Nahrada za Alpina pridavne pristroje
[quote="Venca]--
Cos myslel hodnotama ze širokopásmový lambdy?
.[/quote]No tím jsem myslel to, že pokud jsem to správně pochopil, tak úzkopásmová lambáda dává ecu jenom hodnoty jako jsou 1 nebo 0, takže měří bohatost jenom tak, že říká, že je směs buďto bohatá nebo chudá, zatím co wb lambda udává hodnoty v celém spektru, pokud se nepletu, a tím pádem lze měřit a zobrazovat konkrétní a přesnou hodnotu
Jestli se mýlím, tak mně opravte
Cos myslel hodnotama ze širokopásmový lambdy?
.[/quote]No tím jsem myslel to, že pokud jsem to správně pochopil, tak úzkopásmová lambáda dává ecu jenom hodnoty jako jsou 1 nebo 0, takže měří bohatost jenom tak, že říká, že je směs buďto bohatá nebo chudá, zatím co wb lambda udává hodnoty v celém spektru, pokud se nepletu, a tím pádem lze měřit a zobrazovat konkrétní a přesnou hodnotu
Jestli se mýlím, tak mně opravte
No smoke, no fun...
Z lambda sondy leze třeba u mýho auta napětí 0-0,9 V, tím zřejmě myslíš ty dva stavy log 0 a log 1, podle úrovně pod/nad polovinu toho rozmezí 0 - 0,9V.Míšánek píše:.. tím jsem myslel to, že pokud jsem to správně pochopil, tak úzkopásmová lambáda dává ecu jenom hodnoty jako jsou 1 nebo 0, takže měří bohatost jenom tak, že říká, že je směs buďto bohatá nebo chudá, zatím co wb lambda udává hodnoty v celém spektru, pokud se nepletu, a tím pádem lze měřit a zobrazovat konkrétní a přesnou hodnotu
Jestli se mýlím, tak mně opravte
Ty tzv. širokopásmový lambdy v E30 nebyly, takže v případě tohohle experimentu by bylo dobrý akorát to hlídání, zda není trvale nízká hodnota napětí (tj. ta dlouhodobě chudá směs, jak jsem myslel.)
Naposledy upravil(a) Venca dne 26. 12. 2008 15:57, celkem upraveno 1 x.
Pokud se nepletu tak obyc. uzkopasmova lambda umi akorat poznat jestli je smes chuda nebo bohata, pro kazdej tento stav ma jednu hodnotu napeti, a s RJ komunikuje tak ze osciluje na nejake frekvenci mezi temato dvema hodnotama.
Sirokopasmova WB lambda ma spojity vystup, napeti se meni linearne v zavislosti na bohatosti...
Sirokopasmova WB lambda ma spojity vystup, napeti se meni linearne v zavislosti na bohatosti...
Pro vsechny zajemce:skodik píše:ahoj,jen by mě zajímalo jestli to žije?
ano, projekt zije a dale se vyviji. Pokud by mi nezalezelo na tom jak to bude v E30 vypadat tak uz je to davno hotove. Jenze ja se nyni snazim o maximalni integraci do stavajiciho kokpitu E30 a tim vznikaji dalsi prekazky ktere je potreba vyresit. Uz jsem kvuli tomu doslova "rozrezal" jednu pristrojovku (budiky) za ucelem integrace zobrazovace primo do budiku. V tuto chvili se snazime (ano mnozne cislo - vzal jsem si k ruce jeste jednoho fandu) o zastavbu True Color zobrazovace na misto kde se nachazi prostor pro kontrolky. Tim, ze diky tomuto umisteni prijdou kontrolky o svuj zivotni prostor bude potreba kontrolky jako takove vclenit tez do obvodu OBD jednotky a v pripade potreby je "zobrazovat" pomoci grafickeho zobrazovace (samozrejme na miste kde se nachazi puvodni symbol aby byl zachovan navyk ridicu). Toto nam trochu zkomplikovalo jak zapojeni (pouziti jineho typu procesoru) tak i SW cast (doprogramovani prevodu analogoveho signalu kontrolek na graficke digitalni zobrazeni v dane pozici se spoustou zavislosti ktere je treba odladit tak aby na "digitalni" kontrolky byl spoleh jako na ty "zarovkove".
Samozrejme lze namitnout, ze tak slozite reseni je zbytecne, ale ja to chci mit takto a proto to jeste neni. Kolega fanda domysli dalsi nepotrebnosti jako graficke znazorneni vozu v zavislosti na vystupu akcelerometrickych cidel a podobne ptakoviny, ale to jsem mu zatim nastesti rozmluvil.
Pouziti True Color zobrazovace je sice luxusem, ale na druhou stranu nabizi temer nekonecna graficka i barevna reseni.
Tez uvazujeme o pouziti pro rizeni celeho systemu "miniPC" (nebojte - samozrejme bez Windows) ktere by zase projekt posunulo o level dal. (napojeni na GPS, sprava systemu pres web rozhrani primo v aute, startovani otiskem prstu - pouze predem definovane osoby apd. High tech nesmysly). Ale osobne si myslim, ze toto je zatim zbytecnost.
To je zatim vse a casem sem hodim par foto - az se bude cim "pochlubit".
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Mám je jen jeden dotaz,jestli by nešlo udělat jednu verzi jak jsi popsal místo stávajících kontrolek a druhou právě ve stylu těch Alpina,do toho větřáčku.Jelikož jistě se najdou tací pro který je jednodušší to nabastlit do větříčku a připojit pár čidel než nějak upravovat budíky a v případě nezdaru schánět nový,přece jen kryt větráku se schání líp
jinak smekám,sám bych to nedokázal,těším se na výsledek a rád si taky jeden pořídím
jinak smekám,sám bych to nedokázal,těším se na výsledek a rád si taky jeden pořídím
bohužel jsem e30 prodal..blbec
No Vaso, to byste si meli zalozit uz vyvojarskou firmu na el. vychytavky a nechat si patentovat takovy high tech budiky Vazne teda padam na kolena, jen aby to nakonec nestalo tolik, co ty Alpiny... A bomba by byla, kdybych si mohl dovolit dva exemplare... Tak drzim palce, at se vyvoj dari
E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: 17. 12. 2008 13:12
- Bydliště: Kežmarok
Zdravím Vás všetkych
Pozorne som si prečital celý obsah tohto príspevku a vídím že
od povodných alpina pridavných pristojov sa poriadne
odskočilo(klasika 7segmentovka).Povodne som nemal v plane to
tu pisať ,lebo niekto to už začal a nepatri sa miešať do kšeftu.
Situacia sa vyvinula celkom inak už je z toho zložitejší prístroj
a tak trochu iný. Nechcem si robiť reklamu ani to Vašovy nejako
kaziť ,myslím že bude mať dosť záujemcou o svoj prístroj.Momentálne
pracujem na klasických zobrazovačov do svojej e30 presne ako ma
alpina a pár luďi sa vyjadrilo že by radšej išlo do klasiky.
Tak ak by mal niekto záujem dajte vedieť.
Váša ak dovolíš tu na tomto tvojom príspevku.
Pozorne som si prečital celý obsah tohto príspevku a vídím že
od povodných alpina pridavných pristojov sa poriadne
odskočilo(klasika 7segmentovka).Povodne som nemal v plane to
tu pisať ,lebo niekto to už začal a nepatri sa miešať do kšeftu.
Situacia sa vyvinula celkom inak už je z toho zložitejší prístroj
a tak trochu iný. Nechcem si robiť reklamu ani to Vašovy nejako
kaziť ,myslím že bude mať dosť záujemcou o svoj prístroj.Momentálne
pracujem na klasických zobrazovačov do svojej e30 presne ako ma
alpina a pár luďi sa vyjadrilo že by radšej išlo do klasiky.
Tak ak by mal niekto záujem dajte vedieť.
Váša ak dovolíš tu na tomto tvojom príspevku.
Mne to nevadi, a kseft mi nekazis. Kazdy ma sanci si to nejak vymyslet a udelat. Alespon bude vec ku srovnani. Mne jde nejen o funkcnost, ale tez o zakomoponovani do interieru tak aby to nevypadalo jak "pest na oko".matusnik510 píše: Váša ak dovolíš tu na tomto tvojom príspevku.
Sam jsem zvedav jak to budes mi zastaveny do toho vydechu vetrani.
PS: u tohoto typu "zbytecnych veci" je to podobne jako s audio technikou - kazdy z nas si poridil jako prvni "hifi" "cinskeho jezevcika" a byl happy. Kolik z nas u toho "jezevcika" zustalo... s tim, ze mu staci ??
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
PS: u tohoto typu "zbytecnych veci" je to podobne jako s audio technikou - kazdy z nas si poridil jako prvni "hifi" "cinskeho jezevcika" a byl happy. Kolik z nas u toho "jezevcika" zustalo... s tim, ze mu staci ??[/quote]
to máš pravdu jezevčíka mám jen psa už 8let a nebude na vadu když oba uděláte to svoje aspon bude na výběr
to máš pravdu jezevčíka mám jen psa už 8let a nebude na vadu když oba uděláte to svoje aspon bude na výběr
bohužel jsem e30 prodal..blbec
Projektu velmi fandim, pred rokom a pol som zbuchaval daco podobne, toto su obrazky z prvej fazy:
Malo to g-senzor a volne porty na rozne senzory, kupodivu mi zrychlenie, teplota oleja aj tlak fungoval a zobrazovalo to po dlhom ladeni celkom spravne, aj vzhladovo to nebolo az take zle potom (cele to bolo v v krabiucke z cierneho eloxovaneho hlinika nakoniec), akurat ten hnusny LCD displej, vobec sa to do BMW intosu nehodilo . Plan bol dat OLED, ale k tomu som sa uz nedostal, tuna boli OLEDy jednoducho prilis drahe, vyhodne sa dali zohnat len od cinskych sudruhov a komunikacia a dohady s nimi bol porod, zrejme by to chcelo ist si tam vyboxovat podmienky osobne a vediet po cinsky .
Malo to g-senzor a volne porty na rozne senzory, kupodivu mi zrychlenie, teplota oleja aj tlak fungoval a zobrazovalo to po dlhom ladeni celkom spravne, aj vzhladovo to nebolo az take zle potom (cele to bolo v v krabiucke z cierneho eloxovaneho hlinika nakoniec), akurat ten hnusny LCD displej, vobec sa to do BMW intosu nehodilo . Plan bol dat OLED, ale k tomu som sa uz nedostal, tuna boli OLEDy jednoducho prilis drahe, vyhodne sa dali zohnat len od cinskych sudruhov a komunikacia a dohady s nimi bol porod, zrejme by to chcelo ist si tam vyboxovat podmienky osobne a vediet po cinsky .
E30 325i
E34 535i
E34 535i
prave, ze k cinskym soudruhum mame dost blizko. Tim padem lze toto uspesne resit.Helldiver píše:vyhodne sa dali zohnat len od cinskych sudruhov a komunikacia a dohady s nimi bol porod, zrejme by to chcelo ist si tam vyboxovat podmienky osobne a vediet po cinsky .
Dnes jsem dal na pokus jedno torzo budiku kamosovi na "odfrezovani" vnitrnich pricek pro kontrolky, aby se tam dal zastavet zobrazovac. Jeste mam male dilema zda zachovat stavajici zobrazeni servisnich intervalu pomoci LEDek nebo je take integrovat do OBD. Hlavne budu muset projit logicke schema zavislosti a pak hura naprogramovat zaklad. Novy prototyp udelam na kolene doma, ale pripadna maloseriovka bude udelana u soudruhu v cine na vicevrstvem plosnaku plne SMD. Ze znamosti jsou ochotni udelat i tzv. maloserii - cca 20ks zakladnich desek.
samozrejme zakladni barevne zobrazeni bude v BMW stylu - oranzove znaky na cernem pozadi.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Alpina náhrada
2 Vasa - někdy před rokem jsem zde prezentoval svůj modelářský pokus o Alpina display do výdechu větrání s tím, že mojí doménou není elektronika a čekal jsem, že by někdo mohl udělat plně funkční zobrazování dle čidel a tím tak obejít předražený a v podstatě přes ebay těžko sehnatelný plně funkční originál s původní ŘJ. Zájem byl poměrně velký, ale o pouze toto náhražkové provedení, nikdo se tehdy neozval s nabídkou pomoci s elektronikou a tak jsem vytvořil tento prototyp s pevně nastavenými "obvyklými" hodnotami, který takto "oživen" trůní v mém "Alpina" cabriu. Mám ještě několik zbylých odlitých forem masky do zásoby dipleye do větrání (+ samozřejmě lukoprénovou formu), do kterých by se jistě dala zasadit plně funkční náhrada.
Třeba by se dalo něco vymyslet.
desp sen.
Třeba by se dalo něco vymyslet.
desp sen.
-=www.desp.ic.cz=- BMW fun site