Turbo

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Milan4*4
Příspěvky: 99
Registrován: 08. 02. 2004 13:36
Bydliště: praha

Turbo

Příspěvek od Milan4*4 » 09. 12. 2004 20:10

Da se do 325i dat turbo z 324td?

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 10. 12. 2004 14:55

Můj výplod už jsi četl? http://e30.cz/technika/turbo.html
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 13. 12. 2004 17:36

georg píše:Tvůj výplod jsem četl a musim tě pochválit! Z tvýho članku jsem se dozvěděl moc zajímavích a hlavně potřebných věcí. :wink:
Budeš-li mít konkrétní dotazy neváhej :)
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 13. 12. 2004 19:50

Souhlasim s Ondrou_m :) S dotazy sem

Kobliha
Příspěvky: 26
Registrován: 27. 08. 2003 18:55
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvek od Kobliha » 16. 12. 2004 16:56

Tak kdyz nikdo tak ja jo

1. Staci ono turbo naplnit i 2,7i ?
2. Jaky to ma vykon na 2,7i nebo na 2,5i ( mate to nekdo zmereny ?)
3. Pri jakych otackach motoru da to turbo max tlak ? ( je potreba to nejak jinak prenastavit ?)
4. Jakou spojku pouzit ( z iX ?)
5. neni i s tema vstrikama z 3,5i moc chuda smes ? ( da se to nejak jednoduse ovladat ?) nebo musim pouzit SMT-7 ci nejake FMU ?

jinak tech otazek mam jeste mnohem vic :D :D :D :D

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 21. 12. 2004 22:53

Já nějak mi ten příspěvek unikl, tak pardon za zpoždění :-) :lol:

1) Údajně ano, dle tabulek určitě.
2) S tímto turbem zatím nevím (V červnu budu vědět na 100% :-))
3) Tohle nelze říci, protože závisí na nastavení wastegate rychlost roztáčení motoru atd...
4) Standartní průměr - nová (vč. přítlačáku)
5) Záleží samozřejmě na nastaveném tlaku a požadovaném výkonu 3.5i samozřejmě je taková startovací varianta :-)
Ondra ex.M-Fahrer

Kobliha
Příspěvky: 26
Registrován: 27. 08. 2003 18:55
Bydliště: Dvůr Králové

Příspěvek od Kobliha » 22. 12. 2004 20:30

jeste k tem vstrikum z 3,5 dejme tomu wastegate nastavena na tlak max. 0,8 baru ( max vykon motoru pri 6000 ot. cca 240ps) zcela teoreticky. Nebude pri tomto nastaveni moc chuda smes ? Nekde jsem cetl ze bez FMU je to nesmysl zkouset tak nevim.
jo a nebude se to turbo nadmerne hrat vzhledem ke sve velikosti ??
Diky za odpoved.

Boban
Příspěvky: 605
Registrován: 18. 05. 2004 13:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Boban » 23. 12. 2004 11:32

ondra_m píše: 2) S tímto turbem zatím nevím (V červnu budu vědět na 100% :-))
Ty mas turbo z 324td???
Vydrzi teploty na zazehovem motoru?

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 23. 12. 2004 12:05

Boban píše:
ondra_m píše: 2) S tímto turbem zatím nevím (V červnu budu vědět na 100% :-))
Ty mas turbo z 324td???
Vydrzi teploty na zazehovem motoru?
Ne, já mám jiné turbo.

A k tomu FMU. Je to vlastně úplně hloupý zařízení, prostě to zvyšuje tlak paliva v určitém poměru oproti tlaku v sacím traktu. Tím dosáhneš toho, že ti i přes sériové vstřiky proteče více paliva.

Při mojich pokusech jsem zjistil, že standartní palivový regulátor z BMW a to jak ten 2.5Bar tak 3.0Bar funguje jako FMU v poměru cca 3-5:1
Průběh není zrovna moc lineární.

Podle mojich počtů.
Když 3.5i má 211koní při tlaku paliva 3.0Bar tak při 3.5Bar je to schopno produkovat cca 235koní.
Při tlaku paliva 4Bary cca 245koní.
Samozřejmě to je hrubá teorie, Měření bohatosti směsi a motorovou brzdu nic nenahradí :)

Na takovýhle počty je tady dobrá tabulka http://www.rceng.com/technical.htm
Nicméně všechno je třeba brát s určitou rezervou.
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Mirek
Příspěvky: 1089
Registrován: 09. 02. 2004 11:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek » 23. 12. 2004 12:13

ondra_m píše:
Podle mojich počtů.
Když 3.5i má 211koní při tlaku paliva 3.0Bar tak při 3.5Bar je to schopno produkovat cca 235koní.
Při tlaku paliva 4Bary cca 245koní.
tím myslíš seriový motor 3.5 ?

protože už kdysi dávno jsem tady psal, že pouhé zvýšení tlaku paliva zvýší výkon...nicméně mi tady kdosi vysvětlil, že je to nesmysl...
z E 30 bych vyrost kdybych měl na tohle

Uživatelský avatar
ondra_m
Site admin
Příspěvky: 2704
Registrován: 11. 02. 2003 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ondra_m » 23. 12. 2004 13:31

Mirek píše:
ondra_m píše:
Podle mojich počtů.
Když 3.5i má 211koní při tlaku paliva 3.0Bar tak při 3.5Bar je to schopno produkovat cca 235koní.
Při tlaku paliva 4Bary cca 245koní.
tím myslíš seriový motor 3.5 ?

protože už kdysi dávno jsem tady psal, že pouhé zvýšení tlaku paliva zvýší výkon...nicméně mi tady kdosi vysvětlil, že je to nesmysl...
Ne, já mám namysli vstřiky z 3.5i na 2.5 m20 Turbo.
Aby jsi získal koně musíš spálit více směsi a směs=správný poměr vzduchu a benálu.
Turbem tam rveš vzduch a tím pádem tam musíš narvat víc benálu. Když jenom přidáš benál tak ti to nepomůže ba spíše uškodí. (To samé, když přidáš jenom vzduch).
Ondra ex.M-Fahrer

Uživatelský avatar
Dragon
Příspěvky: 263
Registrován: 11. 11. 2004 22:02
Bydliště: Praha

525td vs 324td

Příspěvek od Dragon » 06. 01. 2005 16:39

Je rozdil mezi turbem z 324td a 525td?

Uživatelský avatar
PET77
Turbo mužík
Příspěvky: 757
Registrován: 11. 02. 2003 22:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od PET77 » 06. 01. 2005 17:32

co vim tak ano, stejne jako ve svodech...
ty z M21 jsou pro M20 vhodnejsi...
ale kdyz uz zarabas s ETK, tak se koukni sam:-)
Sosnová, Most, Brno, Spa, Brands Hatch, Millbrook, Zolder, tbc...:-)

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 06. 01. 2005 18:28

2 PET: a jak jsi si jisty,ze svody s 525 td teda doufam,ze myslis 525td e34 ty jsou uplne JINE nez svody z 325i e30 M20. ale svody z 524 td e28 jsou stejne jako 324 td e30,ale TURBA jsou kazde UPLNE JINE!!!! 8)
2 Dragon: samozrejme,ze jde k Turbu jak by jsi cistil vduch? Jsou tam dve varianty vahy bud pred nebo za Turbo. Sam nevim co je lepsi,ale jezdi to s obouma! :P

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 06. 01. 2005 21:43

2 PET77: Okopcit? To je dost drsne. Okopcit toto nedavam! Jedine to prodam a to za cenu, ktera neni zrovna prijemna! Ale mas pravdu,ze nekdo musi byt prvni. Ach jo uz jen ten klinak :P a baterka

Uživatelský avatar
Dragon
Příspěvky: 263
Registrován: 11. 11. 2004 22:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dragon » 06. 01. 2005 22:36

Filip píše:2 PET: a jak jsi si jisty,ze svody s 525 td teda doufam,ze myslis 525td e34 ty jsou uplne JINE nez svody z 325i e30 M20. ale svody z 524 td e28 jsou stejne jako 324 td e30,ale TURBA jsou kazde UPLNE JINE!!!! 8)
2 Dragon: samozrejme,ze jde k Turbu jak by jsi cistil vduch? Jsou tam dve varianty vahy bud pred nebo za Turbo. Sam nevim co je lepsi,ale jezdi to s obouma! :P
Jasne me ted zajima prave ta strana kde bejva vzduchovej filtr originalne, to puvodni misto vzduchovyho filtru nebo luftboxu. Kdyz mam turbo tak se filtre presouva na druhou stranu ale co nebo jak zapojit to kde predtim byval?

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 06. 01. 2005 23:28

2 Dragon: co ches zapojovat jako to bylo predtim?

Uživatelský avatar
Dragon
Příspěvky: 263
Registrován: 11. 11. 2004 22:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dragon » 06. 01. 2005 23:32

Filip píše:2 Dragon: co ches zapojovat jako to bylo predtim?
Nic nechi zapojovat jak bylo predtim:-)
Jde mi o zapojeni klapky za vahou vzduchu. Protoze filtr se prestehoval k turbu tak me zajima jak se pak puvodni privod vzduchu vyuzije nebo upravi?

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 669
Registrován: 11. 02. 2003 21:56
Bydliště: Počepice 116
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filip » 06. 01. 2005 23:35

2 Dragon: moznosti je spousty. Dam ti radu. Precti si clanek co napsal Ondra_m tam je toho pozehnane.Pak bych mozna sel se podivat do nejakeho auta co maji turbo v originale a za treti zapoj fantazii!!! Tu u toho potrebujes jako prase drbani! Ver vim o cem mluvim!

Uživatelský avatar
Dragon
Příspěvky: 263
Registrován: 11. 11. 2004 22:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dragon » 06. 01. 2005 23:43

To verim. Ale i po precteni clanku Ondry a hlavne pak zkoumani fotek jsem nenasel jak je to tam reseny. Nebo mas nejaky fotky kde je motor videt i z jiny strany nez od svodu a ventil deklu?

Odpovědět