tusim ze u preplnovani plati
vykon=seriovej vykon X (1 + pretlak v barech)
treba
221=170x(1+0.3)
samozrejme ciste teoreticky...
da se spocitat i o kolik vic budou muset davat vstriky benalu oproti atmosfere v urcitych otackach.
motoronic by mel zvladnout pretlak urcite 0.2 bar nekdo rika i 0.5. pak uz je to na spesl rj. to ti poradi gerox. kazdopadne bude treba seridit tlak paliva v liste se strikackama, ohlidat si maximalni kompresni pomer cca 12.5 u 98 octanovyho benalu. je treba zajistit chlazeni vzduchu, dodavku oleje pro kluzny loziska kompresoru. sesoustruzit remenicky tak aby se kompresor tocil ve spravnym pomeru ke klice, vymyslet prepousteni vzduchu v sani pri vysokym tlaku, zamyslet se nad merenim mnozstvi vzduchu tak abys meril jen to co opravdu pujde do valcu, prepracovat sani abys "nanapoustel" prostor klikovky, promyslet problem s posilovacem brzd., vzhledem k vykonu zvolit spravnou spojku a taky popremejslet nad zivotnosti diferencialu, kardanu a poloos v ix
a ted trosku o penezich:
dobrej kompresor z nakyho starsiho auta cca 25k
(novej univerzalni kvaliti kolem 45k zacinaj)
sani..kdys najdes nekoho kdo ti ho svar z hliniku coz nedela kazdej strejda na vesnici cca 3k
montanzni material 10k
intercooler 3k
merici pristroje (budiky) 3k (bez nich si kafka)
regulacni ventil paliva s manometrem 11k
prepousteci ventil vzduchu (pokud mozno stelovatelnej) cenu nevim ale pod 5k nepude
lepsi spojka 15k
asi by to chtelo pri vetsim vykonu jinej predni kardan a mit haflo rezervnich diferencialu

odladeni programu primo na auto takovejch 20k a neumi to kazdej druhej s brzdou. ta spesl rj od geroxe je stavebnice takze pokud ti to nekdo postavi (tu rj

) tak 5k + rizeni zapalovani +testovani
studeny svicky 0.5k
budou problemy takze s nakou rezernou abys na to mel aspon 100k samozrejme zalezi na tlaku cim vetsi tlak tim vetsi vykon ale i tim vic penez to bude stat a urcite ne linearne .
samozrejme jak uz tu bylo receno vsechno stoji na vybornym stavu motoru, pokud mas spatnej tlak oleje tak to ubec nema cenu zadres motor i kompresor, o tlacich ani nemluve
tzn. loziska na klice 10k, krouzky 4k, gufera ventilu a u kliky 1k tesneni pod hlavu seriovy 1k, poradnej olej 2k i s filtrama + spousta prace.
pak je otazka jestli radsi budes preplnovat za 100k a ziskas treba 60hp a nebo radsi udelas par atm uprav das do toho 20k a ziskas treba 40hp.
chtel bych pripomenout ze s tou stavbou nemam osobni zkusenosti sem ve stadiu shromazdovani informaci, proto se urcite v nekolika vecech mylim a nemusi bejt zcela presny ale myslim ze zaklad sem vystih. ze stejnyho duvodu budu rad kdys k tomu nekdo neco rekne nebo me nejak solidne opravi nebo dopni.