příspěvek od desp » 06. 02. 2009 18:32

2 Vasa - někdy před rokem jsem zde prezentoval svůj modelářský pokus o Alpina display do výdechu větrání s tím, že mojí doménou není elektronika a čekal jsem, že by někdo mohl udělat plně funkční zobrazování dle čidel a tím tak obejít předražený a v podstatě přes ebay těžko sehnatelný plně funkční originál s původní ŘJ. Zájem byl poměrně velký, ale o pouze toto náhražkové provedení, nikdo se tehdy neozval s nabídkou pomoci s elektronikou a tak jsem vytvořil tento prototyp s pevně nastavenými "obvyklými" hodnotami, který takto "oživen" trůní v mém "Alpina" cabriu. Mám ještě několik zbylých odlitých forem masky do zásoby dipleye do větrání (+ samozřejmě lukoprénovou formu), do kterých by se jistě dala zasadit plně funkční náhrada.
Obrázek Obrázek Obrázek
Třeba by se dalo něco vymyslet.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site

Odpovědět