Nahrada za Alpina pridavne pristroje

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 21. 12. 2008 19:37

Vasa píše:Kdo to bude chtit do Checku tim lepe - bude se to tam lepe davat...
Ja to chci mit misto kontrolek, takze to bude stejne varianta 1, co bude pak se uvidi...
Cidla do diffu a prevodovky planuji namontovat do "vypustaku", prijde mi to nejjednodusi.
sorry, asi jsem neco prosvihl, nebyl puvodni zamer misto stredovych vydechu topeni?? Ale taky dobry... A ty kontrolky budou tak, jak jsou puvodne (svitici pole) nebo tak, jaks je upravil (svitici symboly)? Vim, ze kazdej vi, co ma prave zarazeno, ale jak moc proveditelny by bylo dat tam jeste aspon malej ukazatel aktualne zarazeneho stupne? Tak ci tak, muj zajem stale trva... :wink:

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 21. 12. 2008 20:05

WilD píše:Vim, ze kazdej vi, co ma prave zarazeno, ale jak moc proveditelny by bylo dat tam jeste aspon malej ukazatel aktualne zarazeneho stupne? Tak ci tak, muj zajem stale trva... :wink:
zobrazeni kontrolek je jen na rozhodnuti zda dodrzet puvodni schema nebo zobrazovat dle noveho. Prototyp bude dle noveho. Ukuzatel zarazeneho RS mi u manualu pripada uzitecne tak pro "poloridice" co neslysi motor a dle ubihajicic stromu neni schopen urcit jak jede rychle... takze tato "feature" nebude a to hlavne z duvodu "vymysleni" mechanickeho cidla.
Zobrazovac ve vydechu je uz pro mne pase, jednoznacne mi jde o to cele zarizeni naimplantovat do pristrojovky.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 12. 2008 20:19

tak to ja radsi koupim od tebe jako funkcni stavebnici a implantuju to do vydechu, bylo by to mozne?
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 21. 12. 2008 20:27

Max-Max píše:tak to ja radsi koupim od tebe jako funkcni stavebnici a implantuju to do vydechu, bylo by to mozne?
to samozrejme muzes, ale budes muset resit zobrazovac (LCD) nejak individualne...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

MOTIF
Příspěvky: 81
Registrován: 29. 02. 2008 13:52

Příspěvek od MOTIF » 21. 12. 2008 20:34

Ja se take radim do fronty vč. montaze :-)))

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 21. 12. 2008 20:40

Vasa píše:
Max-Max píše:tak to ja radsi koupim od tebe jako funkcni stavebnici a implantuju to do vydechu, bylo by to mozne?
to samozrejme muzes, ale budes muset resit zobrazovac (LCD) nejak individualne...
Tzn. ?

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 21. 12. 2008 20:49

Tweety píše:
Tzn. ?
tzn, ze zatim nehodlam vymyslet extra reseni pro kazdeho kdo to bude chtit jinak :lol:

(ale kdo vi...)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 21. 12. 2008 20:51

tak pak asi nechci, pac pristrojovku chci v puvodnim reseni a check je z ergonometrickeho hlediska spatne.... nicmene drzim palce at se to dobre podari
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 21. 12. 2008 21:13

Vasa píše:
tzn, ze zatim nehodlam vymyslet extra reseni pro kazdeho kdo to bude chtit jinak :lol:

(ale kdo vi...)
To chápu. Jen jsem polotovarem myslel jakési LSD s nějakou řídící jednotkou, ke který by si člověk už sám dozapojil čidla a dal ji kam potřebuje....nebo se pletu ?

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 21. 12. 2008 23:52

Kontrolky budou mit samozrejme nadrazenost nad ostatnimi udaji. V pripade, ze se nejaka kontrolka aktivuje bude zobrazena na miste kde je v originalni podobe. Prepinani udaju (jednotlivych "screenu") bude samozrejme k dispozici. V zakladnim nastaveni pocitam se zobrazenim 4 udaju (2 vlevo + 2 vpravo) napr. tlak + teplota oleje a teplota difu + prevodovky.

drive nez na konci ledna se na prototyp neteste, nektere dily prijdou az za mesic...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 22. 12. 2008 07:59

Vasa píše:Kontrolky budou mit samozrejme nadrazenost nad ostatnimi udaji. V pripade, ze se nejaka kontrolka aktivuje bude zobrazena na miste kde je v originalni podobe. Prepinani udaju (jednotlivych "screenu") bude samozrejme k dispozici. V zakladnim nastaveni pocitam se zobrazenim 4 udaju (2 vlevo + 2 vpravo) napr. tlak + teplota oleje a teplota difu + prevodovky.

drive nez na konci ledna se na prototyp neteste, nektere dily prijdou az za mesic...
Vůbec to celý nechápu, nicméně vím, že ty máš smysl pro efektivitu a účelnost, tudíž vše nechám na Tobě :)

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 24. 12. 2008 08:16

Venca píše:
Max-Max píše:to bylo zajimave jen pro turbice, treba za nakou uplatu navic
..pak asi jen hlídat hodnotu od lambdy, zda není trvale (dlouho) chudá.
No jo, jenomže ze stávající lambády by se toho asi moc měřit nedalo, protože je úzkopásmová, ne? Spíš by se do potrubí musela dodělat širokopásmova lambda a z té brat hodnoty
No smoke, no fun...
Obrázek

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 24. 12. 2008 08:42

Míšánek píše:
Venca píše: ..pak asi jen hlídat hodnotu od lambdy, zda není trvale (dlouho) chudá.
No jo, jenomže ze stávající lambády by se toho asi moc měřit nedalo, protože je úzkopásmová, ne? Spíš by se do potrubí musela dodělat širokopásmova lambda a z té brat hodnoty
Nevím, jaká u M40 je, tu jsem neměřil.

Na M10 mám normální, s ohřevem, co dává na výstupu napětí do cca 0,9V.

U tý by se dalo sledovat, zda není signál např. trvale někde u nuly (chudá směs).
--
Cos myslel hodnotama ze širokopásmový lambdy?

.

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 24. 12. 2008 08:47

Venca píše: U tý by se dalo sledovat, zda není signál např. trvale někde u nuly (chudá směs)
vystup z lambdy lze pouzit, zatim se nebudu zamerovat na nejaky exaktni vystup v cislech - nikoho to nezajima, ale stavovy indikator lze udelat s vystupem pro zobrazeni (CHUDA, BOHATA smes).
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 24. 12. 2008 12:03

No u te bohatosti jsem myslel jen treba chuda, optimal-v norme, bohata... V cislech bych se ztratil. Myslim si, ze v urcitych problemech muze tento (i kdyz priblizny) udaj z lambda sondy pomoct k identifikaci...

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 24. 12. 2008 12:31

O svatcich se chystam psat SW pro ridici jednotku tohoto udelatka a kdyz jsme u toho (at to nemusim "18x" predelavat) rad bych nejake nazory na graficke reseni/zobrazeni udaju.
napr:
- pouze ciselna hodnota merene veliciny (stupne, tlaky)
- tzv "bar"(sloupec) + ciselna hodnota za tim
- pouze ocejchovany "bar" bez ciselneho udaje
atd.

Diky predem za podnety, Vasa.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Fx
Příspěvky: 6343
Registrován: 26. 11. 2003 14:32
Bydliště: Pohádková říše

Příspěvek od Fx » 24. 12. 2008 12:34

Vasa píše:O svatcich se chystam psat SW pro ridici jednotku tohoto udelatka a kdyz jsme u toho (at to nemusim "18x" predelavat) rad bych nejake nazory na graficke reseni/zobrazeni udaju.
napr:
- pouze ciselna hodnota merene veliciny (stupne, tlaky)
- tzv "bar"(sloupec) + ciselna hodnota za tim
- pouze ocejchovany "bar" bez ciselneho udaje
atd.

Diky predem za podnety, Vasa.
Z ergonomie vím, že všude možně v letectví - stíhačkách apod. se používají, i když digitálně, ručičkové ukazatele. Důvod je jednoduchý - ručička v zeleným poli nebo trčící nahoru = vše je OK, ručička v červeným poli = něco špatně. K vyhodnocení tohoto údaje člověk nepotřebuje:

1. číst
2. moc přemýšlet
3. moc času

Pokud tedy bar sloupec (chápu z prostorových důvodů), tak podle mého názoru asi ne jako sloupec, ale jako stupnice s jedním barem posouvajícím se po ní a měnícím barvu červená/zelená dle situace.
E39 535i sedan

Uživatelský avatar
maca
člen E30.cz
Příspěvky: 6234
Registrován: 02. 01. 2005 17:51
Bydliště: osek-teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maca » 24. 12. 2008 12:46

a nejakej nastin konecne ceny na zakaznika? :lol: ja abych vedel jak moc mam slapat na plyn, abych usetril za benzin a mohl si koupit tuhle vychytavku :lol:
clovek jak starne tak zjistuje, ze original je stejne nejlepsi :mrgreen:

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 24. 12. 2008 13:12

Jak rika fx, kdyz sloupek, tak urcite s barevnym spektrem, aby si neceho nekalyho vsiml clovek i pri letmym pohledu. A cenu bys mohl hodit, aspon treba s 50%ni odchylkou, jen, abychom byli v obraze, jestli radsi nekoupit armadu budiku a ozdobit si s nema interier jak vanocni stromecek... :lol:

Edit: varianta B s viz výše zmíněným...
Naposledy upravil(a) WilD dne 24. 12. 2008 17:04, celkem upraveno 1 x.

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 6122
Registrován: 16. 07. 2004 17:52
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tweety » 24. 12. 2008 17:01

Vasa píše:O svatcich se chystam psat SW pro ridici jednotku tohoto udelatka a kdyz jsme u toho (at to nemusim "18x" predelavat) rad bych nejake nazory na graficke reseni/zobrazeni udaju.
napr:
- pouze ciselna hodnota merene veliciny (stupne, tlaky)
- tzv "bar"(sloupec) + ciselna hodnota za tim
- pouze ocejchovany "bar" bez ciselneho udaje
atd.

Diky predem za podnety, Vasa.
Jsem pro variantu B

Odpovědět