6ti klapka z m5 e34 do m30b35
- Martin.325i
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05. 03. 2008 20:06
- Bydliště: Zálší-Východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
6ti klapka z m5 e34 do m30b35
Nazdar
nemate nekdo nejake info nebo zkusenost jestli jde pridelat 6ti klapa z m5 e34 na hlavu m30b35?
nemate nekdo nejake info nebo zkusenost jestli jde pridelat 6ti klapa z m5 e34 na hlavu m30b35?
BMW e30 335i coupe plast- EX
BMW e30 324d chrom
BMW e36 320i
tel. +420731103069
BMW e30 324d chrom
BMW e36 320i
tel. +420731103069
- Martin.325i
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05. 03. 2008 20:06
- Bydliště: Zálší-Východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
spíš se zeptej, jestli to k něčemu bylo
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html
- Martin.325i
- sponzor E30.cz
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05. 03. 2008 20:06
- Bydliště: Zálší-Východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
no - s tim výkonem - čím je cesta od ventilu v hlavě po ústí sání kratší, tím je maximální výkon vyšší, ale naopak menší krouťák a naopak
seriovka má sání dlouhé kolem 45-50 cm a s šestiklapkou jsem měl 44 pokud si dobře pomatuju
výhodou jsou rychlejší reakce motoru na přidávání plynu, vyšší možný max výkon a skvělý zvuk u atmosféry
seriovka má sání dlouhé kolem 45-50 cm a s šestiklapkou jsem měl 44 pokud si dobře pomatuju
výhodou jsou rychlejší reakce motoru na přidávání plynu, vyšší možný max výkon a skvělý zvuk u atmosféry
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
Technicky jde o fyziku proudění plynu v potrubí, je to docela věda a v motorsportu tím zaměstnávali sálové počítače při náročných simulacích zda to či ono potrubí bude lepší.
Hlavním zlepšením více-klapkového sání oproti sérii je větší průřez potrubí (v součtu), kterým motor saje, tudíž lepší plnění.
Nezanedbatelným aspektem v proudění plynu jsou rezonance šířící se v potrubí. Ventil, který se zavírá vysokou rychlostí zastaví proudění vzduchu a vytvoří "vlnu" šířící se zpět potrubím. Tyto vlny se odráží od překážek v sání - škrtící klapky - a od konce potrubí.
(Proto třeba u závodních motorů kašlali na škrtící klapky a používali šoupátka - při plném plynu není v potrubí žádná překážka. Viz. http://www.youtube.com/watch?v=XdU0T7r5zcQ )
Pokud vlna v potrubí dorazí zpět k otevřenému ventilu, "natlačí" vzduch, který bere sebou, do válce => zlepšení plnění. To se děje jen v určitých otáčkách, proto rezonance.
Délka sání se tedy počítá, tak aby seděla charakteristice a nastavení motoru.
Zjednodušené výpočty, lze najít na internetu a každý si může propočítat, jak mu to bude vycházet na jeho motoru -> z toho se dá odhadnout přínos takové úpravy.
P.s. zde je pěkné pojednání v ENG: http://www.autozine.org/technical_schoo ... haust.html
P.s.2: Kdyby se někdo podivoval na co jsou tam ty trumpetky - tak ty zamezují nežádoucímu víření vzduchu na začátku potrubí
Vysvětlení zde: http://www.youtube.com/watch?v=SIjBU9tI-Go
EDIT: stařičký graf z brzdy, s různou délkou sání na jednom motoru Jaguar
Hlavním zlepšením více-klapkového sání oproti sérii je větší průřez potrubí (v součtu), kterým motor saje, tudíž lepší plnění.
Nezanedbatelným aspektem v proudění plynu jsou rezonance šířící se v potrubí. Ventil, který se zavírá vysokou rychlostí zastaví proudění vzduchu a vytvoří "vlnu" šířící se zpět potrubím. Tyto vlny se odráží od překážek v sání - škrtící klapky - a od konce potrubí.
(Proto třeba u závodních motorů kašlali na škrtící klapky a používali šoupátka - při plném plynu není v potrubí žádná překážka. Viz. http://www.youtube.com/watch?v=XdU0T7r5zcQ )
Pokud vlna v potrubí dorazí zpět k otevřenému ventilu, "natlačí" vzduch, který bere sebou, do válce => zlepšení plnění. To se děje jen v určitých otáčkách, proto rezonance.
Délka sání se tedy počítá, tak aby seděla charakteristice a nastavení motoru.
Zjednodušené výpočty, lze najít na internetu a každý si může propočítat, jak mu to bude vycházet na jeho motoru -> z toho se dá odhadnout přínos takové úpravy.
P.s. zde je pěkné pojednání v ENG: http://www.autozine.org/technical_schoo ... haust.html
P.s.2: Kdyby se někdo podivoval na co jsou tam ty trumpetky - tak ty zamezují nežádoucímu víření vzduchu na začátku potrubí
Vysvětlení zde: http://www.youtube.com/watch?v=SIjBU9tI-Go
EDIT: stařičký graf z brzdy, s různou délkou sání na jednom motoru Jaguar
Naposledy upravil(a) Dušan M10B18 dne 26. 11. 2013 21:54, celkem upraveno 1 x.
- Dušan M10B18
- Příspěvky: 1376
- Registrován: 19. 10. 2006 20:22
- Bydliště: Zlín
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
na M50 ti šestiklapka půjde normálně, ale musíš mít mezikus kvůli sklonu sání vůči ventilu. Mrca to ladil pro kamoše tady z brna, tak ten ti řekne vocogou plugandplay mezikus jsem ještě nikdy neviděl
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
[quote="MattyX"]na M50 ti šestiklapka půjde normálně, ale musíš mít mezikus kvůli sklonu sání vůči ventilu. Mrca to ladil pro kamoše tady z brna, tak ten ti řekne vocogou plugandplay mezikus jsem ještě nikdy neviděl [/quote]
Existuje,ale stojí mezi 50-60tis.
Existuje,ale stojí mezi 50-60tis.
e34/M540i
e34/M5 3.6
e34 2.5 24v vanos
ex e36 1.8i R.I.P
2x podauto: 2x1,3 MPi
Schmiedmann.cz
e34/M5 3.6
e34 2.5 24v vanos
ex e36 1.8i R.I.P
2x podauto: 2x1,3 MPi
Schmiedmann.cz
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
za kus železa ve tvaru příruby jen měnící úhel tělesa klapek z S50 vůči hlavě M50 je to trochu sračkoidní cena
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8