Repro
Repro
Kupil som od kamarata za dobru ceno zosilovac s reproduktorom. Je to kenwood db+ ma 12 palcov. Povodne som myslel ze ho dam na zadnu dosku pred sklo magnetom hore. Bolo by to fakt moc efektne, ten reproduktor je tak fakt moc pekny. No zistil som ze koli sklu ho tam nedam. Nezmesti sa. Zmesti sa tak tak na priemer ked ho dam magnetom dolu. No moja otazka mozem kludne vyrezat dieru do toho plechu co je pod tou doskou? Alebo mi poradte ako ste to riesili vi. Mne sa zda ze je to jednoduchsie ako robit bednu na reprak. Ved kufor je sam o sebe bedna. Ten repro ma max 1000w
http://www.sell.com/23QVM?qa=1
Ozaj a mam kupe.
http://www.sell.com/23QVM?qa=1
Ozaj a mam kupe.
Mám ho mesiac a už začínam byt BMW závyslí 

uf vidis to ma nenapadloZáchvat píše:A jak chceš potom docílit toho, aby ti držel kufr otevřený? Vedou tam přeci zkrutné tyče




Mám ho mesiac a už začínam byt BMW závyslí 

to ma napadlo. slo by to? mam doma jednu tu plynovu vzperu, ta co je vpredu na drzanie otvorenej kapotyMaranelo píše:uplne jednoduse napr. jako to ma kabro-vzperyZáchvat píše:A jak chceš potom docílit toho, aby ti držel kufr otevřený? Vedou tam přeci zkrutné tyče

Mám ho mesiac a už začínam byt BMW závyslí 

no lepidlo na zlodejov - nastastie mam folieSonny píše:jde hlavne o to, na co je ten reproduktor delanej. Vyrobce vzdy udava doporuceny druhy objemy ozvucnic pro dosahnuti max. vykonu. Takhle v plate jenom kuli tomu ze je to "efektni" a lepidlo na zlodeje, z nej nedostanes to co bys dostal z bedny.


- ..::Brutus::..
- Příspěvky: 446
- Registrován: 24. 07. 2005 09:51
- Bydliště: kdesi u Budějc
Myslíš, že vyrobit dobrou ozvučnici která bude mít ten správný zvuk je jen tak..?
myslíš, že on ji bude umět vyladit tak aby mu to netroubilo či nedělalo jiný pazvuky?...
Beden jsem se něco nastavěl a neni to žádná prdel ani když dodržíš všecny zásady a vypočtené objemy...
Nejjednoduší pro začátečníka je, jak napsal, umístit reproduktor do stěny kufru např. díra na lyže... když bude mít štěstí vytvoří tím podmínky jako u uzavřené ozvučnice která má své specifika a platí u ní přímá úměrnost čím větší ozvučnice tím lepší zvuk.. samozřejmně zde platí určité limity.
Otvor by jsi měl patřičně upravit a repro osadit přes masivní dřevěnou desku min. tl.3cm která bude pevně a těsně spojena se stěnou kufru... doporučuji dokonale odělit prostor před a za reproduktorem, tzn. utěsnit vše co spojuje kufr s kabinou, to proto aby nedocházelo k akustickému zkratu.
pro pěkný hutný zvuk basů ti doporučuji mít celý kufr počalouněný.. postačí samo i klasický tapec...
vyzkoušej a uvidíš... bednu můžeš postavit vždy ale stejně se ti to nikdy nepovede.. vždy to nebude ono..

Beden jsem se něco nastavěl a neni to žádná prdel ani když dodržíš všecny zásady a vypočtené objemy...
Nejjednoduší pro začátečníka je, jak napsal, umístit reproduktor do stěny kufru např. díra na lyže... když bude mít štěstí vytvoří tím podmínky jako u uzavřené ozvučnice která má své specifika a platí u ní přímá úměrnost čím větší ozvučnice tím lepší zvuk.. samozřejmně zde platí určité limity.
Otvor by jsi měl patřičně upravit a repro osadit přes masivní dřevěnou desku min. tl.3cm která bude pevně a těsně spojena se stěnou kufru... doporučuji dokonale odělit prostor před a za reproduktorem, tzn. utěsnit vše co spojuje kufr s kabinou, to proto aby nedocházelo k akustickému zkratu.
pro pěkný hutný zvuk basů ti doporučuji mít celý kufr počalouněný.. postačí samo i klasický tapec...
vyzkoušej a uvidíš... bednu můžeš postavit vždy ale stejně se ti to nikdy nepovede.. vždy to nebude ono..

skusim to do toho otvoru. Nemam teraz moc casu tak sa mi to zda ze toto bude asi najschodnejsie riesenieMaslista píše:Myslíš, že vyrobit dobrou ozvučnici která bude mít ten správný zvuk je jen tak..?myslíš, že on ji bude umět vyladit tak aby mu to netroubilo či nedělalo jiný pazvuky?...
Beden jsem se něco nastavěl a neni to žádná prdel ani když dodržíš všecny zásady a vypočtené objemy...
Nejjednoduší pro začátečníka je, jak napsal, umístit reproduktor do stěny kufru např. díra na lyže... když bude mít štěstí vytvoří tím podmínky jako u uzavřené ozvučnice která má své specifika a platí u ní přímá úměrnost čím větší ozvučnice tím lepší zvuk.. samozřejmně zde platí určité limity.
Otvor by jsi měl patřičně upravit a repro osadit přes masivní dřevěnou desku min. tl.3cm která bude pevně a těsně spojena se stěnou kufru... doporučuji dokonale odělit prostor před a za reproduktorem, tzn. utěsnit vše co spojuje kufr s kabinou, to proto aby nedocházelo k akustickému zkratu.
pro pěkný hutný zvuk basů ti doporučuji mít celý kufr počalouněný.. postačí samo i klasický tapec...
vyzkoušej a uvidíš... bednu můžeš postavit vždy ale stejně se ti to nikdy nepovede.. vždy to nebude ono..

PS: mam za sebou elektrotechnicku priemyslovku a co to o tom viem

Mám ho mesiac a už začínam byt BMW závyslí 

jako něco na tom je, že udělat bednu není jednoduchy, ale v dnešní době není nic nemožnýho a autohifi nadšenců co tomu aspoň trochu rozumí je dost, stačí navštívit autohifiklub - forum, určitě rádi pomůžou. Jinak moc nesouhlasím s tím, že je nejjednoduší pro začátečníka vrznout ten woofer do ty díry ve stěně za sicnama. Za předpokladu, že ani neví k čemu byl ten woofer vyroben mnohem snadněji neodhane a bude to hrát zprdele spíš než když felí bednu. Hlavně kufr E30 už je dost velkej, opravdu to nebude ono a utěsnit ho nějak "rozumně" je dle mýho názoru poměrně těžký obvzlášť, když hledá rychlou levnou variantu. Tím pominu tlumící materiály i když to bez nich ani tak není samozřejmě ono. Tvou přímou uměru čím větší bedna tím lepší zvuk, tak s tím taky nesouhlasím. Co tím myslíš "lepší"? Bavíme se o kvalitě zvuku SQL nebo o tom co se líbí Tobě? Pokud se bavíme o SQL, tak se stačí podívat do nabídku prodejců autohifi, většinou se pro ně používá uzavřená ozvučnice s né moc velkým objemem pro rychlý a přesný basy než uňuhňanej bandpass co duní na kilometry daleko.Maslista píše:Myslíš, že vyrobit dobrou ozvučnici která bude mít ten správný zvuk je jen tak..?myslíš, že on ji bude umět vyladit tak aby mu to netroubilo či nedělalo jiný pazvuky?...
Beden jsem se něco nastavěl a neni to žádná prdel ani když dodržíš všecny zásady a vypočtené objemy...
Nejjednoduší pro začátečníka je, jak napsal, umístit reproduktor do stěny kufru např. díra na lyže... když bude mít štěstí vytvoří tím podmínky jako u uzavřené ozvučnice která má své specifika a platí u ní přímá úměrnost čím větší ozvučnice tím lepší zvuk.. samozřejmně zde platí určité limity.
Otvor by jsi měl patřičně upravit a repro osadit přes masivní dřevěnou desku min. tl.3cm která bude pevně a těsně spojena se stěnou kufru... doporučuji dokonale odělit prostor před a za reproduktorem, tzn. utěsnit vše co spojuje kufr s kabinou, to proto aby nedocházelo k akustickému zkratu.
pro pěkný hutný zvuk basů ti doporučuji mít celý kufr počalouněný.. postačí samo i klasický tapec...
vyzkoušej a uvidíš... bednu můžeš postavit vždy ale stejně se ti to nikdy nepovede.. vždy to nebude ono..
Ja teda doporučuju, zjistit si velikost pro basreflexovou ozvučnici - ta mi přijde jako dobrej kompromis, sehnat adekvátní nátrubek se zahnutejma koncema a udělat bednu.
E60 530iA
ex BMW 318iS
ex BMW 318iS
repro
co se tyce repro, doporucuju http://amplion.wz.cz/ 
jinak kdyz mi poslete TS parametry repro, tak vam bednu navrhnu..
k montazi pres plato do kufru, jak bylo zmineno, jsou vhodne reproduktory typu freeair, napr http://www.monacor.cz/catalogue-product ... SubKtg=315

jinak kdyz mi poslete TS parametry repro, tak vam bednu navrhnu..
k montazi pres plato do kufru, jak bylo zmineno, jsou vhodne reproduktory typu freeair, napr http://www.monacor.cz/catalogue-product ... SubKtg=315
Jak tak na to tady koukam tak jedine rozumne rady tady dava Sonny.
Je to totalni kravina davat ten SW do toho plechu, pac tenhle SW je urceny do basreflex ozvucnice a tudiz ho jako Freeair zapojit nemuzes. Ale pokud se ti to tak libi a chces abi ti to nehralo tak budis, kecat ti do toho nebudu.
Co se tye stavby boxu pro tenhle SW tak to neni tak velky problem jak tady jisti clenove pisou. Na vsechno existuji programy a diky nim si zjistis jak velky objem ten SW potrebuje, nebo to postavis podle doporuceni vyrobce. Akorat nesmis zapomenout pouzit pouze zaoblene natrubky kvuli pazvukum nebo misto basreflexu udelat sterbinu, ale mnohem lepsi bude ten natrubek pac se to bude mnohem lip ladit na pozadovanou frekvenci.
Koukni se na www.autohificlub.cz, ziskas tam vsechny pozadovane informace bez kterych se urcite neobejdes. Nedavej urcite na rady typu - "dej to do toho plechu, kamos to tak ma a hraje to jak prase" apod.
Ver mi, vim co rikam
Je to totalni kravina davat ten SW do toho plechu, pac tenhle SW je urceny do basreflex ozvucnice a tudiz ho jako Freeair zapojit nemuzes. Ale pokud se ti to tak libi a chces abi ti to nehralo tak budis, kecat ti do toho nebudu.
Co se tye stavby boxu pro tenhle SW tak to neni tak velky problem jak tady jisti clenove pisou. Na vsechno existuji programy a diky nim si zjistis jak velky objem ten SW potrebuje, nebo to postavis podle doporuceni vyrobce. Akorat nesmis zapomenout pouzit pouze zaoblene natrubky kvuli pazvukum nebo misto basreflexu udelat sterbinu, ale mnohem lepsi bude ten natrubek pac se to bude mnohem lip ladit na pozadovanou frekvenci.
Koukni se na www.autohificlub.cz, ziskas tam vsechny pozadovane informace bez kterych se urcite neobejdes. Nedavej urcite na rady typu - "dej to do toho plechu, kamos to tak ma a hraje to jak prase" apod.
Ver mi, vim co rikam

PRODEJ a MONTÁŽ AUTOHIFI,
výhradní distribuce akustického tlumení SIKADAMP 630 pro ČR, Tónování skel pokovením i značkovými fóliemi, Professional CHIP Tuning, Alarmy, centrály, úpravy interierů, přestavby na Ethanol E85
výhradní distribuce akustického tlumení SIKADAMP 630 pro ČR, Tónování skel pokovením i značkovými fóliemi, Professional CHIP Tuning, Alarmy, centrály, úpravy interierů, přestavby na Ethanol E85
Jestli to ma byt reakce na muj prispevek, tak jsem te nejak nepochopil a ty mne asi take ne.BMW_318is píše:Jak tak na to tady koukam tak jedine rozumne rady tady dava Sonny.
Je to totalni kravina davat ten SW do toho plechu, pac tenhle SW je urceny do basreflex ozvucnice a tudiz ho jako Freeair zapojit nemuzes. Ale pokud se ti to tak libi a chces abi ti to nehralo tak budis, kecat ti do toho nebudu.
Co se tye stavby boxu pro tenhle SW tak to neni tak velky problem jak tady jisti clenove pisou. Na vsechno existuji programy a diky nim si zjistis jak velky objem ten SW potrebuje, nebo to postavis podle doporuceni vyrobce. Akorat nesmis zapomenout pouzit pouze zaoblene natrubky kvuli pazvukum nebo misto basreflexu udelat sterbinu, ale mnohem lepsi bude ten natrubek pac se to bude mnohem lip ladit na pozadovanou frekvenci.
Koukni se na www.autohificlub.cz, ziskas tam vsechny pozadovane informace bez kterych se urcite neobejdes. Nedavej urcite na rady typu - "dej to do toho plechu, kamos to tak ma a hraje to jak prase" apod.
Ver mi, vim co rikam
Freeair neni zadne zapojeni, ale typ repro urceny pro montaz do ozvucnic s velkym objemem. Cili jsem tim chtel rici, ze kdyz Rayden vezme onen repro od kamarada a da ho do "plata", tak to asi moc dobre hrat nebude (rekl bych temer jiste, ze Kenwood dB+ bude pro montaz do ozvucnice). Je to dano jeho TS parametry-ty urcuji, jaka ozvucnice se ma pouzit (uzavrena,bassreflex,bandpass).
Kazdopadne souhlasim s tim, ze davat repro do plechu je blbost.
Kenwood Excelon DB+ 12 inch
Hodil jsem to do WinISD a tady jsou teoreticke vysledky:
Kenwood Excelon DB+ 12 inch:
-pro idealne linearni prubehfrekvencni charakteristiky vychazi:
closed box: 84l, spodní frekvence 36Hz (-3dB)
bassreflex: 171l, 19,75Hz (-3dB)
, 2x bassreflex. natrubek prumeru 7,5cm a delce 32,4cm
-praktictejsi hodnoty:
bassreflex: 30l; 41,7Hz (-3dB), 36,7Hz (-6dB); prevyseni +4,9dB@66,5Hz, 1x bassreflex natrubek prumer 8,2cm delka 32,3cm; plna zatizitelnost v celem frekv. rozsahu (250W); max SPL 116,26dB@67Hz
-kdyz vemu ze ma kufr dejme tomu 400l, pak vychazi 39Hz (-3dB), 25Hz (-6dB), plna zatizitelnost jen do 55Hz (250W), na 40Hz uz jen 100W
Good Luck pri bastleni
Kenwood Excelon DB+ 12 inch:
-pro idealne linearni prubehfrekvencni charakteristiky vychazi:
closed box: 84l, spodní frekvence 36Hz (-3dB)
bassreflex: 171l, 19,75Hz (-3dB)
, 2x bassreflex. natrubek prumeru 7,5cm a delce 32,4cm
-praktictejsi hodnoty:
bassreflex: 30l; 41,7Hz (-3dB), 36,7Hz (-6dB); prevyseni +4,9dB@66,5Hz, 1x bassreflex natrubek prumer 8,2cm delka 32,3cm; plna zatizitelnost v celem frekv. rozsahu (250W); max SPL 116,26dB@67Hz
-kdyz vemu ze ma kufr dejme tomu 400l, pak vychazi 39Hz (-3dB), 25Hz (-6dB), plna zatizitelnost jen do 55Hz (250W), na 40Hz uz jen 100W
Good Luck pri bastleni

Nalin: taky si me nepochopil 
Zapojit ho jako freeair- mysleno umistit ho do toho plechu

Zapojit ho jako freeair- mysleno umistit ho do toho plechu

PRODEJ a MONTÁŽ AUTOHIFI,
výhradní distribuce akustického tlumení SIKADAMP 630 pro ČR, Tónování skel pokovením i značkovými fóliemi, Professional CHIP Tuning, Alarmy, centrály, úpravy interierů, přestavby na Ethanol E85
výhradní distribuce akustického tlumení SIKADAMP 630 pro ČR, Tónování skel pokovením i značkovými fóliemi, Professional CHIP Tuning, Alarmy, centrály, úpravy interierů, přestavby na Ethanol E85