Kompresor do E30

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Dragon
Příspěvky: 263
Registrován: 11. 11. 2004 22:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dragon » 19. 01. 2005 00:08

ondra_m píše: Jak jsem pochopil, tak to chceš řešit proto, aby jsi z toho auta měl dobrý pocit a mohl se na něj koukat?:)
Ne, tak jsem to nemyslel. Je to jako tvůj případ, upravuješ svoje auto a zvyšuješ výkon. Proč? Jde ti o to jen dělat frajera že každýmu na silnici ukážeš záda? Ja myslim že ne. Myslim si že to děláš proto že tě to baví a že máš radost z rychlý jízdy, nebo adrenlainu, zrychlení a taky proto že vytváříš něco svýho, v určitym smyslu je to auto originál:)
Nebo se pletu?

Uživatelský avatar
KuaJa
Příspěvky: 1596
Registrován: 31. 08. 2004 11:34
Bydliště: J. Čechy

Příspěvek od KuaJa » 19. 01. 2005 01:08

Dragon píše:Myslim si že to děláš proto že tě to baví a že máš radost z rychlý jízdy, nebo adrenlainu, zrychlení a taky proto že vytváříš něco svýho, v určitym smyslu je to auto originál:)
Nebo se pletu?
Kup si Yamahu YZF R1, pekne si ji pomaluj, prepakuj, dej motorovy kit, pekny vyfuk, sliky a udelej si ji jak chces-vyjde te to na 200tisic Kc, ale tu hodnotu si to i chvili udrzi a adrenalin a zrychleni z tebe bude strikat proudem a budes mit zazitek jak byk.
Jestli nechces tunit autak kvuli sprintum nebo okruhu, tak to urcite nema zadnou cenu. Si radsi zrestauruj k dokonalosti E30 cabrio a mas o zazitky ze svezeni v provozu postarano.
Hey dude, where is my car? :-)
M52B28 e39 Obrázek a spagheti storyObrázek

Uživatelský avatar
Dragon
Příspěvky: 263
Registrován: 11. 11. 2004 22:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dragon » 19. 01. 2005 09:01

Jo fajn všechno super. Nejde mi o žádnej extrém výkon ale o zvýšení tak o 25% ale to je jedno je to můj problém proč to chci dělat. Mě to bude stát ty prachy a čas.

Hezky tu tady kecáme o významu ale to by se hodilo spíš do rubriky Pokec o BMW a ne do Technika a úpravy. Já se ptal na kompresor do E30. Ne proč si upravovat auto!

Uživatelský avatar
voTon
Příspěvky: 1028
Registrován: 27. 02. 2003 21:20
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od voTon » 21. 01. 2005 10:10

tusim ze u preplnovani plati
vykon=seriovej vykon X (1 + pretlak v barech)

treba

221=170x(1+0.3)

samozrejme ciste teoreticky...
da se spocitat i o kolik vic budou muset davat vstriky benalu oproti atmosfere v urcitych otackach.
motoronic by mel zvladnout pretlak urcite 0.2 bar nekdo rika i 0.5. pak uz je to na spesl rj. to ti poradi gerox. kazdopadne bude treba seridit tlak paliva v liste se strikackama, ohlidat si maximalni kompresni pomer cca 12.5 u 98 octanovyho benalu. je treba zajistit chlazeni vzduchu, dodavku oleje pro kluzny loziska kompresoru. sesoustruzit remenicky tak aby se kompresor tocil ve spravnym pomeru ke klice, vymyslet prepousteni vzduchu v sani pri vysokym tlaku, zamyslet se nad merenim mnozstvi vzduchu tak abys meril jen to co opravdu pujde do valcu, prepracovat sani abys "nanapoustel" prostor klikovky, promyslet problem s posilovacem brzd., vzhledem k vykonu zvolit spravnou spojku a taky popremejslet nad zivotnosti diferencialu, kardanu a poloos v ix :)

a ted trosku o penezich:

dobrej kompresor z nakyho starsiho auta cca 25k
(novej univerzalni kvaliti kolem 45k zacinaj)
sani..kdys najdes nekoho kdo ti ho svar z hliniku coz nedela kazdej strejda na vesnici cca 3k
montanzni material 10k
intercooler 3k
merici pristroje (budiky) 3k (bez nich si kafka)
regulacni ventil paliva s manometrem 11k
prepousteci ventil vzduchu (pokud mozno stelovatelnej) cenu nevim ale pod 5k nepude
lepsi spojka 15k
asi by to chtelo pri vetsim vykonu jinej predni kardan a mit haflo rezervnich diferencialu :)
odladeni programu primo na auto takovejch 20k a neumi to kazdej druhej s brzdou. ta spesl rj od geroxe je stavebnice takze pokud ti to nekdo postavi (tu rj :lol: ) tak 5k + rizeni zapalovani +testovani
studeny svicky 0.5k

budou problemy takze s nakou rezernou abys na to mel aspon 100k samozrejme zalezi na tlaku cim vetsi tlak tim vetsi vykon ale i tim vic penez to bude stat a urcite ne linearne .

samozrejme jak uz tu bylo receno vsechno stoji na vybornym stavu motoru, pokud mas spatnej tlak oleje tak to ubec nema cenu zadres motor i kompresor, o tlacich ani nemluve
tzn. loziska na klice 10k, krouzky 4k, gufera ventilu a u kliky 1k tesneni pod hlavu seriovy 1k, poradnej olej 2k i s filtrama + spousta prace.

pak je otazka jestli radsi budes preplnovat za 100k a ziskas treba 60hp a nebo radsi udelas par atm uprav das do toho 20k a ziskas treba 40hp.

chtel bych pripomenout ze s tou stavbou nemam osobni zkusenosti sem ve stadiu shromazdovani informaci, proto se urcite v nekolika vecech mylim a nemusi bejt zcela presny ale myslim ze zaklad sem vystih. ze stejnyho duvodu budu rad kdys k tomu nekdo neco rekne nebo me nejak solidne opravi nebo dopni.
DIAGNOSTIKA, DILY, SERVIS v Ceskych Budejovicich
HTTP://WWW.VOTON.CZ
e36 323Ti

Uživatelský avatar
GeRoX
Příspěvky: 2113
Registrován: 12. 03. 2003 14:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od GeRoX » 21. 01. 2005 10:41

:shock: :shock: :shock:

hezky napsany... :twisted: :twisted: 8)

ale to kilicko na cajicek aby to taky jezdilo je fakt treba... :evil: 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Dragon
Příspěvky: 263
Registrován: 11. 11. 2004 22:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dragon » 26. 01. 2005 12:41

voTon:Výborně konečně odpověd na kterou sem čekal. Fajn s tim počítám:-)

Odpovědět