M52B28 Bezvanos Turbo?

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
DJsoju
Příspěvky: 590
Registrován: 22. 07. 2008 12:01
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

M52B28 Bezvanos Turbo?

Příspěvek od DJsoju » 12. 03. 2014 15:27

Abych nezakládal jiný téma, přihodím to sem.
Potřeboval bych poradit se stavbou turbomotoru, základ by měl být M52B28 spodek po kompletní GO, hlava M50B25 bezvanos a elektronika M50 bezvanos. Jaký použít turbo, řízení, WG, BowOff, vstřiky? Případně jestli máte nějaký odkazy na teorii turbomotoru, náměty, připomínky? Budu rád za jakýkoliv info. Jinak do témat od Mirdy, Pinkiho a dalších jsem koukal a lecos vyčetl.
Zatím jsem přemýšlel nad řízením od Megasquirtu a turbem Holset HX50, nevím ale jestli je zrovna vhodné pro 2,8?
Naposledy upravil(a) DJsoju dne 16. 04. 2014 10:55, celkem upraveno 1 x.
BMW E30 331i Cabrio

Ex BMW E36 318Ti@328TI Compact - žabí malá M3
Ex BMW E30 318iS Touring - šmoulí pohřebák

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 12. 03. 2014 22:05

vyměníš jenom řemenici na klice. Zbytek pasuje
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 12. 03. 2014 22:39

Sice píšeš o příslušenství, jen připomenu, že čidlo klikovky musí být pro M50.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 13. 03. 2014 02:42

tak snímače jsem bral jako samozřejmost když píše že motorovou elektriku použije z bezvanose.
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 03. 2014 06:22

JJ, jenže čidlo klikovky je přišroubované na bloku a ten bude M52, takže upozornění jen pro jistotu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
DJsoju
Příspěvky: 590
Registrován: 22. 07. 2008 12:01
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJsoju » 13. 03. 2014 07:14

Díky za postřehy, takže na M52 blok nasadím řemenici s čidlem z M50 bezvanosa a bude to chodit, to jsem chtěl vědět. Ještě bych potřeboval poradit, jak připojit chladič oleje k M52 bloku. Motor byl původně z automatu a na domečku z filtrem jsem si všimnul dvou šroubení pro olejový hadice, ještě jsem to nezkoumal důkladně a nejsem si jistej, jestli jsou pro chladič nebo tím byl dřív krmenej vanos.
BMW E30 331i Cabrio

Ex BMW E36 318Ti@328TI Compact - žabí malá M3
Ex BMW E30 318iS Touring - šmoulí pohřebák

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 13. 03. 2014 07:44

Trochu se sem přiseru s dotazem:
Můžete trochu rozvést rozdíly v těch čidlech?
Co jsem se dočetl, tak m52 a m50tu by měly mít čidla stejná.

Teď stavím něco podobného, motor mám m52 z e39. A chci to rozjet na M50tu elektrice.
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 03. 2014 08:42

DJsoju: Díry jsou tam dvě, jedna pro hadici k VANOSu a druhá pro čidlo tlaku oleje. Obě jsou "ven". Pokud bys chtěl chladič oleje, sežeň si filtrbox z M3 E36.

Dušan M10B18: Čidla jsou vzhledově stejná, ale technologie jiná.
M50 - indukční snímač
M52 - hallův snímač
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 13. 03. 2014 10:46

Francis píše:DJsoju: Díry jsou tam dvě, jedna pro hadici k VANOSu a druhá pro čidlo tlaku oleje. Obě jsou "ven". Pokud bys chtěl chladič oleje, sežeň si filtrbox z M3 E36.

Dušan M10B18: Čidla jsou vzhledově stejná, ale technologie jiná.
M50 - indukční snímač
M52 - hallův snímač
Díky, tak to potom jo.
Obrázek

Uživatelský avatar
M40TURBO
sponzor E30.cz
Příspěvky: 1630
Registrován: 26. 06. 2007 21:49
Bydliště: Prdel na kopci

Příspěvek od M40TURBO » 13. 03. 2014 19:00

m50tu ma hallův snímač na vačce a indukční na klice m52 má hallove obě a bezvanos má obě indukční
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost

Bawor
Příspěvky: 670
Registrován: 08. 06. 2005 21:37
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bawor » 13. 03. 2014 23:49

Dušan M10B18 píše:Trochu se sem přiseru s dotazem:
Můžete trochu rozvést rozdíly v těch čidlech?
Co jsem se dočetl, tak m52 a m50tu by měly mít čidla stejná.

Teď stavím něco podobného, motor mám m52 z e39. A chci to rozjet na M50tu elektrice.
Kámoš cca 3/4 roku zpátky řešil zástavbu M52b28 do e34 525i M50. Použil jenom holej motor a sání s komplet elektriku nechal z M50. Po pár zkouškách zjistil, že nestíhají vstřiky tak vyměnil vstřiky za 2,8 a fungovalo to bez problému na seriovejch mapách. Teď po novým roce mu došel šváb s upravenejma mapama a funguje to zase o něco líp.

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 14. 03. 2014 07:20

Tak to je pozitivní. Vstřiky z b28 jsou jasnačka. ŘJ budu taky přemapovávat. :D
Obrázek

Uživatelský avatar
DJsoju
Příspěvky: 590
Registrován: 22. 07. 2008 12:01
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJsoju » 14. 03. 2014 07:51

Koukám že to máme všichni podobný. Já budu mít M52B28 spedek s M50B25 hlavou a vším okolo M50, vstřiky M52B28 už mám, ještě do toho ostrý vačky, zvýšit kompresní poměr a doladit jednotku pokud to někdo zvládne.
BMW E30 331i Cabrio

Ex BMW E36 318Ti@328TI Compact - žabí malá M3
Ex BMW E30 318iS Touring - šmoulí pohřebák

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 14. 03. 2014 10:49

Na zvýšení komprese použij m50 písty, jsou o něco vyšší :-)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
DJsoju
Příspěvky: 590
Registrován: 22. 07. 2008 12:01
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJsoju » 14. 03. 2014 19:50

MattyX píše:Na zvýšení komprese použij m50 písty, jsou o něco vyšší :-)
To jsem chtěl původně, ty co mám jsou ale hodně olítaný a jiný se mi shánět nechce, to radši lehce zbrousím hlavu nebo blok. ještě si to ale přezkouším na pastelínu, než do takový úpravy půjdu. Jinak kdyby měl někdo starý těsnění pod hlavu M50/52, tak by se mi hodilo na měření :wink:
BMW E30 331i Cabrio

Ex BMW E36 318Ti@328TI Compact - žabí malá M3
Ex BMW E30 318iS Touring - šmoulí pohřebák

Uživatelský avatar
DJsoju
Příspěvky: 590
Registrován: 22. 07. 2008 12:01
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DJsoju » 16. 04. 2014 10:56

Abych nezakládal jiný téma, přihodím to sem a změním název.
Po dlouhým rozhodování bych se chtěl pustit do turbení.
Potřeboval bych poradit se stavbou turbomotoru, základ by měl být M52B28 spodek po kompletní GO, hlava M50B25 bezvanos a elektronika M50 bezvanos. Jaký použít turbo, řízení, WG, BowOff, vstřiky? Případně jestli máte nějaký odkazy na teorii turbomotoru, náměty, připomínky? Budu rád za jakýkoliv info. Jinak do témat od Mirdy, Pinkiho a dalších jsem koukal a lecos vyčetl.
Zatím jsem přemýšlel nad řízením od Megasquirtu a turbem Holset HX50, nevím ale jestli je zrovna vhodné pro 2,8?
BMW E30 331i Cabrio

Ex BMW E36 318Ti@328TI Compact - žabí malá M3
Ex BMW E30 318iS Touring - šmoulí pohřebák

Odpovědět