úspěšná výměna M40 za M43
úspěšná výměna M40 za M43
Konečně byla celá opeace úspěšně dokončena a tak se můžu podělit o zkušenosti s tím spojené. Předem chci upozornit, že jsem na výměnu měl lidi, takže ne všechno popíšu přesně, v případě dotazů můžu upřesnit.
Motor jsem sehnal z E36 318i. Měl jsem to komplet s převodovkou, vejfukem, jednotkou, EWS a čipem.
Montáž motoru: Blok je víceméně stejneý jako u M40, takže se přehodila vana a držáky a motor i s převodovkou z E36 se usadil do auta. Menší problém nastal s převodovkou. Ta z E36 byla o pár cm delší, ale vešla se, jen se muselo zkrátit táhlo řazení. Druhý problém je nádobka brzdovky je jen pár cm od motoru takže pokud se nedají nové silentbloky motoru, může motor klepat do nádobky, což by nemuselo dopadnout dobře. SB mám nové, takže zatím to řešit nemusím. A do třetice to byla měrka hladiny oleje. Jelikož se nevejde tam co je u E30 je tam daný kolínko a měrka se musí prodloužit ( zatím nedořešeno ). Dál se musí navařit držák pro cívky a přehodit nádobka serva na místo airboxu, který se tam stejně nevejde a musí se nahradit vhodným "sportovním" filtrem.
Elektrika: Nejhorší byla elektrika. Měl jsem k dispozici řj s ews a čipem. Po zkušenostech doporučuji sehnat si jednotku z nějakýho compacta staršího data výroby. Údajně u nich není potřeba zapojit EWS, čímž si ušetříte spousta starostí. Na druhou stranu se obávám, že bude i jiná kabeláž k motoru. Já po dlouhém bádání a systému pokus omyl odvezl auto ke Krotilovi, kde mi celkem v pohodě EWS kompletně zapojili a můžu konečně jezdit.
Dojmy: V posledních dnech jsem moc nevěřil, že to bude fungovat, ale nakonec se vše zdařilo. První jízdní dojmy jsou takové, že by to chtělo o něco delší diferák místo stávající 4,1. Na autě ještě bude potřeba pár věcí dodělat - spínaní couvaček, kontrola ABS a ukazatel teploty, ale hlavně, že už to jezdí.
Pokud jsem napsal nějakou blbost, tak mi to napiště a zkusím zjistit od servismana jak to dělal.
Pokusím se doplint fotodokumentací.
Motor jsem sehnal z E36 318i. Měl jsem to komplet s převodovkou, vejfukem, jednotkou, EWS a čipem.
Montáž motoru: Blok je víceméně stejneý jako u M40, takže se přehodila vana a držáky a motor i s převodovkou z E36 se usadil do auta. Menší problém nastal s převodovkou. Ta z E36 byla o pár cm delší, ale vešla se, jen se muselo zkrátit táhlo řazení. Druhý problém je nádobka brzdovky je jen pár cm od motoru takže pokud se nedají nové silentbloky motoru, může motor klepat do nádobky, což by nemuselo dopadnout dobře. SB mám nové, takže zatím to řešit nemusím. A do třetice to byla měrka hladiny oleje. Jelikož se nevejde tam co je u E30 je tam daný kolínko a měrka se musí prodloužit ( zatím nedořešeno ). Dál se musí navařit držák pro cívky a přehodit nádobka serva na místo airboxu, který se tam stejně nevejde a musí se nahradit vhodným "sportovním" filtrem.
Elektrika: Nejhorší byla elektrika. Měl jsem k dispozici řj s ews a čipem. Po zkušenostech doporučuji sehnat si jednotku z nějakýho compacta staršího data výroby. Údajně u nich není potřeba zapojit EWS, čímž si ušetříte spousta starostí. Na druhou stranu se obávám, že bude i jiná kabeláž k motoru. Já po dlouhém bádání a systému pokus omyl odvezl auto ke Krotilovi, kde mi celkem v pohodě EWS kompletně zapojili a můžu konečně jezdit.
Dojmy: V posledních dnech jsem moc nevěřil, že to bude fungovat, ale nakonec se vše zdařilo. První jízdní dojmy jsou takové, že by to chtělo o něco delší diferák místo stávající 4,1. Na autě ještě bude potřeba pár věcí dodělat - spínaní couvaček, kontrola ABS a ukazatel teploty, ale hlavně, že už to jezdí.
Pokud jsem napsal nějakou blbost, tak mi to napiště a zkusím zjistit od servismana jak to dělal.
Pokusím se doplint fotodokumentací.
Naposledy upravil(a) mizuh dne 19. 11. 2005 13:13, celkem upraveno 1 x.
momentálně bez.......
Kardan naštěstí mohl zůstat původní. Servisman říkal, že kdyby nastaly problémy musel by se zkrátit, ale to ukáže až čas.Venca. píše:"Menší problém nastal s převodovkou. Ta z E36 byla o pár cm delší, ale vešla se, jen se muselo zkrátit táhlo řazení."
Kardan zůstal původní z E30 M40 ?
Co to je EWS?
EWS - Hanis byl rychlejší jinak viewtopic.php?t=19276
momentálně bez.......
- zdene
- E30.cz mecenáš
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 19. 03. 2005 18:47
- Bydliště: Blansko Tel:724227054
..
Kardan má tu výhodu že se dá v půlce povolit a nastavit délku podle potřeby a popřípadě aji jednoduše zkrátit takže ten kardan bych zase tak neřešil...
Kamoš ale dával do E30 2,5litr (24v) z E36 a říkal že to byl těžkej výmrd!!
Že prej to tam ani nesedlo jak mělo a musel aji nějak dorovnávat ten motor protože byl moc zešikma(položenej)... a to nepočítám ty blbůstky okolo jako třeba veškerý nádobky,vejfuk,chladič...atd tak nevím jestli to je u máloválca tak jednoduchý(myslím tím mechanicky,elektrika je porod vždycky).
Kamoš ale dával do E30 2,5litr (24v) z E36 a říkal že to byl těžkej výmrd!!
Že prej to tam ani nesedlo jak mělo a musel aji nějak dorovnávat ten motor protože byl moc zešikma(položenej)... a to nepočítám ty blbůstky okolo jako třeba veškerý nádobky,vejfuk,chladič...atd tak nevím jestli to je u máloválca tak jednoduchý(myslím tím mechanicky,elektrika je porod vždycky).
Re: ..
Vzhledem k tomu, že M43 má téměř ( možná úplně ) stejnej blok motoru jako M40 tak to takovej problém zase nebyl. No a na elektriku jsemse díval dneska dopoledne a tak jak je to zapojený je to docela brnkačka, jen musíš vědět jak na to Popravdě řečeno kdybych na to neměl lidi, sám bych do toho nešel, alepokud někdo má zkušenosti s výměnou motoru tak by to pro něj neměl být problém.zdene píše:tak nevím jestli to je u máloválca tak jednoduchý(myslím tím mechanicky,elektrika je porod vždycky).
momentálně bez.......
Ahoj Lidi vím že už je to sakra staré téma!ale potřebova bych nějak pomoct hodil jsem do cabria motor z E36 m43 dříve tam byla m40 všechno v pohodě,ale ted potřebuju zapojit motorovou zasuvku!na m40 jsem sehnal schéma celé zasuvky takže vím co kam vede!,ale ta komplet motor.el z m43 má jinou zasuvku pochopitelně tak to potřebuju přepinovat!jenže nevím jaký pin kam z té m43 vede§mohli byste mi někdo POMOOOCT díky vám všem....
všechny e36 maji zapojenou zasuvku stejně
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- alkaba
- Příspěvky: 2329
- Registrován: 11. 01. 2010 00:25
- Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
- Kontaktovat uživatele:
Já bych řekl že je jiné akorát to vypínací ložisko, E36 převodovka má ten větší trn jak píšeš.
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i
Jednou tříca, pořád tříca...
Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi
neda
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
na těch prvních to myslím ještě nebylo myslím že až rok 94 nevím jistě
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost