zástavba M30 3,5i do E30 - konkrétní dotazy

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 13. 05. 2010 16:59

napiš jestli máš u svého auta ten třípinový konektor v prostoru kde je umístěna řj.

Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 13. 05. 2010 17:05

pip píše:Ja som z toho uplny ko.ot fakt, elektriku nevediem. Nenajde sa tu nejaka dobra dusa, ktora mi napise popis ako pre debila? Jednoducho co a kde mam zapojit/spojit aby mi isiel otackomer a ekonomer.
ŘJ M30 musí mít někde výstup pro ekonoměr (fuel economy gauge, nebo něco takovýho). Ten jde na pin 11 konektoru C1 (modrý).
Otáčky jdou na pin 7 C1.

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 13. 05. 2010 19:12

Beriem na vedomie, ale v priestore okolo RJ mam iba toto...
Obrázek
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

+ typ RJ - http://img10.yfrog.com/img10/6682/13052010184.jpg


...t.j. styri male konektory na hlavnom zvazku pred hlavnim konektorom do RJ a konektor do RJ.

Uživatelský avatar
georgij.d
Příspěvky: 410
Registrován: 18. 07. 2008 10:16
Bydliště: Rychvald

Příspěvek od georgij.d » 13. 05. 2010 19:31

a zkusil jsi zapojit ten tenkaj svazek s bílím koncem (3 dráty - zelený, žlutý, černý) do černý koncovky ve svazku od řj, teda pokud tam je, ale podle fota asi jo (na fotu ta nahoře z těch co jdou ze svazku)
jinak ten žlutý drát je od ekonomeru
E30 325i wait for renovation
E30 325i Mt1 maybe for rescue - fuck it, Rest In Pieces
Felicia pick-up briketa power renovation in progres
Opel vectra b daily use

Uživatelský avatar
Stany
Příspěvky: 3989
Registrován: 10. 02. 2004 21:42
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Stany » 13. 05. 2010 20:01

z čeho je ta m30ka :?:

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1788
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 13. 05. 2010 20:47

Je to ten konektor na první fotce vlevo jak psal georgij.d . Z toho konektoru musíš žlutý napojit na pin 32 na řj ,měl by to být bíly s černým pruhem.
Potom z toho třípinového vem ten černý kabel a napoj ho na pin č6 na řj .Měl by to být taky černý kabel.

Uživatelský avatar
georgij.d
Příspěvky: 410
Registrován: 18. 07. 2008 10:16
Bydliště: Rychvald

Příspěvek od georgij.d » 13. 05. 2010 20:58

černý je vlastně otáčkoměr, pokoud se nemýlím? a zelený je napájení řj. když jsem předělával 324d na 320i tak to tak bylo
E30 325i wait for renovation
E30 325i Mt1 maybe for rescue - fuck it, Rest In Pieces
Felicia pick-up briketa power renovation in progres
Opel vectra b daily use

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 15. 05. 2010 12:06

Stany píše:z čeho je ta m30ka :?:
Zatim nevim presne, ale pracuju na zjisteni.

ED - E34

Otackomer jsem zapojil na cerny a jede ale ekonomer nic. Zareaguje kdyz zapojim otackomer ale nemeri. I kdyz jsem ho napojil na ten cernobily. Ale ja se na to jeste podivam, myslim, ze tenhle opis bude stacit, diky.

Mezitim,
kto mate tuhle zastavbu, koli Vam to zere? Me se to zda trochu prehnane. A to trochu dost...vcera mi to asi na padesat kilometru sezralo snad patnact litru. A pokud ukazuje otackomer spravne, tak mi to drzi volnobeh na 1500 otm, s tim, ze snad jednou to spadlo i niz. Mohlo by byt neco spatne zapojeno nebo co by tomu mohlo byt?

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 17. 05. 2010 20:36

pip píše: Mezitim,
kto mate tuhle zastavbu, koli Vam to zere?
A dalsi dotaz...
Mam chladic z td, vrtuli z M5, zapojeno topeni mam zrejme jako ma byt:
- vrchni vystup auta pro topeni zapojen mezi expanzku a stredni-maly vystup termostatu
- spodni vystup auta pro topeni zapojen mezi termostat a chladic

Vrtule je zapojena do cidla v chladici a spina se kdyz je teplota ve trech ctvrtinach risky. Dnes jsem sel Zilina - Olomouc a teplota se za jizdy drzala na prvni ctvrtine risky, misty spadla az na konec modreho pole. Kdyz jsem zastavil lezla nahoru, za delsiho stani i nad polovinu. Kdyz jsem tomu trochu nalozil - razeni tak na 5000 - 5500 otm. - drzala se v polovine/ 1mm pod polovinou.
Dalsi vec - topeni. Kdyz jsem stal a zacal se ohrivat motor - neco pred polovinou az v polovine risky zacal foukat vlazny vzduch, mozna o neco vic do tepla ale zdaleka ne tak, jako kdyz jsem mel ohratou M20 a topeni na plno. A to na celni okno fouka vzduch teplejsi nez z pristrojovky. Kdyz zase klesla teplota na ctvrtinu risky, foukal uplne studeny. Dejme tomu... Ale jak se za jizdy motor ohral, kdyz dostal trochu kapky, byl v polovine risky, tak porad fouka studenej, i kdyz je zaple topeni na plno.
Proste za jizdy jde studeny porad a na miste jde vlazny kdyz je motor ohratej kousek pred polovinou nebo uz v polovine risky.

Proc ty vykyvy teploty?
Co s tim topenim?

(Dnes na hranicich dokonce snezilo...jsem myslel, ze v tom aute umrznu :shock: )

Predem diky za napady!

Uživatelský avatar
mamomi
Příspěvky: 795
Registrován: 12. 09. 2009 14:29

Příspěvek od mamomi » 16. 07. 2010 06:58

takže rekapitulácia. Keď zoženiem kardán z ostrejšej ETY tak by malo všetko pasovať? tak ako strana na prevodovke a strana na diffe?? Prípadne je ešte nejaká rozumná varianta, aby sa nič nemuselo prevárať a podobne.
1sd56gsd1

R 1 3 5
└┼┼┤ ♥
--2 4 --

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1485
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 16. 07. 2010 20:50

myslím že kardan z E30 M3
E30 325i

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 17. 07. 2010 12:28

a z e30 324td
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
mamomi
Příspěvky: 795
Registrován: 12. 09. 2009 14:29

Příspěvek od mamomi » 27. 07. 2010 05:39

Sry, že to tu stále spamujem. Ale viem mi niekto s určitosťou povedať ktorý kardán tam dostanem na ´dlžku a má veľku hardynu na strane prevodovky?? :roll: Len to potrebujem vedieť naistotu. Nejako sa mi ho nechce dávať variť a vyvažovať.

potrebujem to vedieť na istotu. Hlavne ak to má niekto odskúšané.
1sd56gsd1

R 1 3 5
└┼┼┤ ♥
--2 4 --

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 27. 07. 2010 15:10

Dyť ti to kluci vejš už napsali :idea: :) Kardan ze silnější ety,324td a m3 ti sedne jak vzadu na diferák tak na převodovku m30 a délkově je to dost štelovací takže by to mělo jít nastavit na potřebnou délku.V případě že ne tak jedině zkracování...
Já osobně mám vyzkoušenej jen ten z ety.Ten mě sedl uplně akorát na délku! Samozřejmě záleží jak máš udělaný držáky motoru(jestli je motor usazenej vepředu nebo vzadu...).Já ho měl usazenej tak že víčko rozdělovače bylo cca 1cm od chladiče.Samo že to jde udělat s větší mezerou :)
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 27. 07. 2010 15:14

Jinak tu spotřebu m30 v e30 sem taky neměl nejmenší,po městě při svižnější jízdě to mohlo byt kolem 20l/100km a při blbnutí těžko říct :P

Teď mám v e30 2,8 m52 a zdá se mě že to jede dost podobně akorát s tím rozdílem že chod motoru je hezky tichunkej oproti m30 a ta spotřeba je i při kravení kolem 10l/100km :!: :!: :!:
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 27. 07. 2010 16:42

zdene píše: Teď mám v e30 2,8 m52 a zdá se mě že to jede dost podobně akorát s tím rozdílem že chod motoru je hezky tichunkej oproti m30 a ta spotřeba je i při kravení kolem 10l/100km :!: :!: :!:
Kdyz tomu davas kotel, mas 10l/100km??? Tomu tedy neverim. To, ze to zere min nez M30, to urcite, pac ta je fakt nenazrana. Ale 10 na sto pri pile...?!

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 27. 07. 2010 16:44

jo je to mozny :) vetsinou kdyz i s 328i 36 jedes kudlu jak svina tak si veme okolo tech 13max... tech 10 je realnych pri kraveni ;) zalezi pak jak se ti na budikach rychle motaji kilometry no :D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 27. 07. 2010 23:50

MattyX píše:jo je to mozny :) vetsinou kdyz i s 328i 36 jedes kudlu jak svina tak si veme okolo tech 13max... tech 10 je realnych pri kraveni ;) zalezi pak jak se ti na budikach rychle motaji kilometry no :D
Nevim jak na tom je 2.8, ale jeste kdyz jsem mel M50 2.5 v E30 tak max spotreba byla 15l/100km a to bylo kdyz jsem jel "plny" plyn Praha/Plzen. Za tech cca 90km temer nesla pod 200km/h a vetsinu casu tacho olizovalo 240... Na druhou stranu se s tim neslo dostat v mem pripade pod 9l kdybych se rozkrajel. Dlouhodoby prumer byl proste 10 :)
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
mamomi
Příspěvky: 795
Registrován: 12. 09. 2009 14:29

Příspěvek od mamomi » 28. 07. 2010 09:37

zdene píše:Dyť ti to kluci vejš už napsali :idea: :) Kardan ze silnější ety,324td a m3 ti sedne jak vzadu na diferák tak na převodovku m30 a délkově je to dost štelovací takže by to mělo jít nastavit na potřebnou délku.V případě že ne tak jedině zkracování...
Já osobně mám vyzkoušenej jen ten z ety.Ten mě sedl uplně akorát na délku! Samozřejmě záleží jak máš udělaný držáky motoru(jestli je motor usazenej vepředu nebo vzadu...).Já ho měl usazenej tak že víčko rozdělovače bylo cca 1cm od chladiče.Samo že to jde udělat s větší mezerou :)
Viem no potreboval som to vedieť presne. A ešte jedna otázka. Dúfam, že to tu už nebudem zahlcovať: olejové vane z E32 a E34 sú rovnaké, alebo rôzne? (napr. keď zoženiem z E32 motor musím tam dať vaňu z E34). Lebo opäť niekto hovoril tak a niekto tak. Nech v tom mám už úplne jasno :D a môžem začať riešiť veci bez obáva. :roll: :roll:
som napichaný ako štepná koza :? hľadal som to, ale ako som hovoril našiel som rôzne veci. Dopredu díky za odpoveď
1sd56gsd1

R 1 3 5
└┼┼┤ ♥
--2 4 --

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

Příspěvek od zdene » 28. 07. 2010 15:25

pip píše:
zdene píše: Teď mám v e30 2,8 m52 a zdá se mě že to jede dost podobně akorát s tím rozdílem že chod motoru je hezky tichunkej oproti m30 a ta spotřeba je i při kravení kolem 10l/100km :!: :!: :!:
Kdyz tomu davas kotel, mas 10l/100km??? Tomu tedy neverim. To, ze to zere min nez M30, to urcite, pac ta je fakt nenazrana. Ale 10 na sto pri pile...?!
No psal sem kolem 10l. To u mě znamená že to může byt i 12l :D
Těch 10 je takovej průměr mezi svižnou jízdou a kravením :idea:
Ale aby mě to žralo 15l to bych se musel točit na místě na jedničku a uplně plnej kotel což teda nedělám-není to třeba...stačí pěkně na dvoječku přidat čtvrt plynu a jezdí si to bokem uplně samo...
PS: Pokud vím tak 2,8 má sání s menším průměrem než 2,5 m50 tak by i ta spotřeba mohla teoreticky být nižší.
E46 330D
E30 323i :arrow: 327i :arrow: 325i :arrow: 335i :arrow: 328i
X5 4,8is

Odpovědět