odlučovač oleje M52B28 a jeho funkce

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

odlučovač oleje M52B28 a jeho funkce

Příspěvek od Kubajz von Odry » 13. 05. 2013 15:00

na motoru M52B28 je něco, čemu říkám odlučovač oleje. - je to takový patvar, dokterého vede hadice jednak od klikovky a dál do sání (podtlak) Hádám, že ten bazmek (odlučovač) má za úkol zabránit nasávání oleje do sání.
věc se má tak, že ten můj asi nefunguje protože po pár jízdách bokem ma zasrané komplet parohy olejem a auto dýmí jak vojenská dýmovnice...

vím že se tu s tím někde špekulovalo, ale nikde jsem to už nedohledal a popravdě ani pořádně nevím jak to funguje..
Obrázek

Rade520
Příspěvky: 149
Registrován: 11. 12. 2011 15:45
Bydliště: Vysočina - Třebeach

Příspěvek od Rade520 » 13. 05. 2013 16:17

Do separátoru(odlučovače) se vyfukuje "olejová mlha" z ventilového víka,
Olej by se měl vrátit měrkou do vany,čístý vzduch do sání, a borčus zůstat v
v odlučovači. Pokud je ten odlučovač už moc zanesenej tak ti jde olej do sání.
Jinak třeba M50 a sposta dalších (ne bmw)motorů má hadičku z ventildeklu rovnou do sání.
Na závodních autech to řeší tzv. Oil catch tank:
http://tuning-individual.cz/tuning/sect ... catch-tank v podstatě to samé so separátor u bmw.
Zkus odlučovač vyčistit.

Kdyžtak mě někdo opravte jestli jsem něco napsal špatně,ale podle mě to nějak takhle bude :)

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 13. 05. 2013 16:29

hmm zajímavé :)
třeba tento:

http://tuning-individual.cz/eshop/oil-c ... DYlaWhy5B6

chápu dobře že hadici na sání zaslepím, a do toho oilcatch navedu hadici z klikovky a z ventilového víka ano?
Obrázek

Uživatelský avatar
stig
Příspěvky: 302
Registrován: 19. 08. 2011 10:16
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od stig » 13. 05. 2013 17:16

Nevím jak zrovna u toho co jsi linkoval, ale kamarád koupil http://www.highperformanceparts.cz/oil- ... odry.27247 a ten funguje tak, že jedno šroubení je vstup na hadici od klikovky/víka ventilů a druhý je vývod zpět do sání.

Mělo by to fungovat tak, že olejová mlha z hlavy/klikovky se v tom ochladí, olej se zkapalní a zůstane v nádobce a sání si přes hadici nasává už "čistej" vzduch.

Obrázek

Druhá varianta je, stejná, ale místo hadice zpět do sání se tam dá oddechový filtr (ten je na tom cos linkoval) a do sání se ti už nic nevrací a to si saje jen vzduch z airboxu/filtru... Koukal jsem, že někdo na celej OCT kálí a rovnou na ventildekl hodí ten oddechovej filtr, tam předpokládám, že se brzo zasere olejem a přestane bejt průchozí jak by měl, nehledě na to, že ty výpary ti jdou pod kapotu a nevim, jestli je to zrovna zdraví prospěšný.. http://img.auto.cz/moje.auto.cz/img/ic/ ... ce436b.jpg

Co se kámoše týče, zatím to jen testuje na Unu 1.0 fire (:D :D :D) ale poznatky jsou takový, že čím víc průchozích překážek (o který se mlha chladí) v OCT máš, tim líp funguje. Třeba u tý D1 bylo zklamáním, že tam není ani perforovaná přepážka ani nic, ale mělo by stačit ho vycpat drátěnkama od maminky z kuchyně třeba (nový samozřejmě). Vzhledově to taky v motorovym prostoru přidá 150 koní :D

Po 100 ostřejších kilometrech brzda plyn a to většinou kratší pojezdy co vocas jezdí do práce tam bylo víc "oleje" - spíš taková hnědá kejda než jsem sám čekal, řekněme 1/4 tý měrky... Já osobní testovačku zatím neprovedl, neb můj motor je ve stavu holýho bloku a auto v podobě holý kastle... :D
"Popelka" 325iX '89
"Millennium Falcon" E39 530i '00
"Karkulka" - Golf1 '78
Obrázek
ex: 325iX'87,325iX'88,Golf1'81,Escort'96,AudiA6'96,Octavia'06,Polo'94

Rade520
Příspěvky: 149
Registrován: 11. 12. 2011 15:45
Bydliště: Vysočina - Třebeach

Příspěvek od Rade520 » 13. 05. 2013 17:59

Oil catch tank by měl mýt tři vývody.
Jinak pozor na tuningových obchodech jsou většinou předražený čínský schity který ve vnitř nemají nic,a jsou jenom barevné aby to pěkně vypadalo.
Dva litry za nerezový váleček s koncovkama nedávej.
Jestli chceš za rozumnou cenu tak tady:
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... 84395c204f

Ale nejdřív zkus ten odlučovač vyčistit a měl by fungovat.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 13. 05. 2013 21:40

V odlučovači M52 motoru je membrána, která asi nefunguje správně a nebo je odlučovač zanesený. Hodně špatně na tom bývá hadice odvádějící olej zpět k měrce/do vany, bývá zanesená a neprůchozí.

Separátor je možné jej opatrně rozebrat a vyčistit, ale je to plast s skleněným plnivem a "zácvaky" rády prasknou. Jednodušší je koupit nový, i když chtějí docela dost za kus plastu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 13. 05. 2013 21:48

no jelikož to auto mám čistě pro zábavu a budu ten motor odst točit, a taky proto že s tím nenajedu buh ví kolik tisíc ročně, tak asi pujdu do zmíněného oil catch tank :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 14. 05. 2013 07:32

Když už je řeč o peněnzích ... koukám na ceny Oil-Catch tanků a originální odlučovač je levnější :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 14. 05. 2013 10:05

jo, neorigo od meyle za 1100,- aorigo za 1550,- s dani... bych ho proste koupil, zas tam 10 let vydrzi...
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Odpovědět