Změna hlavního brzdového válce

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od MattyX » 08. 03. 2015 19:35

Chtěl jsem se zeptat, zda někdo řešil výměnu HBV za jiný o větším průměru ? Jedná se mi o výměnu plug&play, kdy posilovač nechám původní a vyměním jen válec. Eventuálně i posilovač, ale nechci vrtat do kastle jinou rozteč, takže taky výměna kus za kus.
Co jsem pochopil dle 300mm.de tak by takto měl jít válec ze 750i, ale bohužel 1. jich je jako šafránu a za 2. mi tato kombinace v jiné E30 nevyhovovala na chod pedálu, jakoby ten válec byl moc velkej...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Tony
člen E30.cz
Příspěvky: 2419
Registrován: 12. 02. 2003 14:56
Bydliště: někde na jihu...

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od Tony » 08. 03. 2015 20:51

Ne že bych to sám zkoušel, ale někde jsem viděl použitej z E28 s M20. Měl by bejt i dostupnější. Ale co to udělá zvlášť v kombinaci s Tvojím setupem bude potřeba asi vyzkoušet...
Jak to má kola nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy.
S autama by se nemělo jezdit, hrozně se tím ku*věj.

608 / 057 967

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od MattyX » 08. 03. 2015 21:52

Díky za tip, ten vypadá, že by mohl být použitelnej a parametrově by to chtělo reálně vyzkoušet, jak se to bude chovat...
Jen se obávám, že jich taky bude jako šafránu...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
VendaHK
člen E30.cz
Příspěvky: 2814
Registrován: 21. 08. 2007 20:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od VendaHK » 09. 03. 2015 10:20

Vojta daval tusim z 36 je 1mm vetsi tusim a pasne.. Zeptej se jeho
EX-Ford Sierra 2,0 DOHC---
EX-BMW E39 TOUR 525TDSA (na tahaní třici)---
EX-BMW E36 Touring 318i M43(celkem solidní vybava)
EX-BMW Z3 1,9 16V Cabrio...
EX-OPEL VIVARO
OPEL VIVARO WESTFALIA
BMW E30 COUPE M20B20 Race car.
SAM TIGER CAT E1 (komplet repase)

Jardaturbo
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 06. 2010 18:18
Bydliště: Svitavy

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od Jardaturbo » 09. 03. 2015 11:29

Podle mě válec z e32 b35 v Tvém případě funguje velice dobře,společně s dvoumebránou (IX,E32)jedna se mě tady válí.

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od Cubrd » 09. 03. 2015 12:35

Nesetkal se někdo s tim že má s posilovačem a válcem z 540i (nepamatuju si průměr válce) dost tvrdý pedál? Brzdy jsou prozatím origoa vše se hýbe. Setkal se tím už někdo? musím na to hodně šlápnout abych šel do blokace kol.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od Dušan M10B18 » 09. 03. 2015 13:30

Cubrd píše:Nesetkal se někdo s tim že má s posilovačem a válcem z 540i (nepamatuju si průměr válce) dost tvrdý pedál? Brzdy jsou prozatím origoa vše se hýbe. Setkal se tím už někdo? musím na to hodně šlápnout abych šel do blokace kol.
Dle pascalova zákona to tak být musí, průměr válce je větší, na stejných brzdách musíš působit větší silou.
Já to tak měl taky, nevím z čeho přesně byl válec (zmínka byla o e34 V8), a brzdilo to uplně na H.
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od MattyX » 09. 03. 2015 13:37

VendaHK píše:Vojta daval tusim z 36 je 1mm vetsi tusim a pasne.. Zeptej se jeho
E36 válec nepasuje na E30 posilovač a jako komplet to bez převrtání děr do kastle E30 nepasuje...
Cubrd píše:Nesetkal se někdo s tim že má s posilovačem a válcem z 540i (nepamatuju si průměr válce) dost tvrdý pedál? Brzdy jsou prozatím origoa vše se hýbe. Setkal se tím už někdo? musím na to hodně šlápnout abych šel do blokace kol.
máš válec 25,4 místo 20,6 na stejnej pístek... takže při stejným chodu pedálu vysuneš pístek více.
Tento efekt jsem zažil už v hodně autech a raději budu mít měkkej a citlivej pedál, než neprogresivní beton, kterej se skoro nedá dávkovat...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od Cubrd » 09. 03. 2015 15:45

Takže má teorie byla dobrá, otázkou je, jelikož chci také dělat vetší brzdy, jestli tam ten stávající nechat nebo tam dát válec s menším průměrem?

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od MattyX » 09. 03. 2015 16:27

Pokud budeš dávat do předu 60mm pístek a do zadu 40mm , tak dle 300mm.de je ten válec co tam máš adekvátní... otázkou je jak ten velkej okruh na zadek bude funguvat, aby zase nebyl přebržděnej - to se dá řešit omezovačem (větším než je seriový) eventuálně.
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od Cubrd » 09. 03. 2015 17:18

Já tam ted zkusit naroubovat zpátky menší než dořešim brzdy v předu. Jinak mohu říct že jsem měl na chvilku zadní brzdiče ze 735 tušim zminovaných 40mm a to teda bylo jak hydro rukáv takže vážně "legrační"

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od BOOST » 09. 03. 2015 17:25

Nejlepsi je vychazet ze soustavy auta, z ktereho jsou pouzite brzdove trmeny, kotouce atd. Ja daval na E30 brzdy z E46 330i/d a hlavni brzdovej valec jsem daval podle E46, jen jsem mel pro predek i zadek stejny prumer, protoze jsem mel valec z Peugeota 406, bmw ma vetsinou dozadu mensi prumer pistku. Prumer valce byl tusim 23.81, jeste tu jeden mam, ale jestli by pasoval do origo posilovace uz nevim, musel by to nekdo omerit a ja bych to premeril, uz nemam ani seriovej posilovac na tricu. :-)

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od MattyX » 09. 03. 2015 22:18

No z velkýho válce na zadek mám trochu strach, protože si pak nejsem jistej, aby zadek nebyl přebržděnej...
Ten z E28 vypadá téměř idálně pro E30, ale jako sehnatelnost je špatná i jako novej :roll: :mrgreen:

Jako stávající mi zatím postačí, jen ten chod pedálu je jinej - možná jsem si jenom přes zimu odvykl :oops: Ale trochu tužší pedál by se rozhodně hodil asi ...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od Mirek E. » 10. 03. 2015 11:33

Proc resis prebrzdenej zadek kdyz si muzes dat do okruhu onezovac od Tiltona a na nem si nastavis jak velky ma jit dozadu tlak. Ma nekolik poloh...

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od Francis » 10. 03. 2015 11:54

Z fyzikálního principu nestlačitelnosti kapaliny není možné, aby "pružení" brzdového pedálu jsi odstranil výměnou THV.
Pruží ti buď vzduch v systému nebo hadice/trubky (dával jsi nové hadice s novými zadními brzdiči?) nebo antivibrační materiál na zadní straně brzdových desek nebo se kroutí nevhodně uložený třmen nebo se kroutí uložení pedálu-posilovače nebo ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od MattyX » 10. 03. 2015 12:24

Mirek E. píše:Proc resis prebrzdenej zadek kdyz si muzes dat do okruhu onezovac od Tiltona a na nem si nastavis jak velky ma jit dozadu tlak. Ma nekolik poloh...
Za peníze si můžu koupit v Praze dům a v Brně dva, samozřejmě :-D
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od MattyX » 10. 03. 2015 12:24

Francis píše:Z fyzikálního principu nestlačitelnosti kapaliny není možné, aby "pružení" brzdového pedálu jsi odstranil výměnou THV.
Pruží ti buď vzduch v systému nebo hadice/trubky (dával jsi nové hadice s novými zadními brzdiči?) nebo antivibrační materiál na zadní straně brzdových desek nebo se kroutí nevhodně uložený třmen nebo se kroutí uložení pedálu-posilovače nebo ...
Já řeším chod pedálu, pružení nikde nepopisuju - to píše Cubrd ;)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od Francis » 10. 03. 2015 12:38

Odpověděl jsem do jiného vlákna, o měkotě píšeš jinde: viewtopic.php?f=22&t=67496&start=3293
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od MattyX » 10. 03. 2015 12:53

Zřejmě slovíčkaříme, protože každej to myslíme jinak... :mrgreen:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Re: Změna hlavního brzdového válce

Příspěvek od Francis » 10. 03. 2015 13:05

Je možně, že jsem to v rychločtení pochopil jinak, než jak jsi to psal :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Odpovědět