Nahrada za Alpina pridavne pristroje
Nahrada za Alpina pridavne pristroje
Ahoj lidi,
vzdy se mi libilo vedet o tom co se v aute, motoru atd. za jizdy deje a original ALPINA pristroje do vystupu topeni se spatne shaneji a kdyz uz, tak by za ne chteli nejmene zlate prase, tak jsem se rozhodl si neco "podobneho" vyrobit. Vzhledem k tomu, ze "tuningove budiky" zrovna moc neuznavam a navic maji tendenci v kabine navozovat atmosferu "F&F" a prekazet jsem se zvolil "kopii" systemu Alpina. Zatim mi to chodi "na stole/kapote" a prilozeny obr. ukazuje pouze spravny tlak oleje (teplota je zatim brana z cidla vody, neb teplotni cidlo oleje jeste neni namontovano).
Casem bych chtel soucasne LCD nahradit OLEDem (u nas stoji raketu a v cine zatim maji pouze zelene a modre), aby to lepe odpovidalo interieru BMW (soucasne LCD je whodne tak max do Skodawerke). Jeste bych tam chtel "priprogramovat" teploty diffu, voltmetr apd. Jeste to nejak musim nainplantovat do te mrizky...
Pokud nekdo bastlil neco podobneho, tak dejte prosim vedet na jake
potize jste pripadne narazili.
Dratum zdar, Vasa.
vzdy se mi libilo vedet o tom co se v aute, motoru atd. za jizdy deje a original ALPINA pristroje do vystupu topeni se spatne shaneji a kdyz uz, tak by za ne chteli nejmene zlate prase, tak jsem se rozhodl si neco "podobneho" vyrobit. Vzhledem k tomu, ze "tuningove budiky" zrovna moc neuznavam a navic maji tendenci v kabine navozovat atmosferu "F&F" a prekazet jsem se zvolil "kopii" systemu Alpina. Zatim mi to chodi "na stole/kapote" a prilozeny obr. ukazuje pouze spravny tlak oleje (teplota je zatim brana z cidla vody, neb teplotni cidlo oleje jeste neni namontovano).
Casem bych chtel soucasne LCD nahradit OLEDem (u nas stoji raketu a v cine zatim maji pouze zelene a modre), aby to lepe odpovidalo interieru BMW (soucasne LCD je whodne tak max do Skodawerke). Jeste bych tam chtel "priprogramovat" teploty diffu, voltmetr apd. Jeste to nejak musim nainplantovat do te mrizky...
Pokud nekdo bastlil neco podobneho, tak dejte prosim vedet na jake
potize jste pripadne narazili.
Dratum zdar, Vasa.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Az to bude minimalne ve verzi "v0.8":) tak samozrejme by nemel byt problem to vyrobit nejak maloseriove. Zatim to stavim ze "suplikovych zasob" tak mne to nestalo vic nez par heldani. Chtel bych to udrzet na co nejnizsi cene a maximalne mozne rozsiritelny... uvidime
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Jasny asi bude dulezity schema a tipy na zapojeni cidel pro potrebne udaje.Vasa píše:Az to bude minimalne ve verzi "v0.8":) tak samozrejme by nemel byt problem to vyrobit nejak maloseriove. Zatim to stavim ze "suplikovych zasob" tak mne to nestalo vic nez par heldani. Chtel bych to udrzet na co nejnizsi cene a maximalne mozne rozsiritelny... uvidime
EX E30 M20 2.0 chrom, E30 M50 2.0 plast, E36 M50 2.0 coupe
E39 530D Touring
E39 530D Touring
S umistenim cidel neni zase takovy problem, tlak oleje je nejjednodusi dat na misto cidla tlaku pro pristrojovku (tezko rici jak relevantni bude tato hodnota tlaku - to bych poprosil mistry motorare o nazor), teplota oleje udajne bude optimalni v telese filtru oleje (M40, M50 atd), teplota difu neni vubec problem - kontrolni sroub nad vypustakem, urcite nebude problem ani s teplotou oleje prevodovky. O stavu nabijeni apd se neni treba bavit.
Napada vas jeste nejaka velicina ktera by se dala merit na ne-turbo motorech?
to Akmall - na Cernak se chystam.
Napada vas jeste nejaka velicina ktera by se dala merit na ne-turbo motorech?
to Akmall - na Cernak se chystam.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
- gusto318is
- Příspěvky: 322
- Registrován: 24. 03. 2004 11:05
- Bydliště: Bratislava
Cidlo tlaku oleja treba pripojit k povodnemu cez medzikus, mozu tam byt obidve, to nie je problem, tusim to takto ma aj Golf G60. Cidlo na diff ako vravi DC namiesto vypustaku a pre cidlo teploty oleja sa na zavodnych autach bezne vrtaju vane, takze ani toho by som sa nebalVasa píše:S umistenim cidel neni zase takovy problem, tlak oleje je nejjednodusi dat na misto cidla tlaku pro pristrojovku (tezko rici jak relevantni bude tato hodnota tlaku - to bych poprosil mistry motorare o nazor), teplota oleje udajne bude optimalni v telese filtru oleje (M40, M50 atd), teplota difu neni vubec problem - kontrolni sroub nad vypustakem, urcite nebude problem ani s teplotou oleje prevodovky. O stavu nabijeni apd se neni treba bavit.
Napada vas jeste nejaka velicina ktera by se dala merit na ne-turbo motorech?
to Akmall - na Cernak se chystam.
Inak super napad aj prevedenie, budes mat asi dost zaujemcov
ex-E30 2,5i 24V Coupe Driftcar - 204 PS
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring
(OO=[][]=OO)
BMW 328i E36 Touring
Mezikus Ti kazdy druhy "strejda" vytoci za par korun (v nejhorsim pripade) a rozsah teploty bude max do 0-60(70)C - odhaduji a to jeste kdyz mu budes davat "cocku".
Ale mozna se pletu - ze by Ondra vedel...
Ale mozna se pletu - ze by Ondra vedel...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
o mezikus nejde, ale na něčem jsou již hotový otvory a akorát zaslepený šroubem, tak jenom pro info, jinak škoda, nedávno jsem budíky objednával, tohle bych bral raději, tak leda že bych to použil pro teplotu v dif. a ještě něco, nevimVasa píše:Mezikus Ti kazdy druhy "strejda" vytoci za par korun (v nejhorsim pripade) a rozsah teploty bude max do 0-60(70)C - odhaduji a to jeste kdyz mu budes davat "cocku".
Ale mozna se pletu - ze by Ondra vedel...
E30 325i
Podsviceni je reseny vlastnim typem pouziteho LCD. Existuji s podsvicenim i bez. Bez podsviceni bych vubec neuvazoval. Nejradeji bych pouzil zobrazovac OLED v amber/orange zbarveni, ale ten zatim nikde neni k dispozici v provedeni 4x20 znaku. O dneska to resim s Cinskymi soudruhy, protoze kupovat veci tady v CZ(EU) je cenovy nesmysl....
Jinak podsviceni bude vypinatelne.
Jinak podsviceni bude vypinatelne.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Tak zrovna o te venkovni teplote jsem taky chtel napsat. Kdyby jsi neco maloseriove rozjel, tak dej vedet, jestli uvazujes o necem podobnem k zastavbe do E28 - byl bych jisty zajemce.Looser píše:Presne tohle si chci udelat do auta take.Mimo veliciny ktere tam mas Ty,jsem chtel pridat jeste venkovni teplotu,datum a cas popripade stav paliva v nadrzi.Zacinam na tom take pracovat
OT: Jestli to Vasovi vyjde, tak cekam velky naval prodejcu BC-cek...
tento LCD mam doma taky dih to hodne rvali borci do PC a ovladali pres ser. port jako pro kontrolu PC atd co se tyce podsviceni je delane ledkama tkaze udelat ho na oranzove jak u BMW je malickost tak posly schematko bych si to udelal taky nebo bysme se mohl nejak podilet na spolupraci rekni co potrebujes neni problem sehnat nejaky dily OLED displej z nejakych pristroju by nemusel byt problem kdybys ho umel ovladat
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i
O display ani tak nejde a jak Dargon podotkl, tak pred par lety se hojne pridaval k PCckum jako stavovy zobrazovac na rozlicne udaje. Z tohoto obdobi ho taky mam v supliku:) Vyhodou techto zobrazovacu je standardni rozhrani ktere se "chova" korektne k dalsim zarizenim. O zmene barvy podsviceni take neni pochyb vymenou jeho LEDek za pozadovany odstin, ale tudy bych jit nechtel. Chci to mit inverzne podobne jako original BMW a s dostatecnou svitivosti to zajisti pouze OLED. Navic ho lze take sehnat s pozadovanym rozhranim kdyz se vi odkud:)
Cas, venkovni teplotu ani jine "bezne" veci tam asi implantovat nebudu - na to mam original velky BC.
Diky za podporu, pokusim se to finalizovat v dohlednem terminu.
Cas, venkovni teplotu ani jine "bezne" veci tam asi implantovat nebudu - na to mam original velky BC.
Diky za podporu, pokusim se to finalizovat v dohlednem terminu.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Co měřit?
Možností je spousta:
Teplota oleje motoru
Teplota oleje převodovky
Teplota oleje diferenciálu
Teplota výfukových plynů
Poměr vzduch/benzín
Tlak oleje motoru
Tlak paliv. sys. (benzínu)
Tlak v pneumatikách
Blbosti, které by mě ale na okruhu i trochu zajímaly:
Teplota vody v chladiči (jiná než v motoru)
Teplota servooleje
Teplota násávaného vzduchu
Tlak vody
tlak servooleje
Zařazená rychlost
Přetížení
Zatížení motoru
Zatížení vstřiků
Ale to už jsou kraviny které mají smysl, jen kdyby to umělo logovat To už by jsme mohli i měřit natočení volatnu vůči natočení auta a přetížení
Možností je spousta:
Teplota oleje motoru
Teplota oleje převodovky
Teplota oleje diferenciálu
Teplota výfukových plynů
Poměr vzduch/benzín
Tlak oleje motoru
Tlak paliv. sys. (benzínu)
Tlak v pneumatikách
Blbosti, které by mě ale na okruhu i trochu zajímaly:
Teplota vody v chladiči (jiná než v motoru)
Teplota servooleje
Teplota násávaného vzduchu
Tlak vody
tlak servooleje
Zařazená rychlost
Přetížení
Zatížení motoru
Zatížení vstřiků
Ale to už jsou kraviny které mají smysl, jen kdyby to umělo logovat To už by jsme mohli i měřit natočení volatnu vůči natočení auta a přetížení
Ondra ex.M-Fahrer
Ten display v tom linku je sice uplne paradni, ale trochu mi radost kazi fakt, ze je tento obrazek nejspis vytvoren pomoci 3D programu v PC...
Alespon se mi to tak jevi
Ale je krasnej...
Alespon se mi to tak jevi
Ale je krasnej...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Je, od toho stejneho cloveka co ma nahore galerii v odkazu od Pala...Max-Max píše:a tato kopie neni nekde k mani?
http://s14power.com/docs/guage.htm
Ale radsi ani nechtej vedet cenu
(OO=00=OO)