Zástavba M50 místo M20

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Odpovědět
Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Petulka » 30. 04. 2013 16:32

zdarec. resim problem. mam M50 ze e34 i s prevodovkou a ta ma velky unasec na kardan. da se to nejak resit? kardan z e36 ma malej. takze da se pouzit kardan z e34 a bude pasovat? pokud ne, da se prehodit jenom ten unasec za malej? nebo jedine reseni je spajzka z e36. diky za rady
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
Miky
Příspěvky: 320
Registrován: 12. 10. 2006 21:50
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Miky » 30. 04. 2013 17:11

Petulka píše:zdarec. resim problem. mam M50 ze e34 i s prevodovkou a ta ma velky unasec na kardan. da se to nejak resit? kardan z e36 ma malej. takze da se pouzit kardan z e34 a bude pasovat? pokud ne, da se prehodit jenom ten unasec za malej? nebo jedine reseni je spajzka z e36. diky za rady
Třeba kardan z E36 328i;-) ale potom musíš vyměnit středový uložení z E30-ci.

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 30. 04. 2013 20:09

i v E30 byly kardany s velkou hardy, 325i,324TD, 325e tuším, hledal sem ti to ted v ETK ale vyhodilo mi to pro všechny E30 stejnou hardynu, nevím kde sem udělal chybu. Jinak já mám na E30 použitý kardan z E36 328i, pač origo E30 na velkou sem nesehnal tak rychle jak sem si zas představoval :-D
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 30. 04. 2013 20:31

Velký unašeč jako na převodovce z e34 (3x96 tuším, M12) má mít silnější Eta a 324td, 325i myslím nee. Pokud má unašeč šrouby M10 jde o malý, pokud M12, pak velký.
Kardan z e34 je značně delší, takže to určitě ne.

U e30 se ty kardany liší pouze předním dílem, zadek je stejný co jsem se díval.
Mám skříň z e34 a kardan složený 324td předek + 318 zadek.
Obrázek

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Petulka » 02. 05. 2013 09:36

ok, diky. vyzkousim a uvidim
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Petulka » 10. 06. 2013 21:12

tak je to doskladane, kardan skutecne pasuje z tds-diky. jeste resim chlazeni, puvodni m20 chladic nic moc, hreje se to kdyz dostane trosku kour i se zaplou vrtuli. chci dat bud z e30 td (vetsi plachta, ale uzsi, nema odvzdusnovak) nebo z e34/36 m50 (mensi, ale sirsi, expanzka na nem, odvzdusnovak) ktery je vhodnejsi? i skrz odvzdusneni? (ale nezdalo se mi, ze by byl s tim z m20 problem tady..) dik
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
Chuck47
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 05. 2007 20:52
Bydliště: Drnovice Bk, JM kraj

Příspěvek od Chuck47 » 10. 06. 2013 21:27

hlavně bych asi koupil novej :)
já nemám s uchlazením problém a to je tam chladič iS...
Obrázek
Mazda Miata 1.8 Moss MP45

Uživatelský avatar
Dušan M10B18
Příspěvky: 1376
Registrován: 19. 10. 2006 20:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Dušan M10B18 » 11. 06. 2013 08:04

Mám tam ještě dočasně mrňousa z M10 a uchladí to, s funkční viskózou celkem v pohodě.
Osobně bych dal chladič z td.


Jinak jak řešíte hadice k chladiči? Vzhledem k tomu, že M50 má vetší průměr? Hledal jsem nějaké rozumné řešení (aka silikonové hadice + redukce) ale nic moc cenovky :?
Obrázek

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Petulka » 11. 06. 2013 08:29

novej budu brat urcite. taky ten z m50 stoji skoro pulku co td.. jinak hadice jsme dali puvodni a zkracovali je, no je to tam trosku napraseny, ale to se doresi, protoze je stejne budu muset resit jine s tim chladicem, tyhle uz by se nevesly. ale pokud ti to uchladi chladic z m10 tak mam asi problem jinde. a to mam el. vrtuli z e32 ktera je vyrazne vetsi nez puvodni viska. zkusim i novy termostat
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 11. 06. 2013 12:49

K tomu chladiči: já jak sem vybíral co největší, tak sem nakonec vzal z E36 318iS S KLIMOU. Má na sobě expanzku je hrubý a nejvíce jakoby dolů protáhlý. Ale odzkoušeno zatím nemám.

Tady sem vyštrachal nějakou fotku, lepší nemám
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 23. 06. 2013 21:13

trochu z opačné strany... dneska jsem trochu znejistěl ohledně M50 převodovky na M20, co se týče startéru. Pokud vemu špajz z M50 tak startér mi zůstává M20, nemělo by být potřeba něco upravovat ne ? Díky někomu za utvrzení či vevedení z omylu ... :oops:
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 23. 06. 2013 22:46

M50 převodovka bude o 10 stupňů víc natočená k řidičovi, jestli se nepletu.
(opak problému m20 přev. na M50)
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 23. 06. 2013 22:52

pootoceni beru jako samozřejmost, respektivě bych řekl, že bude pootočena směrem ke spolujezdcovi ne ? jakoby, že bude v autě víc ležet, alespoň podle fotek co jsem viděl... ale to je to poslední, tahla se budou taky muset upravit vůči délce převodovky... spíš s tím startérem jsem znejistěl nějak :(
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Fusion
Sponzor Prodejce $$
Příspěvky: 904
Registrován: 14. 11. 2004 23:11
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fusion » 23. 06. 2013 23:04

Myslím že ne pokud použiješ M20 setrvák.
Obrázek
Sleeper status advocate

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 24. 06. 2013 13:54

Fusion píše:Myslím že ne pokud použiješ M20 setrvák.
když použiješ startér i setrvák z M20 tak to bude ok, jak psal Fusion :-)
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 24. 06. 2013 18:16

dik za utvrzeni :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Petulka » 26. 06. 2013 20:30

tak jsem tady bohuzel zas.. dal jsem chladic z m50, chvilku (tak den) fungoval normalne-zrejme, nevidel jsem zadnou anomalii. ale pak jednou po mirne ostrejsi jizde dojizdim na benzinku a z auta tece voda. chladic byl cely pochcany, ale vypadalo to ze z expanzky. tudiz jsem chladic objednal uplne novy, s tim, ze bude po problemu. ne, dela to opet... zrejme jenom kdyz je motor uz uplne zahraty. a ted prosim o radu, cim to muze byt? vodni pumpa je dobra (neprotaci se). termostat je novy, motor se jevi ok, netlakuje, vodu by brat nemel (vtipne, v tehle situaci :D ), slem v oleji neni, olej ve vode taky ne..jedine, co me napadlo jeste, ze to muze byt vicko od chladice (zustalo z toho puvodniho, k novemu nebylo). jenze zvlastni je, ze voda tece z expanzky i kdyz vicko sundam. ale vypada ze nevari, nebubla nestrika, proste jenom vytika. vicko jsem druhe nezkousel, protoze jsem to nestihl, bo ten zgarb nejde nastartovat, do toho vseho pripazil altik :evil: setkal se s tim nekdo? ci by to mohlo byt? dik
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 26. 06. 2013 20:39

Já bych řekl že ti tlakuje motor. Sou tvrdý hadice? jestli ne tak vyměn víčko, s tim se se setka že na chladiče z druhovýroby netěsnily stará víčka.

Petulka
Příspěvky: 816
Registrován: 05. 03. 2009 16:34
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Petulka » 26. 06. 2013 21:04

praveze nejsou ani trochu. a navic udajne tam byla delana hlava..
e30 327i Z4.45 touring

"Nemusime se bat tech, co nic nevedi, ale tech, co si mysli, ze vedi vsechno!" (asi gerhard schroder)

Uživatelský avatar
Cubrd
Příspěvky: 706
Registrován: 13. 07. 2008 13:31
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Cubrd » 26. 06. 2013 21:22

Tak zavři to víčko a mačkej hadici, jestli to syčí tak je problem na víčku, protože ti to nenatlakuje a uteče ti voda ven

Odpovědět