1. vyrovnávací nádržku naplníme až po okraj chladící kapalinou
2. Otevřeme odvzdušňovací šroub a počkáme, dokud chladící kapalina neobsahuje bublinky
3. odvzdušňovací šroub opět zavřeme
4. nastartujeme motor. topení nastavíme na max.
5. s otevřeným víčkem expanzky motor necháme zahřát na provozní teplotu - udržujeme otáčky kolem 2500. množství zbytkového vzduchu vede k pokeslu chladící kapaliny zhruba k rysce max na expanzce
6. během zahřívání případně doplníme chybějící chladící kapalinu
7.po zahřátí necháme motor běžet na lehce zvýšené otáčky 1200
8. opět otevřeme odvzdušňovací šroub a počkáme až přestane vytékat chladící kapalina
8. v případě potřeby dolijeme kapalinu na rysku max ve vyrovnávací nádržce.
takže dvě otázky.
- během odvzdušňování vůbec nezatahuju víčko expanzky?
- v bodě 8. skutečně čekám až přestane vytékat chladící kapalina? není to tak že čekám až naopak začne téct pouze chladící kapalina bez bublin?
edit: jedná se o systém e36 tak jsem to necpal do techniky, systém je ale myslím si podobný jako u motorů m40 - m42 na e30, takže nechám na zvážení adminů kam to šoupnou
