jak na manuál -> automat ?

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9364
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

jak na manuál -> automat ?

Příspěvek od DC » 10. 10. 2005 22:12

jak je složité udělat u E30 vyměnu z manuálu na automat?

co vše se u automatu připojuje a kam?

jak to celý funguje?

díky za info
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 11. 10. 2005 00:26

No je toho dost.
převodovka + hydroměnič
jinej setrvák + nějakej šrot okolo
možná i jinej kardan (délka?)
brzdovej pedál
vytáhnout z klikovky ložisko hřídele převodovky
řj převodovky
panel a páku voliče převodovky
spínač kickdownu pod plynový pedál
spínací relé na blokování startování motoru když je navolen režim jízdy
jinej chladič
jinej snímač škrticí klapky a kvůli tomu i kabelový svazek motoru
spousta kabeláže k tomu všemu

...a na něco jsem určitě zapomněl, takže takhle to stejně celý nefunguje :)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 11. 10. 2005 18:31

Splaš píše:No je toho dost.
převodovka + hydroměnič
jinej setrvák + nějakej šrot okolo
možná i jinej kardan (délka?)
brzdovej pedál
vytáhnout z klikovky ložisko hřídele převodovky
řj převodovky
panel a páku voliče převodovky
spínač kickdownu pod plynový pedál
spínací relé na blokování startování motoru když je navolen režim jízdy
jinej chladič
jinej snímač škrticí klapky a kvůli tomu i kabelový svazek motoru
spousta kabeláže k tomu všemu

...a na něco jsem určitě zapomněl, takže takhle to stejně celý nefunguje :)
ja kdyz rozebiral automata tak sem nasel jeste nejakou RJ nebo co - Kickdown sperre, RJ prevodovky neni podminkou - ja ji nemel, predni kardan je kratsi, pac prevodovka automat je o dost delsi, zadni cast je shodna. Chladic je dobre mit i s dirama pro privod chlazeni prevodovky. Spinac skrtici klapky sem mel stejnej jako na automatu - 2 Splas - proc jinej??? - kabelaz ano, je jina, taky je jina hlavni RJ motoru, ma koncove cislo 380 - ta na manualu funguje, takze mozna bude fungovat i z manualu na automatu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Spooky-0987
Příspěvky: 2232
Registrován: 29. 07. 2003 04:07
Bydliště: západní čechy - KV kraj

Příspěvek od Spooky-0987 » 11. 10. 2005 19:10

ja delal z automatu --> manual a bylo to mnohem lehci, RJ na motor je u me stejna jako v manualu, jinak je jina kardanka, chladic a jeste neco, ale jinak pohoda
e30/320i rv 88

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 12. 10. 2005 00:54

Max-Max píše: ja kdyz rozebiral automata tak sem nasel jeste nejakou RJ nebo co - Kickdown sperre, RJ prevodovky neni podminkou - ja ji nemel.
V tom máš asi pravdu. V automatu co jsem rozebíral já řj byla, asi je nutná u převodovek s volbou režimu ekonomický/sportovní. Ta krabička na kickdown tam myslím byla taky a ještě nějaká ochrana proti zařazení zpátečky.
Max-Max píše: Spinac skrtici klapky sem mel stejnej jako na automatu - 2 Splas - proc jinej??? -

v mým případě jinej byl- větší s kulatým konektorem o 2 piny víc (M20 2,5)

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 10. 2005 06:53

Splaš píše:
Max-Max píše: ja kdyz rozebiral automata tak sem nasel jeste nejakou RJ nebo co - Kickdown sperre, RJ prevodovky neni podminkou - ja ji nemel.
V tom máš asi pravdu. V automatu co jsem rozebíral já řj byla, asi je nutná u převodovek s volbou režimu ekonomický/sportovní. Ta krabička na kickdown tam myslím byla taky a ještě nějaká ochrana proti zařazení zpátečky.
Max-Max píše: Spinac skrtici klapky sem mel stejnej jako na automatu - 2 Splas - proc jinej??? -

v mým případě jinej byl- větší s kulatým konektorem o 2 piny víc (M20 2,5)
nebyl to nahodou konektor pro kabelovej podsvazek pro vstriky? ja kdyz koukam do ETk tak je stejnej ten spinac. Nektere verze motorelektriky meli rozdelenej svazek na hlavni a podsvazek ke vstrikum.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
Splaš
člen E30.cz
Příspěvky: 289
Registrován: 31. 05. 2003 01:36
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Splaš » 12. 10. 2005 20:01

Max-Max píše: nebyl to nahodou konektor pro kabelovej podsvazek pro vstriky? ja kdyz koukam do ETk tak je stejnej ten spinac. Nektere verze motorelektriky meli rozdelenej svazek na hlavni a podsvazek ke vstrikum.
Nebyl :lol: ale vypadá podobně. Koukal jsem taky do ETK a vyhodilo to na mě oba dva druhy, u toho mýho je poznámka EH, takže soudím že to taky je kvůli převodovce s volbou režimu řazení...

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 12. 10. 2005 20:58

Splaš píše:
Max-Max píše: nebyl to nahodou konektor pro kabelovej podsvazek pro vstriky? ja kdyz koukam do ETk tak je stejnej ten spinac. Nektere verze motorelektriky meli rozdelenej svazek na hlavni a podsvazek ke vstrikum.
Nebyl :lol: ale vypadá podobně. Koukal jsem taky do ETK a vyhodilo to na mě oba dva druhy, u toho mýho je poznámka EH, takže soudím že to taky je kvůli převodovce s volbou režimu řazení...
tak to je mozny, ten muj automat nebyl s moznosti rezimu
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Odpovědět