přestavba 1.8i M40 -> 1.8 IS

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
ynose
Příspěvky: 16
Registrován: 09. 08. 2006 18:16

přestavba 1.8i M40 -> 1.8 IS

Příspěvek od ynose » 09. 08. 2006 18:20

Ahoj,chci se zeptat jestli má někdo zkušenosti s touto přestavbou a co je vše potřeba předělat.Jsou stejný držáky motoru?Musí se dávat i jiná ŘJ to je jasné,ale musí se předělávat i kabeláž?Jinak jsem přemýšlel o tom že bych tam dal 2.5,ale to už by mi nikdo nepřepsal ze 4válce na 6vál,nebo jo? Díky za rady

Sopťa
člen E30.cz
Příspěvky: 708
Registrován: 18. 03. 2006 12:47
Bydliště: Opava

Příspěvek od Sopťa » 09. 08. 2006 19:37

Boost tu mněl o tom pěknou fotostory stačí použít funkci hledat

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 25. 10. 2006 00:55

Přestavba z m40 na iS m42 je naprosto v pohodě. Samozřejmě, musíš vyměnit i kabeláž, neb iso nemá rozdělovač nýbrž na každý válec cívku zvlášť. Tím pádem taky musíš navařit držák na tyto cívky. Jinak to funguje i s převodovkou z m40. Já to dával do kombíka. Za dva dny to bylo hotový. :wink:

dargon
Příspěvky: 876
Registrován: 09. 01. 2005 11:14
Bydliště: Šternberk

Příspěvek od dargon » 25. 10. 2006 06:35

jneze prevodovky jsou uplne jinak stavene atd.. no a co zadni kotoucova naprava :) no nehcci te zrazovat ale kdyz delas motor musis vymenit i ostatni veci jinak to postrada smysl :wink:
E39 530i
ex. e46 330d
ex. e30 318is
ex. e30 318is
ex. e30 320i

Uživatelský avatar
M3
Příspěvky: 288
Registrován: 15. 11. 2004 10:50
Bydliště: Petřvald

Příspěvek od M3 » 25. 10. 2006 07:43

Balda píše:Přestavba z m40 na iS m42 je naprosto v pohodě. Samozřejmě, musíš vyměnit i kabeláž, neb iso nemá rozdělovač nýbrž na každý válec cívku zvlášť. Tím pádem taky musíš navařit držák na tyto cívky. Jinak to funguje i s převodovkou z m40. Já to dával do kombíka. Za dva dny to bylo hotový. :wink:
jo v tvem pripade je to v poho pac mas na to brzdy..a slo by relativne i schvalit a legalne...ale do obych M40, ktera ma vzadu bubny a vepredu nevetrane kotouce mu to nikdo neschvali :(
Freude am Fahren
E36 Touring Individual M-Sportpaket, E34 Saloon 525i na prodej, Mazda 323 WorkCar, Honda 650 Revere touristik..PRODEJ ND na vsechny vozy za super ceny

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 25. 10. 2006 07:53

M3 píše: jo v tvem pripade je to v poho pac mas na to brzdy..a slo by relativne i schvalit a legalne...ale do obych M40, ktera ma vzadu bubny a vepredu nevetrane kotouce mu to nikdo neschvali :(
Ano to máš ovšem pravdu. Přestavba podvozku jsou další náležitosti. Já chtěl především vysvětlit výměnu motorů, podvozek, budíky atd. jsou další záležitostí. To ovšem záleží, co máš za auto. Např. každá e30 s ABS má vpředu chlazený kotouče a vzadu má taky kotoučovou nápravu. No a hlavně v dotazu nepadla ani zmínka o jaké auto se jedná, jen že to má 1,8 M40.

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 25. 10. 2006 07:57

dargon píše:jneze prevodovky jsou uplne jinak stavene atd.. no a co zadni kotoucova naprava :) no nehcci te zrazovat ale kdyz delas motor musis vymenit i ostatni veci jinak to postrada smysl :wink:
s tou převodovkou nemáš pravdu, rozdíl je pouze v zesíleném pouzdru u varianty iS. Nepředpokládám že by těch 23koní a pár mn tu převodovku roztrhlo. Já s iSem v kombinaci s převodovkou z 1,8m40 jezdím už 1,5 roku a žádný problém. Rozdíl bude možná v difu. :wink:

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 25. 10. 2006 15:00

Balda píše: s tou převodovkou nemáš pravdu, rozdíl je pouze v zesíleném pouzdru u varianty iS. Nepředpokládám že by těch 23koní a pár mn tu převodovku roztrhlo. Já s iSem v kombinaci s převodovkou z 1,8m40 jezdím už 1,5 roku a žádný problém. Rozdíl bude možná v difu. :wink:
A to zesílené pouzdro převodovky je tam jako jen pro parádu, nebo aby jsi vozil těžší kus odlitku? Záleží na stylu jízdy, ale pokud se ISo nešetří, tak převodovka z M40 vydrží míň.

PS: Diferák M40 i IS 4.1.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Balda
Příspěvky: 797
Registrován: 11. 03. 2004 11:24

Příspěvek od Balda » 26. 10. 2006 17:55

[quote="BOOSTA to zesílené pouzdro převodovky je tam jako jen pro parádu, nebo aby jsi vozil těžší kus odlitku? Záleží na stylu jízdy, ale pokud se ISo nešetří, tak převodovka z M40 vydrží míň.

PS: Diferák M40 i IS 4.1.[/quote]

Nechtěl jsem tehdejší Mnichovský inženýry zpochybnit, že by jejich rozdílné konstrukce byly zbytečný, ale má zkušenost je s převodovkou m40 bezproblémová. :wink:

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 26. 10. 2006 20:23

Balda píše:Nechtěl jsem tehdejší Mnichovský inženýry zpochybnit, že by jejich rozdílné konstrukce byly zbytečný, ale má zkušenost je s převodovkou m40 bezproblémová. :wink:
Já taky nepsal, že to nebude jezdit, bude to jezdit v pohodě, ale kdo tomu bude dávat čočku, tak převodovka z M40 odejde prostě dřív jak z ISa. Hlavně dvojka.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
DVoriDK
Příspěvky: 313
Registrován: 29. 07. 2007 14:08
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od DVoriDK » 04. 12. 2010 14:01

motory sou totozne jen musis vymenit vanu u E30 je dvojdilna a u E36 je v jednom kuse.jinak ty motory sou totozne co teda aspon vim
BMW E30 320i Ex
BMW E39 528i Ex
BMW E36 325i Touring Ex
BMW E46 323i Ex
BMW E30 318is Coupe Ex
BMW E46 330dA TouringEx
BMW E36 328i Coupe

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 04. 12. 2010 14:07

vyměnit vanu sací koš. pokud necháš sání z e36 tak ti tam nevleze airbox musíš upravit olejovou měrku a výfukové potrubí držáky motoru dát z e30
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 13. 12. 2010 13:34

Ja bych si dovolil jeste dodat, ze musis prohodit cidlo teploty pro budiky ...

Uživatelský avatar
pkot
Příspěvky: 2278
Registrován: 26. 11. 2004 00:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od pkot » 13. 12. 2010 13:38

pkot píše:Ja bych si dovolil jeste dodat, ze musis prohodit cidlo teploty pro budiky ...
teda pokud tam budes davat motor z E36 .... potom taky nezapomenout na redukci zapojeni "palubni" elektriky a jinelozisko na klice .... A taky napr. kdyz budes mit motor M42 s plochym remenem , tak tam nedas origo merku na olej, musis si ji naohybat aby ti prolezla mezi altikem a sevopumpou.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 21. 01. 2011 22:33

pořád přemýšlím jak to vymyslet "jinak" abych ty držáky nemusel navařovat... někde chytit šroubem atd, ale zatím žádny kloudný nápad nedorazil. ty cívky jsou docela těžke...
Obrázek

Uživatelský avatar
WilD
Příspěvky: 3765
Registrován: 11. 07. 2008 22:50
Bydliště: Praha-Vysočany(720676062)

Příspěvek od WilD » 22. 01. 2011 00:10

No, v blízkosti docela tam máš šroubek na držák cívky pro M40, takže možnost je si domodelovat ten držák na isový cívky tak, abys ho tam mohl jenom našroubit na to místo... Je to taky vaření a práce navíc, ale pro lepší pocit, že jsi nedal kastli důvod a zdroj k bodovýmu liškování... :)

E31 850i '92 & E38 740i '01 & trocha vysněné rejže k tomu...
=> WildWerke

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 23. 01. 2011 09:19

aaa vidíš to by mohlo fungovat - raději ztrávím pul hodiny upravou držáků, než abych bodoval ke kastli něco, co můžu přišroubovat :)
Obrázek

douby
Příspěvky: 2991
Registrován: 19. 11. 2005 20:08
Bydliště: Litovel, Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od douby » 28. 01. 2011 09:55

WilD píše:No, v blízkosti docela tam máš šroubek na držák cívky pro M40, takže možnost je si domodelovat ten držák na isový cívky tak, abys ho tam mohl jenom našroubit na to místo... Je to taky vaření a práce navíc, ale pro lepší pocit, že jsi nedal kastli důvod a zdroj k bodovýmu liškování... :)
Kubajz von Odry píše:aaa vidíš to by mohlo fungovat - raději ztrávím pul hodiny upravou držáků, než abych bodoval ke kastli něco, co můžu přišroubovat :)
kluci, je lepší nabodovat ty origo držáčky. Ten jeden šroub pro cívku z M40 neudrží konzolu pro čtyří těžké cívky a dostává to pak kartáč - jak ten šroub na podběhu tak kabely, protože cívky dost vibrují.

vlastní zkušenost.
'92 318iS Touring M-technic II
'88 318i Touring - ex
'02 E39 530d Touring M-Packet - ex
'97 E38 735i TOP - ex
'03 E65 730i Logic 7
'94 E30 318i Touring - RIP
'09 E61 530d xDrive M-Packet - ex
'17 G31 530d xDrive M-packet

zacho_TT
Příspěvky: 2
Registrován: 07. 03. 2012 14:15

Příspěvek od zacho_TT » 07. 03. 2012 14:46

zdravim vas, vyuzijem tuto temu. potrebujem vediet vase nazory. jedna sa o e30 316 r.v. 1/89, je tam swap na 1.8. m40. Chcem to kupit, s tym ze tam zastavam 1.8is m42.(motor mam za lacno) Majtel pise ze auto ma 280 000km (cena 500eur). cena zodpoveda zrejme stavu vozidla. takze:

1) aka nakladna je prestavba, prednych nevetranych kotucov na vetrane a zadnych bubnov na kotucove brzdy? a co sa stane ak vymenim len predne za vetrane kotuce?

2) podvozok, napravy co treba vymenit? okrem toho co bude uz k.o

3) ake diely su najcastejsie k.o pri 280 000km na e30?

4) bude mi stacit 1000 Euro?

Uživatelský avatar
nnoorrbbii
Příspěvky: 135
Registrován: 06. 01. 2010 11:04
Bydliště: Kosice

Příspěvek od nnoorrbbii » 07. 03. 2012 21:20

1, s kotucmi by nemal byt problem, zrejme sa prehodi kotuc a brzdic a je to ok. ak chces dozadu kotuce, musis si zohnat kotucovu napravu a prehodit.

2, podvozok : silenty, capy, tlmice pruziny, horne ulozenia.

3,pri 20rocnom aute nie je prekvapenie ked to hnije, treba pozriet ako je na tom, kolko vyvarania, ale hlavne ci uz bolo nejak kvalitnejsie buchnute, samozrejme tuknutia nemusia znamenat nic ked to bolo dobre spravene

4, 1000e by ti mohlo (nemusi) stacit ak do toho nepocitas cenu auta.

Odpovědět