Odvzdušnění chladícího systému e36

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Odvzdušnění chladícího systému e36

Příspěvek od Kubajz von Odry » 23. 04. 2013 08:57

Jak již mnozí postřehli mám v e30 motor z e36 - M52B28 a te´d se trápim s jeho odvzdušněním. nalistoval jsem tedy " Jak na to e36 " a tam se dočetl postup:

1. vyrovnávací nádržku naplníme až po okraj chladící kapalinou
2. Otevřeme odvzdušňovací šroub a počkáme, dokud chladící kapalina neobsahuje bublinky
3. odvzdušňovací šroub opět zavřeme
4. nastartujeme motor. topení nastavíme na max.
5. s otevřeným víčkem expanzky motor necháme zahřát na provozní teplotu - udržujeme otáčky kolem 2500. množství zbytkového vzduchu vede k pokeslu chladící kapaliny zhruba k rysce max na expanzce
6. během zahřívání případně doplníme chybějící chladící kapalinu
7.po zahřátí necháme motor běžet na lehce zvýšené otáčky 1200
8. opět otevřeme odvzdušňovací šroub a počkáme až přestane vytékat chladící kapalina
8. v případě potřeby dolijeme kapalinu na rysku max ve vyrovnávací nádržce.


takže dvě otázky.
- během odvzdušňování vůbec nezatahuju víčko expanzky?
- v bodě 8. skutečně čekám až přestane vytékat chladící kapalina? není to tak že čekám až naopak začne téct pouze chladící kapalina bez bublin?

edit: jedná se o systém e36 tak jsem to necpal do techniky, systém je ale myslím si podobný jako u motorů m40 - m42 na e30, takže nechám na zvážení adminů kam to šoupnou :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
paveld
Příspěvky: 2726
Registrován: 23. 09. 2005 18:12
Bydliště: Mníšek pod Brdy (Kytín)

Příspěvek od paveld » 23. 04. 2013 10:30

Nejovědčenější postup mám ten, že s vypnutym motorem s otevřenym odvzdušňovacím šroubem doleju chladící kapalinu dokud nezačne z díry po šrouby vytékat. Pak ho zavřu, projedu se se zapnutym topením a až auto vychladne udělám to samý pro jistotu ještě znovu a případně po utažení šroubu odsaju z expanzky kapalinu aby jí tam bylo správný množství.
Kdykoliv předtím, kdy jsem odvzdušňoval za tepla a se zapnutym motorem tak to šlo špatně a auto třeba ještě 500km uplně dobře netopilo a bylo s tim dost práce proti tomuhle postupu.
BMW 323i E36

Odpovědět