Turbo M10B18

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Turbo M10B18

Příspěvek od Mirek E. » 06. 10. 2014 20:41

Ahoj, najde se zde nekdo kdo dokaze poradit s vyberem komponent k zastavbe turba na motor M10B18?

Cil je dosahnout 200 koni na seriovem motoru pouze s kovovym tesnenim pod hlavou a stefty pro dostatecne utazeni hlavy. Mam tu jeste pripravenou ctyrklapku z Hayabusy, ale je to dost prace navic, takze se jeste musim rozmyslet zda ji pouziji nebo ne a necham seriove jednoklapkove sani.
Rizeni bude zajistovat programovatelna jednotka Propdm. Nebude rozdelovac, vaha vzduchu a nejspis pouze jedno teplotni cidlo. Samozrejmosti je sirokopasmova lambda k naladeni mapy. Snimani polohy bude zajistovat halluv snimac na klikovem hrideli.

V podstate mam vse vymyslene a jak zacne venku snezit, zacne se s upravami. Jako prvni prijdou na radu svody s vyfukem, vymyslet vedeni a umisteni intercooleru a chladice oleje, mazani turba atd. atd.

Problem je, ze nemam poneti jake komponenty pouzit. Ani nemam jasno v tom, zda pouzit interni wastegate na turbu nebo externi, jaky pouzit blow-off ventil a zda bude vubec potreba (pri zachovani interniho wastegate), jak velky pouzit intercooler, prumery trubek svodu, vyfuku a vedeni intercooleru... Je toho hodne a prave proto shanim nekoho kdo se tomu venuje a je ochotny poradit a rict co ma smysl a co ne.

Snad jsem nic nevynechal a kdyby ano, svoji predstavu dopisu. ;)

Diky vsem za odpovedi.

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 06. 10. 2014 20:51

Ahoj, mrkni se do klubovek na cleny DC, malutky a Desťák, maji postavene M10 s turbinou. Tak aspon neco do zacatku pro inspiraci, snad ti to pomuze :)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Mirek E. » 07. 12. 2014 12:51

Tak po ruznych konzultacich mi byl doporucen obycejny turbokit z Ebaye. Na moje pouziti bude vic nez dostacujici a kvalitou to pry neni vubec spatne. Rozhodne je to pry lepsi reseni nez stavet z pouzitych/repasovanych dilu dostupnych u nas.

Tady je odkaz: http://www.ebay.com/itm/T3-T04E-20PC-TU ... 73&vxp=mtr

Je tam sice par veci navic, ktere nepouziji, ale jako zaklad si myslim, ze je to dostacujici. Navic mam cloveka v USA, ktery umi zaridit levnejsi postovne. Se clem a DPH pocitam...

Kdyz vse vyjde podle predstav, po novem roce objednavam. :)

Uživatelský avatar
vt_mischo
člen E30.cz
Příspěvky: 437
Registrován: 16. 07. 2009 22:18
Bydliště: Brno

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od vt_mischo » 10. 12. 2014 12:16

[quote="Mirek E."]Tak po ruznych konzultacich mi byl doporucen obycejny turbokit z Ebaye. Na moje pouziti bude vic nez dostacujici a kvalitou to pry neni vubec spatne. Rozhodne je to pry lepsi reseni nez stavet z pouzitych/repasovanych dilu dostupnych u nas.

Tady je odkaz: [url]http://www.ebay.com/itm/T3-T04E-20PC-TU ... 73&vxp=mtr[/url]

Je tam sice par veci navic, ktere nepouziji, ale jako zaklad si myslim, ze je to dostacujici. Navic mam cloveka v USA, ktery umi zaridit levnejsi postovne. Se clem a DPH pocitam...

Kdyz vse vyjde podle predstav, po novem roce objednavam. :)[/quote]

Toto ma zaujma o turbeni m10 snivam/premyslam uz dlhsie tieto kity som kedysi tiez pozeral, ale bolo mi povedane, ze to nie je bohvie co a samozrejme ma odradila cena dopravy vo vyske samotneho kitu. Tie referncie mas od ludi, ktori maju realne skusenosti s tymi kitmi? A vedel by si trebars v buducnosti tiez pomoct s postovnym? Dik za info

MTR
Příspěvky: 38
Registrován: 17. 09. 2012 05:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od MTR » 12. 12. 2014 08:41

no předpokládám že si stejně pojedeš svou ale ...
měl jsem v ruce dva ebay turbokity (ne na bmw ale neviděl bych v tom moc rozdílu) ,ve zkratce katastrofa (pro mě),nic nepasovalo (trubky "procházející "podběhem ,downpipe opírající se o vanu =nenamontovatelné,wg navařená tak že kolidovala s chladičem atp),nekvalitní zpracování(prohnutý příruby , svary provařený do kanálů)...
blowoff neseředitelný (naštěstí šel aspon seřídit aby nepouštěl falešnej vzduch na volnoběhu,ale při odfouknutí místo klasického "pšouk" neustále vydával "TrrrrrTrrrrr").pak se kupovala kopie HKS ta už funguje jakžtaž.na druhým autě je pístkovej bidrin a npr.
turbo z kitu vydrželo asi půl roku cca 5 t km,pak se kupovala taky ebayovka T3/T4 ale dražší , ta zatím drží.druhé turbo na jiným autě odjezdilo sezonu tzn asi 6 závodů a total ko .ebayovky se zavrhly a je tam IHI td 04 ze subaru..
tím se dostávám i k dalšímu -na běžný použití je ta T3/T4 velká , nabíhá až někde kolem 3.5 t plný tlak spíš ke 4 a vzhledem k charakteristice M 10 je to pozde 8 ventil prostě nemá cenu točit k 7 t+(myslím skrz efektivitu )a tím pádem je použitelný pásmo otáček dost uzký.+ vzhledem k svodům co chceš použít čekej celkem solidní turbodíru.
s tím souvisí i další věci , limitující faktor je prostě ta hlava ,schopnost naplnit,4 klapka prostě jen zagresivní chod plynu ale jinak nic .turbo tam sice něco nacpe ale prostě to nebude ono řešení je 16V hlava tj s14 .
nebo sehnat iso a turbit to
programovatelná ecu ok ,na můj vkus je cenově vysoko,ale nevím za kolik ji máš ty.každopádně jedno teplotní čidlo je nesmysl , potřebuješ měřit i teplotu vzduchu ,tzn voda vzduch knock map tps +snímání otáček + snímání pozice vačky ,vstřikování všechny z 1 je proti sekvenci rozdíl 5-10 k minus - změřeno.minimum je semisekvence 2+2 ale i na tu potřebuješ snímat vačku .
nastuduj si funkci WG a Blowoff každý dělá něco jinýho = potřebuješ obojí ,externí WG se používá u výkonějších setupů kdy jepotřeba rychlejší reakce - osobně jsem s interní neměl problém a je o něco jednodušší na montáž (enřešíš napojení na výfuk /downpipe .
výfuk na 200 k stačí pr 60

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Mirek E. » 12. 12. 2014 11:40

Diky za odpoved. Konecne se k tomu vyjadril nekdo, kdo s tim ma nejakou zkusenost.

Turbokit mi byl doporucen primo od kluku z propdm, kteri uz pry par aut s timto ebay turbokitem ladili a pry to nebylo zase tak spatne. Necekam zadnou extra kvalitu, proto se take rozmyslim, zda ma cenu do toho opravdu jit nebo to postavit z dilu dostupnych tady v cr. V tom kitu je i par veci ktere bych stejne nepouzil. Kazdopadne treba lidem z usa, kteri tyhle turbokity davaji na m20, to fubguje docela slusne i na seriovych jednotkach.

Je fakt, ze s temi cidly jsem se seknul. Podobne "jednoduche" to mame u atmo motoru, na kterem to funguje par let bez jedineho zavahani. Turbo potrebuje par hodnot navic, jak jsi napsal.

Jednotka stoji necelych 30k. Nicmene je to i docela rozumna investice do budoucna, protoze se da updatovat a ridit tim uplne jine motory. Vse je je otazka kabeloveho svazku a naladeni sw.

Nechci z toho mit zavodak, spis auto na srazky a mit neco, co v okoli nikdo nema.

Zatim pujdu upravou atmo motoru, se kterym ma nejake zkusenoati primo muj otec a par lidi v okoli kteri se zabyvaji stabou primo zavodnich motoru. Turbo prijde na radu az nekdy v budoucnu, kdy na to budu mit doatatek financi a hlavne k tomu prizpusobeny i zbytek auta. Vysypat se do motoru a pak nejak resit podvozek a brzdy by asi nebylo uplne idealni.

MTR
Příspěvky: 38
Registrován: 17. 09. 2012 05:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od MTR » 13. 12. 2014 18:09

ono to nějak funguje ,o to nic , jen turbokit se bral jako ušetření práce a času a nakonec nebyl díl na který se nemuselo šahat tzn spíš práce víc a defakto kdyby se tady koupil matroš a udělalo se to celý z nuly tak to vyšlo levněji .
a když vezmu že ta t3T4 stála cca 5t tak za menší stejný prachy máš td04 nebo 2 t přidáš a máš td05 nebo některý z řady VF (vf24) který ti vydrží rozhodně víc než 5t km.A jak říkám pro M10 bude i vhodnější .
jinak čítej se spojkou serie obložená hds udrží cca0.6 baru , na 200 k tj cca 1-1.2 baru to už jsem musel dávat keramiku.

Panak666
Příspěvky: 271
Registrován: 04. 09. 2010 12:35

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Panak666 » 29. 12. 2014 16:37

Ja mam m10 na 0.9 baru jazdenu na jar pojdem na 1.2baru a nemam ziadnu programlvatelnu ecu. Setri peniaze tvoj ziadany vykon sa da lahko spravit mechanicky a ak mas motor v dobrom stave nemusi to byt ani prilis drahe. Sme v TN partia ktora sa venujeme m10turbo. Sam poznam dalsie 3 m10 turbo z okolia a dalsia sa prave stavia...
Ak sa mozem verejne opytat kolko si ochotny utratit do turboprojektu ? 200hp ti zvladne seriova lamela. Potom ti poviem ci je to realne a ake veci treba hladat.. Plus turbokit je blbost a riadna.

Panak666
Příspěvky: 271
Registrován: 04. 09. 2010 12:35

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Panak666 » 29. 12. 2014 17:07

normalne som rad ze dakto uvazuje o m10turbo ;)

Otazka znie ci chces mat turbo hore, alebo dole.
Vklude sa pytaj co ta zaujima alebo co nemas doriesene.

Ako bolo pisane nadomnov treba na 200hp
Plniaci tlak lahko pod 1bar
Kratke zvody
Mensie turbo
Priemer vyfuku 60mm
Oplech tesnenie pod hlavu /kalin-a / maju tam uz vykresi od nas
Arp stefty na hlavu netreba pri takom tlaku
Interny wg staci najma jednosuchsia montaz
Oil cooler s termostatickov prirubov
Sanie seria
Kratka cesta z turba do sania koli turbolagu
InterCooler nie velky ! Aby to nebolo derave
Sirokopasmo, budik s tlakom a oil teplotov
Kvalitne vstreky 1bodove ihlicove
Chut do roboty a pevne nervy . Plus kopec dalsich veci co riesis za jazdy a ani som nespomenul.
Celkovo programovatelna ecu je super, ale bepoznam v okoli nikoho kto by ju vobec nakabloval na povodnu poriesil jej spravne zapojenie a naladenie. Lebo stiahhnut mapy z netu napr z usa kde maju otrasny benzin s nizkym okt cislom 91 a jazdia tam na etanol vyhra ziadna nieje...

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Mirek E. » 04. 01. 2015 23:25

Uvidime jak se to vyvine. Psal jsem Panakovi sz s par otazkami. Kdyz se to da naladit na seriove jednotce, je to pak o 30k levnejsi (jednotka), takze je to mnohem realnejsi stavba.

MTR
Příspěvky: 38
Registrován: 17. 09. 2012 05:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od MTR » 06. 01. 2015 06:36

no jsem zvědav, jak na tom hopdvatři řízení vyladíš směs aby seděla +- v celým pásmu otáček a zátěže a hlavně posuneš předstih (detonace) .open ecu se dá koupit i kolem 13 -15 t (imsoft,vems,MSQ) což podle mě už nejsou zas tak hrozný prachy a pak se to dá jednoduše nastavit.kabeláž není nic světobornýho,pár drátů ,mapa je horší ale holt palivo podle WB a předstih podle výkonu vrs detonace .
ale je fakt pokud to má najet pár km na vyblbnutí, tak to nemá cenu hrotit.
+pořád si stojím za tím,že m10 = ztráta času -stejný investice na lepším motoru = větší zisk

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Mirek E. » 06. 01. 2015 11:14

Jenze nejsem elekrikar abych si jednotku zapojil a ani nemam tuseni jak se ladi ta palivova mapa. Panakovi a par dalsim to chodi na seriove jednotce, tak to nejspis nejak vyladit jde.

Nechci to sponovat do nejakych extremu, uvidim jak to bude chodit treba na pul baru a kdyz se to bude zdat nejak pouzitelny, zkusim tlak zvysit a naladit to tak, aby to bez problemu jezdilo.

Panak666
Příspěvky: 271
Registrován: 04. 09. 2010 12:35

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Panak666 » 14. 01. 2015 20:36

Neslo mi forum teda logovanie. Odpisem ti neskor neboj

Panak666
Příspěvky: 271
Registrován: 04. 09. 2010 12:35

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Panak666 » 14. 01. 2015 23:34

pri tankovani 98oktanu, upravou rozdelovaca- predstih, a upravou vahy vzduchu docielis bezpecne cisla na to aby si si motor nezabil. plus mas vzdy poruke sirokopasmovu lambdu tak vidis co sa v motore deje.

Uživatelský avatar
Malutky
Příspěvky: 741
Registrován: 24. 05. 2007 11:58
Bydliště: Havířov - Suchá

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Malutky » 16. 01. 2015 00:28

[quote="Panak666"]pri tankovani 98oktanu, upravou rozdelovaca- predstih, a upravou vahy vzduchu docielis bezpecne cisla na to aby si si motor nezabil. plus mas vzdy poruke sirokopasmovu lambdu tak vidis co sa v motore deje.[/quote]
nj v sk nemáte e85 tak ta 98 musí stačit Bezpečně? Tomu snad ani sám nevěříš předstihem je třeba pohybovat celým spektrem otáček a tlaku jak toho docilis když origo podtlakova regulace je v opačném smyslu. Po ruce sice lambdu můžeš mít ale když tomu davas čočku tak je ten budík poslední co stihas kontrolovat a i kdyby nic s tím neudělás Neříkám že to jezdit nemůže sám jsem tak asi rok najezdil ale tvrdit že to tak má být a že tam je 200 koní je hodně mimo

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od M40TURBO » 16. 01. 2015 04:52

Malutky ty ještě žiješ?

Panak666
Příspěvky: 271
Registrován: 04. 09. 2010 12:35

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Panak666 » 16. 01. 2015 13:18

Pozri ja moj setup alebo celkovo ako to mam spravene nikomu nenutim. Poznam v mojom okoli dalsie 3 auta m10turbo s roznymi plniacimi tlakmi. Od 0.7 az do 1.6 . Tie auta sluzia a chodia dokonca vdaka lambda regulacii ani vela nezeru. Programovatelna ecu ma svoje vyhody a neni ich malo. No tam sa treba rozlucit so spotrebov bezproblemovym startom.... Proste mas pevne mapi.
Ps: mech rozdelovac ma na sebe tlakovu banku. Da sa vymenit za dvojmembranovu alebo za dajaku zo starsich turbobenzinovych aut s mech rozdelovacom / volvo , saab / vdaka comu sa predstih upravuje v sirsom spektre otacok ;)
Nepotrebujem sa s nikym hadat o tom ani nic si dokazovat . Na jar odmeram auto na 1.2baru a necahm sa prekvapit , graf prilozim sem ;)

MTR
Příspěvky: 38
Registrován: 17. 09. 2012 05:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od MTR » 16. 01. 2015 14:25

[quote="Panak666"]. Programovatelna ecu ma svoje vyhody a neni ich malo. No tam sa treba rozlucit so spotrebov bezproblemovym startom.... Proste mas pevne mapi.
Ps: mech rozdelovac ma na sebe tlakovu banku. Da sa vymenit za dvojmembranovu alebo za dajaku zo starsich turbobenzinovych aut s mech rozdelovacom / volvo , saab / vdaka comu sa predstih upravuje v sirsom spektre otacok ;)
Nepotrebujem sa s nikym hadat o tom ani nic si dokazovat . Na jar odmeram auto na 1.2baru a necahm sa prekvapit , graf prilozim sem ;)[/quote]
programovatelná ecu samozřejmě nemá pevný mapy(aspon jsem žádnou takovou neviděl) , je to jen o tom co a jak použiješ, naopak bych řekl že standartem je připojená wb , tzn real korekce, volitelně se dá použít nb lambda a až jako poslední možnost je fix mapa .právě proto že můžeš udělat a nastavit jakýkoliv korekce (i např knock) tak ve výsledku vždy budeš s open ecu na tom výkonově líp než s "nějak " nastavenou stock ecu . s tím souvisí i starty -nevím kde jsi přišel na tyhle dezinformace ,ale prostě to není pravda,to co nastavíš to máš. navíc oproti stock ecu získáš sekvenční vstřikování , zapalování s cop , knock, iat a pro turbo rozhodně výhodnější řízení pomocí mapsenzoru ,plus xy bezpečnostních funkcí např boost cut (stačí prasklá /spadlá hadička k wg a zachrání ti to motor).
jediná "výhoda" stock ecu je cena. Např sk máte i zastoupení vemsu , tam ji bral třeba chamuraphi ,http://www.racing.italpol.sk .
mě osobně m10 turbo zklamala , prostě to je konstrukčně zastaralej motor ,limituje to palice .

Panak666
Příspěvky: 271
Registrován: 04. 09. 2010 12:35

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od Panak666 » 16. 01. 2015 15:47

Ok clovek sa uci cely zivot. Nevravim ze raz neskoncim pri programovatelnej ecu. No zatial este nie. Dakujem za trefne reakcie k teme

samoM10
Příspěvky: 0
Registrován: 11. 07. 2017 22:54

Re: Turbo M10B18

Příspěvek od samoM10 » 11. 07. 2017 22:59

čaute ja som sa len chcel spýtať dopočul som sa taku vec ževraj na m10 je od výroby nedovrtaný olejový kanal z čerpadla do filtru riešili ste to niekto už hlavne pri m10 turbo

Odpovědět