Brzdy z e36 do e30
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Brzdy z e36 do e30
Mám na e30 přední brzdy (brzdiče a kotouče) z e36 m3
zadní z kompakta e36
brzda mi i po odvzdušnění zabírá poměrně hodně dole - má dlouhý "mrtvý" chod
došel jsem k závěru, že to bude nejspíš tím, že tam zůstal originál e30 hlavní brzdový válec.
chci tedy nahradit hlavní brzdový válec válcem z e36 m3 - teď je ale zrada.
jsou dva druhy - jeden pro ABS druhý bez ABS.
ten pro ABS má podle dodavatele náhradních dílů větší průměr než ten bez ABS. - auto ABS nemá, který teda zvolit? nebo je to jedno?
zadní z kompakta e36
brzda mi i po odvzdušnění zabírá poměrně hodně dole - má dlouhý "mrtvý" chod
došel jsem k závěru, že to bude nejspíš tím, že tam zůstal originál e30 hlavní brzdový válec.
chci tedy nahradit hlavní brzdový válec válcem z e36 m3 - teď je ale zrada.
jsou dva druhy - jeden pro ABS druhý bez ABS.
ten pro ABS má podle dodavatele náhradních dílů větší průměr než ten bez ABS. - auto ABS nemá, který teda zvolit? nebo je to jedno?
asi pujde o počet vývodu na trubky u abs jdou dvě trubky do kostky ABS bez abs jdou ke každemu přednímu zvlášť a dozadu jde jedna která se rozděluje až vzadu
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
Kubo, kupodivu... nedělala i GTR e36 má abs, jen trošku...upravenouKubajz von Odry píše:a dělala se vůbec e36 m3 bez ABS ??? - v ETK žádnou takovou variantu nevidiím tak mě napadá, jestli tu neřeším nevyřešitelné
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
V tvém případě ten omezovač patří spíš na přední brzdy (samozřejmě záleží na více věcech, ale skoro určitě ano). Právě vahadlo má výhodu v tom, že nemusíš řešit kam dát omezovač.
Štelovat podle povrchu jo (podle přilnavosti - čím větší Gčko tím víc na zadek), ale pozor na to, pak na to zapomeneš a vymstí se Ti to - z vlastní zkušenosti.
Štelovat podle povrchu jo (podle přilnavosti - čím větší Gčko tím víc na zadek), ale pozor na to, pak na to zapomeneš a vymstí se Ti to - z vlastní zkušenosti.
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Síla= tlak x plocha. Když dáš dopředu větší pístky (u tebe 60 oproti myslím 40mm) - větší síla=větší brzdný moment. Dozadu jsi ale dal sice větší (36?) ale série je 33mm - zvětšil jsi je, ale ne o tolik vzhledem k předním, takže vzadu to brzdí míň. Z toho vyplývá, že bys měl dát regulátor na předek.
Brzdy mám stejné jako ty, akorát vzadu jen sériových 33mm a musel jsem dát regulátor na předek.
Pozor - bez sériového regulátoru na to dupneš a už můžeš zablokovat i zadky, což se u série stát nemohlo. Takže až přijde krizovka, tak bys mohl sypat bokem místo dopředu (zablokování všech 4 není příjemné ve 180ti jak jsem se dozvěděl)
Brzdy mám stejné jako ty, akorát vzadu jen sériových 33mm a musel jsem dát regulátor na předek.
Pozor - bez sériového regulátoru na to dupneš a už můžeš zablokovat i zadky, což se u série stát nemohlo. Takže až přijde krizovka, tak bys mohl sypat bokem místo dopředu (zablokování všech 4 není příjemné ve 180ti jak jsem se dozvěděl)
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
tak teď trošku rozeberu mou teorii a schválně zajdu do extrému, abych ji názorně demonstroval.
když bude předek "přeberžděný" a zadek "nedobržděný"
tedy v extrému kdyby brzdil pouze předek a zadek vůbec, tak při zadupnutí brzd se zablokují přední kola, zadní se budou dále otáčet a auto poletí po tečně ze zatáčky rovně ven.
když bude předek "nedobržděný" a zadek "přebržděný"
tedy zase v extrému kdyby nefungovaly přední brzdy vůbec, tak při zadupnutí se zablokují zadní kola, přední se budou stále otáčet a efekt se bude podobat tomu, jako bychom zatáhli pouze ruční brzdu - tedy auto se začne přetáčet do smyku
z této mojí teorie mi vychází, že není dobré mít přebržděný zadek - lépe řečeno je potřeba, aby zadek brzdil o něco méně než předek a to i s ohledem na rozložení hmotnosti u E30.
takže ve své podstatě, regulátorem dosáhnu toho, aby se mi neblokovaly zadní kola.
když bude předek "přeberžděný" a zadek "nedobržděný"
tedy v extrému kdyby brzdil pouze předek a zadek vůbec, tak při zadupnutí brzd se zablokují přední kola, zadní se budou dále otáčet a auto poletí po tečně ze zatáčky rovně ven.
když bude předek "nedobržděný" a zadek "přebržděný"
tedy zase v extrému kdyby nefungovaly přední brzdy vůbec, tak při zadupnutí se zablokují zadní kola, přední se budou stále otáčet a efekt se bude podobat tomu, jako bychom zatáhli pouze ruční brzdu - tedy auto se začne přetáčet do smyku
z této mojí teorie mi vychází, že není dobré mít přebržděný zadek - lépe řečeno je potřeba, aby zadek brzdil o něco méně než předek a to i s ohledem na rozložení hmotnosti u E30.
takže ve své podstatě, regulátorem dosáhnu toho, aby se mi neblokovaly zadní kola.
Samozřejmě že zadek bude brzdit vždy méně, vždyť máš vepředu 60mm a vzadu 36mm, navíc rozdílné průměry kotouče (315 oproti 272), ale bude brzdit méně o dost.
Je mi jedno co s tím uděláš, jen mi přijde k smíchu auto, které má obří brzdy za desetitisíce a brzdí hůř než série.
Ještě mě napadá že špatně chápeš smysl sériového omezovače - ten nic nedělá - dokud nedosáhneš kritického tlaku.
Poslední věc, ohledně brzd si dobře rozmysli komu budeš věřit. Mě rozhodně nevěř, ale ber to spíš jako popostrčení, aby sis na to udělal sám názor na základě nějaké literatury.
Je mi jedno co s tím uděláš, jen mi přijde k smíchu auto, které má obří brzdy za desetitisíce a brzdí hůř než série.
Ještě mě napadá že špatně chápeš smysl sériového omezovače - ten nic nedělá - dokud nedosáhneš kritického tlaku.
Poslední věc, ohledně brzd si dobře rozmysli komu budeš věřit. Mě rozhodně nevěř, ale ber to spíš jako popostrčení, aby sis na to udělal sám názor na základě nějaké literatury.
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
však od toho tady ta diskuze je - abychom se navzájem poučili, popostrčili a proto budu rád když mi napíšeš a třeba i do podobných extrému rozvedeš své zkušenosti, abych mohl i já své auto postavit co nejlépe a nebyl ti k smíchu že mám velké brzdy které nebrzdí
já se od začátku samozřejmě nebavím o seriovém omezovači, ale o tomhle:
http://www.race-shop.sk/shop/22-brzdy/2 ... kovy-evo-2
já se od začátku samozřejmě nebavím o seriovém omezovači, ale o tomhle:
http://www.race-shop.sk/shop/22-brzdy/2 ... kovy-evo-2
/Jeb je hrozný hovado, ale občas má pravdu. Doporučuju udělat kontrolní výpočet, protože on má vzadu ještě o chlup menší kotouče./Jon píše:Vlastní zkušenosti jsem už napsal, není asi už co dodat
Jestli jsem něco napsal nesrozumitelně, klidně napiš
Naposledy upravil(a) DoDo dne 16. 02. 2013 11:56, celkem upraveno 1 x.
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Hlavní brzdové válce pro E36 M3 jsou sice dva druhy, ale ne pro ABS/bez ABS ale pro 3.0 a 3.2 motor. Oba jsou se stejnými průměry (předek 25,40, zadek 20,64), ale liší se délkou konce do posilovače.
M3 3,0: válec s koncem do posilovače shodný s jinými E36, posilovač shodný s jinými E36
M3 3,2: válec s koncem do posilovače shodný s E34, speciální posilovač nezáměnný s jinými E36
Pro M3 3,2 je použitelný v podstatě jakýkoli hlavní válec z E34 M50/M50TU, rozdíl je jen v závitech pro přední/zadní okruh. Tyto závity byly různé i během historie výroby a je tam buď M10x1 nebo M12x1 nebo jejich kombinace. Řešitelné je to jednoduše výrobou trubky válec-ABS jako kusovky s rozdílnými šroubeními na koncích.
Pokud to budeš stavět celé, použij posilovač i válec z E34 M50/M50TU, těch se všude válí za cenu šrotu.
M3 3,0: válec s koncem do posilovače shodný s jinými E36, posilovač shodný s jinými E36
M3 3,2: válec s koncem do posilovače shodný s E34, speciální posilovač nezáměnný s jinými E36
Pro M3 3,2 je použitelný v podstatě jakýkoli hlavní válec z E34 M50/M50TU, rozdíl je jen v závitech pro přední/zadní okruh. Tyto závity byly různé i během historie výroby a je tam buď M10x1 nebo M12x1 nebo jejich kombinace. Řešitelné je to jednoduše výrobou trubky válec-ABS jako kusovky s rozdílnými šroubeními na koncích.
Pokud to budeš stavět celé, použij posilovač i válec z E34 M50/M50TU, těch se všude válí za cenu šrotu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
přímo něco hotovýho nemám, ale šel bych na to porovnánim s nějakym sériovym autem, ikdyž u něho můžeš počítat, že bude lehce víc přebržděnej předek, kvůli bezpečností dudků za volantem.
např. si zvolíš nějaký auto, který brzdí celkem dobře, třeba e36 m3 (brzdí dobře? nevim ) a zjistíš si:
hmotnost předek/zadek
průměry pístků v hlavnim brzdovym válci
"efektivní" průměry kotoučů (velkej + malej průměr brzdný plochy děleno dvěma)
průměry pístků v brzdiči
a porovnal to s tvojí konkrétní konfigurací
(poznámky pod čarou - jedna z možností jak na to:
M=F.l
M - moment, F - síla, l délka ramene
Zvolíš si nějakou sílu na hl. válec, vypočítáš sílu na kotouč, ponásobíš ramenem, spočítáš brzdnej moment, pak to porovnáš s hmotností předek /zadek - to celý u seriovýho auta, např. e36m3
pak to spočteš u sebe, a už z toho uvidíš, jestli to bude oproti porovnávaný sériovce brzdit víc na předek nebo na zadek
atd...)
např. si zvolíš nějaký auto, který brzdí celkem dobře, třeba e36 m3 (brzdí dobře? nevim ) a zjistíš si:
hmotnost předek/zadek
průměry pístků v hlavnim brzdovym válci
"efektivní" průměry kotoučů (velkej + malej průměr brzdný plochy děleno dvěma)
průměry pístků v brzdiči
a porovnal to s tvojí konkrétní konfigurací
(poznámky pod čarou - jedna z možností jak na to:
M=F.l
M - moment, F - síla, l délka ramene
Zvolíš si nějakou sílu na hl. válec, vypočítáš sílu na kotouč, ponásobíš ramenem, spočítáš brzdnej moment, pak to porovnáš s hmotností předek /zadek - to celý u seriovýho auta, např. e36m3
pak to spočteš u sebe, a už z toho uvidíš, jestli to bude oproti porovnávaný sériovce brzdit víc na předek nebo na zadek
atd...)