zástavba M30 3,5i do E30 - konkrétní dotazy

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Krája
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 04. 2011 18:08
Bydliště: J.Čechy

Příspěvek od Krája » 08. 09. 2012 21:23

Kardan byl z 324 TD,unašeč byl malý s malou hardynou.To auto bylo kompletní a před rozborkou pojízdný!Kříž co byl u diferáku byl v háji a dělaly jen co já chtěl.Potřebný kardan jsem sháněl už moc dlouho a na žádným vrakáči ho nemaj,ani v Praglu a ani jinde.Potřebný fóra jsem pročítal x krát a bez výsledně.Zkracovat jsem musel,ostatně to musim vědět když to tvořim,auto je kompletní a vše sedí jak víno,tak dík za chytrý rady,ale teď už je nepotřebuju.

Uživatelský avatar
Hoonnza
Příspěvky: 1264
Registrován: 04. 04. 2007 12:35
Bydliště: Praha 18 Letňany,Mlázovice

Příspěvek od Hoonnza » 09. 09. 2012 17:59

na m30 převodovku, origo hardy spojka+kardan e30 324td=bez řezání vyřešeno .. mě to vyšlo na 500kč :twisted: motor usazen co nejvíce dozadu (co dovolí karoserie) a kardan by šel uprostřed ještě možná tak o 1-2cm zasunout .. :)
Toyota KE35, AE86, Golf Mk2 20v turbo, BMW E30 335i tour, E30 335i Turbo coupe, E30 324td chromák sedan, E34 520i tour

Krája
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 04. 2011 18:08
Bydliště: J.Čechy

Příspěvek od Krája » 09. 09. 2012 19:17

Tak nějak jsem se na názory neptal,jak jsem psal,měl jsem 324 TD kde byla převodovka Getrag 240 = malý unašeč = malá hardyna.M30 B35 = Getrag 260 = velký unašeč = velká hardyna.Nejsem žádný guru,ale to jezt má zkušenost.Kardan jsem musel nechat upravit protože to bolo třeba.Jak jsem již psal,kardany z ETY,ISa,M3 a z nějakýho TDčka se vypařily z povrchu zemského a čekat až se někde někdy vyskytne,to ne.Ta firma mi vytrhla trn z paty a navýc je kardan jak nový.Tak bych asi uzavřel tuto nikam nevedoucí debatu.

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 09. 09. 2012 20:23

mas spatny info o dilech...
a nekdo si z tebe vystrelil ..
td nema malej unasec ani hardy..
a nic kratit nemusis..
to je cely..
žes vyhodil 3ku je tvuj problem, ne naš :D
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Krája
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 04. 2011 18:08
Bydliště: J.Čechy

Příspěvek od Krája » 09. 09. 2012 20:57

Tak nějak o trojku nejde,jen dodám,že 324 TD byla pojízdná a pojízdnou jsem jí koupil.A z toho jistýho auta pochází i ten kardan s malym unašečem.Chladič je cajk,svor je cajk,kardan byl prostě s malou hardynou.Motor jsem prodal,převodovku 240 jsem prodával na Sbazaru,možná tam ještě někde je.Nebudu se s nikým přít,ale já to auto měl a díly jsem kuchal taky já,to znamená že musim vědět líp než vy,co jsem měl v 324 TD :)

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 13. 09. 2012 22:01

Víš leda tak velký kulový..
to že to bylo s td motorem neznamená, že těch 50lidi, co to mělo pred tebou to nepredelalo z d nebo naopak z td...

ale katalog a ja mluvi jasne:
getrag 240 a malej unasec, byl pouzit pouze u 324d...

td melo vzdy getrag 260 a velkej unasec...

takze nez neco vyblejes, neco si o tom zjisti...zes mel doma nejakej bastl, neznamena, ze je to pravda :wink:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Hoonnza
Příspěvky: 1264
Registrován: 04. 04. 2007 12:35
Bydliště: Praha 18 Letňany,Mlázovice

Příspěvek od Hoonnza » 13. 09. 2012 22:23

měl bych takovej dotázek.. zajímalo by mě jestli se s tim někdo nesetkal..
Studenej motor = jede bez problemu

Trochu se ohřeje (první čárka budíku tepl.) - začne vynechávat a chcípat (nejede v nizkejch ot.. musim přidat hodně plynu, aby se to vůbec rozjelo)

Zahřeje se na provozní teplotu= vše ok ..

Že by sytič vypínal příliš brzo ?
tzn. vadné čidlo teploty chl.kap pro řj.? ( je tam asi rok starý.. ale s autem se najelo tak maximálně 1000km, tak si nemyslim že by bylo ko :roll: )

Může to dělat lambda sonda ?
(vytrhnul se kabel od lambdy, takže se to sletovalo zpět, ale změna odporu a je to v p... každopádně to normálně asi 300km co sem s tim najel fungovalo bez problému ..
a najednou toto :)
Toyota KE35, AE86, Golf Mk2 20v turbo, BMW E30 335i tour, E30 335i Turbo coupe, E30 324td chromák sedan, E34 520i tour

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 15. 09. 2012 22:33

něco podobnýho jsem řešil taky, když jsem se chtěl rozjet chcíplo to, musel jsem pomalu roztočit motor do vyšších otáček, začalo to dělat po tom co jsem přidal tlak na vetřikovací liště, dal jsem na původná hodnotu a pohrál si s váhou, u mě to bylo pouze váhou a tím tlakem, jestli to je i tvůj případ nevím, ale třeba ti to pomůže. zkus váhu odpojot co to udělá
E30 325i

Krája
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 04. 2011 18:08
Bydliště: J.Čechy

Příspěvek od Krája » 18. 09. 2012 19:05

IWAN
.................
O tom co vím,nebo nevím,se bavit asi nebudem.Já věřím,že ty a dalších 50 máte kardany z TD i já to měl v plánu.Proto jsem TD kupoval jako zdroj dílů.Ale bohužel převodovka 240,malý unašeč.Jestli to byl bastl,nebo ne to už je jedno,ale bylo to tak.Nechci se hádat,ale tak to bylo.

Teď bych potřeboval radu od někoho kdo má E30 s M30B35,ve čtvrtek jem ho prvně po 2 letech natočil,ale mám podezření na špatný těsnění pod hlavou,nedej bože na prdlou hlavu.Motor dost háže vodu.Nerad bych ho preparoval,tak se radši ptám. Nemám tam topení a expanzka je z TD na svým původním místě.Může to být problém?,nebo musí být použitá expanzka origo od motoru?Problém v propojení hadic?.Půlka chladiče je horká a půlka studená.Hadice se zdaj natlakovaný.Termostat je nový.Dík za rady popř.nějakou fotku jato asi tak má být

Uživatelský avatar
Hoonnza
Příspěvky: 1264
Registrován: 04. 04. 2007 12:35
Bydliště: Praha 18 Letňany,Mlázovice

Příspěvek od Hoonnza » 18. 09. 2012 19:38

já teda nejsem žádnej expert ale podle toho co píšeš tak si myslím že máš ko termostat nebo dost zavzdušněnej chladící systém, když máš půlku chladiče studenou .. já měl na m30 v e30 expanzku, jak origo z 535i, tak z 320i a pohoda .. žádnej problem .. :)
Toyota KE35, AE86, Golf Mk2 20v turbo, BMW E30 335i tour, E30 335i Turbo coupe, E30 324td chromák sedan, E34 520i tour

Krája
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 04. 2011 18:08
Bydliště: J.Čechy

Příspěvek od Krája » 19. 09. 2012 20:22

Termostat je tam 2 dny starý,taky mě to napadlo.To ale neznamená,že funguje.Ještě vyndám vod.pumpu.Pokud by nehnala vodu,tak by motor fungoval jako papiňák,to by taky prskal.No a pak asi to těsnění a nechat natlakovat šišku no.Předpokládám,že hadice místo topení jsi propojil,nic víc.
Zatim to vypadá,že se letos nesvezu,ale ten zvouček je hodně masakrovej.Dík

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 24. 09. 2012 21:03

expanzka je fuk jak tam je..
jestli jsou hadice tvrdy, tak je zbytecny vyndavat pumpu...
jaky mas drzaky motoru?
m30 se spatne odvzdusnuje, zkus dat cumak trochu do kopce a odvzdusnit..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Krája
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 04. 2011 18:08
Bydliště: J.Čechy

Příspěvek od Krája » 25. 09. 2012 04:16

Měl jsem dojem,že jsou nafouklý jen když je voda ohřatá a zrovna když háže,ale zatim jsem neměl moc času to pořádně zkoumat.Tahle varianta se mi páčí,dostanu se na to ke konci týdne,pak dám echo.Tak nějak doufám,že se zadaří,měl jsem radost,že maká a pak tohle.Moc se mi hlava dělat nechce.Ještě sháním nějaký skořepiny,nejlépe dvě,ale je to jedno.Určitě starší a aspoň řidičovo s pojezdem.Dík

Uživatelský avatar
LaR
Příspěvky: 268
Registrován: 27. 04. 2004 11:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od LaR » 25. 09. 2012 12:45

Nelze uplne vyloucit, ze hlava neni praskla, nebo vadne tesneni, ale M30 v E30 se da dost blbe odvzdusni. Ja s tim taky vzdy hraju skoro hodinu.
Jinak jednou jsem mel spatny ventil topeni, odpojil jsem komplet topeni, a pak to neslo odvzdusnit vubec. Teda slo, ale ca. po 400 km jsem zase varil...
Najel jsem takhle asi 2000km, nez jsem dal topeni dohromady, a bylo po problemu. Samozrejme zalezi hlavne na tom, jak mas vedeny hadice od topeni.

Krája
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 04. 2011 18:08
Bydliště: J.Čechy

Příspěvek od Krája » 25. 09. 2012 17:47

Je mi jasný,že s hlavou a s těsněním musím počítat,ale dokud jsou i jiný varianty,tak je budu zkoušet.Já topení vůbec nemám,tak jsem jen propojil jistý dvě hadice.Ta jedna hadice je společná s expanzkou,i jsem je ůplně zaslepil,ale pořád stejný.Nejradši bych je zkátil a vyřadil.Jak jsem psal,ještě jsem to pořádně nezkoušel,tak prubnu variantu od Iwana.Topení v plánu nemám auto je bez TP.Trochu se naučit střílet boky a tak.Dík

Uživatelský avatar
Ropák
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1278
Registrován: 03. 05. 2007 23:14
Bydliště: Hluboká n/Vlt.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ropák » 01. 11. 2012 15:33

Iwan píše:td nema malej unasec ani hardy..
Kolega měl nejspíš převodovku a kardan z atmosférickýho dýzla...
Jinak v GKN mi měnili kříže kvůli vibracím a pohoda. Vyvážili to hned napoprvý, ne jako třeba ML tuning, kterej to údajně tady někomu z fóra dělal natřikrát...
LaR píše:M30 v E30 se da dost blbe odvzdusnit.
Docela se mi osvědčilo při odvzdušňování mít předek na nájezdech. Ale i tak to jde mizerně. Skákal jsem vokolo toho asi hodinu, čvachtaje keckama v nemrzce na podlaze garage.
Nemám třícu 8)

Krája
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 04. 2011 18:08
Bydliště: J.Čechy

Příspěvek od Krája » 01. 11. 2012 20:01

Čau,tak jse mi podařilo tu potvoru odvzdušnit,šlape slušně,hladina se ani nehne.Ještě nedostal pořádně pod vocas,ale vypadá to slibně.Teď musím zkulturnit el.instalaci a uvidím co s ním dál.Nerad se vracím k debatě o tom co jsem měl nebo ne za bastl,ale motor kupoval M.Teplík z Orlíka.Je člen tohoto klubu,pokud ho někdo zná,může se poptat.S tím bastlem i jezdil.A ještě jistý člen klubu si bral nedávno ř.jednotky.Dík za rady.

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 01. 11. 2012 20:09

Jak já odvzdušňuju m30 , tak jenom povolím odvzdušňovák na termostatu ,vyšroubuju čidlo teploty (nebo záslepku) co je na tělese termostatu nejvýše a liju vodu, to vše při nenastartovaném motoru. Jak začne vytékat kapalina z čidla i z odvzdušňováku ,tak dotáhnu, nastartuju ,nechám běžet cca minutu chcípnu a znova povolím už jenom čidlo dotáhnu a je to . A mám origo expanzku z m20 plast na podběhu.

Krája
Příspěvky: 37
Registrován: 15. 04. 2011 18:08
Bydliště: J.Čechy

Příspěvek od Krája » 02. 11. 2012 19:51

to Pinki:

Dost podobně jsem to páchal i já.I jsem měl čumák vejš.No je to a maká to.Teď páchám el .instalaci a jebu se s budíkama.Zatim jiný než z ropáka nemám a nemaká mi otáčkoměr a teplota kapaliny.Možná to budu řešit i jinýn způsobem, třeba výměnou za nějaký sportovní,spíš závodní.Máte to někdo nějak vymáklí?Jedná se mi jen o otáčkoměr,mazání a teplotu,to by do začátku stačilo.Dík

MAGO
Příspěvky: 118
Registrován: 05. 07. 2010 21:26
Bydliště: Slowakei

Příspěvek od MAGO » 03. 11. 2012 11:18

presne tak čumak hore a mačkať hadice, spravit odvzdusnovak v najvyssom bode chlad. systemu, napr. adapter na cidlo teploty vody a cez to to odvzdusnit... ja som tak spravil M20 za 20min odvzdusnene voda sa mi drzi pod polovicou, okolo 83°C 8) :wink:
:-D

Odpovědět