zástavba M30 3,5i do E30 - konkrétní dotazy
zástavba M30 3,5i do E30 - konkrétní dotazy
mám pár dotazů které si potřebuji ověřit na 100% než koupím blbý díly:
jsou všechny M30 spojky stejný? tzn. když mám převodovku z E24 půjde tam spojka z E34 ?
další dotaz je co se karadnu a hardy spojky týče, dle ETK jsem se dočelt že hardy spojka pro E34 M30 má stejnou velikost jako pro E34 M50, tzn. že mohu požít h. spojku s přírubou z M50? Nebo tam jsou nějaké malé rozdíly?
díky za info.
jsou všechny M30 spojky stejný? tzn. když mám převodovku z E24 půjde tam spojka z E34 ?
další dotaz je co se karadnu a hardy spojky týče, dle ETK jsem se dočelt že hardy spojka pro E34 M30 má stejnou velikost jako pro E34 M50, tzn. že mohu požít h. spojku s přírubou z M50? Nebo tam jsou nějaké malé rozdíly?
díky za info.
E30 325i
Re: zástavba M30 3,5i do E30 - konkrétní dotazy
pozor M50 2,0 má menší než 2,5M50!!!ta z 2,5 by mohla pásnoutKlakson píše:mám pár dotazů které si potřebuji ověřit na 100% než koupím blbý díly:
jsou všechny M30 spojky stejný? tzn. když mám převodovku z E24 půjde tam spojka z E34 ?
další dotaz je co se karadnu a hardy spojky týče, dle ETK jsem se dočelt že hardy spojka pro E34 M30 má stejnou velikost jako pro E34 M50, tzn. že mohu požít h. spojku s přírubou z M50? Nebo tam jsou nějaké malé rozdíly?
díky za info.
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
jo jo je menší..Klakson píše:myslíš menší rozměr hardyspojky?, jestl jo tak díky za typ, alespoň někdo
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d
728 36 83 19
728 36 83 19
Já jsem na svoje auto sháněl kardan dlouho. Nakonec jsem nesehnal potřebnou dýlku, tak jsem nechal zkrátit a vyvážit sériovej kardan z E23 735i, protože jsem měl díly z celýho auta doma.
Je v podstatě jedno, z čeho ten kardan bude, důležitý je aby ti pasoval ten "kříž" na převodovku a aby měl správnou délku. Jde o to, jak se ti podaří usadit motor. Já mám chladič asi 5mm od víčka rozdělovače.
Jinak být tebou, tak sháním motor přímo z E34 , protože u E23 a E24 se musí vyměnit vana motru i olej. čerpadlo....ale to asi víš
Je v podstatě jedno, z čeho ten kardan bude, důležitý je aby ti pasoval ten "kříž" na převodovku a aby měl správnou délku. Jde o to, jak se ti podaří usadit motor. Já mám chladič asi 5mm od víčka rozdělovače.
Jinak být tebou, tak sháním motor přímo z E34 , protože u E23 a E24 se musí vyměnit vana motru i olej. čerpadlo....ale to asi víš
320i M50 - EX1
335i M30 - EX2
320iC - EX3
M3 E30 racing - EX4
328i Touring
335i M30 - EX2
320iC - EX3
M3 E30 racing - EX4
328i Touring
no to s tou vanou vím, přesto jsem sehnal super motor z E24, má jednotku z E34 a taky větší sání z E34, a další jednoduchý úpravy. Momentálně dražím na ebay kardan z E30 M3, ale to asi nedopadne, tzn. že bych chtěl zachovat kardan z E30 kůli samosvoru co tam mám a na něj navařit přírubu z kardanu pro M30 motor tak aby to páslo, se zkracováním počítám. Teď přeměřuju jestli pásne příruba z E34 M50 protože hardyna je stejná. No kůli motoru chci upravovat tu stěnu před topením abych mohl použít visku z 2,4td. tak uvidím jak se to podaří.Petr237 píše:Já jsem na svoje auto sháněl kardan dlouho. Nakonec jsem nesehnal potřebnou dýlku, tak jsem nechal zkrátit a vyvážit sériovej kardan z E23 735i, protože jsem měl díly z celýho auta doma.
Je v podstatě jedno, z čeho ten kardan bude, důležitý je aby ti pasoval ten "kříž" na převodovku a aby měl správnou délku. Jde o to, jak se ti podaří usadit motor. Já mám chladič asi 5mm od víčka rozdělovače.
Jinak být tebou, tak sháním motor přímo z E34 , protože u E23 a E24 se musí vyměnit vana motru i olej. čerpadlo....ale to asi víš
E30 325i
s prirubou na diff e30 prece vubec neni problem...
staci jenom spojit prirubu (pres velkou hardyspojku) z prevodovky pro M30 s delkove vhodnym zbytkem kardanu e30 (velkou hardynu mela eta a tusim, ze i 325i). Pokud si projedes fora na e30.de, najdes tam i prehled kombinaci P/Z casti kardanu, ktere pasuji bez rezani. Ja to delal kombinaci predku z ETY a nejakyho zadku. Sice jsem zkracoval, ale tady na foru jsou ale i taci, kteri kardan nezkracovali. Holt zalezi na typu (cti delce) prevodovky M30, kterou mas k dispozici a tem dvou dilum kardanu co potrebujes. Doporucuji ti si s usazenym motorem zmerit vzdalenost od hardyny ke stredovemu lozisku a podle toho vyrazit na vrakac hledat, eventuelne do GKN zkratit kardan co mas...
staci jenom spojit prirubu (pres velkou hardyspojku) z prevodovky pro M30 s delkove vhodnym zbytkem kardanu e30 (velkou hardynu mela eta a tusim, ze i 325i). Pokud si projedes fora na e30.de, najdes tam i prehled kombinaci P/Z casti kardanu, ktere pasuji bez rezani. Ja to delal kombinaci predku z ETY a nejakyho zadku. Sice jsem zkracoval, ale tady na foru jsou ale i taci, kteri kardan nezkracovali. Holt zalezi na typu (cti delce) prevodovky M30, kterou mas k dispozici a tem dvou dilum kardanu co potrebujes. Doporucuji ti si s usazenym motorem zmerit vzdalenost od hardyny ke stredovemu lozisku a podle toho vyrazit na vrakac hledat, eventuelne do GKN zkratit kardan co mas...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...
no dle ETK má hardyna na 325i/325e průměr 110mm a novější 325e má 135mm a já potřebuju hardyspojku s průměrem 146mm, tzn. že potřebuji přírubu pro tuhle hardy spojku. Leda že by byly rozdílný akorát průměry a rozteče byly stejný, ale to se mě nezdá.PET77 píše:s prirubou na diff e30 prece vubec neni problem...
staci jenom spojit prirubu (pres velkou hardyspojku) z prevodovky pro M30 s delkove vhodnym zbytkem kardanu e30 (velkou hardynu mela eta a tusim, ze i 325i). Pokud si projedes fora na e30.de, najdes tam i prehled kombinaci P/Z casti kardanu, ktere pasuji bez rezani. Ja to delal kombinaci predku z ETY a nejakyho zadku. Sice jsem zkracoval, ale tady na foru jsou ale i taci, kteri kardan nezkracovali. Holt zalezi na typu (cti delce) prevodovky M30, kterou mas k dispozici a tem dvou dilum kardanu co potrebujes. Doporucuji ti si s usazenym motorem zmerit vzdalenost od hardyny ke stredovemu lozisku a podle toho vyrazit na vrakac hledat, eventuelne do GKN zkratit kardan co mas...
GKN co je to za firmu?
E30 325i
motor z e34 se 4 rychlostní převodovkou, nemusel sem měnit ani hardynu, ani přírubu a vše se dalo sesadit na přední i zadní kardan z 1.8 is... ale vrtulu mam před chladičem
podle mě nejjednoduší volba... Jen sem ještě nezjistil z čeho je ten 4kvalt
podle mě nejjednoduší volba... Jen sem ještě nezjistil z čeho je ten 4kvalt
e30 325iT, e30 320i, e30 320i, e30 325i, e30 318is, e34 535i, e30 335i, e30 318isT, e30 320iTM50, e30 327iT, e36 318is, e30 316iT, e30 327i, e39 528i, e36 320iT
tuhle převodovku mám taky, ale protože chci dám motor co nejvíc dozadu, tak bych to musel nechat upravit stejně. Zkrácení a vyvážení kardanu u Kardanservisu asi 1300,- to docela jde, nebo?PET77 píše:GKN je nejakej kardan servis, kde jsem to nechal vyvazovat...
jinak s tema prirubama ja problem rozhodne nemel.
mam tam vicedilnou skrin (ala sportgetriebe), predni dil kardanu z ETY a vicemene standartni hardyspojku pro M30...
E30 325i
4 rychlostní? to jsem ani netušil že se dělalo, no jo podle toho jak jsem to měřil tak mě to fakt nepásne, ještě to prověřímHory píše:motor z e34 se 4 rychlostní převodovkou, nemusel sem měnit ani hardynu, ani přírubu a vše se dalo sesadit na přední i zadní kardan z 1.8 is... ale vrtulu mam před chladičem
podle mě nejjednoduší volba... Jen sem ještě nezjistil z čeho je ten 4kvalt
E30 325i
Podle mě by ale s vyvážením a použitím zkrácenýho kardanu neměl být problém...Klakson píše:4 rychlostní? to jsem ani netušil že se dělalo, no jo podle toho jak jsem to měřil tak mě to fakt nepásne, ještě to prověřímHory píše:motor z e34 se 4 rychlostní převodovkou, nemusel sem měnit ani hardynu, ani přírubu a vše se dalo sesadit na přední i zadní kardan z 1.8 is... ale vrtulu mam před chladičem
podle mě nejjednoduší volba... Jen sem ještě nezjistil z čeho je ten 4kvalt
e30 325iT, e30 320i, e30 320i, e30 325i, e30 318is, e34 535i, e30 335i, e30 318isT, e30 320iTM50, e30 327iT, e36 318is, e30 316iT, e30 327i, e39 528i, e36 320iT
mam motor uplne nejvic vzadu co to jde, bez zasahu do kastle teda...a kardan pasoval z nejsilnejsi ety..je dost prizpusobivej nadylku..ale vrtule se stejne musi dat pred chladic..bo eta automat ma uplne nejkratsi predni dil kardanu, ale to tezko sezenes..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
to já budu kastli upravovat, stejně ji celou vyvařuju takže to je jedno
akorát furt nechápu jak vám pasuje ten kardan z určit E30 na převodovku M30 co jsem projel ETK tak maj přece menší rozteč, nebo fakt nevim,
E30, 325i, 1986, půměr hard. 110mm
E30, 325e, 1987, průměr hard. 135mm
E24, 635i 1986, průměr hard. 146mm - můj případ
akorát furt nechápu jak vám pasuje ten kardan z určit E30 na převodovku M30 co jsem projel ETK tak maj přece menší rozteč, nebo fakt nevim,
E30, 325i, 1986, půměr hard. 110mm
E30, 325e, 1987, průměr hard. 135mm
E24, 635i 1986, průměr hard. 146mm - můj případ
E30 325i
tuším ,že to je někde tady:
m40-m30-a-ekonomer-t53044,highlight,m30.html
nebo tady:
napajeni-otackomeru-ekonomeru-t39435.html
m40-m30-a-ekonomer-t53044,highlight,m30.html
nebo tady:
napajeni-otackomeru-ekonomeru-t39435.html