Nastavitelný přední odklon, má o to někdo zájem?

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Nastavitelný přední odklon, má o to někdo zájem?

Příspěvek od ondra_m » 30. 01. 2006 13:28

Ahoj,

Na základě upgradů mého auta jsem vytvořil novou součástku :) a tak se chci se zeptat jestli by měl někdo zájem o úpravu horního uložení předních tlumičů a to tak , že je nastavitelnej odklon předních kol. Lidově řečeno jde zvětšit či zmenšit tzv. Ačka přední nápravy.

Cena modifikace vašeho standartního uložení je 1200,-CZK za kus. Cena je za úpravu již vyndaného uložení. lze provést i na uložení s namontovaným MCPhersonem, jen to musí bejt venku z auta. Dokázal bych zajistit i vyndání a namontování z/na auto za příplatek.
Je potřeba jen vyspecifikovat, zda to chcete korekci 0° až +2° nebo -2° až 0°.

Takže by byl by o to reálný zájem? Nebo je to pro normální E30tkaře out?

Jo ještě bych dodal pro případné závodníky, že standartní ložisko zůstane zachováno, takže se furt vlezete do kategorie N.

Ondra
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 30. 01. 2006 13:45

to nemas v rozsahu -2 0 +2 ? se to dela zvlast? cili bud minus nebo plus?
Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 30. 01. 2006 14:38

V rozsahu do plus i do mínus najednou to nejde udělat, je tam na to málo místa. (Při použití standartního ložiska) s unibalama samozřejmě jde. Ale unibaly já nechci a proto je neřeším.

Samozřejmě by šlo udělat od -1 do +1.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 30. 01. 2006 19:01

Koukám, že o opravdovej tuning není zájem. :)

No jo, to se dalo čekat. 8)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 30. 01. 2006 21:00

ondra_m píše:Koukám, že o opravdovej tuning není zájem
Účelový věci dneska nefrčej, zkus nabídnout jetý tlumiče, modrý diody a hlučný výfuky s mega koncovkama a všichni ti utrhnou ruce.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

Uživatelský avatar
prodrive
Příspěvky: 247
Registrován: 12. 10. 2005 17:18

Příspěvek od prodrive » 30. 01. 2006 21:09

Prípadní závodníci si už asi na E30 v skupine N nezajazdia :? A do iných skupín sa dajú zohnať hliníkové, resp. duralové lágre s unibalmi za cca 3000CZK/pár :wink: Ale z kolegiality by si sa mohol podeliť o nejaké foto... :lol:

Uživatelský avatar
adam320
Příspěvky: 4562
Registrován: 26. 08. 2004 16:28
Bydliště: mt. Blanc

Příspěvek od adam320 » 30. 01. 2006 21:13

No já si zas myslim že pořizovat si tohle bez spousty už dávno udělanejch uprav a prozkoumanejch částí auta je pro kohokoli přirozeně nesmysl. Člověk kterej s E30 závodí musí zákonitě sám řešit tolik věcí že už neni problém aby tohle vyřešil sám. Zároveň investuje vzhledem k provozu závodáku tolik peněz do celýho auta že musí přirozeně podvozek řešit uplně jinym stylem. No a pro někoho kdo nezávodí se vyplatí stokrát víc když si našetří na kompletní novej např. Mtechnik. Nechápu na co je potom někomu takovýmu stavitelnej odklon třeba do Prahy. Další věc je kolik lidí odsud asi jezdí s E30 jakejkoli závod.
smyk prekvapi pouze toho kdo v nem neni

Uživatelský avatar
magiccc
Plaváček
Příspěvky: 1925
Registrován: 21. 04. 2004 10:39
Bydliště: hlavní město piva

Příspěvek od magiccc » 30. 01. 2006 22:01

paveld píše:co mi to vylepsi? asi sem blbej ale nak mi to nedochazi, protoze odklon se jednou nastavi a sand neni potreba ho menit...??? :)
Odklon je jednou nastavenej ale to neznamená, že neni důvod ho změnit...

Každej má jiné nároky na jízdní vlastnosti, tak si to může takhle trochu poladit... Třeba člověk kterej honí auto často po okruhu se nad tím bude asi zamýšlet, jak by udělal aby mu to v zatáčkách líp sedělo. A 70letej děda co s tím jede jednou tejdně do Tesca pro karton vod a 10 rohlíků, tomu bude úplně putna jakej má odklon...
A mezi ty starý dědky se řadí asi skoro všichni z fóra včetně mě...

Nebo že bych si nechal poupravit formana? :twisted:
ex BMW e39 528it 142kW
ex BMW e39 540iAt 210kW
ex BMW e38 730DA 135kW
ex BMW e39 530DA 142kW
ex BMW e30 335iC 155kW
ex BMW e39 523iT 125kW

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 30. 01. 2006 23:24

No s těma skupinama, není N jako N :D
Občas si tu lidé na sjíždění pneu stěžují. Tak jsem si právě říkal..., že by to mohlo pomoci. Né každej je ochoten jezdit na unibalech.
Nicméně fakt, že lidi co to potřebují si to prostě nějak vyřeší. No jo no.

Tak nic :)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 31. 01. 2006 00:00

U běžných lidí - tím, že auto snížíš nebo zvýšíš, tak se ti mění úhel MCPhersonu vůči zemi.
Oba úchyné body (čep a ložisko) jsou stále na stejných místech.
Snížením se ti tedy mění všechny parametry geometrie, některé víc, některé třeba jen zanedbatelně.
To a tím, že se to ze standartního - nenastavitelného horního ložiska, udělá nastavitelné, tak to můžeš zkorigovat dle potřeby a měnit tím vlastnosti podvozku.
Což pro běžného uživatele který auto využívá na normální ježdění, může být návrat k sériovým hodnotám, nebo když máš z nějakého důvodu potřebu měnit tyto hodnoty (ovladatelnost vozidla při sportovním použití atp.).
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 31. 01. 2006 09:38

paveld píše:k tou sjizdeni - tak nejak sem to myslel - kdyz nastavis odklon tak jak ma byt tak se ti kola sjizdeji taky dobre, ale kdyz to zmenis tak se to snad logicky musi zhorsit...? ...sorry, asi mi to fakt nedochazi :)
pavle, odklony se nedají na seriové třicítce nastavit - ty vyplynou z vlastností (hlavně výšky) podvozku

v sérii je to kolem -1° (další -° se rovná zhruba 3cm snížení u přední nápravy)

a) když se tedy sníží předek o 6 cm máš -3° odklonu, což se hodí perfektně na okruh - při dobrých pneu auto perfektně sedí v zatáčkách, ale současně to znamená vyšší míru opotřebení vnitřní části dezénu při dlouhodobém ježdění hlavně rovně=běžný provoz)
příklad -> takhle vypadaj ty 3° ->
Obrázek
potom můžeš použít korekci o +2° a hurá přední kola už se při běžném ježdění nebudou sjíždět zevnitř...

b) máme auto nesnížené, nebo jen málo snížené a potřebujeme vytvořit vyšší odklony kvůli jízdním vlastnostem na okruhu - je to dobré jak na rychlostní průjezdy, tak na driftování (osvědčená hodnota na drifty je -4° vepředu a 0° vzadu) - potom použijeme korekci o -2° a hnedle máme od -3° do -4° a jsme tam kde sme chtěli být...
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Forreet
Příspěvky: 1241
Registrován: 19. 04. 2005 19:30
Bydliště: Humenne SK

Příspěvek od Forreet » 03. 02. 2006 23:59

0042191777565

Nakej TD curak... prepisuje a maze inzeraty
http://img301.imageshack.us/img301/1209 ... hjhod2.png

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 04. 02. 2006 16:27

Sjiždění vnitřků pneu při odklonu kolem -2° až -2°30´ se dá kompenzovat zvýšením sbíhavosti. Pak se pneu sice opotřebovává o něco více než při korekci odklonu ale opotřebovává se ROVNOMĚRNĚ v celé šířce.

Georgo
Příspěvky: 52
Registrován: 23. 01. 2006 17:29
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Georgo » 10. 02. 2006 16:34

ondra_m píše:U běžných lidí - tím, že auto snížíš nebo zvýšíš, tak se ti mění úhel MCPhersonu vůči zemi.
Oba úchyné body (čep a ložisko) jsou stále na stejných místech.
Snížením se ti tedy mění všechny parametry geometrie, některé víc, některé třeba jen zanedbatelně.
To a tím, že se to ze standartního - nenastavitelného horního ložiska, udělá nastavitelné, tak to můžeš zkorigovat dle potřeby a měnit tím vlastnosti podvozku.
Což pro běžného uživatele který auto využívá na normální ježdění, může být návrat k sériovým hodnotám, nebo když máš z nějakého důvodu potřebu měnit tyto hodnoty (ovladatelnost vozidla při sportovním použití atp.).
Ahoj chcel by som sa spýtať pri akom znížení mi pomôžu tieto nastaviteľné ložiská dostať parametre geometrie do sériového stavu. Myslím že séria bude mať niečo do seba. Dík

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 13. 02. 2006 18:22

vlada320 píše:nejsem zvedavej na to ze si koupim novy Bridgestoneky a budu je za par mesicu vyhazovat kvuli tomu ze z vnejsku maj dokonalej vzorek a z vnitrni strany sou uplne v haji.
prave ze s korekcnim ulozenim budes mit ty gumy sjety stejne, ne jenom z jedny strany.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Vune benzinu
Příspěvky: 627
Registrován: 01. 02. 2004 21:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Vune benzinu » 14. 02. 2006 00:55

vlada320 píše:ja origo m-technica nemam.jenom mam ty plasty ale snizenej fakt neni aspon co vim.i napravy sou tam z normalniho 2,0litra.
Tak to máš potom M-Technic tractor. :lol:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 18. 02. 2006 22:28

Moje má obdobný princip. Nicméně, tady je použito unibalu a to je přesně to čemu jsem se chtěl vyhnout. :)
Ondra ex.M-Fahrer

poblitto
Příspěvky: 10
Registrován: 19. 02. 2006 01:06

Příspěvek od poblitto » 19. 02. 2006 01:41

ondra_m píše:Moje má obdobný princip. Nicméně, tady je použito unibalu a to je přesně to čemu jsem se chtěl vyhnout. :)
ja stavam bobby 327i a unibaly by som najradsej. skus dat nejake foto toho tvojho ulozenia. dik

Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 78
Registrován: 13. 04. 2005 09:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Speedy » 31. 03. 2006 14:44

Tady je něco obdobnýho, ale štelovací
http://www.the-welters.com/racing/gc-installation/

Záklon rejdovýho čepu jste někdo řešil?

BMW CSL
Příspěvky: 142
Registrován: 28. 02. 2010 19:00

Příspěvek od BMW CSL » 01. 06. 2010 23:50

Potřebuji poradit mám e30ku 2,5i podvozek HR -60/-40 pevný
a přemýšlím o výměně předního horního uložení tlumiču muj dotaz je jestli mám dát originál horní uložení tlumiču nebo jiné např D2
http://www.tuningcardesign.cz/podvozek- ... 4_107.html
má to cenu tam dávat?co doporučíte...

Odpovědět