Turbo
Tak kdyz nikdo tak ja jo
1. Staci ono turbo naplnit i 2,7i ?
2. Jaky to ma vykon na 2,7i nebo na 2,5i ( mate to nekdo zmereny ?)
3. Pri jakych otackach motoru da to turbo max tlak ? ( je potreba to nejak jinak prenastavit ?)
4. Jakou spojku pouzit ( z iX ?)
5. neni i s tema vstrikama z 3,5i moc chuda smes ? ( da se to nejak jednoduse ovladat ?) nebo musim pouzit SMT-7 ci nejake FMU ?
jinak tech otazek mam jeste mnohem vic

1. Staci ono turbo naplnit i 2,7i ?
2. Jaky to ma vykon na 2,7i nebo na 2,5i ( mate to nekdo zmereny ?)
3. Pri jakych otackach motoru da to turbo max tlak ? ( je potreba to nejak jinak prenastavit ?)
4. Jakou spojku pouzit ( z iX ?)
5. neni i s tema vstrikama z 3,5i moc chuda smes ? ( da se to nejak jednoduse ovladat ?) nebo musim pouzit SMT-7 ci nejake FMU ?
jinak tech otazek mam jeste mnohem vic




Já nějak mi ten příspěvek unikl, tak pardon za zpoždění
1) Údajně ano, dle tabulek určitě.
2) S tímto turbem zatím nevím (V červnu budu vědět na 100%
)
3) Tohle nelze říci, protože závisí na nastavení wastegate rychlost roztáčení motoru atd...
4) Standartní průměr - nová (vč. přítlačáku)
5) Záleží samozřejmě na nastaveném tlaku a požadovaném výkonu 3.5i samozřejmě je taková startovací varianta


1) Údajně ano, dle tabulek určitě.
2) S tímto turbem zatím nevím (V červnu budu vědět na 100%

3) Tohle nelze říci, protože závisí na nastavení wastegate rychlost roztáčení motoru atd...
4) Standartní průměr - nová (vč. přítlačáku)
5) Záleží samozřejmě na nastaveném tlaku a požadovaném výkonu 3.5i samozřejmě je taková startovací varianta

Ondra ex.M-Fahrer
jeste k tem vstrikum z 3,5 dejme tomu wastegate nastavena na tlak max. 0,8 baru ( max vykon motoru pri 6000 ot. cca 240ps) zcela teoreticky. Nebude pri tomto nastaveni moc chuda smes ? Nekde jsem cetl ze bez FMU je to nesmysl zkouset tak nevim.
jo a nebude se to turbo nadmerne hrat vzhledem ke sve velikosti ??
Diky za odpoved.
jo a nebude se to turbo nadmerne hrat vzhledem ke sve velikosti ??
Diky za odpoved.
Ne, já mám jiné turbo.Boban píše:Ty mas turbo z 324td???ondra_m píše: 2) S tímto turbem zatím nevím (V červnu budu vědět na 100%)
Vydrzi teploty na zazehovem motoru?
A k tomu FMU. Je to vlastně úplně hloupý zařízení, prostě to zvyšuje tlak paliva v určitém poměru oproti tlaku v sacím traktu. Tím dosáhneš toho, že ti i přes sériové vstřiky proteče více paliva.
Při mojich pokusech jsem zjistil, že standartní palivový regulátor z BMW a to jak ten 2.5Bar tak 3.0Bar funguje jako FMU v poměru cca 3-5:1
Průběh není zrovna moc lineární.
Podle mojich počtů.
Když 3.5i má 211koní při tlaku paliva 3.0Bar tak při 3.5Bar je to schopno produkovat cca 235koní.
Při tlaku paliva 4Bary cca 245koní.
Samozřejmě to je hrubá teorie, Měření bohatosti směsi a motorovou brzdu nic nenahradí

Na takovýhle počty je tady dobrá tabulka http://www.rceng.com/technical.htm
Nicméně všechno je třeba brát s určitou rezervou.
Ondra ex.M-Fahrer
tím myslíš seriový motor 3.5 ?ondra_m píše:
Podle mojich počtů.
Když 3.5i má 211koní při tlaku paliva 3.0Bar tak při 3.5Bar je to schopno produkovat cca 235koní.
Při tlaku paliva 4Bary cca 245koní.
protože už kdysi dávno jsem tady psal, že pouhé zvýšení tlaku paliva zvýší výkon...nicméně mi tady kdosi vysvětlil, že je to nesmysl...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle
Ne, já mám namysli vstřiky z 3.5i na 2.5 m20 Turbo.Mirek píše:tím myslíš seriový motor 3.5 ?ondra_m píše:
Podle mojich počtů.
Když 3.5i má 211koní při tlaku paliva 3.0Bar tak při 3.5Bar je to schopno produkovat cca 235koní.
Při tlaku paliva 4Bary cca 245koní.
protože už kdysi dávno jsem tady psal, že pouhé zvýšení tlaku paliva zvýší výkon...nicméně mi tady kdosi vysvětlil, že je to nesmysl...
Aby jsi získal koně musíš spálit více směsi a směs=správný poměr vzduchu a benálu.
Turbem tam rveš vzduch a tím pádem tam musíš narvat víc benálu. Když jenom přidáš benál tak ti to nepomůže ba spíše uškodí. (To samé, když přidáš jenom vzduch).
Ondra ex.M-Fahrer
525td vs 324td
Je rozdil mezi turbem z 324td a 525td?
2 PET: a jak jsi si jisty,ze svody s 525 td teda doufam,ze myslis 525td e34 ty jsou uplne JINE nez svody z 325i e30 M20. ale svody z 524 td e28 jsou stejne jako 324 td e30,ale TURBA jsou kazde UPLNE JINE!!!!
2 Dragon: samozrejme,ze jde k Turbu jak by jsi cistil vduch? Jsou tam dve varianty vahy bud pred nebo za Turbo. Sam nevim co je lepsi,ale jezdi to s obouma!

2 Dragon: samozrejme,ze jde k Turbu jak by jsi cistil vduch? Jsou tam dve varianty vahy bud pred nebo za Turbo. Sam nevim co je lepsi,ale jezdi to s obouma!

Jasne me ted zajima prave ta strana kde bejva vzduchovej filtr originalne, to puvodni misto vzduchovyho filtru nebo luftboxu. Kdyz mam turbo tak se filtre presouva na druhou stranu ale co nebo jak zapojit to kde predtim byval?Filip píše:2 PET: a jak jsi si jisty,ze svody s 525 td teda doufam,ze myslis 525td e34 ty jsou uplne JINE nez svody z 325i e30 M20. ale svody z 524 td e28 jsou stejne jako 324 td e30,ale TURBA jsou kazde UPLNE JINE!!!!![]()
2 Dragon: samozrejme,ze jde k Turbu jak by jsi cistil vduch? Jsou tam dve varianty vahy bud pred nebo za Turbo. Sam nevim co je lepsi,ale jezdi to s obouma!