Instalace olejového chladiče
Sice je to pro motorky a vzduchem chlazený motory. Ale leccos by to mohlo objasnit. Nejzajímavější jsou asi dva poslední odstavce.
http://www.hogpraha.cz/index.php?option ... 24&lang=cs
Ještě mě napadalo. Nebude nějakej termostat u chladiče servokapaliny? U E34 je to taková ta osmička za ledvinkama. Nevím jestli to má i E30.
http://www.hogpraha.cz/index.php?option ... 24&lang=cs
Ještě mě napadalo. Nebude nějakej termostat u chladiče servokapaliny? U E34 je to taková ta osmička za ledvinkama. Nevím jestli to má i E30.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

Okruh serva funguje úplně jinak než okruh mazání. Nedovedu si představit, jak by asi fungoval hydraulický okruh součástí kterého by byl termostat
Jinak vím že M21 měly v těle na vložku olejového filtru taky termostat, z jakého ale přesně důvodu a jestly tento důvod byl opravdu oprávněný, to netuším. M51 myslím nic takového nemá a dovede bez toho existovat v pohodě

Jinak vím že M21 měly v těle na vložku olejového filtru taky termostat, z jakého ale přesně důvodu a jestly tento důvod byl opravdu oprávněný, to netuším. M51 myslím nic takového nemá a dovede bez toho existovat v pohodě
No smoke, no fun...


Já osobně bych to řešil pouze s termostatem. Je to stejný jako okruh chlazení. Olej má nejlepší vlastnosti při nějaký teplotě, s uzavřeným termostatem se na tu teplotu dostane dřív a hlavně se na ní bude držet, nebo v nějakém rozmezí okolo této hodnoty. Pokud by to auto bylo jen na drift nebo na okruhy, tak by tam ten termostat asi nemusel být, ale pro normální ježdění bych ho tam dal.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

Jak pise BOOST. I M20 ma termostat pod filtrem,jinak by se v zime olej podchlazoval,mel velky odpor,tim vyssi spotreba. Takze urcite thermostat,at u nafty nebo benzinu. Pokud to nekdo planuje na drifty,rally,tak se dava jen vetsi a usmerni se na nej proud vzduchu.
Servo- ma na vracecce kovovou trubku,bud dole pred vanou nebo chladicem,naporem vzduchu se to ochlazuje,nez se vrati do banky. Servo se zahriva dost a hlavne se tim zabranuje peneni. Nema zadny termostat.
Servo- ma na vracecce kovovou trubku,bud dole pred vanou nebo chladicem,naporem vzduchu se to ochlazuje,nez se vrati do banky. Servo se zahriva dost a hlavne se tim zabranuje peneni. Nema zadny termostat.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS
no spis me zaujalo, jak u toho vicka zajistite, aby ten olej chladicem protejkal. sou totiz dve moznosti:
1)neprotejka
2)protejka, protoze vyuziva rozdilu tlaku za a pred filtrem. ale tim degradujete plnoprutokovou filtraci oleje na obtokovou. coz se mi zda bez servitek jako solidni prasarna.
termostat povazuju za samozrejmost, bez toho by to bylo trosku na levarnu. aspon kartonovej v zime pred chladic;-)
nebo je tady moznost pouzit dalsi olejovy cerpadlo, hnat ho elektricky, do vany dat cidlo teploty a samotnej mazaci okruh tim vubec nezatezovat. ale to je fakt bastl;-)
1)neprotejka
2)protejka, protoze vyuziva rozdilu tlaku za a pred filtrem. ale tim degradujete plnoprutokovou filtraci oleje na obtokovou. coz se mi zda bez servitek jako solidni prasarna.
termostat povazuju za samozrejmost, bez toho by to bylo trosku na levarnu. aspon kartonovej v zime pred chladic;-)
nebo je tady moznost pouzit dalsi olejovy cerpadlo, hnat ho elektricky, do vany dat cidlo teploty a samotnej mazaci okruh tim vubec nezatezovat. ale to je fakt bastl;-)
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
nechapu proc vymyslet vymyslený ... na m20 priruba z B25 ,na m50/52/54 pruruba S50 a na to dopojit oil chladic s hadicema a jizda 

Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
No já nevím jak Jarda ale já musím tu přírubu sprasit abych tam dostal šestiklapu a to by mě bylo u příruby z S50 líto, nehledě na to že až to poskládám a zjistím že ta M50 vlastně nejede, tak bych to už neprodal dále(to=příruba) 
Navíc, může mi někdo říct kde má třeba M20B25 ten zmiňovaný termostat v olejové soustavě? V ETK sem to nenašel a co sem měl M20tky tak si nevybavuju žádný termostat.

Navíc, může mi někdo říct kde má třeba M20B25 ten zmiňovaný termostat v olejové soustavě? V ETK sem to nenašel a co sem měl M20tky tak si nevybavuju žádný termostat.
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
zalezi esi slovo lito vykompenzuje nekolik tisic korun za jiny reseni s nejakym nejistym vysledkem ... rozstrelenych S50 je všude dostatek , to se podaří sehnat , ja už všechny prodalmychal píše:No já nevím jak Jarda ale já musím tu přírubu sprasit abych tam dostal šestiklapu a to by mě bylo u příruby z S50 líto, nehledě na to že až to poskládám a zjistím že ta M50 vlastně nejede, tak bych to už neprodal dále(to=příruba)
Navíc, může mi někdo říct kde má třeba M20B25 ten zmiňovaný termostat v olejové soustavě? V ETK sem to nenašel a co sem měl M20tky tak si nevybavuju žádný termostat.

Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
uvidíme, zatím nejezdím tak až na jaře stejně zjistím jak se teplota oleje bude pohybovat
myslíš v téhle odbočce?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... il_filter/
myslíš v téhle odbočce?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... il_filter/
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8
- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
aaaanooo , v tejto "odbočce" 

Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8
- jardajuzik
- Příspěvky: 603
- Registrován: 06. 10. 2011 11:43
- Bydliště: Čistá city, u Litomyšle
M42 se uchladi uplne v pohodě,proto ma tak vystrcenou olejovou vanu. Pokud chces vystup na olejovej chladic,tak se da sehnat vystup a vstup na vicku olejoveho filtru. Bohuzel to je bez termostatu,takze v zime jedine zakryt ol.chladic nebo dat na trubku topne telisko a dohrivat ho.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS
Tak s tímhle nemůžu ani náhodou souhlasit, za horkého letního dne na letišti kámen stačilo pár koleček a olej byl řídkej jak voda a hydra cvakaly jak o život.Finky iS píše:M42 se uchladi uplne v pohodě,proto ma tak vystrcenou olejovou vanu. Pokud chces vystup na olejovej chladic,tak se da sehnat vystup a vstup na vicku olejoveho filtru. Bohuzel to je bez termostatu,takze v zime jedine zakryt ol.chladic nebo dat na trubku topne telisko a dohrivat ho.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power

SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7

- MattyX
- Příspěvky: 12535
- Registrován: 06. 07. 2008 17:31
- Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory
presne tak , pri trestacce jde olej vzdycky pres 100stupnu , to aji kdyz mas oil chladic tak ti nic nepomuze , pac ti do neho nejde napor vzduchu ...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8