samosvor na e21
samosvor na e21
Ahoj mám e21 v tom motor M52b28 s orig převodovkou a k tomu diferenciál orig e21...... problém, je ten že převody jsou dle mého soudu až moc krátké...... orig dif k tomuto motoru je 2.93 a já má samosvos s převodem 3,45...... nekde jsem slyšel, že do skříně diferenciálu e21 lze vpravit střeva z diffu 36-ky.... ví někdo a umí?
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit
trochu jsem prolezl etku tak snad 325 ma převod 3,15..... to by mi asi vyhovovalo...... pod tři by to bylo zase asi dlouhé....ale s převodem 3,45 je prostě jednička nepoužitelná....... je to jak nějaká redukce
co je tedy malý a velký diff?
rozhodně potřebuji samosvorný dif...
co je tedy malý a velký diff?
rozhodně potřebuji samosvorný dif...
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit
u e36 jsou tři velikosti diferu
malý myslim po 320i
střední od 323 do M3
a velkej u M3
v ETK po poznáš podle hmotnosti celýho difu / malej cca 29 / velkej cca 35
do e21 se hoděj jen poměry z toho malýho - možná by stačily vyměnit jen převody - ale to je otázka na toho, kdo to bude dělat
malý myslim po 320i
střední od 323 do M3
a velkej u M3
v ETK po poznáš podle hmotnosti celýho difu / malej cca 29 / velkej cca 35
do e21 se hoděj jen poměry z toho malýho - možná by stačily vyměnit jen převody - ale to je otázka na toho, kdo to bude dělat
Docent Chocholoušek BMW světa...
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
pořádám BIG BMW Classic a sbírám starý klumpry
- MattyX
- Příspěvky: 12534
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
316-320i ma obal malej , typ je to myslim 168 tak jako u E30 malejDC píše:u e36 jsou tři velikosti diferu
malý myslim po 320i
střední od 323 do M3
a velkej u M3
323,325,328,tds a 3.0 M3 maji střední obal tak jako velkej e30 a malej e34
a jenom 3.2 ma ten největší obal
to co hledáš tome se nachazí vícemeně jen v e30tkách , na kombikovi mam 3.25 malej obal , ale z čeho ten dif je netuším , podlě mě 324d ?!
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- honzabiker1
- člen E30.cz
- Příspěvky: 254
- Registrován: 08. 02. 2010 14:05
- Bydliště: Kladno
Compact e36 ma u benzinovych motoru cca takove pomery, jake schanis - treba s M43B19 ma 3,23. Diferaky jsou skoro stejny jako maly na e30 (jdou i na e30 pouzit, jen se musi pouzit poloosy taky z Compactu).
E30 320i Saloon 89' Diamantschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz
E36 328i Coupe 95' Moreagrun
E36 328i Touring 95' Dunkelblau
E39 520i Touring 01' Cosmosschwarz
tak jsem prohrabal etku a nejlepší adept je asi dif z 323 e30.....ta má převod 3,23 a navíc sedí i rozmery ložisek....
tak to vypadaá, že by to šlo překopat.
Mám ještě dotazy ta svorná vložka je tedy přišroubovaná na to unašecí kolo po obvodu, takže mohu zakoupit obyčejný diferenciál a dodatečně tam vpravit tu samosvornou vložku? Předpokládám, že unašecí kola u e30 budou mít všechny stejný průměry.
Další dotaz kolik stojí samosvor, a co se na něm může posrat a co stojí generálka?
jsou to lamelové samosvory nebo jiné? je více typů?
děkuji
tak to vypadaá, že by to šlo překopat.
Mám ještě dotazy ta svorná vložka je tedy přišroubovaná na to unašecí kolo po obvodu, takže mohu zakoupit obyčejný diferenciál a dodatečně tam vpravit tu samosvornou vložku? Předpokládám, že unašecí kola u e30 budou mít všechny stejný průměry.
Další dotaz kolik stojí samosvor, a co se na něm může posrat a co stojí generálka?
jsou to lamelové samosvory nebo jiné? je více typů?
děkuji
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 12. 01. 2008 18:01
- Bydliště: Břeclav
Narazil jsem na zajímavé téma,protože ten problem s převodama mám taky.Mám v E21 M50B25 s převodovkou z E36-M50B25 250G ne z E34 310Z a diff samosvor origo E21 323i-3,45 poměr S25%.Jinak by mě fakt zajímalo jak ti ta 2.8 jede.Rychlost ti to ukazuje nebo jak jsi to vymyslel?Ten poměr cca 3,23 by podle mě byl ideální s pneu 225/40 R16
jede to hezky až na to že jednička je dá se řicí nepoužitelna a na 50 ce se dá jezdit pomalu na pětku..... jezdím kola 195 50 15 nebo teď tam byli 195 55 15...... kdybych jezdil 17.ky taky by se převod na kola změnil, ale takhle je to prostě krátké...... Na sprintech jsem měl v cíli asi 160 kmh a pětka byla na otáčkách 5tis.... takže jen pro představu..... nejde mi o to aby to jelo 250, ale chci prostě optimálně využít prevodovku... takže také používat jedničku.
Ale na odpich při printu se samosvorem a slikama to bylo dobré..... v té době jsem ale ještě nemohl normálně točit plné otáčky, takže teď to bude o něco lepší až to pojede
tachometr je vyřazen..... zvuk motoru a otáčky jsou pro mě dostatečné stimuly
Jinak asi bude diff e 36 nejspíš 3,15....
Ale na odpich při printu se samosvorem a slikama to bylo dobré..... v té době jsem ale ještě nemohl normálně točit plné otáčky, takže teď to bude o něco lepší až to pojede
tachometr je vyřazen..... zvuk motoru a otáčky jsou pro mě dostatečné stimuly
Jinak asi bude diff e 36 nejspíš 3,15....
Dokud budu mít bmw, budu něco kutit
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 12. 01. 2008 18:01
- Bydliště: Břeclav
Tachometr mám taky vyřazen,otáčky mi ještě zatím neukazují.Na předělání poměru diferáku zatim není čas,ale chtělo by to taky udělat,tak budu sledovat téma jak jsi pokročil a jaké budou výsledky.Já vzadu jezdím na 215/40 R16,ale chci to vyměnit za 225/40 R16 kvuli tomu,že na 9J ráfku je to nejužší povolená guma.O trochu aby ty kvalty byly delší,ale jinak musím říct,že to zrychluje na každou rychlost perfektně.Tak snad se třeba i někde sejdeme s E21čkama