Instalace ol. chlazení do M20
Instalace ol. chlazení do M20
Čaues,
měl bych opět dotaz(snad to cpu do správné sekce) Mam M20 bez olejového chladiče a chci ho tam dát.
- Mám připravený hliníkový "mezikus" redukci mezi blok a filtr,dutý šroub, 2x hadice,+chladič(scháním)...je to vše co potřebuji?
-Motor mam v e34, kam se sériové ol. chladič nedával, jde mi tedy o umístění chladiče, chci ho dát buď hned za nárazník, dolů pod výparník klimatizace, kam by se měl vměstnat, nebo za mot. chladič....ještě se rozhodnu dle prostoru a délky hadic. Nevím ale zdali nebude nějaký problém s výškou umístění, asi zbytečná otázka a snad mi nejmenovaný člen Váša nezazdí, že řešim pikačoviny, nicmémě mi jde o to zda nemůže být poté problém s nasáváním oleje(malý tlak, atd....fyzika mi nikdy moc nebavila), ale je to uzavřená soustava a nestrkám to nikam vysoko(cca do úrovně vany) tak by asi problém neměl nastat.
-Předpokládám, že bude muset být v motoru více oleje, kolik a jak? když je na redukci k chladiči termostat? naplnit olejem před našroubováním?
-je možné nějak otestovat termostat v redukci pod filtrem? Pouhým okem při vaření ve vodě asi nepoznám což?
-jde spolehlivě otestovat, zdali motor maže jak má?
Předem dííky za postřehy
měl bych opět dotaz(snad to cpu do správné sekce) Mam M20 bez olejového chladiče a chci ho tam dát.
- Mám připravený hliníkový "mezikus" redukci mezi blok a filtr,dutý šroub, 2x hadice,+chladič(scháním)...je to vše co potřebuji?
-Motor mam v e34, kam se sériové ol. chladič nedával, jde mi tedy o umístění chladiče, chci ho dát buď hned za nárazník, dolů pod výparník klimatizace, kam by se měl vměstnat, nebo za mot. chladič....ještě se rozhodnu dle prostoru a délky hadic. Nevím ale zdali nebude nějaký problém s výškou umístění, asi zbytečná otázka a snad mi nejmenovaný člen Váša nezazdí, že řešim pikačoviny, nicmémě mi jde o to zda nemůže být poté problém s nasáváním oleje(malý tlak, atd....fyzika mi nikdy moc nebavila), ale je to uzavřená soustava a nestrkám to nikam vysoko(cca do úrovně vany) tak by asi problém neměl nastat.
-Předpokládám, že bude muset být v motoru více oleje, kolik a jak? když je na redukci k chladiči termostat? naplnit olejem před našroubováním?
-je možné nějak otestovat termostat v redukci pod filtrem? Pouhým okem při vaření ve vodě asi nepoznám což?
-jde spolehlivě otestovat, zdali motor maže jak má?
Předem dííky za postřehy
Predpokladam, ze realizace toho chladice je na zaklade mereni teploty oleje, pokud to tam chces davat bez toho, pochopitelne to neni nic proti nicemu, zvlast, pokud to ma termostat, ale pocitej, ze jsou to dalsi kurvitka, ktery se muzou podelat. Ze tam zahuci tak 0,5 nebo vic oleje proti bezny naplni podle velikosti chladice a hadic je pruvodni jev. Jo, pri vymene oleje je docela zadouci nejak dostat starej olej z hadic i chladice, je ho tam uz mnozstvi, ktery muze mit vliv na novou napln.Hadice cim kratsi, trim lepsi, prumer taky radsi vetsi, nez mensi, vychazel bych z rozmeru instalaci u modelu, ktery tuhle vyfikundaci maji.Funkce termostatu se na tom mezikusu pri vareni da overit, aspon u myho to slo, jinak vetsina jich pousti kolem80st, takze v tyhle teplote oleje by se mel chladic zacin ohrivat.Vubec budiky na olej bych videl hodne pozitivne, ja nakonec chladic zrusil a kdyz to leze jo moc nahoru, tak se krotim.
Budíky tlaku/teploty oleje mam vplánu, hadice i chladič chci použít origo.futura píše:Predpokladam, ze realizace toho chladice je na zaklade mereni teploty oleje, pokud to tam chces davat bez toho, pochopitelne to neni nic proti nicemu, zvlast, pokud to ma termostat, ale pocitej, ze jsou to dalsi kurvitka, ktery se muzou podelat. Ze tam zahuci tak 0,5 nebo vic oleje proti bezny naplni podle velikosti chladice a hadic je pruvodni jev. Jo, pri vymene oleje je docela zadouci nejak dostat starej olej z hadic i chladice, je ho tam uz mnozstvi, ktery muze mit vliv na novou napln.Hadice cim kratsi, trim lepsi, prumer taky radsi vetsi, nez mensi, vychazel bych z rozmeru instalaci u modelu, ktery tuhle vyfikundaci maji.Funkce termostatu se na tom mezikusu pri vareni da overit, aspon u myho to slo, jinak vetsina jich pousti kolem80st, takze v tyhle teplote oleje by se mel chladic zacin ohrivat.Vubec budiky na olej bych videl hodne pozitivne, ja nakonec chladic zrusil a kdyz to leze jo moc nahoru, tak se krotim.
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
M20B25 muze mit original od vyroby chladic oleje, tudiz to kurvitko asi moc nebudefutura píše:Predpokladam, ze realizace toho chladice je na zaklade mereni teploty oleje, pokud to tam chces davat bez toho, pochopitelne to neni nic proti nicemu, zvlast, pokud to ma termostat, ale pocitej, ze jsou to dalsi kurvitka, ktery se muzou podelat. Ze tam zahuci tak 0,5 nebo vic oleje proti bezny naplni podle velikosti chladice a hadic je pruvodni jev. Jo, pri vymene oleje je docela zadouci nejak dostat starej olej z hadic i chladice, je ho tam uz mnozstvi, ktery muze mit vliv na novou napln.Hadice cim kratsi, trim lepsi, prumer taky radsi vetsi, nez mensi, vychazel bych z rozmeru instalaci u modelu, ktery tuhle vyfikundaci maji.Funkce termostatu se na tom mezikusu pri vareni da overit, aspon u myho to slo, jinak vetsina jich pousti kolem80st, takze v tyhle teplote oleje by se mel chladic zacin ohrivat.Vubec budiky na olej bych videl hodne pozitivne, ja nakonec chladic zrusil a kdyz to leze jo moc nahoru, tak se krotim.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Jo, pokud to maji i z vyroby, tak beru, pokud pouzije komponenty z oiriginalu, nemam co bych dodal. Kurvitka jsem pouzil spis v nadsazce, ono cim vic veci tam je, tak tim vetsi moznost je, ze se nektera podela v nejmene vhodnou chvili .
Az namontis budiky, hod potom kolik to ukazuje teplotu pri bezny jizde a nejaky dalnicni v prumerny teplote ,to by me docela zajimalo.
Az namontis budiky, hod potom kolik to ukazuje teplotu pri bezny jizde a nejaky dalnicni v prumerny teplote ,to by me docela zajimalo.
Z mé zkušenosti na M50 bez chladiče je teplota max 90-100 v provozu, víc jedině karé na okruhu a stačí půl kola jet klid aby se to zchladilo. Takže v norm. podmínkách bys musel jet po D1 tvrdej třeba 20 minut. Při chujovinách na parkovišti zas nejedeš tak rychle, aby to přes ten malej radec chladilo.
Sleeper status advocate
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
jak bys chtel olejovou soustavu odvzdušnovat ?
tlakem se to samo zaplní a pak doleješ jen na míru
tlakem se to samo zaplní a pak doleješ jen na míru
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
To ano, ale napřed se tam ten tlak musí dostat a vzhledem k tomu že se to otvírá až při cca 90°C tak se to hned nepovede. Kdybych hned vyjel a řekněme nikde při např. 3000ot by se termostat otevřel, tak by tlak na chvíli klesnul, než by se chladič zaplnil a tu chvilku by se to motoru nemuselo uplně líbit....snad nemelu nesmysly, kdyžtak mě samozřejmě opravteMattyX píše:jak bys chtel olejovou soustavu odvzdušnovat ?
tlakem se to samo zaplní a pak doleješ jen na míru
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
to sice ano, ale jelikoz oil chladicem seberes asi 0.5 - 0.7L oleje, a mezi minimem a maximem je to litr, tak v podstate se nic dramatickyho nekona, pak samozrejme muzes nalit nejakej olej do chladice pred montáží... ale kdyz si hadice povolim abych vypustil nejakej oil z chladice tak ho tam zpet pak neleju ...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- Max-Max
- Moderátor e30.cz
- Příspěvky: 8452
- Registrován: 04. 10. 2003 02:25
- Bydliště: Košice, +421948901915
neres, odvzdusni se sam pres odvetrani klikovky, jen mu musis pak nalozit aby se otevrel termostat..nalozit neznamena seslapnout plyn na parkaci, spis si najdi nakej kopec nebo hezkou cestu a naloz mu pres otacky aby se dostatecne zahral. Otevrenej chladic oleje bezpecne poznas ze klesne teplota motoru na budiku a pak rucne kdyz si to osahas hadice a chladic, budou horke.Jerrykx píše:To ano, ale napřed se tam ten tlak musí dostat a vzhledem k tomu že se to otvírá až při cca 90°C tak se to hned nepovede. Kdybych hned vyjel a řekněme nikde při např. 3000ot by se termostat otevřel, tak by tlak na chvíli klesnul, než by se chladič zaplnil a tu chvilku by se to motoru nemuselo uplně líbit....snad nemelu nesmysly, kdyžtak mě samozřejmě opravteMattyX píše:jak bys chtel olejovou soustavu odvzdušnovat ?
tlakem se to samo zaplní a pak doleješ jen na míru
Urcite ho nedavej za chladic klimy, v lete to bude silne kontraproduktivni, musi mit samostatnej primej privod naporovyho vzduchu.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220
Myslím si, že hladiny oleje ve vaně na to vůbec vliv nemá, i kdyby byl rozdíl mezi min/max 3litry, tak prostě stejně bude chvilku oil. pumpa tlakovat do chladiče, než vyžene všechen vzduch, tim pádem "nahoru " nepůjde nic. Vzhledem k tomu, že se ale termostat otvírá postupně a né naráz, tak by se asi opravdu nic stát nemělo. Udělám to jak píšeš a pokusim se co nejvíce do něj nalít předem.
Ještě se tě zeptám, vždy když měníš olej, tak povoluješ hadici abys vypustil olej i z chladiče? Chladič svůj výpušťák nemá?, nebo není to nijak spádované do vany? A ještě jedna, termostat nemám 100% těsný, když odhadnu tak 90%těsnost, prostě když do vstupu foukam, tak se mi daří profouknout málo, ale daří....je to normální?
Ještě se tě zeptám, vždy když měníš olej, tak povoluješ hadici abys vypustil olej i z chladiče? Chladič svůj výpušťák nemá?, nebo není to nijak spádované do vany? A ještě jedna, termostat nemám 100% těsný, když odhadnu tak 90%těsnost, prostě když do vstupu foukam, tak se mi daří profouknout málo, ale daří....je to normální?
Oki, děkuji....umístím ho tedy hned za nárazníkMax-Max píše:neres, odvzdusni se sam pres odvetrani klikovky, jen mu musis pak nalozit aby se otevrel termostat..nalozit neznamena seslapnout plyn na parkaci, spis si najdi nakej kopec nebo hezkou cestu a naloz mu pres otacky aby se dostatecne zahral. Otevrenej chladic oleje bezpecne poznas ze klesne teplota motoru na budiku a pak rucne kdyz si to osahas hadice a chladic, budou horke.Jerrykx píše:To ano, ale napřed se tam ten tlak musí dostat a vzhledem k tomu že se to otvírá až při cca 90°C tak se to hned nepovede. Kdybych hned vyjel a řekněme nikde při např. 3000ot by se termostat otevřel, tak by tlak na chvíli klesnul, než by se chladič zaplnil a tu chvilku by se to motoru nemuselo uplně líbit....snad nemelu nesmysly, kdyžtak mě samozřejmě opravteMattyX píše:jak bys chtel olejovou soustavu odvzdušnovat ?
tlakem se to samo zaplní a pak doleješ jen na míru
Urcite ho nedavej za chladic klimy, v lete to bude silne kontraproduktivni, musi mit samostatnej primej privod naporovyho vzduchu.
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
hadice povoluju jen nekdy podle nalady a casu, jako s kazdou vymenou oleje jsem to nedelal... idealni by bylo ho vzdycky vyplachnout, ale jelikoz jsem za minulej rok menil olej trikrat, tak pro me to neco dramatickyho neznamena
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
jen bych dodal ze kdyz jsem na cabrio sraze urval na vyjezdu oil chladic, tak se proste sundal, namontoval druhej, dolil olej a jelo se dal tak bych mozna rek ze zbytecne stresujes z veci ze kterych vubec nemusis
http://www.cardiagova.cz
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA
[b][url=http://www.bimmer-tech.cz]htt ... er-tech.cz[/b]
FB: Róbert CabrioLetec Dunička
E30 328iC - dráždidlo debilů
E65 745i
E39 525iA
chladič se zalije olejem sam jak nastaruješ
EX e30 1,8 m40 TURBO EVO II http://www.youtube.com/watch?v=YUUkI4YJC-U
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost
EX e30 1,8 m42 Touring
EX e36 2,5 m52 BEZVANOS Saloon
e39 3,0 m57 Touring
e46 3,0 m54 compost