1,8 iS úpravy ??

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
xixao69
člen E30.cz
Příspěvky: 57
Registrován: 08. 08. 2010 13:11

1,8 iS úpravy ??

Příspěvek od xixao69 » 27. 09. 2013 08:45

Ahoj chci se zeptat jestli se někdo nechce podělit o vychytávky tohohle motoru. Jak z něj dostat trochu "šťávy" na víc. Budu rád za každou dobrou radu. :) [/b]

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 27. 09. 2013 11:53

Mno jak zacit... :)
Vycistit kompletne sani, klapku, vahu (to nic nestoji a nekdy to dela divy :D)
Sport vzduch filtr (spise placebo, ale pokud byl stary zaneseny bordelem tak mozna neco poznas, jako bonus to pekne zmeni zvuk motoru :) - samozrejme idealne to chce odstinit od tepla z motoru
Nechat vycistit vstriky (nekdy byvaji dost zasvinene, me diky tomu motor jel jak mrtva 1.6)
Potom samozrejme vyfuk, dal bych tam origo pokud nemas (hodne stesti pri shaneni)
Cip do jednotky
Nechat snizit hlavu
Udelat si el.vetrak misto visky
Sehnat kratsi difer :D (to neni zvyseni vykonu, ale pocitove to bude jine auto. Pokud tam das napr. 4.45 z 1.6 automatu tak to bude "lamat vaz" ale pri rychlostech nad 120 uz te bude srat zes tam neco takoveho daval :D)
IS ma takovou specialitku a to nastavovatelne vackove kola od vyroby :) Takze pokud chces trochu vice vykonu nahore tak to jde taky vicemene zadarmo ale asi bych do toho nesel...ve vysledku to jako celek pojede hur :)
Natankovat 100 okt. benzin... :D

a ted ty drazsi srandy:
4 klapkove sani (prodava se obcas na ebay)
ostrejsi vacky
.
.
kompresor kit (moje oblibena vec :D)
turbo

Snad ti to nejak pomohlo :) Beztak toho je vic ale na toto jsem si ted tak v rychlosti vzpomnel :)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

xixao69
člen E30.cz
Příspěvky: 57
Registrován: 08. 08. 2010 13:11

Příspěvek od xixao69 » 27. 09. 2013 12:51

Paráda jsem moc rád za každej ohlas třeba na ty vstřiky bych si ani nevzpomněl

Uživatelský avatar
Chvalda 318iS
člen E30.cz
Příspěvky: 3731
Registrován: 28. 06. 2005 09:53
Bydliště: Poděbrady

Příspěvek od Chvalda 318iS » 27. 09. 2013 13:04

Před úpravama bych se taky zaměřil na tlaky, tzn pístní kroužky. Hodně m42 žere olej kvůli kruhům nebo guferům na ventilech.

Jinak klasickej recept je vyváženost, tzn vyvážit nebo odlehčit a vyvážit pohyblivé části v motoru - písty, ojnice, klika, setrvák...
Obrázek
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než BMW říditi...
BMW 318iS Dinan, BMW 323i TC Baur

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 27. 09. 2013 14:47

prej dost pomuze vyskubat puvodni 7mm voditka ventilu a nalosukat ty pro 6mm drik ventilu, stejny ventily jako na M52 (B25 a 28). usetri se vaha na rozvodech. ale je to jenom doslech, overit...

ale vsecky tyhle rady zavanej kompletni rozborkou motoru, coz nakonec bude pri skladani a vymejsleni picovin stat docela dost penez...
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
Shima
člen E30.cz
Příspěvky: 278
Registrován: 23. 05. 2011 21:49
Bydliště: Česka Lípa - Provodín

Příspěvek od Shima » 27. 09. 2013 16:56

když jsme u těch dříku kde je seženu na m20tku? vkelly ani elitu nejsou...na netu jsem něco našel ale jste třeba kupovali? jinak sorry že ti to seru do topicu!

xixao69
člen E30.cz
Příspěvky: 57
Registrován: 08. 08. 2010 13:11

Příspěvek od xixao69 » 28. 09. 2013 14:04

alkaba : A ty jsi čistil sám ty vstřiky nebo ti je čistil někdo ?
jestli bych si je dokázal vyčistit sám

Uživatelský avatar
alkaba
Příspěvky: 2329
Registrován: 11. 01. 2010 00:25
Bydliště: Štramberk (Severní Morava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alkaba » 28. 09. 2013 14:44

Nechával jsem "vyprat" v ultrazvuku :wink: Dával jsem tam čistit dvě sady, takže mám ještě 4ks úplně čistých kdybys chtěl 8)
BMW E30 320i Turbo
BMW E46 328i Turbo tour
BMW E12 528i

Jednou tříca, pořád tříca...

Obrázek Instagram (ECU Garage CZ)
Úprava ŘJ MS41, MS42, MS43, Bosch Motronic, Ecumaster, kdfi

Uživatelský avatar
Lukša
Příspěvky: 1427
Registrován: 09. 03. 2008 18:02
Bydliště: WallachianKingdom

Příspěvek od Lukša » 28. 09. 2013 20:06

omlouvám se za OT, Alkaba : procím bosch číslo těch is vstřiků-mám z m44 a chtěl bych tam dát původní, ale doma se mi to pomíchalo.děkuji

Mirek E.
Příspěvky: 1331
Registrován: 26. 06. 2012 16:13

Příspěvek od Mirek E. » 29. 09. 2013 14:28

alkaba: Spis nez vstriky nechat cistit je lepsi je poslat na repas. Tam je daji dokupy a sesteluji, aby vsechny davkovaly stejne mnozstvi paliva.

Nez rovnou sahat do motoru je lepsi zacit s rizenim motoru. Tj. poridit zavodni ridici jednotku. V Cechach napr. firma ProPDM. Bez ni ti jsou fyzickem upravy motoru takrka k nicemu.

V nejlepsim pomeru ceny a vysledneho vykonu by bylo dobre provest nasledujici upravy.
Poridit vackove hridele s delsi dobou plneni a vetsim zdvihem ventilu.
Odstranit hydraulicka zdvihatka a nahradit je mechanickymi.
Vstriky nejlepe z turbomotoru, ktere zajisti dostatecnou rezervu i pro budouci upravy.
Manualni regulator tlaku benzinu.
Ctyrklapkove sani s prumerem klapek do cca. 45mm.
Zvetsit a spasovat saci a vyfukove kanaly v hlave. Nicmene se to nesmi prehnat, melo by jit predevsim o vycisteni.
Vyfukove svody s vyfukem bez vetsich prekazek v proudeni plynu.

Dat na motor ctyrklapku a nejake ladene vyfukove svody neni zadny problem. Problem je spocitat delku sani a vyfuku. Pokud tyhle dva udaje nebudou sedet, motor nemusi mit zadny spodek a pojede jen ve vysokych otackach nebo naopak. Motorari co umi tyhle vzdalenosti spocitat je vam jen tak nereknou a bud budou chtit, aby jste si u nich nechali postavit cely motor a nebo musite jit cestou vlastniho vyvoje, coz je sice levnejsi, ale trva to mnohem delsi dobu nez najdete spravnou konfiguraci.

Jako nechci nekoho od uprav odrazovat, ale nejaky radoby sportovni filtr, ktery mimochodem ma mnohem hrubsi filtraci a do motoru jim nasavate vice bordelu a tim muzete vydirat napr. voditka ventilu, opravdu smysl nema.

Postavit komplet funkcni motor vcetne ridici jednotky vyjde prumerne na 100 tis. coz je castka, za kterou se da poridit nekolik M50tek, M60tek a i M70tek. Je jen na cloveku jestli to vzda a koupi jen jiny motor a nebo se pusti do uprav. :D

xixao69
člen E30.cz
Příspěvky: 57
Registrován: 08. 08. 2010 13:11

Příspěvek od xixao69 » 07. 10. 2013 18:44

Mirek E.
To co píšeš jsou super nápady určizě ten s regulátorem bych chtěl zkusit a ty zdvihátka se mi taky líběj ale ty kanály když je uděláš nezmění se ti tam tlaky nerad bych aby mi vodešel zase spodek když se udělá hořejšek. Bylo mi řečeno že motor by se votvírat neměl když je nějak zaběhlej.
Když dáš regulátor nestačil by pak jen cip jednotky ?
Závodní jednotka a vačky jsou na mě dost peněz do toho se mi moc nechce :)
Kdybych psal blbosti tak mě prosím oprav :D

bobo18
Příspěvky: 108
Registrován: 07. 01. 2008 12:53
Bydliště: Moravská Třebová

Re: 1,8 iS úpravy ??

Příspěvek od bobo18 » 19. 12. 2014 17:26

Když už jsme u těch úprav. V případě strokeru klika M47, ojky M52 a písty původní, dá se blok snížit o 1.5 mm? Hledal jsem po netu a na tuto otázku nikdo nenapsal kloudnou odpověď. Nezkoušel někdo?

Odpovědět