BRZDY
Re: BRZDY
Chtěl bych se zeptat na řešení větších brzd na e30, ale aby se vlezly do 15" alu a byla zachována 4x100 rozteč. Určitě to někdo řešil. V úpravách jsem nic na jednopístek nenašel.
Z netu jsem vyčetl následující možnosti:
kotouč 284x22 ALFA/Fiat třmen z e36 nebo e46 + adapter
kotouč z mini R53 294x22 třmen z e36 nebo e46 + adapter
nejvíc se mi zamlouvá řešení kotouč z Octavia/Fabia 288x25+ třmen a adaptér - má větší třecí plochu mezi destičkami a kotoučem.
Bohužel jsem nenašel výkres adaptéru. Neřešil už to někdo? Ptám, abych ušetřil čas při laborování a vymýšlení mezikusu.
Z netu jsem vyčetl následující možnosti:
kotouč 284x22 ALFA/Fiat třmen z e36 nebo e46 + adapter
kotouč z mini R53 294x22 třmen z e36 nebo e46 + adapter
nejvíc se mi zamlouvá řešení kotouč z Octavia/Fabia 288x25+ třmen a adaptér - má větší třecí plochu mezi destičkami a kotoučem.
Bohužel jsem nenašel výkres adaptéru. Neřešil už to někdo? Ptám, abych ušetřil čas při laborování a vymýšlení mezikusu.
-
- člen E30.cz
- Příspěvky: 65
- Registrován: 17. 01. 2013 14:50
Re: BRZDY
k těm deskám Ferodo DS 2500. Zavolej na tohle číslo, je to pan Nouzecký tel 6080181808. Má firmu 2racing. Ten je dělá a za slušnou cenu. Lepší jak RENOVAK jen ž má ofic zastoupení. Pokud budeš řešit tohle přes Renovak tak tam to řeší pan Tomáš Krejsa. Jinak musíš si uvědomit, že i ty DS2500 musíš zahřát na ideální teplotu jinak ti to fungovat nebude. Směs DS je už stavěná na soutěží teploty.
Re: BRZDY
[quote="bobo18"]Chtěl bych se zeptat na řešení větších brzd na e30, ale aby se vlezly do 15" alu a byla zachována 4x100 rozteč. Určitě to někdo řešil. V úpravách jsem nic na jednopístek nenašel.
Z netu jsem vyčetl následující možnosti:
kotouč 284x22 ALFA/Fiat třmen z e36 nebo e46 + adapter
kotouč z mini R53 294x22 třmen z e36 nebo e46 + adapter
nejvíc se mi zamlouvá řešení kotouč z Octavia/Fabia 288x25+ třmen a adaptér - má větší třecí plochu mezi destičkami a kotoučem.
Bohužel jsem nenašel výkres adaptéru. Neřešil už to někdo? Ptám, abych ušetřil čas při laborování a vymýšlení mezikusu.[/quote]
Jeden cas jsem se o to zajimal a nasel jsem toto:
[img]http://www.e30.6f.sk/forum/attachments/ ... 85x278.jpg[/img]
Mel by to byt mezi kus mezi drzaky brzdicu a brzdicema z E36... Pak je samozrejme potreba i vetsi kotouc a ten se da pouzit z Fiata Coupe 2.0 16V.... Melo by se to vlizt do 15" kola... Ja mam tu prechodku vyrobenou ze dreva, abych to mohl vyzkouset... A paklize to tam sedne, tak bych si to nechal v praci vypalit z oceli.... Ale jak rikam... Nedoatal jsem se k testovani niceho...
Z netu jsem vyčetl následující možnosti:
kotouč 284x22 ALFA/Fiat třmen z e36 nebo e46 + adapter
kotouč z mini R53 294x22 třmen z e36 nebo e46 + adapter
nejvíc se mi zamlouvá řešení kotouč z Octavia/Fabia 288x25+ třmen a adaptér - má větší třecí plochu mezi destičkami a kotoučem.
Bohužel jsem nenašel výkres adaptéru. Neřešil už to někdo? Ptám, abych ušetřil čas při laborování a vymýšlení mezikusu.[/quote]
Jeden cas jsem se o to zajimal a nasel jsem toto:
[img]http://www.e30.6f.sk/forum/attachments/ ... 85x278.jpg[/img]
Mel by to byt mezi kus mezi drzaky brzdicu a brzdicema z E36... Pak je samozrejme potreba i vetsi kotouc a ten se da pouzit z Fiata Coupe 2.0 16V.... Melo by se to vlizt do 15" kola... Ja mam tu prechodku vyrobenou ze dreva, abych to mohl vyzkouset... A paklize to tam sedne, tak bych si to nechal v praci vypalit z oceli.... Ale jak rikam... Nedoatal jsem se k testovani niceho...
Re: BRZDY
Svedik: Díkec, to vypadá použitelně. Já jsem našel odkaz jen na nějaký holanský stránky, kde má brzdiče e36 a kotouče alfa/fiat. Kámoš už koupil třmen z ochcávky a vypadá to, že u nich budou větší komplikace při implementaci. Vyzkouším o víkendu a dám echo.
Re: BRZDY
take premyslim o vetsich brzdach a zustat u 15"
zacal jsem kotoucama a jediny pouzitelny (treba nekdo nasel lepsi variantu) jsou z Fiata Coupe 2.0 16V - 284mm ktery se museji beztak vypodlozit-oddalit od cepu rizeni (treba ty z mini coopra 294mm by se mne libily ale je problem ze jsou moc vysoky 43mm. Fiat 39mm a origo e30 35mm)
takze uz mam vyrobenou (jeste neodzkousenou) variantu:
kotouce: fiat-typ viz nahore ktery jsem vypodlozil o 2,5mm (podlozka pod naboj)
brzdice: alfa 147 kde se musely upravit diry (uchyceni bez adapteru)
ten odkaz na adapter od Svedika je na kotouc od koncernu (TT,RS atd) a brzdic cca 540i atd a kola vetsi jak 16"
take jsem chtel pouzit brzdice z e36/e46 ale nenasel jsem zpusob jak je efektivne pomoci adapteru namontovat na tehlici. Porad tam neco zavazelo
budto hlavicka sroubu/matky z prechodu tehlice/adapter nebo adapter/brzdic.
http://lubec.rajce.idnes.cz/brzdy_e30
kdyz nekdo vymysli neco lepsi tak budu rad
zacal jsem kotoucama a jediny pouzitelny (treba nekdo nasel lepsi variantu) jsou z Fiata Coupe 2.0 16V - 284mm ktery se museji beztak vypodlozit-oddalit od cepu rizeni (treba ty z mini coopra 294mm by se mne libily ale je problem ze jsou moc vysoky 43mm. Fiat 39mm a origo e30 35mm)
takze uz mam vyrobenou (jeste neodzkousenou) variantu:
kotouce: fiat-typ viz nahore ktery jsem vypodlozil o 2,5mm (podlozka pod naboj)
brzdice: alfa 147 kde se musely upravit diry (uchyceni bez adapteru)
ten odkaz na adapter od Svedika je na kotouc od koncernu (TT,RS atd) a brzdic cca 540i atd a kola vetsi jak 16"
take jsem chtel pouzit brzdice z e36/e46 ale nenasel jsem zpusob jak je efektivne pomoci adapteru namontovat na tehlici. Porad tam neco zavazelo
budto hlavicka sroubu/matky z prechodu tehlice/adapter nebo adapter/brzdic.
http://lubec.rajce.idnes.cz/brzdy_e30
kdyz nekdo vymysli neco lepsi tak budu rad
Re: BRZDY
[quote="bobo18"]Ja jeste nasel odkaz na tydle kluky. Vypada to funkcne a ten mezikus vypada hodne podobne, jak poslal svedik[/quote]
odkaz :-) http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=26366
odkaz :-) http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=26366
Re: BRZDY
Tak jsem přišel na další věc, kotouč Fiat Coupe 2,0 16V, nebo 20V bez turba obe, nebo Alfa 145/146
třmen z marea 2.4td nebo 2.0 20V a je třeba podložka pouze 1,7 mm nebo 1,7 mm odfrézovat z drzáku třmenu a převrtnout díry. Díra vychází blbě, stejně, jak to máš na fotkách. Máš v té staré díře šroub zavařenej nebo jen na lepidle?
třmen z marea 2.4td nebo 2.0 20V a je třeba podložka pouze 1,7 mm nebo 1,7 mm odfrézovat z drzáku třmenu a převrtnout díry. Díra vychází blbě, stejně, jak to máš na fotkách. Máš v té staré díře šroub zavařenej nebo jen na lepidle?
Re: BRZDY
[quote="bobo18"]Tak jsem přišel na další věc, kotouč Fiat Coupe 2,0 16V, nebo 20V bez turba obe, nebo Alfa 145/146
třmen z marea 2.4td nebo 2.0 20V a je třeba podložka pouze 1,7 mm nebo 1,7 mm odfrézovat z drzáku třmenu a převrtnout díry. Díra vychází blbě, stejně, jak to máš na fotkách. Máš v té staré díře šroub zavařenej nebo jen na lepidle?[/quote]
mam to na lepidle Loctite 270-vysokopevnostni ale beztak to nema jak/kam uhnout (svarovat tenhle matros nedoporucuji je to pak krehky)
podlozku pod kotoucem mam jen abych oddalil kotouc od cepu jinak to dre o cep
třmen z marea 2.4td nebo 2.0 20V a je třeba podložka pouze 1,7 mm nebo 1,7 mm odfrézovat z drzáku třmenu a převrtnout díry. Díra vychází blbě, stejně, jak to máš na fotkách. Máš v té staré díře šroub zavařenej nebo jen na lepidle?[/quote]
mam to na lepidle Loctite 270-vysokopevnostni ale beztak to nema jak/kam uhnout (svarovat tenhle matros nedoporucuji je to pak krehky)
podlozku pod kotoucem mam jen abych oddalil kotouc od cepu jinak to dre o cep
Re: BRZDY
Panove, ja osadil tricu kotoucema a deskama Ate, kotouce mam powerdisc. Brzdovka dot 5. Dnes jsem to zajel podle navodu ke ctyrpitkum willwood (na volne plose nekolikrat opakovane razantne brzdit z cca. 50km/h na nulu dokud kotouce nezmeni barvu do modra, pak zastavit a nechat uplne vychladnout) a musim rict, ze to brzdi fakt dobre. Necekal jsem ze to bude takovy brutalni rozdil oproti starym brzdam, kdyz se vlastne stale jedna o seriove brzdy.
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: BRZDY
Seriové brzdy když jsou ve stavu v jakém mají být, tak tříca brzdí poměrně dostatečně. Stačí investovat do opravdu kvalitního obložení a postačí
Zase na druhou stránku když vím jak fungují 60mm pístky + 312mm kotouče, tak zvětšení na 280-300 má určitě smysl + je tam stejně nutnost věnovat péči celému brzdovému systému - Trubky, hadice, nové pístky + gumičky atd.
Zase na druhou stránku když vím jak fungují 60mm pístky + 312mm kotouče, tak zvětšení na 280-300 má určitě smysl + je tam stejně nutnost věnovat péči celému brzdovému systému - Trubky, hadice, nové pístky + gumičky atd.
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Re: BRZDY
Marea ma pistek 54 mm, ale verim, že to bude brzdit dobre. Tak jsem si dneska hral, dosedaci plohy jsem nefrezoval, pouze se zvetsilo místo pro drzak trmenu na e30 a potom jsem to musel s dremlem doladit. Pak nastoupila flexa a spodek trmenu jsem na prasaka ubrousil tak, aby to slo nasadit na tehlici s origo plechem - neni to funkční plocha. Vysledek zde http://boboradik.rajce.idnes.cz/e30_upgrade_brakes/#
Chybí mi už jen podložka pod kotouč 1 mm. Přesná míra je 0,7-0,8 mm, ale takovej plech nemají. Jinak můžu nasadit. Vyvrtání nových děr do třmenu je pěkná pakárna. Oba jsem sice trefil, ale rozdíl mezi nimi je tak 0,5 mm v umístění destiček vůči hraně kotouče.
Kotouce zimmerman, diry zvětšený na 14.5 mm, střed 65,95 mm, + díra na fixační šroub
Chybí mi už jen podložka pod kotouč 1 mm. Přesná míra je 0,7-0,8 mm, ale takovej plech nemají. Jinak můžu nasadit. Vyvrtání nových děr do třmenu je pěkná pakárna. Oba jsem sice trefil, ale rozdíl mezi nimi je tak 0,5 mm v umístění destiček vůči hraně kotouče.
Kotouce zimmerman, diry zvětšený na 14.5 mm, střed 65,95 mm, + díra na fixační šroub
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Re: BRZDY
Tak třeba přímo 300mm.de -> http://wp1016621.server-he.de/300mm/Svedik píše:Přiseru se s dotazem:
Neda se nekde koupit nejaky set primo pro E30, kde by bylo vsechno .... tzn desticky, kotouce, cele trmeny cidlo a ten plisek .... ???
Kolik to tak muze stat???
Celý set necelých 3k €ček.
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: BRZDY
smrtelník si to musí naměřit a udělat sámSvedik píše:Myslel sem spis neco pro obycejny smrtelniky .....
Já si ty jejich redukce vyrobil sám a ušetřil jsem asi tak 10tis
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Re: BRZDY
na E30.de máš návody na brzdy do 300mm, tak si to poskládej podle toho Jako jesti čekáš, že ti to někdo naservíruje, tak to asi bohužel
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
Re: BRZDY
Když už se řeší ty brzdy,co si myslíte o tomhle článku?
http://www.euro-dily.cz/aktualita/27-pr
Mají drážky na kotoučích nějaký výrazný vliv na brždění(odvod prachu/vody,chlazení), nebo je to spíš na parádu?
Konkrétně u těch Ate power disc to vážně moc smysl nedává.
http://www.euro-dily.cz/aktualita/27-pr
Mají drážky na kotoučích nějaký výrazný vliv na brždění(odvod prachu/vody,chlazení), nebo je to spíš na parádu?
Konkrétně u těch Ate power disc to vážně moc smysl nedává.
e36 328i coupé s3,46
e30 318i touring s4,27
e30 318i touring s4,27