Nahrada za Alpina pridavne pristroje
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
no zkusDan 001 píše:Je, od toho stejneho cloveka co ma nahore galerii v odkazu od Pala...Max-Max píše:a tato kopie neni nekde k mani?
http://s14power.com/docs/guage.htm
Ale radsi ani nechtej vedet cenu![]()

325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
600EUR bez cidel - cenovka ze zeme blaznu...
Slibuji vam vsem, ze postavim plne funkcni prototyp a pak se nejak kolektivne domluvime kdo, co, pocet...
Cidla jsem jiz sehnal, jak teploty (daleko mensi prace) tak i tlaku.
Pekny vikend, Vasek.

Slibuji vam vsem, ze postavim plne funkcni prototyp a pak se nejak kolektivne domluvime kdo, co, pocet...
Cidla jsem jiz sehnal, jak teploty (daleko mensi prace) tak i tlaku.
Pekny vikend, Vasek.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
penize zatim nikam neposilat - 
V tuhle chvili je naprogramovan mikrokontroler a nakalibrovano 6 teplotnich cidel. Trochu se trapim s cidly tlaku, ale doufam ze to dobre dopadne.
Pekny vikend, jdu badat

V tuhle chvili je naprogramovan mikrokontroler a nakalibrovano 6 teplotnich cidel. Trochu se trapim s cidly tlaku, ale doufam ze to dobre dopadne.
Pekny vikend, jdu badat

90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
budíky
hlásím se taky, místo ekonoměru bych taky radši uvítal voltmetr , atd...
btw: jak to vypadá s postupem operace ?

btw: jak to vypadá s postupem operace ?

Salute to bmw: http://www.youtube.com/watch?v=MYdOZitM67M
Super Drift: http://www.youtube.com/watch?v=5aXnMt0yUFI
Alpina Klasik: http://www.youtube.com/watch?v=8ACPYKBNDLU
ex:E3O sedan 316i M10 plast => 325i Touring M50-power + 325i Touring M20-power
Super Drift: http://www.youtube.com/watch?v=5aXnMt0yUFI
Alpina Klasik: http://www.youtube.com/watch?v=8ACPYKBNDLU
ex:E3O sedan 316i M10 plast => 325i Touring M50-power + 325i Touring M20-power
No, takze sypu si popel na hlavu a zkusim to nejak dotahnout, aby jste si z me neschopnosti nemohli delat "prcu". Vzhledem k tomu, ze od puvodniho zameru uteklo celkem dost vody (cca 20 mesicu) tak bych cely projekt trochu rozsiril a tak nejak vice zakomponoval do interieru E30. Urcite vam vsem rad necham prostor pro pripominky a namety k cele veci. Uprava zameru tohoto projektu je vlastne mozna jen z toho duvodu, ze se mi podarilo dostat se do okruhu lidi kteri maji k dispozici daleko lepsi technologie nez je pajka, programator, osciloskop a merak...
Takze toto je muj upraveny zamer:
- pouziti OLED zobrazovace v miste kontrolek uvnitr pristrojovky (vlevo, vpravo, po obou stranach), zamysleny zobrazovac bude barevny (v zakladni rezimu v barve podsvetleni E30) a cele zapojeni bude schopno zobrazovat jak pozadovane udaje tak i kontrolky tak jak je zname ve svych tricach (vcetne barev).
v zakladu by byly sledovany tyto udaje:
- teplota oleje
- tlak oleje
- teplota oleje v prevodovce
- teplota oleje diferencialu
- teplota chladici kapaliny (v hlave, v chladici)
- palubni napeti
- venkovni teplota
rozsirena varianta:
- tlak v sacim potrubi u turbo motoru
- teplota servo oleje
- sledovani tlaku v pneumatikach
- vnitrni teplota interieru
samozrejme na prani lze sledovat temer cokoliv co lze merit , limitem muze pouze nedostupnost nekterych druhu cidel.
Aby se nemusela tahat slozita kabelaz po aute tak vetsina kominukace s cidly je realizovano sbernici I2C (zasveceni budou vedet), pouze cidla tlaku jsem zatim sehnal pouze s analogovym vystupem - takze separatni kabelaz. Cidla tlaku v pneumatikach lze pouzit z nejake sady (ktere jsou dostupne), jsou bezdratova a samozrejme musi mit interface pro pripojeni k systemu.
Duvodem proc jsem se rozhodl system vylepsit a zapojit do pristrojovky je fakt, ze se mi podarilo sehnat vyrobce (Cina) ktery je schopen (diky znamostem se o tom vubec bavit) vyrobit zobrazovac dle zadane specifikace a rozmeru v "rozumnem" mnozstvi pro nas ucel.
System by mel fungovat asi takto:
1, po zapnuti zapalovani se zobrazi klasicke schema kontrolek jake zname (pouze jsou tvoreny displayem)
2, pokud po nastartovani je vse v poradku, OLED se prepne do rezimu zobrazovani zadanych velicin (tlaky, teploty apd.)
3, kazda velicina bude mit moznost nastavit tzv. tresh point ktery bude limitni a pri prekroceni se zobrazi varovne upozorneni (jak a v ktere casti zobrazovace je na diskuzi)
4, pomoci prepinace lze volit mezi jednotlivymi typy zobrazeni (rad bych vase tipy jak a kde prepinat. Tez jake schema zobrazeni by vam nejvice vyhovovalo)
5, pri jakemkoliv problemu (dobijeni, mazani apd.) se zobrazovac prepne zpet na kontrolky (zatim nevim jak resit napr. zapnute mlhovky, mozna symbolem v rohu displaye...)
nabizi se tez spoluprace napr. s BCII, ale asi se mi nebude chtit vymyslet interface pro komunikaci
Byl bych moc rad kdyby jste jsem uvadeli sve nazory na dane vylepseni a provoz tohoto zarizeni. Urcite se budou hodit i vase navyky pri rizeni aby ovadani bylo prijemne.
Diky a drzte palce.
Takze toto je muj upraveny zamer:
- pouziti OLED zobrazovace v miste kontrolek uvnitr pristrojovky (vlevo, vpravo, po obou stranach), zamysleny zobrazovac bude barevny (v zakladni rezimu v barve podsvetleni E30) a cele zapojeni bude schopno zobrazovat jak pozadovane udaje tak i kontrolky tak jak je zname ve svych tricach (vcetne barev).
v zakladu by byly sledovany tyto udaje:
- teplota oleje
- tlak oleje
- teplota oleje v prevodovce
- teplota oleje diferencialu
- teplota chladici kapaliny (v hlave, v chladici)
- palubni napeti
- venkovni teplota
rozsirena varianta:
- tlak v sacim potrubi u turbo motoru
- teplota servo oleje
- sledovani tlaku v pneumatikach
- vnitrni teplota interieru
samozrejme na prani lze sledovat temer cokoliv co lze merit , limitem muze pouze nedostupnost nekterych druhu cidel.
Aby se nemusela tahat slozita kabelaz po aute tak vetsina kominukace s cidly je realizovano sbernici I2C (zasveceni budou vedet), pouze cidla tlaku jsem zatim sehnal pouze s analogovym vystupem - takze separatni kabelaz. Cidla tlaku v pneumatikach lze pouzit z nejake sady (ktere jsou dostupne), jsou bezdratova a samozrejme musi mit interface pro pripojeni k systemu.
Duvodem proc jsem se rozhodl system vylepsit a zapojit do pristrojovky je fakt, ze se mi podarilo sehnat vyrobce (Cina) ktery je schopen (diky znamostem se o tom vubec bavit) vyrobit zobrazovac dle zadane specifikace a rozmeru v "rozumnem" mnozstvi pro nas ucel.
System by mel fungovat asi takto:
1, po zapnuti zapalovani se zobrazi klasicke schema kontrolek jake zname (pouze jsou tvoreny displayem)
2, pokud po nastartovani je vse v poradku, OLED se prepne do rezimu zobrazovani zadanych velicin (tlaky, teploty apd.)
3, kazda velicina bude mit moznost nastavit tzv. tresh point ktery bude limitni a pri prekroceni se zobrazi varovne upozorneni (jak a v ktere casti zobrazovace je na diskuzi)
4, pomoci prepinace lze volit mezi jednotlivymi typy zobrazeni (rad bych vase tipy jak a kde prepinat. Tez jake schema zobrazeni by vam nejvice vyhovovalo)
5, pri jakemkoliv problemu (dobijeni, mazani apd.) se zobrazovac prepne zpet na kontrolky (zatim nevim jak resit napr. zapnute mlhovky, mozna symbolem v rohu displaye...)
nabizi se tez spoluprace napr. s BCII, ale asi se mi nebude chtit vymyslet interface pro komunikaci
Byl bych moc rad kdyby jste jsem uvadeli sve nazory na dane vylepseni a provoz tohoto zarizeni. Urcite se budou hodit i vase navyky pri rizeni aby ovadani bylo prijemne.
Diky a drzte palce.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
Ještě navrhuji popřemýšlet zda by nešlo zobrazovat hodnoty ze standardních čidel motormanagementu (dle druhu) v e30 tj. něco jako diagnostický mód s indikací chybných hodnot např. pro Motronic:
- váha vzduchu (odpor v Ohm)
- lambda sonda (odpor v Ohm)
- škrtíckí klapka (otevřeno, zavřeno, full trottle)
- teplota chladící kapaliny (odpor v Ohm)
- hallova sonda (tam nevím co je výstupem asi impulz - tj. asi v Hz)
...
Co?
- váha vzduchu (odpor v Ohm)
- lambda sonda (odpor v Ohm)
- škrtíckí klapka (otevřeno, zavřeno, full trottle)
- teplota chladící kapaliny (odpor v Ohm)
- hallova sonda (tam nevím co je výstupem asi impulz - tj. asi v Hz)
...
Co?
Nenatukl jsem te tahkle trochu o vikendu? 
Většina těch funkcí jsou mi při běžně jízdě k ničemu. Ale uvítal bych funkce jako jsou tlak v pneumatikách a v podstatě funkce, které nejsou v Check Controlu treba jako hladina oleje v diferencialu, převodovce....vím, že si tam nechtěl dávat hodnoty jako datum a čas, ale myslim, že hladiny kapalin jsou pro mnohé velice důležité a májí vliv na fungování auta jako celku. Také nevim jestli by to bylo technicky proveditelné nevyznam se v tom. Potom by tam mohly byt funkce jako signalizace otevrenych dveri a kufru, zapnutych pasu a takovehle kravinky.
Snazim se vymyslet funkce, které jsou aspoň pro mě praktické. Ale je zase pravda, že pokud bude to zařízení měřit do nejvíce hodnot, tím myslím tlaků bude jednodušší objevit zavadu při cukání auta a tak....zkrátka se pozná, kde ten tlak neodpovídá standartním hodnotám a každej hned bude vědět ááááááááááááááááá tuhle vyměnim a bude to jezdit jako dřív.
Jinak projekt jako takovej je BOMBA jen to dotáhnout do konce....dobré věci chtějí čas
Takováhle věcička by se mi v autě hodně líbila.....

Většina těch funkcí jsou mi při běžně jízdě k ničemu. Ale uvítal bych funkce jako jsou tlak v pneumatikách a v podstatě funkce, které nejsou v Check Controlu treba jako hladina oleje v diferencialu, převodovce....vím, že si tam nechtěl dávat hodnoty jako datum a čas, ale myslim, že hladiny kapalin jsou pro mnohé velice důležité a májí vliv na fungování auta jako celku. Také nevim jestli by to bylo technicky proveditelné nevyznam se v tom. Potom by tam mohly byt funkce jako signalizace otevrenych dveri a kufru, zapnutych pasu a takovehle kravinky.
Snazim se vymyslet funkce, které jsou aspoň pro mě praktické. Ale je zase pravda, že pokud bude to zařízení měřit do nejvíce hodnot, tím myslím tlaků bude jednodušší objevit zavadu při cukání auta a tak....zkrátka se pozná, kde ten tlak neodpovídá standartním hodnotám a každej hned bude vědět ááááááááááááááááá tuhle vyměnim a bude to jezdit jako dřív.
Jinak projekt jako takovej je BOMBA jen to dotáhnout do konce....dobré věci chtějí čas

Takováhle věcička by se mi v autě hodně líbila.....

BMW 530dAt M-paket - Dailycar
BMW 544iAt - 400m 15,51 - Plný auto lidí a plnej kufr

BMW 320i - Showcar, funcar, oldcar etc.
Alex_78 píše:Ještě navrhuji popřemýšlet zda by nešlo zobrazovat hodnoty ze standardních čidel motormanagementu (dle druhu) v e30 tj. něco jako diagnostický mód s indikací chybných hodnot např. pro Motronic:
- váha vzduchu (odpor v Ohm)
- lambda sonda (odpor v Ohm)
- škrtíckí klapka (otevřeno, zavřeno, full trottle)
- teplota chladící kapaliny (odpor v Ohm)
- hallova sonda (tam nevím co je výstupem asi impulz - tj. asi v Hz)
...Co?
no na zamyslenou to je, ale jde o to, aby pak v tom dalo jeste vyznat. Navic spouste lidem stejne odpor vahy vzduchu nebo pulzy z hallovo snimace nic nerekne. Navic nechci z toho delat "elektrarnu", chtel bych aby to zustaloco nejvic jednoduche (v ramci moznosti samozrejme).
Ale na specificky pozadavek by to technicky mozne urcite je
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
hele Vtipalku...Daudgen píše:Nenatukl jsem te tahkle trochu o vikendu?
Datum a cas tam jde dodat v pohode. To je to nejmensi.
Tak jako otevrene dvere apd. Co se tyce kontroly hladin nekterych provoznich kapalin tak tam neni uplne jednoznacne. S jednoduchym cidlem to bude fungovat pouze v klidu (motor a check maji staticke a dynamicke cidlo - funguje to i chodu), ale jako namet OK.
Jde dodelat temer cokoliv, ale mela by se zachovat nejak alepson rozumna instalace do vozu...
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
To Vasa: No ja to tak myslel ze je to proste zkontroluje když otočíš klíčkem a nastartujes....Otočíš....Zkontroluje...Buď zobrazí OK nebo nedostatek oleje TU a TAM...a datum a čas tam nepotřebuju mam přece Malej BC.... ale neni muj cil aby to vypadalo takhle 
předpokládám, že tvůj taky ne!!!!! mimochodem je to vyfoceno z Nissana GTR



BMW 530dAt M-paket - Dailycar
BMW 544iAt - 400m 15,51 - Plný auto lidí a plnej kufr

BMW 320i - Showcar, funcar, oldcar etc.
Dobry prispevek..., ale na toto ambice opravdu nemam a ani bych to do auta v teto podobe nechtel. To E30 to proste nepatri a to je pro mne take priorita. Co nejvic zakomponovat do origo vzhledu.
Navic nektere veliciny v tom Nissanu jsou ridici k nicemu - hodnota zrychleni/zpomaleni (tezko to budu za jizdy sledovat) a urcite tam budou mit vic vychytavek....
Sel by udelat i "touch screen", a dokonce by to vyslo levneji nez to zastavet do pristrojovky, ale jak rikam - do E30 to nepatri.
Navic nektere veliciny v tom Nissanu jsou ridici k nicemu - hodnota zrychleni/zpomaleni (tezko to budu za jizdy sledovat) a urcite tam budou mit vic vychytavek....
Sel by udelat i "touch screen", a dokonce by to vyslo levneji nez to zastavet do pristrojovky, ale jak rikam - do E30 to nepatri.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm
...ale je to hezká hračička, ostatně jako celá e30Flip píše:Nápadypěkný.. ale origo Alpiňácký budou tříce slušte pořád nejlíp.. jinak celkem nechápu na co vám bude měření takovejch pikačovin? V motorsportu bych to eště chápal..ale v normálním provozním režimu? Neřikám že nemám v autě budík na teplotu oleje a voltmetr.. ale i to je k ničemu..

nic proti origo ALPINAckym budikum..., ale maj jednu DOST zasadni chybu - NEJSOU a kdyz uz tak 30k KC za ne nedam - nejsen magor.Flip píše:Nápadypěkný.. ale origo Alpiňácký budou tříce slušte pořád nejlíp.. jinak celkem nechápu na co vám bude měření takovejch pikačovin? V motorsportu bych to eště chápal..ale v normálním provozním režimu? Neřikám že nemám v autě budík na teplotu oleje a voltmetr.. ale i to je k ničemu..
Jinak si myslim, ze tlak i teplota oleje je celkem zasadni velicina a je dobre ji mit pod kontrolou.
90' 318iT M40 410tkm / 87' 325i M20 96tkm / 86' 316 M10 BaurTC 80tkm / 85' 325e M50 284tkm / 83' 318i M10 129tkm / 85' 325e M20 226tkm