Brzdy z e36 do e30
Ještě doplním, že pokud máš pevné třmeny, tak plochu pístků poděl 2mi, abys získal ekvivalentní plochu k plovoucím třmenům.
Šlo by na to jít i teoreticky, ale je tam moc neznámých počínaje polohou těžiště a konče součinitelem lpění pneumatik. Jak to napsal Dodo je nejjednodušší způsob i když dá jen orientační hodnoty. Akorát bych si vybral jako předlohu kvůli poloze těžiště e30. Stejně není důvod proč by měla brzdit e36 m3 líp.
Šlo by na to jít i teoreticky, ale je tam moc neznámých počínaje polohou těžiště a konče součinitelem lpění pneumatik. Jak to napsal Dodo je nejjednodušší způsob i když dá jen orientační hodnoty. Akorát bych si vybral jako předlohu kvůli poloze těžiště e30. Stejně není důvod proč by měla brzdit e36 m3 líp.
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
Posilovač z e34 do e30 s motorm M52B28 nejspíše nenarvu kvůli nedostatku místa. - proto je tam teď posilovač z nějakého citroenu...Francis píše:Hlavní brzdové válce pro E36 M3 jsou sice dva druhy, ale ne pro ABS/bez ABS ale pro 3.0 a 3.2 motor. Oba jsou se stejnými průměry (předek 25,40, zadek 20,64), ale liší se délkou konce do posilovače.
M3 3,0: válec s koncem do posilovače shodný s jinými E36, posilovač shodný s jinými E36
M3 3,2: válec s koncem do posilovače shodný s E34, speciální posilovač nezáměnný s jinými E36
Pro M3 3,2 je použitelný v podstatě jakýkoli hlavní válec z E34 M50/M50TU, rozdíl je jen v závitech pro přední/zadní okruh. Tyto závity byly různé i během historie výroby a je tam buď M10x1 nebo M12x1 nebo jejich kombinace. Řešitelné je to jednoduše výrobou trubky válec-ABS jako kusovky s rozdílnými šroubeními na koncích.
Pokud to budeš stavět celé, použij posilovač i válec z E34 M50/M50TU, těch se všude válí za cenu šrotu.
ale už v tom mám zase o kus více jasno.
trubky budu dělat komplet nové v příštím týdnu, ale ABS tam nemám. takže půjdou brzdy napřímo do brzdičů (teda napřímo přes omezovač, až se dopátrám k tomu kam a jak ho zapojit viz zbytek našeho theardu.)
Naposledy upravil(a) Kubajz von Odry dne 17. 02. 2013 16:46, celkem upraveno 1 x.
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
S komponenty to byl jen příklad.
Průměry pístků/kotoučů máš vpředu shodné s E36 M3, vzadu máš menší kotouč a nepatrně menší pístek než v M3 (a tudíž menší brzdný účinek než má E36 M3). Rozložení hmotnosti u E30 je oproti E36 více ve prospěch přední nápravy, zadek je lehčí a tomu odpovídá i tvé rozložení brzd. Osobně bych si se staticky nastaveným omezovačem starosti nedělal. Potřeboval bys dynamický omezovač, který bude mít proměnný účinek podle zatížení zadní nápravy.
Průměry pístků/kotoučů máš vpředu shodné s E36 M3, vzadu máš menší kotouč a nepatrně menší pístek než v M3 (a tudíž menší brzdný účinek než má E36 M3). Rozložení hmotnosti u E30 je oproti E36 více ve prospěch přední nápravy, zadek je lehčí a tomu odpovídá i tvé rozložení brzd. Osobně bych si se staticky nastaveným omezovačem starosti nedělal. Potřeboval bys dynamický omezovač, který bude mít proměnný účinek podle zatížení zadní nápravy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
přes víkend jsem neměl moc času prakticky hledat, ale o to víc jsem nad tím vším přemýšlel
to co tu psal naposled Francis mi dává ve spojení s e30 docela smysl. (ale nechci tím říct že ostatní texty mi smysl nedávají, aby to nebylo mylně chápáno )
takže jsem se začal zaměřovat na dynamický měnič brzdného účinku a více studoval jeho funkci a zapojení. jaké (nemilé) překvapení pak bylo, když jsem našel že u e30 to vypadá asi takto (díl č.5)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... pipe_rear/
http://www.turnermotorsport.com/image/b ... 2494-i.jpg
a že tedy vubec nechápu jak funguje jeho regulace když nikde nevidím napojení na zadní nápravu.
u e36m3 jsem nenašel pro změnu regulátor vůbec ...
takže další otázka na zkušenější uživatele je, jak to do háje funguje?
dále mam trochu zmatek v označení E34 M50/M50TU - co mám chápat tím TU ?
to co tu psal naposled Francis mi dává ve spojení s e30 docela smysl. (ale nechci tím říct že ostatní texty mi smysl nedávají, aby to nebylo mylně chápáno )
takže jsem se začal zaměřovat na dynamický měnič brzdného účinku a více studoval jeho funkci a zapojení. jaké (nemilé) překvapení pak bylo, když jsem našel že u e30 to vypadá asi takto (díl č.5)
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... pipe_rear/
http://www.turnermotorsport.com/image/b ... 2494-i.jpg
a že tedy vubec nechápu jak funguje jeho regulace když nikde nevidím napojení na zadní nápravu.
u e36m3 jsem nenašel pro změnu regulátor vůbec ...
takže další otázka na zkušenější uživatele je, jak to do háje funguje?
dále mam trochu zmatek v označení E34 M50/M50TU - co mám chápat tím TU ?
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
TU je označení pro Vanos
pokud to chapu dobře tak to je pouze omezovač, řekněme že prvně byl válec (slepice) pak se zjistilo, že zadek je potřeba omezit protože brzdí motor a pak byl (vejce) omezovac brzd zadních tvl jak že není napojen na zadní napravu? dyť je to na hlavní větvi na zadní nápravu ?! E36tka to nemá, jelikož má těžší zadek kamarad to instaloval až po té co zadek vyřezal a dal lamino...a ono ejhle, ty brzd mají najednou síly
imho, ten regulátor jsem Ti ale objednával přeci ... si naveď zadní okruh dovntř a tím kolečkem si to pak zreguluješ v případě potřeby ... pokud budeš chtít smýýýkovat tak si zadek uzavřeš a podbrzďuješ předkem jen
pokud to chapu dobře tak to je pouze omezovač, řekněme že prvně byl válec (slepice) pak se zjistilo, že zadek je potřeba omezit protože brzdí motor a pak byl (vejce) omezovac brzd zadních tvl jak že není napojen na zadní napravu? dyť je to na hlavní větvi na zadní nápravu ?! E36tka to nemá, jelikož má těžší zadek kamarad to instaloval až po té co zadek vyřezal a dal lamino...a ono ejhle, ty brzd mají najednou síly
imho, ten regulátor jsem Ti ale objednával přeci ... si naveď zadní okruh dovntř a tím kolečkem si to pak zreguluješ v případě potřeby ... pokud budeš chtít smýýýkovat tak si zadek uzavřeš a podbrzďuješ předkem jen
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
napojený na zadek jsem myslel tak, že tam není žádné mechanické či elektronické spojení s nápravou které by dynamicky měnilo brzdný účinek na zadní nápravě. podle toho, jak je zadní náprava zatížená (ať už váhou vozidla, nebo odlehčením při ostrém brždění vozidla)
tak a teď mi zase hraje do noty to, dát regulovatelný omezovač na zadní nápravu podle toho co tu uvádí mattyx to je komedie ...
tak a teď mi zase hraje do noty to, dát regulovatelný omezovač na zadní nápravu podle toho co tu uvádí mattyx to je komedie ...
- Jirkoj
- člen E30.cz
- Příspěvky: 2029
- Registrován: 12. 02. 2010 08:29
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Ten valecek je jenom pevne nastavenej omezovac brzdnyho ucinku. Nic se se zadni napravou nemeni.
Autodiagnostika, převozy na platě, opravy - Kolín, Kutná Hora, Poděbrady, Nymburk a okolí - Tel.:+420 703 494 595
Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz
Cyklo servis, prodej kol, elektro kol, koloběžek atd.... www.cyklogaraz.cz
- Kubajz von Odry
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3689
- Registrován: 25. 05. 2004 13:22
- Bydliště: Odry
dynamický omezovač - tím myslíš to, co má třeba žigulík na zadní nápravě?Francis píše:S komponenty to byl jen příklad.
Průměry pístků/kotoučů máš vpředu shodné s E36 M3, vzadu máš menší kotouč a nepatrně menší pístek než v M3 (a tudíž menší brzdný účinek než má E36 M3). Rozložení hmotnosti u E30 je oproti E36 více ve prospěch přední nápravy, zadek je lehčí a tomu odpovídá i tvé rozložení brzd. Osobně bych si se staticky nastaveným omezovačem starosti nedělal. Potřeboval bys dynamický omezovač, který bude mít proměnný účinek podle zatížení zadní nápravy.
pokud nebude jezdit prázdnej a pak hned s plnym kufrem, tak si dovolim tvrdit, že si bohatě vystačí s klasickym nastavitelnym omezovačem.
- Francis
- člen E30.cz
- Příspěvky: 3445
- Registrován: 11. 02. 2003 11:06
- Bydliště: Lánov
- Kontaktovat uživatele:
Ano, myslel jsem nějaký zátěžový omezovač, jaký mívala auta auta bez ABS.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition