6ti klapka z m5 e34 do m30b35

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Martin.325i
sponzor E30.cz
Příspěvky: 347
Registrován: 05. 03. 2008 20:06
Bydliště: Zálší-Východní čechy
Kontaktovat uživatele:

6ti klapka z m5 e34 do m30b35

Příspěvek od Martin.325i » 12. 11. 2013 18:55

Nazdar

nemate nekdo nejake info nebo zkusenost jestli jde pridelat 6ti klapa z m5 e34 na hlavu m30b35?
BMW e30 335i coupe plast- EX :(
BMW e30 324d chrom
BMW e36 320i

tel. +420731103069

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 12. 11. 2013 19:17

jo zkušenosti by byly - dokonce mám doma ještě hliníkový adaptéry, který jsou na to potřeba
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Martin.325i
sponzor E30.cz
Příspěvky: 347
Registrován: 05. 03. 2008 20:06
Bydliště: Zálší-Východní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin.325i » 12. 11. 2013 19:55

Tak to je parada.Byl by si ochotny prodat,nebo za uplatu zapujcit k udelani kopie?Klidne SZ
BMW e30 335i coupe plast- EX :(
BMW e30 324d chrom
BMW e36 320i

tel. +420731103069

Uživatelský avatar
Iwan
Příspěvky: 4111
Registrován: 01. 02. 2004 20:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Iwan » 17. 11. 2013 22:26

spíš se zeptej, jestli to k něčemu bylo :wink:
B ílo M odrá W rtule
To sem zvedavej, jak dlouho to vydrzi tentokrat..14372km
Opravy, upravy, G.O... :arrow: nepotrebujete-pomoc-plati-stale-t53547.html

Uživatelský avatar
Martin.325i
sponzor E30.cz
Příspěvky: 347
Registrován: 05. 03. 2008 20:06
Bydliště: Zálší-Východní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin.325i » 18. 11. 2013 12:40

Tak to je dalsi vec v poradi :-)

Nachystane mam turbo,zalezi jestli 6ti klapka bude stat za tu investici oproti velke klapce z m60
BMW e30 335i coupe plast- EX :(
BMW e30 324d chrom
BMW e36 320i

tel. +420731103069

Uživatelský avatar
sys325i
Příspěvky: 843
Registrován: 27. 12. 2004 16:20
Bydliště: bratislava

Příspěvek od sys325i » 18. 11. 2013 16:33

vseobecne pokial nedodrzis dlzku sacej vetvy aspon aku dosahuje seria narast vykonu necakaj ...klapka stahuje sekundy na okruhu ale vykon moc neriesi.....preto je klapkove sanie viac motorsport ako tuning
šiska + laďak = /-8 ps/
Na vykon sa musi ist cez železo

Uživatelský avatar
Athos
Příspěvky: 260
Registrován: 23. 01. 2009 13:04
Bydliště: Mnichov

Příspěvek od Athos » 20. 11. 2013 00:58

Jak je to s tou šestiklapkou :-) vono je to tam i hezký :-)
O = [][] = O2er

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 20. 11. 2013 06:53

no - s tim výkonem - čím je cesta od ventilu v hlavě po ústí sání kratší, tím je maximální výkon vyšší, ale naopak menší krouťák a naopak

seriovka má sání dlouhé kolem 45-50 cm a s šestiklapkou jsem měl 44 pokud si dobře pomatuju

výhodou jsou rychlejší reakce motoru na přidávání plynu, vyšší možný max výkon a skvělý zvuk u atmosféry
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 25. 11. 2013 23:06

DC-rozepis se,toto jest asi nejzajimavejsi tema. Aspoň pro me. S tou delkou,je brano delka ventil-po klapku nebo ventil-vstup do filtrboxu? Diky
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
DC
Příspěvky: 9362
Registrován: 26. 08. 2003 06:10
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC » 26. 11. 2013 07:24

je to brany od ventilu po misto kde konci ten samotny jeden saci kanal - tedy ve spolecnem prostoru odkud saji i ostatni valce
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 26. 11. 2013 08:28

Technicky jde o fyziku proudění plynu v potrubí, je to docela věda a v motorsportu tím zaměstnávali sálové počítače při náročných simulacích zda to či ono potrubí bude lepší.

Hlavním zlepšením více-klapkového sání oproti sérii je větší průřez potrubí (v součtu), kterým motor saje, tudíž lepší plnění.

Nezanedbatelným aspektem v proudění plynu jsou rezonance šířící se v potrubí. Ventil, který se zavírá vysokou rychlostí zastaví proudění vzduchu a vytvoří "vlnu" šířící se zpět potrubím. Tyto vlny se odráží od překážek v sání - škrtící klapky - a od konce potrubí.
(Proto třeba u závodních motorů kašlali na škrtící klapky a používali šoupátka - při plném plynu není v potrubí žádná překážka. Viz. http://www.youtube.com/watch?v=XdU0T7r5zcQ )
Pokud vlna v potrubí dorazí zpět k otevřenému ventilu, "natlačí" vzduch, který bere sebou, do válce => zlepšení plnění. To se děje jen v určitých otáčkách, proto rezonance.
Délka sání se tedy počítá, tak aby seděla charakteristice a nastavení motoru.
Zjednodušené výpočty, lze najít na internetu a každý si může propočítat, jak mu to bude vycházet na jeho motoru -> z toho se dá odhadnout přínos takové úpravy.

P.s. zde je pěkné pojednání v ENG: http://www.autozine.org/technical_schoo ... haust.html

P.s.2: Kdyby se někdo podivoval na co jsou tam ty trumpetky - tak ty zamezují nežádoucímu víření vzduchu na začátku potrubí
Vysvětlení zde: http://www.youtube.com/watch?v=SIjBU9tI-Go

EDIT: stařičký graf z brzdy, s různou délkou sání na jednom motoru Jaguar
Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) Dušan M10B18 dne 26. 11. 2013 21:54, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
baskeez
člen E30.cz
Příspěvky: 948
Registrován: 14. 03. 2006 22:28
Bydliště: Kynšperk n/O

Příspěvek od baskeez » 26. 11. 2013 17:51

Super info :wink:
m10b18 "kloboukwagen" in progress

Uživatelský avatar
ARMAN
člen E30.cz
Příspěvky: 8549
Registrován: 24. 07. 2004 14:55
Bydliště: Praha

Příspěvek od ARMAN » 26. 11. 2013 18:19

Obrázek

Uživatelský avatar
dodo555
člen E30.cz
Příspěvky: 309
Registrován: 11. 08. 2012 06:16
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 » 26. 11. 2013 18:59

tie supatka su paradne
e30 318i cabrio

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 27. 11. 2013 21:44

O valeckove klapce-soupatku vim,budu vyrabet. co se tyce grafu,tak je z knihy Zavodni motory? Skvela kniha na pochopeni a informacích o vyvoji,upravach motoru.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 28. 11. 2013 12:22

Finky iS píše:O valeckove klapce-soupatku vim,budu vyrabet. co se tyce grafu,tak je z knihy Zavodni motory? Skvela kniha na pochopeni a informacích o vyvoji,upravach motoru.
Jj, grafy jsou z tama, knížka je to parádní :)
Obrázek

Uživatelský avatar
Rendis
člen E30.cz
Příspěvky: 1526
Registrován: 25. 12. 2004 15:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rendis » 03. 12. 2013 08:19

Nevíte kde sehnat adaptéry na šestiklapku pro M50?
e34/M540i
e34/M5 3.6
e34 2.5 24v vanos
ex e36 1.8i R.I.P
2x podauto: 2x1,3 MPi
Schmiedmann.cz

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 03. 12. 2013 09:03

na M50 ti šestiklapka půjde normálně, ale musíš mít mezikus kvůli sklonu sání vůči ventilu. Mrca to ladil pro kamoše tady z brna, tak ten ti řekne vocogou :) plugandplay mezikus jsem ještě nikdy neviděl :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Rendis
člen E30.cz
Příspěvky: 1526
Registrován: 25. 12. 2004 15:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rendis » 03. 12. 2013 09:18

[quote="MattyX"]na M50 ti šestiklapka půjde normálně, ale musíš mít mezikus kvůli sklonu sání vůči ventilu. Mrca to ladil pro kamoše tady z brna, tak ten ti řekne vocogou :) plugandplay mezikus jsem ještě nikdy neviděl :)[/quote]

Existuje,ale stojí mezi 50-60tis.
e34/M540i
e34/M5 3.6
e34 2.5 24v vanos
ex e36 1.8i R.I.P
2x podauto: 2x1,3 MPi
Schmiedmann.cz

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 03. 12. 2013 09:22

za kus železa ve tvaru příruby jen měnící úhel tělesa klapek z S50 vůči hlavě M50 je to trochu sračkoidní cena :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Odpovědět