přestavba 1.8i M40 -> 1.8 IS

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Venca
Příspěvky: 3497
Registrován: 04. 04. 2004 08:09

Příspěvek od Venca » 14. 01. 2014 18:09

Chvalda 318iS píše:... Pochybuju že má ten motor označení 184 S1 :wink:
Všechny M42 jsou 184S1.

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 14. 01. 2014 18:35

Venca píše:
Chvalda 318iS píše:... Pochybuju že má ten motor označení 184 S1 :wink:
Všechny M42 jsou 184S1.
V tom případě jo. Docela jsem si dlouhou dobu myslel, že v kódu motoru je zohledněn i vývoj motormanagementu. V e30 je Euro 1, v e36 taky?
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 14. 01. 2014 19:26

Jinak to ze nejde precist je mozna i vyhoda, na STK napisou do protokolu ze je cislo motoru necitelne a jezdis dal na M40 papiry :) Pokud to nechces teda legalizovat...
Jinak co jsem se dival na nemecke bazary tak nektere e30 isa jsou euro 2, nevim jestli z fabriky nebo dodatecne dodelavane...e36 uz by mely byt eu2, m44 urcite
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 14. 01. 2014 21:43

m42 v e36 je euro1, euro 2 až po dodělání toho přisávání vzduchu
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 20. 01. 2014 23:22

Jak jsem jiz psal, ceka me swap m42 z e36 namisto m40b18 do trici. Nekdo tu psal neco o cidlu teploty vody ci co? Mam elektriku i RJ z e36, takze staci prepinovat jen zasuvku a neresit nejaky cidla vody a nechat je jak maji byt ne? Dal bych se chtel zeptat, jestli muzu ponechat budiky z m40? Na zaver ze zvedavosti dotaz: k cemu slouzi ty dve cidla klepani pod plastovou vodni trubkou na bloku u m42 z e36? Diky

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 21. 01. 2014 14:51

čidlo dej z m40 (jednopinové) nebo nech m42 u kterho musíš jeden zdrátu ukostřit teď se nemám jak podívat ktery drát to je
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 21. 01. 2014 17:11

No tak to budu muset koukám taky pořešit to čidlo teploty vody.. Dál mě napadlo s tou měrkou oleje.. nestačilo by vyměnit držák-konzoli alternátoru? Dát iSo e30kovou (nezasahuje do měrky oleje) namísto původní široké iSo 36kové?

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 27. 01. 2014 23:28

Jak tak řešim tu přestavbu, tak mám dotaz ohledně zadní kotoučovky. Je stejná iSová stejně jako např.kotoučovka z Touringa, R6 apod.? Jestli se nějak lišily nebo ne. Taky mě zajímá, jak má řešenou kotoučovka ručku, čekal jsem že v kotoučích jsou malý pakny s válečkem jako u novějších BMW a ostatních aut, ale v katalogu sem to nenašel, tak by mě zajímalo jak je to řešený s ručkou? Díkes

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 28. 01. 2014 04:41

naprav jes stejna na všech typech a ručka je opravdu jak u novějších bmw to znamena male pakny vevnitř kotouče
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Swap

Příspěvek od james1991 » 12. 03. 2014 13:00

Další dotaz ohledně přestavby. Mám M42B18 z e36 iSo r.v.92. U systému topení je tohle čerpadlo (č.1)

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=64&fg=18

Při montáži do e30, která to čerpadlo nemá se to řeší jak? Dá se pryč nebo se tam musí nějak nabastlit?

Díky

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 12. 03. 2014 22:06

není to čerpadlo, ale elektricke ventily topení ty tam dávat nebudeš
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 29. 03. 2014 20:31

Momentálně řeším větší ložisko pro mrkev převodovky v mé M42. Potřebuji to menší. Mám dvě otázky:

1.) Můžu koupit nějaké obyčejné ložisko v běžné prodejně ložisek aby vydrželo?

2.) Máte nějaký fígl jak ho nejlépe vymontovat (bez stahováku)?

Díky

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Příspěvek od Mirek E. » 29. 03. 2014 20:49

james1991 píše:2.) Máte nějaký fígl jak ho nejlépe vymontovat (bez stahováku)?
Nahrat obal a zchladit lozisko? Pak by melo stacit vyklepnou.

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 30. 03. 2014 15:47

Tak ložisko jsem vymontoval, teď potřebuju radu kde koupit ložisko. Do BMW se mi nechce, našel sem ho na spoustě autodílů, ale uplně všude maji jen s vnitřním průměrem 15mm místo mých 12mm....

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 08. 04. 2014 15:17

Tak ložisko sehnáno. Teď řeším výfuk. Ten mít budu, ale s neorigo koncovym rámus dílem. Myslíte, že to nebude přidušený, když bych vzal můj současný cca rok starý koncový díl z m40B18, upravil vstup na středový díl m42 stejně velkou trubkou jako na m42 a tlumič a koncovku bych nechal?

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 09. 04. 2014 18:33

Nikdo žádná zkušenost, nápad nebo rada?

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 10. 04. 2014 09:19

ja měl na touru střed z is a koncak z m40. Nějaký problem jsem nezaznamenal
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

Příspěvek od james1991 » 10. 04. 2014 09:30

Ok, zkusim to tak poresit..

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

iS

Příspěvek od james1991 » 18. 04. 2014 09:17

Tak další dotazy :D

1.) Jak jsem již psal, mám M42 z e36 se sáním e36, kdybych chtěl dát sání z e30 M42, stačí koupit pouze holé sání a přepojit jen hadice nebo je třeba i škrticí klapka a i jiné hadice?

2.) Plynové lanko mám zanechat z e36M42 nebo můžu použít stávající z mé e30 M40B18?

Díky

james1991
Příspěvky: 465
Registrován: 26. 12. 2011 15:32

iS

Příspěvek od james1991 » 23. 04. 2014 11:44

Netušíte někdo?

Odpovědět