Zástavba M50 místo M20

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Maysner
Příspěvky: 301
Registrován: 02. 01. 2010 22:37
Bydliště: Brno / Letovice

Příspěvek od Maysner » 22. 03. 2011 21:46

Crazytony píše:
Maysner píše:Origo drzaky z E36 jsou asi nejlepsi volba. Takto jsme davali do E30 M50B25 a bez problemu. Visca se mezi motor a chladic uz nevesla. Mezi motorem a prickou do interieru byla mezera max 2cm a dalsi posunuti dozadu uz smysle nemelo. Prevodovka se pouzila z E36, stejne tak kardan, na kterym se vymenilo stredovy ulozeni za tricitkovy
A motor máš pootočený nebo máš nějaký malý posilovač brzd. Který kdyžtak? :)
Posilovac tam zustal z E30. Motor se lehce podlozil na silacich (dali se tam z M20) a obrousili se zebra na sani aby to nenarazelo. Ale i tak se to nekdy opre. Chce to mensi posilovac, ale ten kluk to asi nejak neresi

My meli viscu obyc z E36 a ta tam moc nesla, tak sme se na ni vyprdli
Nabizim bezny servis na starsi BMW ale i jine znacky. Zastavby a upravy prevazne E36 a E30 :)
Tel.: 736 231 838

Uživatelský avatar
kopecek.e30
Příspěvky: 646
Registrován: 17. 02. 2010 17:09
Bydliště: Mělník

Příspěvek od kopecek.e30 » 22. 03. 2011 22:07

ten posilovač je snad největší peklo!!! držáky vyrobíš... nebo dáš z 36, vanu a sací koš nacpeš z 34... ani elekrika neni zas takovej boj ale ten dementní posilovač to je věc:-( nejlepší by byl dvoumembrána z ix e30 ale to boj to někde sehnat

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 22. 03. 2011 22:55

kopecek.e30 píše:ten posilovač je snad největší peklo!!! držáky vyrobíš... nebo dáš z 36, vanu a sací koš nacpeš z 34... ani elekrika neni zas takovej boj ale ten dementní posilovač to je věc:-( nejlepší by byl dvoumembrána z ix e30 ale to boj to někde sehnat
nevidim zadny duvod proc by byl posilovac nejaky problem, proste pouze potrebujes s mensim prumerem... :roll:
Jinak ani pri pouziti dvojiteho posilovace z verze iX neni motor v idealni pozici. Je potreba jeste mensi.
PS: navic, kdo dela veci jako pootoceni motoru kolem osy, rezani sani apd. je PRASE a mel by se na to vys....t.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 22. 03. 2011 23:16

Mno někde jsem četl o posilovači z golfa 1.6 první nebo druhé generace. No zkusim to zjistit hydrauliku taky nechci...
Vaso nepsal si někde, že si měl v tý Etě ten motor taky natočenej?
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 22. 03. 2011 23:59

Mohl by mi prosím někdo změřit průměr iX posilovače? Předem díky :wink:
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
Dravec
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 06. 2007 15:38
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dravec » 23. 03. 2011 12:25

Tak ted vtom mam zase gulas :-( nekdo rekne ze motor z e36 je ideal a bez upravy vany,kose atd.ted zas ze to chce spodek z e34,na nej by mi zase sli drzaky motoru z e36 nebo?? A co prevodovka ta je totozna e34 vs e36? myslim ti i unasec na kardan z e30...
http://www.e30schop.cz
GO MOTORŮ: KLIKA,ŠÁLY,ROZVODY,PŘETĚSNĚNÍ,HLAVY-SEDLA-VENTILY...
Nabízím díly všech značek origo,prvovýroba,druhovýroba(velkoobchodní ceny)
E30 325i M-tech II sedan-delphin metal
E30 325i chrom sedan pacific-cirrusblau metal
E60 530D

Uživatelský avatar
Vasa
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 3034
Registrován: 17. 05. 2005 17:30
Bydliště: Plzeň +420775466722

Příspěvek od Vasa » 23. 03. 2011 12:36

Dravec píše:Tak ted vtom mam zase gulas :-( nekdo rekne ze motor z e36 je ideal a bez upravy vany,kose atd.ted zas ze to chce spodek z e34,na nej by mi zase sli drzaky motoru z e36 nebo?? A co prevodovka ta je totozna e34 vs e36? myslim ti i unasec na kardan z e30...
koukni se na motor M50 v E36 a hlavne kde je v E36 ulozen v kastli, pak Ti musi byt jasne, ze motor M50 z E36 fakt ideal na zastavbu neni. Je to stejne jako kdyz davas M42 (ISo) z E36 do E30. Musis dat vanu z neceho co ma motor vice vpredu a spodek olejove vany musi byt pred napravnici jako ma E30 = v pripade M50 vana musi byt z E34. Zadnej "spodek", ba ani "svrsek" menit nemusis - pouze vanu a saci kos.
Kardan pasuje z prvni verze 325e (ETA 2.7i), ta ma unasec tzv. "velky".
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 23. 03. 2011 12:51

There are several brake boosters that are commonly used with the M/S5x swap.

E21 320i
E10 2002
E30 325ix
Porsche 924
Porsche 944
The 2002 and E21 320i booster both need to be modified before they can be used with the E30 chassis. The booster rods are too long. They must be shortened, and the E30 rod must be either welded on, or you must thread the rod. The thread size is M10x1.5.

The 320i booster has a 12mm shaft, so it must be ground down in order to be threaded properly. I threaded my 320i booster with a 12x1.5 die first, then filed off the threads evenly. I then threaded it further with an M10x1.5 die.

The Porsche 924 and 944 boosters have a 10 mm shaft, so they merely need to be shortened and threaded around an additional 1/2".

E30 325ix brake booster
Pros:

Double drum design
Cons:

Remote reservoir
Different master cylinder (i.e. e34)
Remote reservoir from E32 740i


E32 Master Cylinder Diagram RealOEMYou will need:

new expansion tank (34-3-21-160-576)
2 plugs (34-3-11-163-464)

============ olejová vana ===============

The swap will require

1.E34 525i oil pan 11131740346
2.oil sump gasket 11411703947
3.oil sump (suction tube) 11411748150
4.dipstick tube 11431738169
5.and dipstick 11431720875
6.new dipstick o-ring 11431287541
7.a small plate secure the dipstick to the front intake manifold bracket. You'll have to fabricate this yourself.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
Dravec
Příspěvky: 148
Registrován: 04. 06. 2007 15:38
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dravec » 23. 03. 2011 13:18

To chápu že vanu a sací koš :-) jen jsem to schrnul do ,,spodku" delal jsem prestavbu zix na zadohrab,tam je to same...slo mi o to ze vyse bylo psano ze celej motor z e36 bez uprav :roll: jinak je tedy lepší z e34 kde bude asi jina prevodovka?
http://www.e30schop.cz
GO MOTORŮ: KLIKA,ŠÁLY,ROZVODY,PŘETĚSNĚNÍ,HLAVY-SEDLA-VENTILY...
Nabízím díly všech značek origo,prvovýroba,druhovýroba(velkoobchodní ceny)
E30 325i M-tech II sedan-delphin metal
E30 325i chrom sedan pacific-cirrusblau metal
E60 530D

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 23. 03. 2011 13:44

Dle ETK je převodovka e36 i e34 stejná jestli je stejný unašeč to nevím. :wink:
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 23. 03. 2011 20:01

Crazytony píše:Dle ETK je převodovka e36 i e34 stejná jestli je stejný unašeč to nevím. :wink:
u e36 je unašeč na šroub M12 a třicítkový kardan je na M10 , jinak velikostně jsou unašeče stejné ;) to až e36 M3/328/TDS meli větší hardynu na kterou je potřeba i kardan , nejlepší je použít i E36 kardan kterej ma prvni člen posuvnej a popřípadný rozměrový rozdíly na převodovkách doladíš za použití středovýho uložení z E30 a zadní dil je identický dlouhej s třicítkovým ;) ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 23. 03. 2011 22:16

Jen si udělám shrnutí jak na tom jsem...
Mám motor z e34 -> že vana, sací koš, chladič zůstává.
musím sehnat z e36 kardan, držáky motoru
Jestli tam ale nechám převodovku z e34 tak budu muset měnit i diferák protože tahle převodovka má převodový poměr na 5 ce 1:1 což bude dělat oproti Is, která má tenhle převod na 4ce a na 5ce 1:0,8, že budu mít maximálku tak 170 což samo nechci :D
sehnat buď tu visco z M5 nebo M3, aby byla dostatečně úzká. Nebo předělat na teplotní spínač + el. vrtule (což se mi moc nelíbí, když visco to umí tak krásně regulovat).
Pak ještě dořešit ten posilovač - golf, polo, fiat tipo, porsche 924 944, 540, iX.
Pak už by to mohlo být... :D
Nebo je tu možnost dát iso převodovku která tam pasuje a nemusel by se měnit ani diff. Jenže pak zase bůh ví co ty e36 držáky jak bude místa před chladičem...
No uvidíme už vás nechci zatěžovat suchou teorií budu to holt muset vyzkoušet :twisted:
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 23. 03. 2011 22:23

s prevodovkou M50 nebo M42 tam budes mit porad stejne mista , drzaky motoru nikam neposouvas ;) pokud mas prevodovku kratší/delší posuneš v kolejničce co je v kastli držák převodovky a pak posuvným členem (u e36 kardanu) doladíš kardan jak potřebuješ a hotovec :) ;) převodovku použij M50 sevším až k difecu , difec sežeň 3.15 - 3.45 aspon nebudes zbytecne motat kolama , pokud to teda vyslovene nemas jako auto na driftiky jen :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Crazytony
Příspěvky: 1420
Registrován: 13. 05. 2006 20:01
Bydliště: Cheb+Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Crazytony » 23. 03. 2011 22:39

Ee drifter nejsem už radši ne :wink: . Jde mi spíš o přijatelný zátah a tichý chod motoru. Což by měl tento motor splňovat, dle toho jak zněl i po dvou letech stání... Navíc pod kapotou vypadá nesmírně dobře :)
Nejkrásnější pohled na svět je z BMW
325ic

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 24. 03. 2011 15:42

s tou viskou. mám držáky z e36 a origo viska tam sedne jen je třeba trocha laborace. povolit ty 3 šroubky na vrtuli a dát vrtuli z druhé strany. znova přitáhnout. je to jedno z řešení. :wink: nevím jak to vysvětlit. kdo chce at napíše SZ.
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Uživatelský avatar
kopecek.e30
Příspěvky: 646
Registrován: 17. 02. 2010 17:09
Bydliště: Mělník

Příspěvek od kopecek.e30 » 27. 03. 2011 10:28

motor mam převodovku taky, vanu z 34, kardanku, siláče a držáky motoru z 36 akorát ten dementní posivlovač se mi nedaří sehnat:-( pordte z čeho by to tam šlo nabastlit a nebude zas taková prasátna z IX to se sehnat nedá je toho hrozně málo

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 27. 03. 2011 13:56

kopecek.e30 píše:motor mam převodovku taky, vanu z 34, kardanku, siláče a držáky motoru z 36 akorát ten dementní posivlovač se mi nedaří sehnat:-( pordte z čeho by to tam šlo nabastlit a nebude zas taková prasátna z IX to se sehnat nedá je toho hrozně málo
snad mas i saci kos z e34. nevim s tema silentblokama na motoru. posilovac mam f. Tipo. nekteri radily i clio.
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Uživatelský avatar
kopecek.e30
Příspěvky: 646
Registrován: 17. 02. 2010 17:09
Bydliště: Mělník

Příspěvek od kopecek.e30 » 27. 03. 2011 19:55

Jardžíno píše:
kopecek.e30 píše:motor mam převodovku taky, vanu z 34, kardanku, siláče a držáky motoru z 36 akorát ten dementní posivlovač se mi nedaří sehnat:-( pordte z čeho by to tam šlo nabastlit a nebude zas taková prasátna z IX to se sehnat nedá je toho hrozně málo
snad mas i saci kos z e34. nevim s tema silentblokama na motoru. posilovac mam f. Tipo. nekteri radily i clio.
ty máš siláče z čeho??? a jak to brzdí z tim tipem posilovačem??? za každou radu dík...taky plno lidí radí říznout sání ale to se mi nechce je to prasárna

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 27. 03. 2011 20:27

kopecek.e30 píše:
Jardžíno píše:
kopecek.e30 píše:motor mam převodovku taky, vanu z 34, kardanku, siláče a držáky motoru z 36 akorát ten dementní posivlovač se mi nedaří sehnat:-( pordte z čeho by to tam šlo nabastlit a nebude zas taková prasátna z IX to se sehnat nedá je toho hrozně málo
snad mas i saci kos z e34. nevim s tema silentblokama na motoru. posilovac mam f. Tipo. nekteri radily i clio.
ty máš siláče z čeho??? a jak to brzdí z tim tipem posilovačem??? za každou radu dík...taky plno lidí radí říznout sání ale to se mi nechce je to prasárna
siláče mám m20 ale pod každým sem si svařil asik 2cm podložku. aby to bylo výše. jinak to leží na řízení. sání neřezej je to blbost. když můžeš tak vyřeš ten posilovač. no brzdí to řekl bych dobře. i když každý podle sebe že :wink:
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Uživatelský avatar
Jardžíno
Příspěvky: 731
Registrován: 25. 10. 2007 19:54
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Jardžíno » 27. 03. 2011 20:28

kopecek.e30 píše:
Jardžíno píše:
kopecek.e30 píše:motor mam převodovku taky, vanu z 34, kardanku, siláče a držáky motoru z 36 akorát ten dementní posivlovač se mi nedaří sehnat:-( pordte z čeho by to tam šlo nabastlit a nebude zas taková prasátna z IX to se sehnat nedá je toho hrozně málo
snad mas i saci kos z e34. nevim s tema silentblokama na motoru. posilovac mam f. Tipo. nekteri radily i clio.
ty máš siláče z čeho??? a jak to brzdí z tim tipem posilovačem??? za každou radu dík...taky plno lidí radí říznout sání ale to se mi nechce je to prasárna
siláče mám m20 ale pod každým sem si svařil asik 2cm podložku. aby to bylo výše. jinak to leží na řízení. sání neřezej je to blbost. když můžeš tak vyřeš ten posilovač. no brzdí to řekl bych dobře. i když každý podle sebe že :wink: mám foto tech podložek kdyby jsi chtěl vědět jak vypadají
Bmw e30 318i coupé :-) m10
Teď e30 325i coupé 24V

Odpovědět