Instalace olejového chladiče

Vylepšení, úpravy - cokoliv co se udělá jinak, než jak bylo vymyšleno ve fabrice BMW.
(Turbo, podvozky, sportovní úpravy...)
Uživatelský avatar
Doski
Příspěvky: 365
Registrován: 28. 05. 2010 13:59
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Doski » 08. 10. 2012 18:12

Sice je to pro motorky a vzduchem chlazený motory. Ale leccos by to mohlo objasnit. Nejzajímavější jsou asi dva poslední odstavce.

http://www.hogpraha.cz/index.php?option ... 24&lang=cs

Ještě mě napadalo. Nebude nějakej termostat u chladiče servokapaliny? U E34 je to taková ta osmička za ledvinkama. Nevím jestli to má i E30.
BMW E39 528i touring
ex 4x BMW E34 525i
ex BMW E34 535i

Obrázek

Uživatelský avatar
Míšánek
Příspěvky: 3495
Registrován: 12. 09. 2005 13:33
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek » 08. 10. 2012 18:28

Okruh serva funguje úplně jinak než okruh mazání. Nedovedu si představit, jak by asi fungoval hydraulický okruh součástí kterého by byl termostat :lol:

Jinak vím že M21 měly v těle na vložku olejového filtru taky termostat, z jakého ale přesně důvodu a jestly tento důvod byl opravdu oprávněný, to netuším. M51 myslím nic takového nemá a dovede bez toho existovat v pohodě
No smoke, no fun...
Obrázek

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 08. 10. 2012 19:56

Já osobně bych to řešil pouze s termostatem. Je to stejný jako okruh chlazení. Olej má nejlepší vlastnosti při nějaký teplotě, s uzavřeným termostatem se na tu teplotu dostane dřív a hlavně se na ní bude držet, nebo v nějakém rozmezí okolo této hodnoty. Pokud by to auto bylo jen na drift nebo na okruhy, tak by tam ten termostat asi nemusel být, ale pro normální ježdění bych ho tam dal.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 08. 10. 2012 21:39

Jak pise BOOST. I M20 ma termostat pod filtrem,jinak by se v zime olej podchlazoval,mel velky odpor,tim vyssi spotreba. Takze urcite thermostat,at u nafty nebo benzinu. Pokud to nekdo planuje na drifty,rally,tak se dava jen vetsi a usmerni se na nej proud vzduchu.

Servo- ma na vracecce kovovou trubku,bud dole pred vanou nebo chladicem,naporem vzduchu se to ochlazuje,nez se vrati do banky. Servo se zahriva dost a hlavne se tim zabranuje peneni. Nema zadny termostat.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
pragdejf
Příspěvky: 760
Registrován: 25. 06. 2010 18:38
Bydliště: prágl

Příspěvek od pragdejf » 08. 10. 2012 22:04

no spis me zaujalo, jak u toho vicka zajistite, aby ten olej chladicem protejkal. sou totiz dve moznosti:
1)neprotejka
2)protejka, protoze vyuziva rozdilu tlaku za a pred filtrem. ale tim degradujete plnoprutokovou filtraci oleje na obtokovou. coz se mi zda bez servitek jako solidni prasarna.

termostat povazuju za samozrejmost, bez toho by to bylo trosku na levarnu. aspon kartonovej v zime pred chladic;-)

nebo je tady moznost pouzit dalsi olejovy cerpadlo, hnat ho elektricky, do vany dat cidlo teploty a samotnej mazaci okruh tim vubec nezatezovat. ale to je fakt bastl;-)
E34 525iT. ale je to nekonecnej pribeh. sekery koupeny, hura na renovaci, opraveno, jde se lakovat. M50B30TU stroker v pozvolné výrobě...

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 08. 10. 2012 22:44

nechapu proc vymyslet vymyslený ... na m20 priruba z B25 ,na m50/52/54 pruruba S50 a na to dopojit oil chladic s hadicema a jizda :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Max-Max
Moderátor e30.cz
Příspěvky: 8452
Registrován: 04. 10. 2003 02:25
Bydliště: Košice, +421948901915

Příspěvek od Max-Max » 08. 10. 2012 22:56

MattyX píše:nechapu proc vymyslet vymyslený ... na m20 priruba z B25 ,na m50/52/54 pruruba S50 a na to dopojit oil chladic s hadicema a jizda :)
tak.
325i, 635CSiA, FJR 1300A, W638 V220

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 09. 10. 2012 10:14

No já nevím jak Jarda ale já musím tu přírubu sprasit abych tam dostal šestiklapu a to by mě bylo u příruby z S50 líto, nehledě na to že až to poskládám a zjistím že ta M50 vlastně nejede, tak bych to už neprodal dále(to=příruba) :-D
Navíc, může mi někdo říct kde má třeba M20B25 ten zmiňovaný termostat v olejové soustavě? V ETK sem to nenašel a co sem měl M20tky tak si nevybavuju žádný termostat.
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
RADEK 4x4
Příspěvky: 273
Registrován: 09. 06. 2010 16:43

Příspěvek od RADEK 4x4 » 09. 10. 2012 11:19

taky si nejsem vědom žadneho termostatu vim že S50 ho ma ale M20?
BMW E30 325IX už slouží jinde
BMW E30 318 M10B20 chromák
BMW E30 318i touring vyvařuje se
BMW E30 324D Zender chrochtadlo
RKlgarage
opravy upravy automobilu jakychkoliv značek
diagnostika karosařské práce polepy automobilu
732513911

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 1468
Registrován: 23. 09. 2006 22:13
Bydliště: Lázně s minerálkou (Poděsmrady)

Příspěvek od DoDo » 09. 10. 2012 11:28

Je přímo v přírubě kde je odbočka pro olejovej chladič

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 09. 10. 2012 15:59

mychal píše:No já nevím jak Jarda ale já musím tu přírubu sprasit abych tam dostal šestiklapu a to by mě bylo u příruby z S50 líto, nehledě na to že až to poskládám a zjistím že ta M50 vlastně nejede, tak bych to už neprodal dále(to=příruba) :-D
Navíc, může mi někdo říct kde má třeba M20B25 ten zmiňovaný termostat v olejové soustavě? V ETK sem to nenašel a co sem měl M20tky tak si nevybavuju žádný termostat.
zalezi esi slovo lito vykompenzuje nekolik tisic korun za jiny reseni s nejakym nejistym vysledkem ... rozstrelenych S50 je všude dostatek , to se podaří sehnat , ja už všechny prodal :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
mychal
člen E30.cz
Příspěvky: 1790
Registrován: 06. 08. 2005 16:13
Bydliště: Příbor

Příspěvek od mychal » 09. 10. 2012 18:56

uvidíme, zatím nejezdím tak až na jaře stejně zjistím jak se teplota oleje bude pohybovat
myslíš v téhle odbočce?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... il_filter/
E30 Drift special LS3 6.2 supercharger
E24 635CSi
Z3 roadster S54
Z3 Coupe 2.8

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 09. 10. 2012 18:58

aaaanooo , v tejto "odbočce" :)
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
jardajuzik
Příspěvky: 603
Registrován: 06. 10. 2011 11:43
Bydliště: Čistá city, u Litomyšle

Příspěvek od jardajuzik » 11. 10. 2012 21:44

podle toho vicka v americe to vypadalo jednoduse. a o zadnym termostatu sem nemel tucha. po teto diskuzi mi vyjde nejlepsi reseni koupit s50 prirubu.
takze asi tak.

Uživatelský avatar
Lukša
Příspěvky: 1427
Registrován: 09. 03. 2008 18:02
Bydliště: WallachianKingdom

Příspěvek od Lukša » 14. 10. 2012 19:31

MattyX píše:nechapu proc vymyslet vymyslený ... na m20 priruba z B25 ,na m50/52/54 pruruba S50 a na to dopojit oil chladic s hadicema a jizda :)
a co když mám M42? jak na to? :oops:

Uživatelský avatar
Finky iS
Příspěvky: 699
Registrován: 29. 08. 2010 19:32
Bydliště: Praha/Jesenice a okolí

Příspěvek od Finky iS » 14. 10. 2012 21:01

M42 se uchladi uplne v pohodě,proto ma tak vystrcenou olejovou vanu. Pokud chces vystup na olejovej chladic,tak se da sehnat vystup a vstup na vicku olejoveho filtru. Bohuzel to je bez termostatu,takze v zime jedine zakryt ol.chladic nebo dat na trubku topne telisko a dohrivat ho.
E 30 1.8iS a E 30 1.8iS

Uživatelský avatar
BOOST
E30.cz mecenáš
Příspěvky: 4835
Registrován: 07. 09. 2003 20:55
Bydliště: Někde kolem středu

Příspěvek od BOOST » 14. 10. 2012 21:39

Finky iS píše:M42 se uchladi uplne v pohodě,proto ma tak vystrcenou olejovou vanu. Pokud chces vystup na olejovej chladic,tak se da sehnat vystup a vstup na vicku olejoveho filtru. Bohuzel to je bez termostatu,takze v zime jedine zakryt ol.chladic nebo dat na trubku topne telisko a dohrivat ho.
Tak s tímhle nemůžu ani náhodou souhlasit, za horkého letního dne na letišti kámen stačilo pár koleček a olej byl řídkej jak voda a hydra cvakaly jak o život.
E30 340ic V8 6q- EX
E39 M5-AC Schnitzer shortshift, AC Schnitzer racing wheels type III 19", AC Schnitzer rear roof spoiler, AC Schnitzer ECU, AC Schnitzer suspension, LPG-power :twisted:
SUZUKI GSX-R 600 K6 - GSX-R 1000 K7 :twisted:

Uživatelský avatar
MattyX
Příspěvky: 12535
Registrován: 06. 07. 2008 17:31
Bydliště: Zatáčka před Wídňou - Štatl - Vopičí hory

Příspěvek od MattyX » 14. 10. 2012 21:44

presne tak , pri trestacce jde olej vzdycky pres 100stupnu , to aji kdyz mas oil chladic tak ti nic nepomuze , pac ti do neho nejde napor vzduchu ...
Strongflex - E30,E36,E46,E90 a i jiné značky ! pro info o cenách a dodání SZ
Obrázek

http://www.piston.cz-Service&Performance partner
https://youtu.be/VmWfNjhhCH8

Uživatelský avatar
Lukša
Příspěvky: 1427
Registrován: 09. 03. 2008 18:02
Bydliště: WallachianKingdom

Příspěvek od Lukša » 15. 10. 2012 07:55

olej sem přehřál za 2 minuty na letišti, tak proto chladit. sehnat externí čerpadlo není problém a dokonce je levnější než benzínové, jen ten olej z víčka filtru se mi nelíbí...

Uživatelský avatar
Lukša
Příspěvky: 1427
Registrován: 09. 03. 2008 18:02
Bydliště: WallachianKingdom

Příspěvek od Lukša » 15. 10. 2012 14:52

co vy na to?

Obrázek

Obrázek

Odpovědět