Brzdy z e36 do e30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
/Jon
Příspěvky: 542
Registrován: 08. 10. 2007 15:36
Bydliště: Praha 10 Hostivař

Příspěvek od /Jon » 16. 02. 2013 12:55

Ještě doplním, že pokud máš pevné třmeny, tak plochu pístků poděl 2mi, abys získal ekvivalentní plochu k plovoucím třmenům.
Šlo by na to jít i teoreticky, ale je tam moc neznámých počínaje polohou těžiště a konče součinitelem lpění pneumatik. Jak to napsal Dodo je nejjednodušší způsob i když dá jen orientační hodnoty. Akorát bych si vybral jako předlohu kvůli poloze těžiště e30. Stejně není důvod proč by měla brzdit e36 m3 líp.

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 16. 02. 2013 14:15

jo, to těžiště by mohlo mít vliv, ale pro takovejhle odhad stačí vzít jakýkoli podobný osobní auto. Spíš sem navrhoval e36 kvuli tomu, že na to má už většinu hodnot dohledanejch a nemusel by to shánět po všech čertech. Ale je to jedno.

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 16. 02. 2013 16:13

Francis píše:Hlavní brzdové válce pro E36 M3 jsou sice dva druhy, ale ne pro ABS/bez ABS ale pro 3.0 a 3.2 motor. Oba jsou se stejnými průměry (předek 25,40, zadek 20,64), ale liší se délkou konce do posilovače.
M3 3,0: válec s koncem do posilovače shodný s jinými E36, posilovač shodný s jinými E36
M3 3,2: válec s koncem do posilovače shodný s E34, speciální posilovač nezáměnný s jinými E36

Pro M3 3,2 je použitelný v podstatě jakýkoli hlavní válec z E34 M50/M50TU, rozdíl je jen v závitech pro přední/zadní okruh. Tyto závity byly různé i během historie výroby a je tam buď M10x1 nebo M12x1 nebo jejich kombinace. Řešitelné je to jednoduše výrobou trubky válec-ABS jako kusovky s rozdílnými šroubeními na koncích.

Pokud to budeš stavět celé, použij posilovač i válec z E34 M50/M50TU, těch se všude válí za cenu šrotu.
Posilovač z e34 do e30 s motorm M52B28 nejspíše nenarvu kvůli nedostatku místa. - proto je tam teď posilovač z nějakého citroenu...
ale už v tom mám zase o kus více jasno.

trubky budu dělat komplet nové v příštím týdnu, ale ABS tam nemám. takže půjdou brzdy napřímo do brzdičů (teda napřímo přes omezovač, až se dopátrám k tomu kam a jak ho zapojit :) viz zbytek našeho theardu.)
Naposledy upravil(a) Kubajz von Odry dne 17. 02. 2013 16:46, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 16. 02. 2013 16:15

takže to abych šel shánět všade možně potřebné parametry a hodnoty :)

a nebo udělat takovou fičuru a sie napojit omezovač na předek, a pak druhý na zadek a doladit si vše podle citu :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 16. 02. 2013 18:06

S komponenty to byl jen příklad.
Průměry pístků/kotoučů máš vpředu shodné s E36 M3, vzadu máš menší kotouč a nepatrně menší pístek než v M3 (a tudíž menší brzdný účinek než má E36 M3). Rozložení hmotnosti u E30 je oproti E36 více ve prospěch přední nápravy, zadek je lehčí a tomu odpovídá i tvé rozložení brzd. Osobně bych si se staticky nastaveným omezovačem starosti nedělal. Potřeboval bys dynamický omezovač, který bude mít proměnný účinek podle zatížení zadní nápravy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 17. 02. 2013 23:05

přes víkend jsem neměl moc času prakticky hledat, ale o to víc jsem nad tím vším přemýšlel :lol:

to co tu psal naposled Francis mi dává ve spojení s e30 docela smysl. (ale nechci tím říct že ostatní texty mi smysl nedávají, aby to nebylo mylně chápáno :-D)
takže jsem se začal zaměřovat na dynamický měnič brzdného účinku a více studoval jeho funkci a zapojení. jaké (nemilé) překvapení pak bylo, když jsem našel že u e30 to vypadá asi takto (díl č.5)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... pipe_rear/

http://www.turnermotorsport.com/image/b ... 2494-i.jpg
a že tedy vubec nechápu jak funguje jeho regulace když nikde nevidím napojení na zadní nápravu.
u e36m3 jsem nenašel pro změnu regulátor vůbec ...

takže další otázka na zkušenější uživatele je, jak to do háje funguje? :lol:

dále mam trochu zmatek v označení E34 M50/M50TU - co mám chápat tím TU ?
Obrázek

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12534
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 17. 02. 2013 23:13

TU je označení pro Vanos ;)

pokud to chapu dobře tak to je pouze omezovač, řekněme že prvně byl válec (slepice) pak se zjistilo, že zadek je potřeba omezit protože brzdí motor a pak byl (vejce) omezovac brzd zadních :D tvl jak že není napojen na zadní napravu? dyť je to na hlavní větvi na zadní nápravu ?! E36tka to nemá, jelikož má těžší zadek ;) kamarad to instaloval až po té co zadek vyřezal a dal lamino...a ono ejhle, ty brzd mají najednou síly :D

imho, ten regulátor jsem Ti ale objednával přeci ... si naveď zadní okruh dovntř a tím kolečkem si to pak zreguluješ v případě potřeby ... pokud budeš chtít smýýýkovat tak si zadek uzavřeš a podbrzďuješ předkem jen :P
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 17. 02. 2013 23:16

napojený na zadek jsem myslel tak, že tam není žádné mechanické či elektronické spojení s nápravou které by dynamicky měnilo brzdný účinek na zadní nápravě. podle toho, jak je zadní náprava zatížená (ať už váhou vozidla, nebo odlehčením při ostrém brždění vozidla)

tak a teď mi zase hraje do noty to, dát regulovatelný omezovač na zadní nápravu podle toho co tu uvádí mattyx :lol: to je komedie ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Jirkoj
člen E30.cz
Příspěvky: 2029
Registrován: 12. 02. 2010 08:29
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirkoj » 17. 02. 2013 23:23

Ten valecek je jenom pevne nastavenej omezovac brzdnyho ucinku. Nic se se zadni napravou nemeni.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595

Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz

Uživatelský avatar
Kubajz von Odry
člen E30.cz
Příspěvky: 3689
Registrován: 25. 05. 2004 13:22
Bydliště: Odry

Příspěvek od Kubajz von Odry » 17. 02. 2013 23:42

jj takže místo tohoto omezovače bych tam nejspíše já u své stavby dal ten regulovatelný jak už jsme ho tu odkazoval. - asi to tak udělám a uvidím jak to bude nebo nebude fungovat... kdyžtak pak bude EVO II :lol:
Obrázek

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 21. 02. 2013 21:59

Francis píše:S komponenty to byl jen příklad.
Průměry pístků/kotoučů máš vpředu shodné s E36 M3, vzadu máš menší kotouč a nepatrně menší pístek než v M3 (a tudíž menší brzdný účinek než má E36 M3). Rozložení hmotnosti u E30 je oproti E36 více ve prospěch přední nápravy, zadek je lehčí a tomu odpovídá i tvé rozložení brzd. Osobně bych si se staticky nastaveným omezovačem starosti nedělal. Potřeboval bys dynamický omezovač, který bude mít proměnný účinek podle zatížení zadní nápravy.
dynamický omezovač - tím myslíš to, co má třeba žigulík na zadní nápravě?
pokud nebude jezdit prázdnej a pak hned s plnym kufrem, tak si dovolim tvrdit, že si bohatě vystačí s klasickym nastavitelnym omezovačem.

Uživatelský avatar
Francis
člen E30.cz
Příspěvky: 3445
Registrován: 11. 02. 2003 11:06
Bydliště: Lánov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Francis » 21. 02. 2013 22:15

Ano, myslel jsem nějaký zátěžový omezovač, jaký mívala auta auta bez ABS.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition

Odpovědět