zástavba M30 3,5i do E30 - konkrétní dotazy

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1468
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

zástavba M30 3,5i do E30 - konkrétní dotazy

Příspěvek od Klakson » 25. 09. 2006 13:06

mám pár dotazů které si potřebuji ověřit na 100% než koupím blbý díly:

jsou všechny M30 spojky stejný? tzn. když mám převodovku z E24 půjde tam spojka z E34 ?

další dotaz je co se karadnu a hardy spojky týče, dle ETK jsem se dočelt že hardy spojka pro E34 M30 má stejnou velikost jako pro E34 M50, tzn. že mohu požít h. spojku s přírubou z M50? Nebo tam jsou nějaké malé rozdíly?


díky za info.
E39, E30, E10

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Re: zástavba M30 3,5i do E30 - konkrétní dotazy

Příspěvek od BMWAK » 25. 09. 2006 18:24

Klakson píše:mám pár dotazů které si potřebuji ověřit na 100% než koupím blbý díly:

jsou všechny M30 spojky stejný? tzn. když mám převodovku z E24 půjde tam spojka z E34 ?

další dotaz je co se karadnu a hardy spojky týče, dle ETK jsem se dočelt že hardy spojka pro E34 M30 má stejnou velikost jako pro E34 M50, tzn. že mohu požít h. spojku s přírubou z M50? Nebo tam jsou nějaké malé rozdíly?


díky za info.
pozor M50 2,0 má menší než 2,5M50!!!ta z 2,5 by mohla pásnout
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1468
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 25. 09. 2006 19:30

myslíš menší rozměr hardyspojky?, jestl jo tak díky za typ, alespoň někdo :roll:
E39, E30, E10

Uživatelský avatar
BMWAK
Příspěvky: 2561
Registrován: 10. 10. 2004 19:10
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od BMWAK » 25. 09. 2006 21:48

Klakson píše:myslíš menší rozměr hardyspojky?, jestl jo tak díky za typ, alespoň někdo :roll:
jo jo je menší..
E12-518,E28-518i,E34-525i,Ex34-524td,Ex34-530i V8 touring,Ex34-535i,Ex34 540i V8,E39 520i touring,Ex39-528i,Ex23-735ia,Ex30-318i,Ex36-316i,Ex36-318i cabrio,Ex36-318tds touring,Ex36-328coupe,Ex36-318is coupe,E46 320d


728 36 83 19

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1468
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 26. 09. 2006 07:30

zrovna jsem sehnal jednoho týpka co má doma kardan z E34 M50 2,5i tak to všechno proměřujeme, zatím to vypadá že to opravdu je stejný. :lol:
E39, E30, E10

Uživatelský avatar
Pepper
Příspěvky: 1576
Registrován: 08. 09. 2003 15:39

Příspěvek od Pepper » 26. 09. 2006 10:53

Já jsem na svoje auto sháněl kardan dlouho. Nakonec jsem nesehnal potřebnou dýlku, tak jsem nechal zkrátit a vyvážit sériovej kardan z E23 735i, protože jsem měl díly z celýho auta doma.
Je v podstatě jedno, z čeho ten kardan bude, důležitý je aby ti pasoval ten "kříž" na převodovku a aby měl správnou délku. Jde o to, jak se ti podaří usadit motor. Já mám chladič asi 5mm od víčka rozdělovače.

Jinak být tebou, tak sháním motor přímo z E34 , protože u E23 a E24 se musí vyměnit vana motru i olej. čerpadlo....ale to asi víš
320i M50 - EX1
335i M30 - EX2
320iC - EX3
M3 E30 racing - EX4
328i Touring :-)

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1468
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 26. 09. 2006 12:36

Petr237 píše:Já jsem na svoje auto sháněl kardan dlouho. Nakonec jsem nesehnal potřebnou dýlku, tak jsem nechal zkrátit a vyvážit sériovej kardan z E23 735i, protože jsem měl díly z celýho auta doma.
Je v podstatě jedno, z čeho ten kardan bude, důležitý je aby ti pasoval ten "kříž" na převodovku a aby měl správnou délku. Jde o to, jak se ti podaří usadit motor. Já mám chladič asi 5mm od víčka rozdělovače.

Jinak být tebou, tak sháním motor přímo z E34 , protože u E23 a E24 se musí vyměnit vana motru i olej. čerpadlo....ale to asi víš
no to s tou vanou vím, přesto jsem sehnal super motor z E24, má jednotku z E34 a taky větší sání z E34, a další jednoduchý úpravy. Momentálně dražím na ebay kardan z E30 M3, ale to asi nedopadne, tzn. že bych chtěl zachovat kardan z E30 kůli samosvoru co tam mám a na něj navařit přírubu z kardanu pro M30 motor tak aby to páslo, se zkracováním počítám. Teď přeměřuju jestli pásne příruba z E34 M50 protože hardyna je stejná. No kůli motoru chci upravovat tu stěnu před topením abych mohl použít visku z 2,4td. tak uvidím jak se to podaří.
E39, E30, E10

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 26. 09. 2006 15:50

s prirubou na diff e30 prece vubec neni problem...

staci jenom spojit prirubu (pres velkou hardyspojku) z prevodovky pro M30 s delkove vhodnym zbytkem kardanu e30 (velkou hardynu mela eta a tusim, ze i 325i). Pokud si projedes fora na e30.de, najdes tam i prehled kombinaci P/Z casti kardanu, ktere pasuji bez rezani. Ja to delal kombinaci predku z ETY a nejakyho zadku. Sice jsem zkracoval, ale tady na foru jsou ale i taci, kteri kardan nezkracovali. Holt zalezi na typu (cti delce) prevodovky M30, kterou mas k dispozici a tem dvou dilum kardanu co potrebujes. Doporucuji ti si s usazenym motorem zmerit vzdalenost od hardyny ke stredovemu lozisku a podle toho vyrazit na vrakac hledat, eventuelne do GKN zkratit kardan co mas...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1468
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 26. 09. 2006 19:24

PET77 píše:s prirubou na diff e30 prece vubec neni problem...

staci jenom spojit prirubu (pres velkou hardyspojku) z prevodovky pro M30 s delkove vhodnym zbytkem kardanu e30 (velkou hardynu mela eta a tusim, ze i 325i). Pokud si projedes fora na e30.de, najdes tam i prehled kombinaci P/Z casti kardanu, ktere pasuji bez rezani. Ja to delal kombinaci predku z ETY a nejakyho zadku. Sice jsem zkracoval, ale tady na foru jsou ale i taci, kteri kardan nezkracovali. Holt zalezi na typu (cti delce) prevodovky M30, kterou mas k dispozici a tem dvou dilum kardanu co potrebujes. Doporucuji ti si s usazenym motorem zmerit vzdalenost od hardyny ke stredovemu lozisku a podle toho vyrazit na vrakac hledat, eventuelne do GKN zkratit kardan co mas...
no dle ETK má hardyna na 325i/325e průměr 110mm a novější 325e má 135mm a já potřebuju hardyspojku s průměrem 146mm, tzn. že potřebuji přírubu pro tuhle hardy spojku. Leda že by byly rozdílný akorát průměry a rozteče byly stejný, ale to se mě nezdá.

GKN co je to za firmu?
E39, E30, E10

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 27. 09. 2006 08:04

GKN je nejakej kardan servis, kde jsem to nechal vyvazovat...

jinak s tema prirubama ja problem rozhodne nemel.

mam tam vicedilnou skrin (ala sportgetriebe), predni dil kardanu z ETY a vicemene standartni hardyspojku pro M30...
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Hory
Příspěvky: 554
Registrován: 11. 02. 2003 21:00
Bydliště: Krrrrrkonoše a Nový Bor

Příspěvek od Hory » 04. 10. 2006 09:07

motor z e34 se 4 rychlostní převodovkou, nemusel sem měnit ani hardynu, ani přírubu a vše se dalo sesadit na přední i zadní kardan z 1.8 is... ale vrtulu mam před chladičem

podle mě nejjednoduší volba... Jen sem ještě nezjistil z čeho je ten 4kvalt
e30 325iT, e30 320i, e30 320i, e30 325i, e30 318is, e34 535i, e30 335i, e30 318isT, e30 320iTM50, e30 327iT, e36 318is, e30 316iT, e30 327i, e39 528i, e36 320iT

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1468
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 04. 10. 2006 20:02

PET77 píše:GKN je nejakej kardan servis, kde jsem to nechal vyvazovat...

jinak s tema prirubama ja problem rozhodne nemel.

mam tam vicedilnou skrin (ala sportgetriebe), predni dil kardanu z ETY a vicemene standartni hardyspojku pro M30...
tuhle převodovku mám taky, ale protože chci dám motor co nejvíc dozadu, tak bych to musel nechat upravit stejně. Zkrácení a vyvážení kardanu u Kardanservisu asi 1300,- to docela jde, nebo?
E39, E30, E10

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1468
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 04. 10. 2006 20:06

Hory píše:motor z e34 se 4 rychlostní převodovkou, nemusel sem měnit ani hardynu, ani přírubu a vše se dalo sesadit na přední i zadní kardan z 1.8 is... ale vrtulu mam před chladičem

podle mě nejjednoduší volba... Jen sem ještě nezjistil z čeho je ten 4kvalt
4 rychlostní? to jsem ani netušil že se dělalo, no jo podle toho jak jsem to měřil tak mě to fakt nepásne, ještě to prověřím
E39, E30, E10

Uživatelský avatar
Hory
Příspěvky: 554
Registrován: 11. 02. 2003 21:00
Bydliště: Krrrrrkonoše a Nový Bor

Příspěvek od Hory » 04. 10. 2006 20:43

Klakson píše:
Hory píše:motor z e34 se 4 rychlostní převodovkou, nemusel sem měnit ani hardynu, ani přírubu a vše se dalo sesadit na přední i zadní kardan z 1.8 is... ale vrtulu mam před chladičem

podle mě nejjednoduší volba... Jen sem ještě nezjistil z čeho je ten 4kvalt
4 rychlostní? to jsem ani netušil že se dělalo, no jo podle toho jak jsem to měřil tak mě to fakt nepásne, ještě to prověřím
Podle mě by ale s vyvážením a použitím zkrácenýho kardanu neměl být problém...
:wink:
e30 325iT, e30 320i, e30 320i, e30 325i, e30 318is, e34 535i, e30 335i, e30 318isT, e30 320iTM50, e30 327iT, e36 318is, e30 316iT, e30 327i, e39 528i, e36 320iT

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4104
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 06. 10. 2006 15:19

mam motor uplne nejvic vzadu co to jde, bez zasahu do kastle teda...a kardan pasoval z nejsilnejsi ety..je dost prizpusobivej nadylku..ale vrtule se stejne musi dat pred chladic..bo eta automat ma uplne nejkratsi predni dil kardanu, ale to tezko sezenes..
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Klakson
člen E30.cz
Příspěvky: 1468
Registrován: 17. 08. 2005 12:41
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Klakson » 06. 10. 2006 19:34

to já budu kastli upravovat, stejně ji celou vyvařuju takže to je jedno 8)

akorát furt nechápu jak vám pasuje ten kardan z určit E30 na převodovku M30 :shock: co jsem projel ETK tak maj přece menší rozteč, nebo fakt nevim,

E30, 325i, 1986, půměr hard. 110mm
E30, 325e, 1987, průměr hard. 135mm
E24, 635i 1986, průměr hard. 146mm - můj případ :lol:
E39, E30, E10

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 12. 05. 2010 12:07

Nevite nekdo bitte jak zapojit otackomer a ekonomer na M30 v E30? Myslim, ze to tu nekde je ale nenasel jsem to.

Uživatelský avatar
Pinki
Příspěvky: 1776
Registrován: 12. 05. 2005 06:37
Bydliště: Ostrava-Bartovice

Příspěvek od Pinki » 12. 05. 2010 20:10

e30 335i turbo, 6-speed

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 12. 05. 2010 22:00

Dufal som skor v laickejsi popis zapojenia, ale vidim, ze s elektrikou je to vzdy hrabanie sa v schemach...no tak to skusim zajtra preskumat...snad sa k tomu nejak doberiem.

Uživatelský avatar
pip
Příspěvky: 2161
Registrován: 28. 09. 2006 18:05

Příspěvek od pip » 13. 05. 2010 15:59

Ja som z toho uplny ko.ot fakt, elektriku nevediem. Nenajde sa tu nejaka dobra dusa, ktora mi napise popis ako pre debila? Jednoducho co a kde mam zapojit/spojit aby mi isiel otackomer a ekonomer.

Odpovědět