přestavba 1.8i M40 -> 1.8 IS

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 01. 2014 18:09

Chvalda 318iS píše:... Pochybuju že má ten motor označení 184 S1 :wink:
Všechny M42 jsou 184S1.

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3727
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 14. 01. 2014 18:35

Venca píše:
Chvalda 318iS píše:... Pochybuju že má ten motor označení 184 S1 :wink:
Všechny M42 jsou 184S1.
V tom případě jo. Docela jsem si dlouhou dobu myslel, že v kódu motoru je zohledněn i vývoj motormanagementu. V e30 je Euro 1, v e36 taky?
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2051
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 14. 01. 2014 19:26

Jinak to ze nejde precist je mozna i vyhoda, na STK napisou do protokolu ze je cislo motoru necitelne a jezdis dal na M40 papiry :) Pokud to nechces teda legalizovat...
Jinak co jsem se dival na nemecke bazary tak nektere e30 isa jsou euro 2, nevim jestli z fabriky nebo dodatecne dodelavane...e36 uz by mely byt eu2, m44 urcite
BMW E30 328i @ kdfi 1.4
BMW E46 318Ci - daily kára

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Facebook
Obrázek YouTube

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1611
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 14. 01. 2014 21:43

m42 v e36 je euro1, euro 2 až po dodělání toho přisávání vzduchu
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 20. 01. 2014 23:22

Jak jsem jiz psal, ceka me swap m42 z e36 namisto m40b18 do trici. Nekdo tu psal neco o cidlu teploty vody ci co? Mam elektriku i RJ z e36, takze staci prepinovat jen zasuvku a neresit nejaky cidla vody a nechat je jak maji byt ne? Dal bych se chtel zeptat, jestli muzu ponechat budiky z m40? Na zaver ze zvedavosti dotaz: k cemu slouzi ty dve cidla klepani pod plastovou vodni trubkou na bloku u m42 z e36? Diky

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1611
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 21. 01. 2014 14:51

čidlo dej z m40 (jednopinové) nebo nech m42 u kterho musíš jeden zdrátu ukostřit teď se nemám jak podívat ktery drát to je
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 21. 01. 2014 17:11

No tak to budu muset koukám taky pořešit to čidlo teploty vody.. Dál mě napadlo s tou měrkou oleje.. nestačilo by vyměnit držák-konzoli alternátoru? Dát iSo e30kovou (nezasahuje do měrky oleje) namísto původní široké iSo 36kové?

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 27. 01. 2014 23:28

Jak tak řešim tu přestavbu, tak mám dotaz ohledně zadní kotoučovky. Je stejná iSová stejně jako např.kotoučovka z Touringa, R6 apod.? Jestli se nějak lišily nebo ne. Taky mě zajímá, jak má řešenou kotoučovka ručku, čekal jsem že v kotoučích jsou malý pakny s válečkem jako u novějších BMW a ostatních aut, ale v katalogu sem to nenašel, tak by mě zajímalo jak je to řešený s ručkou? Díkes

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1611
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 28. 01. 2014 04:41

naprav jes stejna na všech typech a ručka je opravdu jak u novějších bmw to znamena male pakny vevnitř kotouče
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Swap

Příspěvek od james1991 » 12. 03. 2014 13:00

Další dotaz ohledně přestavby. Mám M42B18 z e36 iSo r.v.92. U systému topení je tohle čerpadlo (č.1)

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=64&fg=18

Při montáži do e30, která to čerpadlo nemá se to řeší jak? Dá se pryč nebo se tam musí nějak nabastlit?

Díky

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1611
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 12. 03. 2014 22:06

není to čerpadlo, ale elektricke ventily topení ty tam dávat nebudeš
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 29. 03. 2014 20:31

Momentálně řeším větší ložisko pro mrkev převodovky v mé M42. Potřebuji to menší. Mám dvě otázky:

1.) Můžu koupit nějaké obyčejné ložisko v běžné prodejně ložisek aby vydrželo?

2.) Máte nějaký fígl jak ho nejlépe vymontovat (bez stahováku)?

Díky

Mirek E.
Příspěvky: 1117
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Příspěvek od Mirek E. » 29. 03. 2014 20:49

james1991 píše:2.) Máte nějaký fígl jak ho nejlépe vymontovat (bez stahováku)?
Nahrat obal a zchladit lozisko? Pak by melo stacit vyklepnou.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 30. 03. 2014 15:47

Tak ložisko jsem vymontoval, teď potřebuju radu kde koupit ložisko. Do BMW se mi nechce, našel sem ho na spoustě autodílů, ale uplně všude maji jen s vnitřním průměrem 15mm místo mých 12mm....

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 08. 04. 2014 15:17

Tak ložisko sehnáno. Teď řeším výfuk. Ten mít budu, ale s neorigo koncovym rámus dílem. Myslíte, že to nebude přidušený, když bych vzal můj současný cca rok starý koncový díl z m40B18, upravil vstup na středový díl m42 stejně velkou trubkou jako na m42 a tlumič a koncovku bych nechal?

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 09. 04. 2014 18:33

Nikdo žádná zkušenost, nápad nebo rada?

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1611
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 10. 04. 2014 09:19

ja měl na touru střed z is a koncak z m40. Nějaký problem jsem nezaznamenal
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 10. 04. 2014 09:30

Ok, zkusim to tak poresit..

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

iS

Příspěvek od james1991 » 18. 04. 2014 09:17

Tak další dotazy :D

1.) Jak jsem již psal, mám M42 z e36 se sáním e36, kdybych chtěl dát sání z e30 M42, stačí koupit pouze holé sání a přepojit jen hadice nebo je třeba i škrticí klapka a i jiné hadice?

2.) Plynové lanko mám zanechat z e36M42 nebo můžu použít stávající z mé e30 M40B18?

Díky

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

iS

Příspěvek od james1991 » 23. 04. 2014 11:44

Netušíte někdo?

Odpovědět