úspěšná výměna M40 za M43

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

úspěšná výměna M40 za M43

Příspěvek od mizuh » 19. 11. 2005 11:17

Konečně byla celá opeace úspěšně dokončena a tak se můžu podělit o zkušenosti s tím spojené. Předem chci upozornit, že jsem na výměnu měl lidi, takže ne všechno popíšu přesně, v případě dotazů můžu upřesnit.

Motor jsem sehnal z E36 318i. Měl jsem to komplet s převodovkou, vejfukem, jednotkou, EWS a čipem.

Montáž motoru: Blok je víceméně stejneý jako u M40, takže se přehodila vana a držáky a motor i s převodovkou z E36 se usadil do auta. Menší problém nastal s převodovkou. Ta z E36 byla o pár cm delší, ale vešla se, jen se muselo zkrátit táhlo řazení. Druhý problém je nádobka brzdovky je jen pár cm od motoru takže pokud se nedají nové silentbloky motoru, může motor klepat do nádobky, což by nemuselo dopadnout dobře. SB mám nové, takže zatím to řešit nemusím. A do třetice to byla měrka hladiny oleje. Jelikož se nevejde tam co je u E30 je tam daný kolínko a měrka se musí prodloužit ( zatím nedořešeno ). Dál se musí navařit držák pro cívky a přehodit nádobka serva na místo airboxu, který se tam stejně nevejde a musí se nahradit vhodným "sportovním" filtrem.

Elektrika: Nejhorší byla elektrika. Měl jsem k dispozici řj s ews a čipem. Po zkušenostech doporučuji sehnat si jednotku z nějakýho compacta staršího data výroby. Údajně u nich není potřeba zapojit EWS, čímž si ušetříte spousta starostí. Na druhou stranu se obávám, že bude i jiná kabeláž k motoru. Já po dlouhém bádání a systému pokus omyl odvezl auto ke Krotilovi, kde mi celkem v pohodě EWS kompletně zapojili a můžu konečně jezdit.

Dojmy: V posledních dnech jsem moc nevěřil, že to bude fungovat, ale nakonec se vše zdařilo. První jízdní dojmy jsou takové, že by to chtělo o něco delší diferák místo stávající 4,1. Na autě ještě bude potřeba pár věcí dodělat - spínaní couvaček, kontrola ABS a ukazatel teploty, ale hlavně, že už to jezdí.

Pokud jsem napsal nějakou blbost, tak mi to napiště a zkusím zjistit od servismana jak to dělal.

Pokusím se doplint fotodokumentací. :wink:
Naposledy upravil(a) mizuh dne 19. 11. 2005 13:13, celkem upraveno 1 x.
momentálně bez.......

Venca.

Příspěvek od Venca. » 19. 11. 2005 11:23

"Menší problém nastal s převodovkou. Ta z E36 byla o pár cm delší, ale vešla se, jen se muselo zkrátit táhlo řazení."
Kardan zůstal původní z E30 M40 ?

Co to je EWS?

Uživatelský avatar
Hanis
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 2298
Registrován: 09. 06. 2003 11:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hanis » 19. 11. 2005 11:26

Venca. píše:Co to je EWS?
Originální imobilizér, blokující řídící jednotku.
Lidi jsou zlí, lžou, mrdaj a kradou

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 19. 11. 2005 11:28

Venca. píše:"Menší problém nastal s převodovkou. Ta z E36 byla o pár cm delší, ale vešla se, jen se muselo zkrátit táhlo řazení."
Kardan zůstal původní z E30 M40 ?

Co to je EWS?
Kardan naštěstí mohl zůstat původní. Servisman říkal, že kdyby nastaly problémy musel by se zkrátit, ale to ukáže až čas.

EWS - Hanis byl rychlejší jinak viewtopic.php?t=19276
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
zdene
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 1945
Registrován: 19. 03. 2005 18:47
Bydliště: Blansko Tel:724227054

..

Příspěvek od zdene » 20. 11. 2005 11:43

Kardan má tu výhodu že se dá v půlce povolit a nastavit délku podle potřeby a popřípadě aji jednoduše zkrátit takže ten kardan bych zase tak neřešil...
Kamoš ale dával do E30 2,5litr (24v) z E36 a říkal že to byl těžkej výmrd!!
Že prej to tam ani nesedlo jak mělo a musel aji nějak dorovnávat ten motor protože byl moc zešikma(položenej)... a to nepočítám ty blbůstky okolo jako třeba veškerý nádobky,vejfuk,chladič...atd tak nevím jestli to je u máloválca tak jednoduchý(myslím tím mechanicky,elektrika je porod vždycky).

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Re: ..

Příspěvek od mizuh » 20. 11. 2005 14:09

zdene píše:tak nevím jestli to je u máloválca tak jednoduchý(myslím tím mechanicky,elektrika je porod vždycky).
Vzhledem k tomu, že M43 má téměř ( možná úplně ) stejnej blok motoru jako M40 tak to takovej problém zase nebyl. No a na elektriku jsemse díval dneska dopoledne a tak jak je to zapojený je to docela brnkačka, jen musíš vědět jak na to :lol: Popravdě řečeno kdybych na to neměl lidi, sám bych do toho nešel, alepokud někdo má zkušenosti s výměnou motoru tak by to pro něj neměl být problém.
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
Flery
Bazarník
Příspěvky: 6079
Registrován: 16. 05. 2003 23:55
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » 21. 11. 2005 09:18

E36 ma difer z pomerem 3,38 takze jestli mas prevodovku z E36 budes muset dat neco podobnyho tomuhle cislu 4,1 je opravdu moc
Tel : 773 622 822
____________________
E39 525D

mizuh
Příspěvky: 624
Registrován: 03. 06. 2003 10:07
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od mizuh » 21. 11. 2005 19:23

Flery píše:E36 ma difer z pomerem 3,38 takze jestli mas prevodovku z E36 budes muset dat neco podobnyho tomuhle cislu 4,1 je opravdu moc
Vím o tom, ale zatím jsem žádný za rozumný peníze nenašel, navíc tu 4,1 mám samosvor a zbavovat se mi jí zatím moc nechce :cry:
momentálně bez.......

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 04. 03. 2013 19:24

Ahoj Lidi vím že už je to sakra staré téma!ale potřebova bych nějak pomoct hodil jsem do cabria motor z E36 m43 dříve tam byla m40 všechno v pohodě,ale ted potřebuju zapojit motorovou zasuvku!na m40 jsem sehnal schéma celé zasuvky takže vím co kam vede!,ale ta komplet motor.el z m43 má jinou zasuvku pochopitelně tak to potřebuju přepinovat!jenže nevím jaký pin kam z té m43 vede§mohli byste mi někdo POMOOOCT díky vám všem....

Uživatelský avatar
dodo555
člen E30.cz
Příspěvky: 309
Registrován: 11. 08. 2012 06:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 » 04. 03. 2013 20:11


Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 04. 03. 2013 20:22

jenže to je na M42 což je ISo já mám M43 což je obyč..nevim zda to bude stejný ale zkusim to§aspon něco díky...

Ještě někdo další něco PLS!už mi to visí jen na té podělane el.!

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1617
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 04. 03. 2013 20:50

všechny e36 maji zapojenou zasuvku stejně
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 04. 03. 2013 23:56

doufam ze si lozisko v klikovce ve kterem drzi hridel prevodovky osadil spravnym rozmerem
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 05. 03. 2013 15:01

To mi chceš říct že ložisko v klikovce je jiné rozměrově?já měl za to a to jsem četl i tady na foru že pouze vypínancí ložisko z m40 je menší snad 13mm a to z E36 M43 je vetší tušim 15mm!!??o ložisku v klice jsem nic nečetl! a převodovka sedla jako ulitá!
Mám dalšího brouka v hlavě sakra!!!!

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2191
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 05. 03. 2013 15:21

Já bych řekl že je jiné akorát to vypínací ložisko, E36 převodovka má ten větší trn jak píšeš. :)
BMW E30 320i Turbo @ EcuMaster EMU
BMW E46 318Ci - daily kára

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Facebook
Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 05. 03. 2013 19:53

no jedině že by to ložisko na klice mělo větší vnitří průměr než motor M40!To jsem bohužel nekontroloval jen jsem koukal jsetli je v pořádku a není nijak přidřené!tak max vyndám převodovku když se mi to nebude zdát...to je brnkačka!otázka max 2 až 3 hod...

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 05. 03. 2013 20:56

ještě jenda otázka nevim z jakeho roku je motor!takže jednotku mám z motoru.. ale ted řeším jestli už tam bude i EWS?!popř dá se nějak obejít?např Můj Golf III ten ho má ale dokažu ho obejít odpojit a nepotřebuju ho..dá se to i u BMW?Díky za pomoc...

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1617
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 05. 03. 2013 21:04

neda
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 05. 03. 2013 21:19

a dělalo se to u všech M43 motoru teda spíš u E36?nebo až od nějakýho roku?dá se popř zjistit na jednotce podle čísla jestli ano či ne...

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1617
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 05. 03. 2013 21:40

na těch prvních to myslím ještě nebylo myslím že až rok 94 nevím jistě
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring

Odpovědět